Το blog, για τους λόγους που βιώνουμε προσωπικά, οικογενειακά και κοινωνικά, αλλάζει την κύρια κατεύθυνσή του και επικεντρώνεται πλέον στην Κρίση.
Βασική του αρχή θα είναι η καταπολέμηση του υφεσιακού Μνημονίου και όποιων το στηρίζουν.
Τα σχόλια του Κρούγκμαν είναι χαρακτηριστικά:
...Άρα βασιζόμαστε τώρα σε ένα σενάριο σύμφωνα με το οποίο η Ελλάδα είναι αναγκασμένη να «πεθάνει στη λιτότητα» προκειμένου να πληρώσει τους ξένους πιστωτές της, χωρίς πραγματικό φως στο τούνελ.Και αυτό απλώς δεν πρόκειται να λειτουργήσει....[-/-]....οι πολιτικές λιτότητας οδηγούν την οικονομία σε τόσο μεγάλη ύφεση που εξανεμίζονται τα όποια δημοσιονομικά οφέλη, υποχωρούν τα έσοδα και το ΑΕΠ και ο λόγος του χρέους προς το ΑΕΠ γίνεται χειρότερος.
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα Χάρτες.. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα Χάρτες.. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων

Τετάρτη 29 Μαΐου 2013

Έκθεση χαρτών της Μακεδονίας, στο Πολιτιστικό Κέντρο του Μορφωτικού Ιδρύματος Εθνικής Τράπεζας

Η ιστορία της Μακεδονίας από τον 15ο έως το 18ο αιώνα σκιαγραφείται μέσα από τους χάρτες που παρουσιάζονται στην έκθεση με τίτλο «Μακεδονία. Χαρτογραφία και Ιστορία».

Η έκθεση του Αρχείου Χαρτογραφίας του Ελληνικού Χώρου φιλοξενείται στο Πολιτιστικό Κέντρο του Μορφωτικού Ιδρύματος Εθνικής Τραπέζης- Μέγαρο Εϋνάρδου (Αγίου Κωνσταντίνου 20 και Μενάνδρου) και θα διαρκέσει μέχρι τις 12 Ιανουαρίου.

Οι χάρτες παρουσιάζονται ως σημαντικά τεκμήρια της ιστορίας της περιοχής, αλλά και ως τεκμήρια των συνειδήσεων της κοινωνίας, στην οποία ανήκαν οι χαρτογράφοι.

Πρόκειται για την πέμπτη έκθεση παλαιών χαρτών της σειράς «Χαρτογραφία και Ιστορία», που βασίζεται στη συλλογή του Αρχείου Χαρτογραφίας του ΜΙΕΤ. Προηγήθηκαν εκθέσεις για την Κρήτη, την Πελοπόννησο, το Ιόνιο και το Αιγαίο πέλαγος.

Ωστόσο, το σκεπτικό της έκθεσης αυτής διαφέρει από....

Κυριακή 5 Ιουλίου 2009

Αλυτρωτικός Χάρτης σε επίσημο βίντεο του Σκοπιανού Υπουργείου Εθνικής Αμύνης δείχνει καθαρά......

τις αληθινές βλέψεις των Σκοπιανών και οι οποίες απορρέονται με βάση του Συνταγμά τους. Έτσι στο σαιτ του Σκοπιανού ΥΠΕΘΑ υπάρχει σελίδα που δείχνει δραστηριότητες του Σκοπιανού Στρατού.....


Κάνοντας κλικ στο πρώτο βίντεο.......



Ακριβώς στην αρχή , εμφανίζεται χάρτης με λατινικούς χαρακτήρες όπου εμφανίζεται η "Macedonia" όπως την ονειρεύονται οι Σλαβομακεδονιστές.




Διακρίνεται καθαρά η Θεσσαλονίκη και ο Θερμαικός κόλπος καθώς και όλη η κεντρική και Δυτική Μακεδονία.

Τετάρτη 24 Ιουνίου 2009

Χάρτης που χρησιμοποιούν οι Σλαβομακεδονιστές και τον παραποιούν.


Ο χάρτης αυτός χρησιμοποιείται από τους Σκοπιανούς(λένε ότι είναι του 1918) προκειμένου να "αποδείξουν" ότι το έθνος τους προυπήρχε προ "Τίτο".

Τον παρουσιάζουν σαν εθνολογικό ενώ στην πραγματικότητα είναι γλωσσολογικός χάρτης όπως λέει και ο τίτλος του (völker und sprachenkarte der Balkan- Halbinsel ή διεθνής γλωσσολογικός χάρτης της Βαλκανικής χερσονήσου).
Έτσι αυτήν την γλώσσα(mazedonier) και τις διαλέκτους της ως είναι γνωστό δεν την μιλούσαν μόνο οι Σλαβομακεδόνες αλλά και οι Έλληνες σλαβόφωνοι αλλά και οι Βούλγαροι.
Οι διάλεκτοι αυτοί διέφεραν γεωγραφικά. Δηλαδή όσοι ήσαν πιο κοντά στην Ελλάδα και στις πόλεις χρησιμοποιούσαν πάρα πολλές παραφρασμένες Ελληνικές λέξεις στα Σλαβικά. Όσοι ήσαν κοντά στην Σερβία το ίδιο ενώ οι Σλάβοι στην Δαρδανία, Κεντρική και Ανατολική Μακεδονία είχαν έντονο επηρεασμό από την Βουλγαρική διάλεκτο της Θρακο-Μοισίας.
Υπενθυμίζω ότι στα μέσα του 19ου αιώνα και με την ίδρυση της Βουλγαρίας υπήρξε το γνωστό γλωσσολογικό πρόβλημα στο τι γλώσσα θα υιοθετήσουν στο κράτος τους. Αυτό της Μακεδονο-Δαρδανίας(Δυτική Βουλγαρική διάλεκτος) ή αυτό της Θρακο-Μοισίας(Ανατολική Βουλγαρική διάλεκτος). Το πρόβλημα ήταν ανάλογο με αυτό που είχαμε και εμείς όταν «μαλώναμε» στο αν θα υιοθετήσουμε την καθαρεύουσα ή την δημοτική.


Άλλο χαρακτηριστικό αυτό του χάρτη είναι ότι λείπει το κάτω μέρος του.....

Έγινα σαφής Voden-Lerin του maknews ?

Δευτέρα 26 Ιανουαρίου 2009

Οθωμανικές Διοικητικές διαιρέσεις της Γεωγραφικής Μακεδονίας

Οι Οθωμανοί είχαν χωρίσει τις περιοχές τους διοικητικά σε βιλαέτια(περιφέρειες), σαντζάκια (νομοί) και κάζες (επαρχίες). Έτσι κατά την περίοδο της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας υπήρχαν τρία βιλαέτια που περιείχαν, αλλά δεν περιόριζαν την περιοχή της γεωγραφικής Μακεδονίας. Ένα Βιλαέτι ήταν του Μοναστηρ(Μοναστήρι) με πρωτεύουσα την πόλη του Μοναστηριού (σημερινή Μπίτολα της πΓΔΜ). Το άλλο ήταν το Βιλαέτι του Κοσόβα, με πρωτεύουσα την πόλη Ουζκούμπ (σημερινά Σκόπια). Το τρίτο ήταν το Βιλαέτι της Σελανίκ(Θεσσαλονίκη) με την Σελανίκ για πρωτεύουσα ( σημερινή πρωτεύουσα της Ελληνικής Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη). Η περιοχή αυτή περιείχε μέρος της Ελληνικής Μακεδονίας, μέρος της πΓΔΜ και μέρος της νότιο-δυτικής Βουλγαρίας.

Παρακάτω είναι 3 χάρτες (Τουρκικός, Ιταλικός και Ελληνικός) που εκδόθηκαν στις αρχές του 20ου αιώνα που αποτυπώνουν καθαρά τα γεωγραφικά όρια των βιλαετίων στα σύνορα της ιστορικής Μακεδονίας. Οι χάρτες αυτοί βρίσκονται στο Μουσείο του Μακεδονικού Αγώνα και μπορείς να τους βρεις στην έκδοση "Χαρτογραφώντας την Μακεδονία, 1870-1630".

κλικ στους χάρτες για μεγένθυση



Ο λόγος που βάζω αυτούς τους χάρτες είναι να δείξω ότι η Τουρκία ουδέποτε είχε ονομάσει την περιοχή ως Μακεδονία (είτε σαν νομό ή περιφέρεια) και όλοι οι χάρτες που κυκλοφορούσαν δείχνοντας τα σύνορα της Μακεδονίας ήταν προιόν Βουλγαρικής εθνικιστικής καπηλείας, απόρροια της Συνθήκης του Αγ. Στεφάνου.
Σήμερα αυτούς τους Βουλγαρικόυς χάρτες τους έχουν πάρει οι Σκοπιανοί και τους έχουν ονομάσει "εθνικούς" με σκοπό να συντηρήσουν τις επεκτατικές τους βλέψεις στην Μακεδονία.
Υπενθυμίζω ότι μετά την απελευθέρωση η Ελλάδα ήταν η πρώτη που ονόμασε την περιοχή διοικητικά Μακεδονία, επαναφέροντας την ιστορική αλήθεια.

Δευτέρα 10 Νοεμβρίου 2008

Δύο Εθνολογικοί Χάρτες του 1877

























(κλικ στην εικόνα για μεγέθυνση)
Εθνολογικός χάρτης του Γάλλου καθηγητή Γεωγραφίας στο Οθωμανικό Λύκειο της Κωνσταντινούπολης A. Synvet.


























(κλικ στην εικόνα για μεγέθυνση)
Εθνολογικός χάρτης σχεδιασμένος από τον άγγλο γεωγράφο Edward Stanford. Ο χάρτης αυτός κατατέθηκε από την ελληνική αντιπροσωπεία στο Συνέδριο του Βερολίνου (1878), και το οποίο ήταν η κύρια αιτία ώστε να ακυρώσει τα συνοριακά δεδομένα της Συνθήκης του Αγίου Στεφάνου που είχε υπογραφεί λίγους μήνες νωρίτερα όπου και έδινε ολόκληρη την Μακεδονία στην Βουλγαρία. Η Ελληνική παρουσία στην περιοχή της Μακεδονίας είναι πασιφανής.

Και οι δύο χάρτες βρίσκονται στο Μουσείο Μακεδονικού Αγώνα στην πρωτεύουσα της Μακεδονίας.