Το blog, για τους λόγους που βιώνουμε προσωπικά, οικογενειακά και κοινωνικά, αλλάζει την κύρια κατεύθυνσή του και επικεντρώνεται πλέον στην Κρίση.
Βασική του αρχή θα είναι η καταπολέμηση του υφεσιακού Μνημονίου και όποιων το στηρίζουν.
Τα σχόλια του Κρούγκμαν είναι χαρακτηριστικά:
...Άρα βασιζόμαστε τώρα σε ένα σενάριο σύμφωνα με το οποίο η Ελλάδα είναι αναγκασμένη να «πεθάνει στη λιτότητα» προκειμένου να πληρώσει τους ξένους πιστωτές της, χωρίς πραγματικό φως στο τούνελ.Και αυτό απλώς δεν πρόκειται να λειτουργήσει....[-/-]....οι πολιτικές λιτότητας οδηγούν την οικονομία σε τόσο μεγάλη ύφεση που εξανεμίζονται τα όποια δημοσιονομικά οφέλη, υποχωρούν τα έσοδα και το ΑΕΠ και ο λόγος του χρέους προς το ΑΕΠ γίνεται χειρότερος.

Δευτέρα 4 Μαΐου 2009

«Έσβησαν» το Ολοκαύτωμα της Νάουσας από το βιβλίο Ιστορίας του Δημοτικού!

«Έσβησαν» το Ολοκαύτωμα της Νάουσας από το βιβλίο Ιστορίας του Δημοτικού!

ΤΟ... μακρύ χέρι των Ρεπούσηδων, που έχει αναλάβει να ξαναγράψει την Ιστορία του τόπου, έφθασε ως φαίνεται μέχρι και τα βιβλία του δημοτικού σχολείου! Όπως αποκάλυψε ο δήμαρχος της Νάουσας, Αν. Καραμπατζός, κατά την ομιλία του στην πρόσφατη εκδήλωση -παρουσία του Προέδρου της Δημοκρατίας- στο βιβλίο Ιστορίας που διδάσκεται στα δημοτικά δεν αναφέρεται λέξη για το Ολοκαύτωμα της Νάουσας από τους Τούρκους. Απέδωσε, μάλιστα, το γεγονός αυτό σε κάποιους «φωστήρες» και «ειδικούς», που... κατάφεραν να το διαγράψουν!.. «Εμείς σήμερα αντιστεκόμαστε σ' αυτήν την ισοπέδωση και τους δήθεν προοδευτικούς» υπογράμμισε. Σημειώνεται, ότι το Ολοκαύτωμα της Νάουσας ήταν ανάλογο με αυτό του Μεσολογγίου, αλλά δεν έχει τύχει της ίδιας αναγνώρισης.

Να πώς περιγράφει η Θάλεια Σαμαρά τη σκηνή της μεγάλης θυσίας των γυναικών:

«… Αλαφιασμένες 13 νέες κοπέλες και μανούλες με μωρά στην αγκαλιά, μέσα απ' τα χαλάσματα και τους καπνούς, τρέχουν προς τις ακρινές συνοικίες της πόλης με μια απεγνωσμένη κραυγή στο στόμα: “Στο βουνό, στο βουνό να σωθούμε”. Βγαίνουν στην εξοχή. Σταματούν. Η ανάσα κόβεται. Τα πόδια τρέμουν. Τα μωρά βαραίνουν στις αγκαλιές, μα η ελπίδα τους δίνει φτερά. Κοντεύουν στο γιοφύρι της Αράπιτσας στους Στουμπάνους, ίσως προλάβουν να σωθούν. Μα από μακριά ακούγεται σάλαγος, οχλαγωγή, ξεκαθαρίζει ποδοβολητό αλόγων, φωνές και ουρλιαχτά.

Οι Τούρκοι! “Αχ, Παναγιά μου” θα τις προλάβουν. Κι ύστερα ξέρουν τι τις περιμένει. Ατίμωση και σκλαβοπάζαρο. Η σκέψη τις τρελαίνει. Πνίγονται. Ανασασμός μόνον ο θάνατος. Για μια στιγμή χαμένες, τα σταματάνε. Κάτω απ' τα πόδια τους με βουητό πέφτουν αφρισμένα νερά της Αράπιτσας. Είναι τα νερά τους. Από μικρές ο ήχος αυτός τις νανούριζε, τις συντρόφευε σ' όλες τις ώρες της ζωής τους. Νερά κατάδικά τους, αγαπημένα. Κι ο θάνατος εδώ, στην αφρισμένη τους δίνη, θάναι γλυκός λυτρωμός.

Κι ο χορός ξεκινά. Η πρώτη κοπέλα πέφτει και ακολουθούν κι άλλη, κι άλλη, σφίγγοντας στον κόρφο τους τα βρέφη και ζητώντας συγχώρεση απ' αυτά. Ο απανωτός γδούπος των κορμιών δένεται με τη βουή του καταρράχτη. Ο πόνος, ο λυγμός και το παράπονο πνίγονται. Σβήνουν στους αφρούς. Μα ψηλά στον αέρα ανεβαίνουν ανάλαφρες οι ψυχές».

αναδημοσίευση από το "Παρόν"

Η επανάσταση της Νάουσας συντέλεσε στην απώλεια χρόνου και δυνάμεων για τους Τούρκους, προς όφελος του Αγώνα στη νότιο Ελλάδα.
Για την συνεισφορά της στον Αγώνα για την Ανεξαρτησία από τον Τουρκικό ζυγό η Νάουσα είναι η μόνη πόλη που φέρει τον τίτλο «Ηρωική», με Βασιλικό Διάταγμα από το 1955. (ΒΔ.17/8./1955 ΦΕΚ 240/Α/3-9-1955).

Το Φεβρουάριο του 1822, η Νάουσα παρόλη την ευημερία της θα λάβει μέρος στα πλαίσια της Ελληνικής Επανάστασης. Πολεμικές επιχειρήσεις με αρχηγούς τους Ζαφειράκη Θεοδοσίου και Τάσο Καρατάσιο, με στόχο την δημιουργία ελεύθερου επαναστατικού καθεστώτος στην περιοχή, θα οδηγήσουν στην πολιορκία της πόλης από τα στρατεύματα του Διοικητή της Θεσσαλονίκης Mεχμέτ Eμίν Πασά, γνωστού ως Eμπού Λουμπούτ (ο ροπαλοφόρος). Η πόλη, παρά την ηρωική αντίσταση, θα υποκύψει τελικά στην δύναμη των 12.000 ανδρών του πασά στις 22 Απριλίου 1822, Κυριακή του Θωμά. Ακολούθησαν η καταστροφή της πόλης, λεηλασίες, σφαγές και διωγμοί του πληθυσμού. Αρκετές γυναίκες προτιμούν να σκοτωθούν πέφτοντας με τα παιδιά τους στ' αφρισμένα νερά του καταρράκτη της Αράπιτσας στους "Στουμπάνους" για να μη πέσουν στα χέρια των Τούρκων. Σύμφωνα με τα επίσημα οθωμανικά ντοκουμέντα 409 Ναουσαίοι θα σκοτωθούν, 33 θα εγκαταλείψουν την πόλη και 198 θα λάβουν χάρη, όλοι ως επί το πλείστον άνδρες. Πάνω από 400 γυναικόπαιδα θα πωληθούν ως σκλάβοι. Οι περιουσίες των νεκρών και φυγάδων (655 σπίτια) και της εκκλησίας (226 σπίτια) θα δημευτούν. Ύστερα από αυτό το γεγονός η πόλη θα χάσει για τα επόμενα χρόνια τα προνόμιά της.

5 σχόλια:

  1. Οι Ελληνες ειμασταν ενας ομοιογενεις και μονογλωσσως ΛΑΟΣ.Αυτο δεν αρεσε σε καποιους,και για να διαλυσουν αυτον το λαο,που θα χτυπουσαν στην γλωσσα και την θρησκεια.
    Ιλυμινατι, βιλντενμπεργκ σας λεει κατι?
    Ολοι αυτοι που σβηνουν και διαστρεβλωνουν την ΙΣΤΟΡΙΑ ΜΑΣειναι δουλοι και παρακλαδια αυτων των οργανωσεων. Ο θεος ας βαλη το χεριτου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Να πονηρευτούμε ή να μην πονηρευτούμε;

    Τον ιστορικό Βακαλόπουλο επικαλείται ο κ. Γαβριήλ Θ. Λαμψίδης, δημοσιογράφος, Θεσσαλονίκη:

    «Οι Εβραίοι που βάλθηκαν τελευταία να αθωώσουν το Σιωνισμό και το πιο προωθημένο, να τον ιδιοποιηθούν, κάνουν ένα φοβερά μεγάλο σφάλμα: Φορτώνονται αφελώς τα εγκλήματά του. Θα αναφερθώ μόνον σε ένα, που με πονάει ως Σαλονικό. Οπως γράφει ο Απόστολος Βακαλόπουλος στο έργο του "Η ιστορία της Μακεδονίας", οι Εβραίοι της Θεσσαλονίκης, την εποχή που στην πόλη του υπό τουρκικόν ζυγόν ελληνικού βορρά είχαν συγκεντρωθεί 70 με 90 χιλιάδες Εβραίοι και ο Σιωνισμός διηύθυνε από εδώ τα πράγματα (μέχρις εκεί που έφθαναν τα πλοκάμια του), είχαν παρακαλέσει τον Τούρκο διοικητή και πήγαν μαζί του να καταπνίξουν στο αίμα την Επανάσταση της Νάουσας. Μετά τη συμφορά, ο Τούρκος διοικητής μάζεψε περίπου 5.000 Ελληνες σε μια μεγάλη αλάνα έξω από τη Νάουσα, που έφερε την ονομασία "Κιόσκι", κι εκεί, ενώ εκείνος απολάμβανε το ναργιλέ του, οι Εβραίοι έσφαξαν μέχρις ενός τους Ελληνες. Η γη άργησε πολλά χρόνια να ξαναβγάλει χορτάρι. Το ίδιο έκαναν οι Εβραίοι της Θεσσαλονίκης και κατά την Επανάσταση της Χαλκιδικής, της οποίας ετέθη επικεφαλής ο αγνός πατριώτης Εμμανουήλ Παπάς. Αλλά δεν θα συνεχίσω. Θα συστήσω στους Εβραίους να σεβαστούν τη φιλοξενία που είχαν ανέκαθεν επί ελληνικού εδάφους και να καταπιούν την πικρή γλώσσα τους. Του Ελληνος ο τράχηλος ζυγόν ουδενός λόμπι σηκώνει...».

    ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ - 02/01/2003

    Το βιβλίο αυτό είναι απο το πρωτότυπο από Πανεπιστήμιο Χάρβαρντ - Των B[asil] Nikolaοdes, Jean Nicolaοdes. Εκδόθηκε 1859 F. SarΜετά από μια σύντομη αλλά ηρωική άμυνα, η πόλη υπέκυψε στην επίθεση και οι 15.000 μουσουλμάνοι στρατιώτες μαζί με ένα πλήθος τυχοδιωχτών και Εβραίων επιδόθηκαν σε κάθε υπερβολή. Η φρουρά, αποτελούμενη από 400 άντρες υποχώρησε. Τα πάντα λεηλατήθηκαν, κάηκαν, καταστράφηκαν. Δέκα χιλιάδες έλληνες σφαγιάστηκαν, οι γυναίκες και τα παιδιά αιχμαλωτίστηκαν για να γίνουν σκλάβοι. Όπως και στην Κασσανδρεία, η πρώτη σφαγή έγινε από τους Τούρκους μέσα στην ορμή της νίκης, αλλά μετά από αυτούς ήρθαν οι Εβραίοι οι οποίοι τους ξεπέρασαν σε φρικαλεότητες, έσφαζαν σαν μοσχάρια τους αιχμαλώτους οι οποίοι ήταν άοπλοι και ανυπεράσπιστοι. Χτυπούσαν τα θύματα με ρόπαλο και στη συνέχεια τους έκοβαν το λαιμό. Ούτε οι γυναίκες γλύτωσαν, τις μεταχειρίστηκαν όπως τους άντρες. Κάποιες βρήκαν το θάνατο στις φλόγες, οι εβραίοι έβαζαν φωτιά στα ρούχα τους για να έχουν ένα θέαμα σαν το μαρτύριο του πυρός κατά την Ιερά εξέταση (μ' αυτόν τον τρόπο είχαν πεθάνει πολλοί εβραίοι κι έτσι έπαιρναν την εκδίκησή τους).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Επειδή είμαι απόγονος σλαβόφωνων Ελλήνων θέλω να πω κάτι. Όχι μόνο το μπλοκ ilinden makedonia αλλά και πολλές Ελληνικές πηγες αναφέρουν ότι στην επανάσταση της Νάουσας οι περισσότεροι ήταν σλαβόφωνοι Μακεδόνες. Μήπως γι΄αυτό θέλουν να την υποβαθμίσουν? Δυστυχώς το κράτος μας φέρθηκε στους προγόνους μας σαν να είναι πολίτες β΄ κατηγορίας. Ευχαριστώ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ανώνυμε (5 Μάϊος 2009 9:11 πμ) το μπλοκ ilinden καταρχήν προσπαθεί να περάσει την ιστορία των Σκοπίων στο Ελληνικό δυαδίκτυο και για αυτό δεν αφήνει σε Έλληνες να απαντήσουν στα νήματα του.

    Σε ότι αφορά τα γεγονότα είναι αυτονόητο ότι πολλές φορές τα ιστορικά δεδομένα δεν παρουσιάζονται όπως πράγματι έγιναν, αλλά με βάση τις απόψεις ή επιδιώξεις του καθενός. Προφανώς όταν διαβάζεις τέτοιες αφηγήσεις καταλαβαίνεις ότι έχουν ένα συναισθηματισμό και υποκειμενισμό που σκοπεύει ίσως να υπερτονίσει κάποια στοιχεία κ.λπ. Αυτό δεν αναιρεί την πράξη που έχει αξία (θάνατος κάποιων ανθρώπων στο πλαίσιο του αγώνα). Από εκεί πρέπει να ξεκινάς, και μετά όποια ανάλυση κάνει κανείς σίγουρα συνεισφέρει στην περαιτέρω ανάδειξη της αλήθειας.

    Τώρα εάν μερικοί θέλουν να τους παρουσιάσουν σαν σλαβόφωνους ή ότι άλλο θέλουν λίγο ενδιαφέρει την ιστορία μιας και η ουσία παραμένει.Η Νάουσα έπεσε λόγω της συμμετοχής της στην Ελληνική επανάσταση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Σχόλια τα οποία θα περιέχουν Greekenglish, ύβρεις, μειωτικούς και συκοφαντικούς χαρακτηρισμούς δεν θα αναρτώνται.