tag:blogger.com,1999:blog-6818852951137515757.post3326795619581366306..comments2023-09-08T12:41:00.013+03:00Comments on Ακρίτας της Μακεδονίας: ΤΟ ΓΛΩΣΣΙΚΟ ΙΔΙΩΜΑ ΓΗΓΕΝΩΝ ΣΕ ΠΕΡΙΟΧΕΣ ΤΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣAkritashttp://www.blogger.com/profile/05564034383394082659noreply@blogger.comBlogger39125tag:blogger.com,1999:blog-6818852951137515757.post-6410887002853500642013-04-13T14:39:10.784+03:002013-04-13T14:39:10.784+03:00Διάνα.Διάνα.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6818852951137515757.post-92204050977951142052013-04-13T01:28:57.780+03:002013-04-13T01:28:57.780+03:00Ακρίτα, οι άραβες αυτολεξί τους Γραικούς, τους έλε...Ακρίτα, οι άραβες αυτολεξί τους Γραικούς, τους έλεγαν «Ιγχριτσί». Οχι μονο τον λαό αλλά και τον αυτοκρατορα ή γενικά το βυζάντιο. Συμφωνώ με αυτό που ειπες ότι το βιβλιο της κυρίας είναι μπερδεμενο. Ο ανωνυμος πήρε αυτα που ηθελε και τα παρουσιαζει όπως του αρέσει.<br />Κλεινω με το ότι οι αραβες γενικα διέκριναν τους Ρουμ ως αυτούς που ηταν οι χριστιανοί πολιτες του βυζαντιου, οι οποιοι μπορεί Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6818852951137515757.post-22483445173800817052013-04-13T01:11:40.817+03:002013-04-13T01:11:40.817+03:00Αυτός ο ΚΠ κυκλοφορεί στο αντίβαρο;Αυτός ο ΚΠ κυκλοφορεί στο αντίβαρο;Akritashttps://www.blogger.com/profile/05564034383394082659noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6818852951137515757.post-34617836841102265172013-04-13T00:51:40.715+03:002013-04-13T00:51:40.715+03:00Όχι εγώ δεν έχω σχολιάσει...Αυτός με το ''...Όχι εγώ δεν έχω σχολιάσει...Αυτός με το ''στίγμα'' είναι πάλι ο Dr.Evil..Εγώ απλά ρουφιανέυω...:).Ακρίτα είσαι στο forum του AMAC, αν διαβάσεις λίγο τις δημοσιεύσεις(τις τελευταίες ειδικότερα) θα καταλάβεις ότι είναι ο Dr.Evil που αναμασά τα ίδια και τα ίδια......Στον ελληνικό ιστό κυκλοφορεί επίσης και ένας ''Κ.Π.'' ή ''Κυριάκος Παπαδόπουλος'' που Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6818852951137515757.post-55444564320843451652013-04-12T23:40:58.584+03:002013-04-12T23:40:58.584+03:00Εσύ τώρα είσαι ο συνέχεια του '' Περι «Στί...Εσύ τώρα είσαι ο συνέχεια του '' Περι «Στίγματος»#1'';Akritashttps://www.blogger.com/profile/05564034383394082659noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6818852951137515757.post-48508514196782002212013-04-12T23:39:13.182+03:002013-04-12T23:39:13.182+03:00Ένα άλλο χαρακτηριστικό, είναι ότι στην σελίδα 7 ε...Ένα άλλο χαρακτηριστικό, είναι ότι στην σελίδα 7 ενώ αναφέρει ως εθνότητα(όπως θέλεις πέστο), τους Greeks, πιο κάτω τα λέει μπερδεμένα, την μια τους προσδιορίζει ως αρχαίους έλληνες,την άλλη τους al-rum ως αρχαίους έλληνες.<br />Στην σελίδα 107, πάλι μιλάει για nations, όπου αναφέρει και τους..Greeks.<br />Akritashttps://www.blogger.com/profile/05564034383394082659noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6818852951137515757.post-44450297012380158792013-04-12T22:00:37.948+03:002013-04-12T22:00:37.948+03:00Αυτός που πετάει τις παραπομπές από google books κ...Αυτός που πετάει τις παραπομπές από google books και τα τσιτάτα και γράφει με συνέχειες είναι ο Dr.Evil από το forum του AMAC...Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6818852951137515757.post-26339583834403645392013-04-12T21:19:50.372+03:002013-04-12T21:19:50.372+03:00Ναι το ξέρω το βιβλίο και θεωρώ ότι έχει λάθη.
Π.χ...Ναι το ξέρω το βιβλίο και θεωρώ ότι έχει λάθη.<br />Π.χ. στην σελίδα 105-106, γράφει για yunan και greek. Ενώ στο πρώτο μιλάει σε παρένθεση ότι το yunan είναι το "ancient Greek", λίγο πιο κάτω βάζει σκέτο το Greek.<br />Και η απορία μου είναι η εξής: τι αναφέρει το αρχικό κέιμενο;<br />Διαφωνείς; Δεν μπορεί να λέει...Greek το αρχικό κείμενο. Κάτι άλλο λέει.<br /><br />Γενικώς είναι ένα Akritashttps://www.blogger.com/profile/05564034383394082659noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6818852951137515757.post-48625557234101718342013-04-12T20:18:29.944+03:002013-04-12T20:18:29.944+03:00Να καθόμαστε τώρα να λέμε παραμύθια ότι τάχα οι απ...Να καθόμαστε τώρα να λέμε παραμύθια ότι τάχα οι απλοί Ρωμιοί (και ακόμα χειρότερα οι αλλόγλωσσοι) είχαν ελληνική συνείδηση;<br /><br />Ο Κακριδής ΄συγκέντρωσε πληροφορίες από όλη την Ελλάδα (Κρήτη και άλλα νησιά, Πελοπόννησο, Στερεά, Ήπειρο, Μακεδονία ... φτάνει μέχρι Φιλιππούπολη). Όλοι λένε το ίδιο πράγμα: Οι έλληνες ΗΤΑΝ κάτι «γίγαντες» ΠΟΥ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΠΙΑ ΕΔΩ ΚΑΙ ΠΟΛΥ ΚΑΙΡΟ που ζούσαν πριν Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6818852951137515757.post-77378302164201147832013-04-12T20:11:38.733+03:002013-04-12T20:11:38.733+03:00[4] Και να σου δώσω και ένα «Μακεδονικό» παράδειγμ...[4] Και να σου δώσω και ένα «Μακεδονικό» παράδειγμα Ακρίτα. Πως περιγράφει την κατάκτηση της Βουλγαρίας του Σαμουήλ από τον «Βουλγαροκτόνο» ο Al-Yahya βρε Ακρίτα;<br /><br />«Πάντρεψε Ρωμιούς (Rum) γιους με Βουλγάρες κόρες και Ρωμιές κόρες με Βουλγάρους γιους και από τους δύο λαούς έκανε έναν και σταμάτησε την παλαιά τους διαμάχη»:<br /><br />http://www.google.it/search?tbm=bks&hl=it&q=alAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6818852951137515757.post-19793091153996186902013-04-12T19:59:59.845+03:002013-04-12T19:59:59.845+03:00[3] Όταν εξυμνύουν τους «Βυζαντινούς»/Rum για την ...[3] Όταν εξυμνύουν τους «Βυζαντινούς»/Rum για την αντοχή τους στις Αραβικές επιθέσεις έναντι των Περσών που τους κυρίεψαν αμέσως λένε:<br /><br />121 σελίδα του βιβλίου:<br /><br />In a number of texts, however, the Byzantines aredescribed as fierce and courageous warriors, an assessment corroborated by a fourth/tenth-century Arabic proverb, which states that the Rum will attack if not Attack Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6818852951137515757.post-79205306209552906262013-04-12T19:57:35.242+03:002013-04-12T19:57:35.242+03:00[#2] Δεύτερον, πότε είπαν οι Άραβες τους Ρωμιούς «...[#2] Δεύτερον, πότε είπαν οι Άραβες τους Ρωμιούς «Υιουνάν» ρε Ακρίτα; Υπάρχουν εκατοντάδες παραδείγματα ότι τους έλεγαν Ρουμ (Rum) και μάλιστα θεωρούσαν ότι αυτοί οι Ρουμ ήταν άλλη ράτσα από τους αρχαίους Έλληνες Υιουνάν και διορθώνουν όσους εσφαλμένα κάθε τόσο μπερδεύουν τα δυο. Δηλαδή πάμε τώρα να κάνουμε τα λίγα σφάλματα των Αράβων γενική αλήθεια;<br /><br />Πάρε το "Byzantium viewed by Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6818852951137515757.post-68912831907048757702013-04-12T19:56:27.066+03:002013-04-12T19:56:27.066+03:00[#1]Ακρίτα, ρωτάς πολλά πράγματα μαζί.
Πρώτον,Το ...[#1]Ακρίτα, ρωτάς πολλά πράγματα μαζί.<br /><br />Πρώτον,Το βασικό χαρακτηριστικό είναι «εμείς» και «εμείς» δεν νοιώθαμε «Έλληνες». Οι ελληνόφωνοι ήταν Ρωμιοί και οι αλλόγλωσσοι που με τον καιρό χώρεσαν στο «εμείς» ήταν αυτό που λένε ο Δανιήλ Μοσχοπολίτης και ο Ρήγας ότι ήταν (και δεν τους πείραζε καθόλου τότε). Για την επανάσταση που ρώτησες είναι έγινε στην εποχή όπου πλέον ο όρος Έλληνας έχει Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6818852951137515757.post-78382104914556370972013-04-12T18:27:40.900+03:002013-04-12T18:27:40.900+03:00Με έχετε μπερδέψει ανώνυμοι.Με έχετε μπερδέψει ανώνυμοι.Akritashttps://www.blogger.com/profile/05564034383394082659noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6818852951137515757.post-28354137933266320652013-04-12T18:24:17.714+03:002013-04-12T18:24:17.714+03:00[συνέχεια #3]
Στη ίδια σελίδα, ο Eidheim περιγράφ...[συνέχεια #3]<br /><br />Στη ίδια σελίδα, ο Eidheim περιγράφει ένα ενδιαφέρον συμβάν. Έκαναν σώγαμπρο έναν Νορβηγό από άλλα μέρη της Νορβηγίας τον οποίο οι οικογένεια άργησε να δεκτεί ως δικό τους. Σε μια φάση πήγε ο σώγαμπρος με κάτι συγγενείς να χτίσουν μια γέφυρα σε ένα ρυάκι και ξέσπασε καβγάς σχετικά με το πως θα τη χτίσουν. Λέει ο Eidheim, ενώ συνήθως οι δίγλωσσοι ποτέ δεν μιλάνε Λαπωνικά Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6818852951137515757.post-14392782936991077482013-04-12T18:23:36.487+03:002013-04-12T18:23:36.487+03:00[συνέχεια #2]
Αφού έμεινε μερικές εβδομάδες όμως ...[συνέχεια #2]<br /><br />Αφού έμεινε μερικές εβδομάδες όμως εκεί ο συγγραφέας τα πράγματα άρχιζαν να αλλάζουν. Λέει στη σελίδα 43: "Regarding me little by little as an acceptable stranger [...] people became more relaxed in their relations with me. They became more careless with the 'secret' that they habitually used Lappish in their daily life ..." Δλδ όταν σιγά σιγά τον Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6818852951137515757.post-30298805720409436482013-04-12T18:21:52.024+03:002013-04-12T18:21:52.024+03:00Περι «Στίγματος»#1:
Ακρίτα σου παραθέτω μερικές γ...Περι «Στίγματος»#1:<br /><br />Ακρίτα σου παραθέτω μερικές γραμμές από το κεφάλαιο του Harald Eidheim "When Ethnic Identity is a Social Stigma" σελίδες 39-57 από το "Ethnic Groups and Boundaries" με επιμελητή και συν-συγγραφέα τον Fredrik Barth.<br /><br />Σε αυτό το κεφάλαιο ο Eidheim περιγράφει μια ομάδα ανθρώπων στο εθνο-γλωσσολογικό Νορβηγο-Λαπωνικό σύνορο στην δυτική Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6818852951137515757.post-45368981552461120722013-04-12T17:08:21.542+03:002013-04-12T17:08:21.542+03:00«ξεκινάει να υφίσταται όταν αρχίζει να γίνεται ευρ...«ξεκινάει να υφίσταται όταν αρχίζει να γίνεται ευρέως αποδεκτή από τη μάζα.»<br />Ας πούμε όπως τους Λατίνους που αποκαλούσαν τους Βυζαντινούς ως Greacorum και τους Άραβες ως Γιουνάν; <br />Αυτοί ήταν η μάζα; <br />Δεν είναι το πιο χαρακτηριστικό του Εμείς και οι Άλλοι; <br />Η βασική αρχή της νεωτερικότητας;<br />Εκτός εάν θεωρείς του Γραικούς και τους Ίωνες....ως μη Έλληνες;<br /><br />Θα μου Akritashttps://www.blogger.com/profile/05564034383394082659noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6818852951137515757.post-8489441964901983262013-04-12T14:52:10.352+03:002013-04-12T14:52:10.352+03:00Ἃκρίτας είπε:
Τώρα πως από την Σλαβική γλώσσα φτά...Ἃκρίτας είπε:<br /><br />Τώρα πως από την Σλαβική γλώσσα φτάσαμε στην σύγχρονη ελληνική εθνική ταυτότητα....περί ορέξεως κολοκυθόπιττα.<br />----<br /><br />Ξαναβάζω το ερώτημά σου γιατί με εκπλήσσει το ότι δεν βλέπεις ότι τα δύο είναι αλληλένδετα.<br /><br />Δε μου λες Ακρίτα μου, ο Δανιήλ Μοσχοπολίτης και ο Ρήγας Βελεστινλής γνωρίζουν «σλαβόφωνους» και «Έλληνες» ή Βουλγάρους και Ρωμιούς;<br /><Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6818852951137515757.post-80840993040324274162013-04-12T13:33:59.686+03:002013-04-12T13:33:59.686+03:00[συνέχεια]
http://jungle-report.blogspot.it/2011/...[συνέχεια]<br /><br />http://jungle-report.blogspot.it/2011/04/blog-post_15.html<br /><br />Οι Έλληνες χάθηκαν όλοι όταν κάποτε έπεσε πείνα μεγάλη στη γη. Τότε καθένας τους έπαιρνε λίγες τροφές και έμπαινε στον τάφο του, για να βρεθεί θαμμένος, όταν οι τροφές του θα τελείωναν και θα πέθαινε.<br /><br />ΚΡΗΤΗ (Σφακιά), 20ος αι.<br />Πηγή: Λαογραφικό Αρχείο Ακαδημίας Αθηνών, χειρόγραφο 120, σελ. 40Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6818852951137515757.post-20744401607774908062013-04-12T13:29:59.453+03:002013-04-12T13:29:59.453+03:00Πως φτάσαμε;
Από την σαχλαμάρα του φυσιογνώστη πε...Πως φτάσαμε;<br /><br />Από την σαχλαμάρα του φυσιογνώστη περί «ελληνικής καταγωγής».<br />Όταν λέω νεωτερική εποχή, εννοώ αυτό που όλοι εννοούν ... 1750 και μετά.<br /><br />Θα ρωτήσεις τώρα. Δεν υπήρχαν άτομα που ένιωθαν «Έλληνες» (δλδ απόγονοι των αρχαίων) πιο πριν;<br /><br />Φυσικά υπήρχαν (ο Ιωάννης Τζέτζης είναι ο πρώτος τον 12ο αιώνα). Αλλά σαν συλλογική ταυτότητα, μια εθνοτική ταυτότητα Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6818852951137515757.post-11904572463772196962013-04-12T08:06:32.468+03:002013-04-12T08:06:32.468+03:00Τώρα πως από την Σλαβική γλώσσα φτάσαμε στην σύγχρ...Τώρα πως από την Σλαβική γλώσσα φτάσαμε στην σύγχρονη ελληνική εθνική ταυτότητα....περί ορέξεως κολοκυθόπιττα.<br />Όταν λες νεωτερικό, για ποια εποχή μιλάμε;Akritashttps://www.blogger.com/profile/05564034383394082659noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6818852951137515757.post-66048760961723302872013-04-11T15:44:57.402+03:002013-04-11T15:44:57.402+03:00Τώρα, περνώντας από τα «γλωσσικά» στα «μετα-γλωσσι...Τώρα, περνώντας από τα «γλωσσικά» στα «μετα-γλωσσικά». Να πούμε 2 λόγια για τον λόγο δημιουργίας του μύθου περί «σλαβοφανούς ιδιώματος» και γιατί σήμερα είναι εντελώς άχρηστος (και προσβλητικός για τη νοημοσύνη).<br /><br />Οι εθνικοί ανταγωνισμοί στην Μακεδονία έγιναν σε μια περίοδο όπου οι δυτικο-Ευρωπαίοι «διαιτητές» ήταν συντονισμένοι στην υβριδική «Herder-αιματική» εθνολογική θεωρία. Ο Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6818852951137515757.post-56799304563473241242013-04-11T14:16:21.297+03:002013-04-11T14:16:21.297+03:00Να τελειώσω με τις γλωσσολογικές παρατηρήσεις επί ...Να τελειώσω με τις γλωσσολογικές παρατηρήσεις επί των σλαβικών διαλέκτων της Μακεδονίας.<br /><br />1) Ο παρακείμενος με το ρήμα «έχω/ima» (ima perfect). Όλες οι σλαβικές γλώσσες έχουν κληρονομήσει τον πρωτοσλαβικό παρακείμενο ο οποίος σχηματίζεται με τη χρήση του ρήματος «είμαι» (sum perfect). Οι Σλαβομακεδονικές διάλεκτοι δυτικά του Αξιού έχουν καινοτομήσει με τον ima παρακείμενο, τον οποίο η Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6818852951137515757.post-84763880467211220802013-04-07T17:20:02.565+03:002013-04-07T17:20:02.565+03:00Και έχοντας όλα αυτά (και άλλα πολλά όχι μόνο για ...Και έχοντας όλα αυτά (και άλλα πολλά όχι μόνο για τους σλάβους, αλλά και για τους Βλάχους, τους Αλβανούς, τους Κουμάνους, τους Φράγκους, τους Τούκρους κλπ.) κατά νου ... βλέπω τον Φυσιογνώστη να γράφει:<br /><br />Αυτοί λοιπόν οι δίγλωσσοι κάτοικοι του βορειοελλαδικού χώρου, κυρίως στην Κ.Δ. Μακεδονία, είναι απόγονοι χριστιανικών πληθυσμών, που επί Τουρκοκρατίας ζούσαν στον ευρύτερο χώρο της Anonymousnoreply@blogger.com