Εάν θεωρείται αποτυχία να κάνουμε μερική συμφωνία ΑΟΖ ποσοστού 46-54, φαντάσου την Αίγυπτο, στην οποία ο αντίπαλος μας, της έδινε 40-60 και σε όλη την συνοριακή γραμμή.
Αλλά πρέπει να σκέφτεσαι χωρίς κομματικές παρωπίδες, για να καταλάβεις τι έγινε χθες και ποιοι έβαλαν το χεράκι τους για να γίνει αυτή η συμφωνία.
Μέχρι χθες το μεσημέρι είχαμε δύο επιλογές ή γεγονότα σε ότι αφορά την ΑΟΖ με την Αίγυπτο:
- Συμφωνία μερικής ΑΟΖ, με ποσοστό επήρειας στο 46-54, σύμφωνα με την νοητή μέση γραμμή που μας δίνει η UNCLOS αλλά και της αναλογικότητας.
- Συνέχιση των 15ετών διαπραγματεύσεων, με την Αίγυπτο να ζητά στο 40-60 και την Ελλάδα στο 50-50, πάντα με το σύμπλεγμα του Καστελόριζου εκτός των συζητήσεων.
Η ελληνική κυβέρνηση διάλεξε το πρώτο, πιστεύω ότι πίεσαν και οι ξένοι.
Τέλος όπως αναφέρθηκε υπάρχουν ακόμα και άλλα σημαντικά βήματα να γίνουν: επικύρωση από τα κοινοβούλια της συμφωνίας ΑΟΖ μεταξύ Ελλάδας και Αιγύπτου, αποστολή και πρωτοκόλληση της συμφωνίας στον ΟΗΕ.Υπόψη η συμφωνία GNA/Τουρκίας δεν έχει ακόμα πρωτοκολληθεί από τον ΟΗΕ.
Τι σημαίνει η μερική οριοθέτηση ΑΟΖ Ελλάδας-Αιγύπτου για την χώρα μας;
