Το blog, για τους λόγους που βιώνουμε προσωπικά, οικογενειακά και κοινωνικά, αλλάζει την κύρια κατεύθυνσή του και επικεντρώνεται πλέον στην Κρίση.
Βασική του αρχή θα είναι η καταπολέμηση του υφεσιακού Μνημονίου και όποιων το στηρίζουν.
Τα σχόλια του Κρούγκμαν είναι χαρακτηριστικά:
...Άρα βασιζόμαστε τώρα σε ένα σενάριο σύμφωνα με το οποίο η Ελλάδα είναι αναγκασμένη να «πεθάνει στη λιτότητα» προκειμένου να πληρώσει τους ξένους πιστωτές της, χωρίς πραγματικό φως στο τούνελ.Και αυτό απλώς δεν πρόκειται να λειτουργήσει....[-/-]....οι πολιτικές λιτότητας οδηγούν την οικονομία σε τόσο μεγάλη ύφεση που εξανεμίζονται τα όποια δημοσιονομικά οφέλη, υποχωρούν τα έσοδα και το ΑΕΠ και ο λόγος του χρέους προς το ΑΕΠ γίνεται χειρότερος.

Πέμπτη 24 Δεκεμβρίου 2009

Οι όροι Ιθαγένεια, Υπηκοότητα , Ομοεθνής-Αλλοεθνής, Ημεδαπός -Αλλοδαπός και Μετανάστευση.

Με αφορμή την επικείμενη Ελληνοποίηση 960.000 αλλοεθνών  από το ΠΑΣΟΚ για ψηφοθηρικούς λόγους και επειδή πολλά ακούμε για αυτούς τους όρους  ας δούμε τι σημαίνουν διότι στην Ελλάδα ως συνήθως πάμε να τους κάνουμε όλους Ιθαγενείς.

Ιθαγένεια (με καθαρά νομικο-πολιτικούς όρους) είναι ο νομικός και πολιτικός δεσμός που συνδέει το άτομο ως πολίτη με το κράτος στο οποίο ανήκει και Υπηκοότητα (citizenship)  ο νομικός και πολιτικός δεσμός που συνδέει το άτομο ως πολίτη ενός κράτους με το κράτος .(Λεξ. Τριανταφυλλίδη). Η διαφορά είναι σαφής.

Στις ΗΠΑ υπάρχει σαφής διάκριση μεταξύ των ημεδαπών(nationals) και προσώπων που έχουν την υπηκοότητα (citizenship).
Στην Μεγάλη Βρετανία ο διαχωρισμός γίνεται με τις λέξεις citizen(ιθαγενής, ημεδαπός) και subject(υπήκοος).

Στην Ελλάδα μέχρι την δεκαετία του 90 αποφεύγονταν η χρήση του όρου «ιθαγενής»(native, indigène) για την νομικο-πολιτική διάσταση του διότι πολύ απλά σύμφωνα με την γλώσσα μας σημαίνει ο αυτόχθονας κάτοικος μιας χώρας ή αυτός που κατάγεται από τη χώρα στην οποία και κατοικεί. Δυστυχώς στην Ελλάδα του εθνομηδενισμού, της Απαιδείας και δια Βίου Βλακείας με τον όρο Κώδικα Ελληνικής Ιθαγένειας καταφέραμε να τα βάλουμε όλα στο ίδιο
 τσουβάλι μεταφράζοντας τους όρους σύμφωνα με τις γνωστές μας μεσοβέζικες λύσεις. Όπως αναφέρει το λεξικό της UNESCO η Ιθαγένεια στο διεθνές Δίκαιο υπονοεί επίσης και την εθνικότητα(nationality).

Η μεσοβέζικη λύση λοιπόν  που έδωσε το μεταπολιτευτικό μας κράτος είναι ότι Ιθαγένεια είναι ο νομικός δεσμός ενός ατόμου με ένα κράτος. Αν ο δεσμός αυτός υπάρχει, λέμε ότι το άτομο αυτό είναι πολίτης του συγκεκριμένου κράτους.( Έγγραφο του ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΣΗΣ, Πεμ, 08/03/2007 – 13:48,http://www.neb.gr/node/113). Όλα(Ιθαγένεια και Υπηκοότητα) σε ένα(Ιθαγένεια). Είναι ο σύγχρονος Κώδικας Ιθαγένειας.....σαν την οικονομία μας. Υπάρχουν όμως και άλλες λέξεις που διαχωρίζουν τους ιθαγενείς με τους αλλοεθνείς μετανάστες. Είναι ο:Δυστυχώς στην Ελλάδα  του εθνομηδενισμού, της Απαιδείας και δια Βίου Βλακείας με τον όρο Κώδικα Ελληνικής Ιθαγένειας καταφέραμε να τα βάλουμε όλα στο ίδιο τσουβάλι μεταφράζοντας τους όρους σύμφωνα με τις γνωστές μας μεσοβέζικες λύσεις. Όπως αναφέρει το λεξικό της

-«ημεδαπός» ή «ομοεθνής» ή «ομογενής»  που σημαίνει αυτός που κατάγεται ή προέρχεται από την ίδια χώρα και είναι ίδιας εθνικότητας  ή αυτός που ανήκει στο ίδιο γένος.

-«αλλοδαπός» ή «αλλοεθνής» ή «αλλογενής»  που είναι αυτός που δεν είναι υπήκοος της χώρας στην οποία βρίσκεται ή δεν ανήκει στην  ίδια εθνικότητα ή δεν ανήκει στο ίδιο γένος με τον ημεδαπό εθνικό  πληθυσμό της χώρας που κατοικεί.
Επισημαίνω δε  ότι «Έθνος»(nationή Γένος μπορεί να ορισθεί μία ευρύτερη κοινωνία ανθρώπων, τους οποίους ενώνουν κοινές πολιτιστικές αντιλήψεις , κοινή συνειδητότητα και κοινή καταγωγή.

Ο όρος Μετανάστης ή Μετανάστευση είναι ακόμα πιο πολύπλοκος όταν θέλουμε να τον μεταφράσουμε με αγγλικούς όρους.

Η Μετανάστευση λοιπόν στις κοινωνικές επιστήμες  ανά τον κόσμο (στο Ελλαδιστάν ασχολούνται με άλλα πράματα) είναι οι  γεωγραφικές μετακινήσεις ατόμων (individuals) ή ομάδων (groups). Στην ειδική βιβλιογραφία διακρίνον ται διάφοροι τύποι μεταναστεύσεως: μετανάστευση εσωτερική (internal) και εξωτερική (external)- εκούσια (voluntary) και ακούσια (involuntary)- πρωτογενής (primary) και δευτερογενής (secondary)- πλήρης (complete) και ατελής (incomplete)- συντηρητική (conservative) ή ανανεωτική (innovating)- βραχυπρόθεσμη (short term) ή μακροπρόθεσμη (long term).

Στα ελληνικά δεν μπορεί να αποδοθούν μονολεκτικά, όπως γίνεται στα αγγλικά  οι τρεις βασικοί τύποι της μετακινήσεως.

Η αγγλική λέξη migration σημαίνει γενικά τη μεταναστευτική κίνηση, τη μετοικεσία, χωρίς να υποδηλώνεται αν οι μετακινούμενοι φεύγουν από τη χώρα τους ή εισέρχονται σε μια άλλη χώρα.

Με το πρόθεμα in (εις) (immigration) η έννοια εξειδικεύεται και σημαίνει τη μετανάστευση από τη σκοπιά της χώρας, που δέχεται τους μετακι νούμενους (χώρα προορισμού).

Με το πρόθεμα (ex — έκ) (emigration) προσδιορίζεται ότι η μετακίνηση αντιμετωπίζεται από τη σκοπιά της χώρας από την οποία φεύγουν οι μετακι νούμενοι (χώρα προελεύσεως).Η δεύτερη αυτή κατηγορία αποκαλείται στα ελληνικά και αποδημία.

Πρέπει επίσης να σημειωθεί ότι η μετανάστευση που απασχολεί κατά τους νεότερους χρόνους την Ελλάδα, σαν πρόβλημα πολιτικό, κοινωνικό, οικονομικό, δημογραφικό κλπ., είναι μόνο της δεύτερης κατηγορίας — δηλ. αποδημία (emigration) — ενώ πάλι σε άλλες χώρες, π.χ. τις Ήν. Πολιτείες, τη Γερμανία, την Αυστραλία, είναι μόνο της πρώτης κατηγορίας (immigration).

Ελπίζω να έγινα κατανοητός σε ότι αφορά την ορολογία. Προσωπικά και το ξεκαθαρίζω δεν αντιτίθεμαι να δοθεί η υπηκοότητα και όχι η ιθαγένεια στους νόμιμους μετανάστες και  μόνο της 2ης γενιάς πάντα με αυστηρές προϋποθέσεις(απολυτήριο γυμνασίου, εξετάσεις γλώσσας και ιστορίας, αφαίρεση αυτής εάν έχουν προβεί σε άνομες πράξεις, όχι ψήφο σε Εθνικές και Ευρωπαικές εκλογές και δημοψηφίσματα).

Εάν είχαμε κράτος και όχι κομματοκρατία αυτά θα τα είχαμε ξεκαθαρίσει εδώ και χρόνια.

Με τα υπάρχοντα δεδομένα όμως και γνωρίζοντας την σαθρή και φαιδρή Ελληνική πραγματικότητα είμαι της άποψης να γίνει δημοψήφισμα διότι πάνω από όλα ο Ελληνικός λαός πρέπει να κρίνει στον αν θα δοθεί ιθαγένεια(Ελληνικής Μεταπολιτευτικής ερμηνείας) στους αλλοεθνείς μετανάστες.

Βιβλιογραφία.
-Λεξικό Τριανταφυλλίδη
-Λεξικό Κοινωνικών Επιστημών της UNESCO
-Ηλίας Ηλιόπουλος «Κουλτούρα θανασίμων ψευδών», Η ΑΠΟΤΥΧΙΑ ΤΩΝ ΠΟΛΥΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΩΝ ΠΕΙΡΑΜΑΤΩΝ  ΤΑ ΑΔΙΕΞΟΔΑ ΤΗΣ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΤΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ(http://politikes-paremvaseis.blogspot.com/2009/11/blog-post_13.html)

ANANEΩΣΗ: 26-12-2009

22 σχόλια:

  1. ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΦΙΛΕ ΑΚΡΙΤΑ - Ο ΘΕΟΣ ΝΑ ΣΕ ΕΧΕΙ ΚΑΛΑ ΕΣΕΝΑ ΚΑΙ ΑΥΤΟΥΣ ΠΟΥ ΑΓΑΠΑΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ευχαριστώ Αντώνη και αντεύχομαι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Без навреда, само прашуваат, ти се грчки?
    Ви благодариме и ние ќе го објави.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Κτήση Ελληνικής Ιθαγένειας με Πολιτογράφηση
    Πεμ, 08/03/2007 – 13:48
    ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΣΗΣ
    Διεύθυνση Αστικής και Δημοτικής Κατάστασης, Τμήμα Ιθαγένειας, Σταδίου 31 Αθήνα, Τηλ: 210-3249314, 3249465
    ΚΤΗΣΗ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΙΘΑΓΕΝΕΙΑΣ ΜΕ ΠΟΛΙΤΟΓΡΑΦΗΣΗ

    Τι είναι

    ΙΘΑΓΕΝΕΙΑ είναι ο νομικός δεσμός ενός ατόμου με ένα κράτος. Αν ο δεσμός αυτός υπάρχει, λέμε ότι το άτομο αυτό είναι πολίτης του συγκεκριμένου κράτους.

    ΕΘΝΙΚΟΤΗΤΑ είναι ο δεσμός ενός ατόμου προς ορισμένο έθνος.

    ΑΝΙΘΑΓΕΝΕΙΑ είναι η έλλειψη ιθαγένειας.

    ΠΟΛΙΤΟΓΡΑΦΗΣΗ είναι ένας από τους τρόπους με τους οποίους κάποιος αλλοδαπός αποκτά την ελληνική ιθαγένεια. Πρόκειται για μια ατομική διοικητική πράξη που απαιτεί δύο στοιχεία: τη βούληση του προσώπου να γίνει Έλληνας πολίτης και τη βούληση του Ελληνικού κράτους να δεχτεί το συγκεκριμένο πρόσωπο ως πολίτη του. Η βούληση του Ελληνικού κράτους εκφράζεται με απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών. Η Πολιτογράφηση αφορά σε αλλογενείς αλλοδαπούς που κατοικούν στην Ελλάδα και σε ομογενείς αλλοδαπούς, είτε ζουν στην Ελλάδα, είτε στο εξωτερικό. Εδώ θα βρείτε πληροφορίες για την πολιτογράφηση ατόμων που κατοικούν στην Ελλάδα.

    ΑΛΛΟΔΑΠΟΣ είναι ένα άτομο που δεν έχει την ελληνική ιθαγένεια ( δεν είναι Έλληνας πολίτης ) ανεξάρτητα από το αν είναι πολίτης άλλου κράτους ή δεν έχει καμία ιθαγένεια.

    ΟΜΟΓΕΝΗΣ ΑΛΛΟΔΑΠΟΣ είναι αυτός που, ενώ έχει ελληνική εθνικότητα, δεν είναι Έλληνας πολίτης.

    ΑΛΛΟΓΕΝΗΣ ΑΛΛΟΔΑΠΟΣ είναι αυτός που δεν έχει ελληνική εθνικότητα και δεν είναι Έλληνας πολίτης.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Προϋποθέσεις πολιτογράφησης.

    1. Όποιος επιθυμεί να αποκτήσει την Ελληνική Ιθαγένεια με πολιτογράφηση, απαιτείται :

    α. Να είναι ενήλικος ( δηλαδή να έχει συμπληρώσει το 18ο έτος της ηλικίας του) κατά το χρόνο υποβολής της αίτησης πολιτογράφησης.

    β. Να μην έχει καταδικασθεί τελεσίδικα, κατά την τελευταία δεκαετία πριν από την υποβολή της αίτησης πολιτογράφησης, σε ποινή στερητική της ελευθερίας τουλάχιστον ενός έτους ή, ανεξαρτήτως ποινής και χρόνου έκδοσης της καταδικαστικής απόφασης, για εγκλήματα προσβολών του πολιτεύματος, προδοσίας της χώρας, ανθρωποκτονίας από πρόθεση και επικίνδυνης σωματικής βλάβης, εγκλήματα σχετικά με την εμπορία και διακίνηση ναρκωτικών, τη νομιμοποίηση εσόδων από παράνομες δραστηριότητες, διεθνή οικονομικά εγκλήματα, εγκλήματα με χρήση μέσων υψηλής τεχνολογίας, εγκλήματα περί το νόμισμα, αντίστασης κατά της αρχής, αρπαγής ανηλίκων, κατά της γενετήσιας ελευθερίας και οικονομικής εκμετάλλευσης της γενετήσιας ζωής, κλοπής, απάτης, υπεξαίρεσης, εκβίασης, τοκογλυφίας, του νόμου περί μεσαζόντων, πλαστογραφίας, ψευδούς βεβαίωσης, συκοφαντικής δυσφήμισης, λαθρεμπορίας, εγκλήματα που αφορούν τα όπλα, αρχαιότητες, την προώθηση λαθρομεταναστών στο εσωτερικό της χώρας ή τη διευκόλυνση μεταφοράς ή προώθησης τους ή της εξασφάλισης καταλύματος σε αυτούς για απόκρυψη ή για παραβάσεις της νομοθεσίας για την εγκατάσταση και κίνηση αλλοδαπών στην Ελλάδα,

    γ. Να μην εκκρεμεί σε βάρος του απόφαση απέλασης.

    Αν είναι αλλογενής απαιτείται επιπλέον να:

    α. Διαμένει νόμιμα και μόνιμα στην Ελλάδα

     Δέκα (10) συνολικά έτη την τελευταία δωδεκαετία πριν από την υποβολή της αίτησης πολιτογράφησης.

     Αν είναι σύζυγος Έλληνα ή Ελληνίδας και έχει αποκτήσει μαζί του/μαζί της τέκνο, αρκεί διαμονή στην Ελλάδα για τρία ( 3 ) χρόνια, από την ημερομηνία τέλεσης του γάμου.

     Αν έχει γεννηθεί και κατοικεί συνεχώς στην Ελλάδα, δεν απαιτείται καμία χρονική προϋπόθεση.

     Για τον ανιθαγενή ( δηλαδή αν δεν έχει καμιά ιθαγένεια) ή για τον αναγνωρισμένο ως πρόσφυγα, αρκεί διαμονή στην Ελλάδα πέντε ετών μέσα στην τελευταία δωδεκαετία πριν από την υποβολή της αίτησης.

     Αν είναι σύζυγος Έλληνα διπλωματικού υπαλλήλου που έχει συμπληρώσει, οποτεδήποτε, ένα έτος διαμονής στην Ελλάδα και υπηρετεί στο εξωτερικό, προσμετράται για τη συμπλήρωση του παραπάνω χρόνου και ο χρόνος παραμονής του στο εξωτερικό λόγω της υπηρεσίας του Έλληνα συζύγου του.

     Αν είναι Αθλητής Ολυμπιακών αθλημάτων και έχει συμπληρώσει πενταετή (5) νόμιμη παραμονή στην Ελλάδα κατά την τελευταία δωδεκαετία, μπορεί να αποκτήσει την Ελληνική Ιθαγένεια, σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 5 έως 9 του παρόντος Κώδικα, εφόσον έχει δικαίωμα να αγωνιστεί στην αντίστοιχη ελληνική εθνική ομάδα, σύμφωνα με τους διεθνείς κανονισμούς του οικείου αθλήματος, μετά από εισήγηση της οικείας εθνικής ομοσπονδίας και σύμφωνη γνώμη της Ελληνικής Ολυμπιακής Επιτροπής

     Στον ανωτέρω κατά περίπτωση απαιτούμενο χρόνο δεν προσμετράται ο χρόνος που διάνυσε στην Ελλάδα ως διπλωματικός ή διοικητικός υπάλληλος ξένης χώρας.

    β. Έχει επαρκή γνώση της ελληνικής γλώσσας, της ελληνικής ιστορίας και γενικά του ελληνικού πολιτισμού.



    http://www.neb.gr/node/113

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Όλοι πρέπει να επισημάνουμε την προχειρότητα και επιπολαιότητα του κυβερνητικού σχεδίου στη δημόσια διαβούλευση του opengov.gr όταν αναρτηθεί το νέο νομοσχέδιο. Μαζική αποστολή σχολίων, προτάσεων, και αιτημάτων διαλόγου και δημοψηφίσματος είναι η καλύτερη απάντηση των πολιτών.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Στην Ελλάδα, οι όροι «ιθαγένεια», «υπηκοότητα» και «ιδιότητα του πολίτη» έχουν ακριβώς την ίδια σημασία. Αποδίδουν το περιεχόμενο που η ιδιότητα του πολίτη αντανακλά με τον πλέον σύγχρονο τρόπο.

    Ωστόσο, η χρήση του όρου «ιθαγένεια» είναι βαθιά χαραγμένη στην ελληνική πολιτική ιστορία, διότι παραπέμπει στον πολυσήμαντο χαρακτήρα του «ορθόδοξου γένους», της θρησκευτικής κοινότητας των επαναστατημένων ορθόδοξων που σταδιακά εθνικοποιείται. Δεν είναι λοιπόν καθόλου τυχαίο πως ακόμα και σήμερα είναι εξαιρετικά δύσκολο να λάβει κανείς την ιδιότητα του έλληνα πολίτη εάν προηγουμένως δεν αποδείξει ότι ανήκει σε αυτό «το γένος».
    Το ελληνικό δίκαιο της ιθαγένειας είναι δίκαιο του αίματος και εκφράζεται με την αυτοδίκαιη απόκτηση της ιθαγένειας των γονέων (μόνο του πατέρα ώς το 1984) από το παιδί, ανεξάρτητα από τον τόπο όπου αυτό γεννήθηκε. Ο κανόνας λοιπόν είναι πως «Ελληνας γεννιέσαι». Το λεγόμενο δίκαιο του εδάφους χρησιμοποιείται ελάχιστα. Με απλά λόγια, η γέννηση ενός ανθρώπου στην Ελλάδα δεν οδηγεί στην κτήση της ιδιότητας του έλληνα πολίτη.'

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Ακρίτα, πλάκα έχετε εσύ κι ο Ανώνυμος "6,12μμ".
    Διάλογος με το google translate στα "македонски"...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Οι όροι όπως τους έχουμε δώσει στην ΕΕ
    http://eudo-citizenship.eu/index.php?option=com_content&view=article&id=120&Itemid=44#Greece

    Εδώ μπορείς να βρεις πληροφορίες για όλες τις χωρες της ΕΕ και το δίκαιο ιθαγένειας που τις διέπει

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. 12:37 Το σαιτ δεν είναι της ΕΕ αλλά από κάποιο συλλογικό Ινστιτούτο που ιδρύθηκε από 5 Ευρωπαικά Πανεπιστήμια.

    2:13 ο ορισμός που μου δίνεις είναι από τον Χριστόπουλου του ΚΕΜΟ, ο οποίος δημοσιεύτηκε στους Ιούς το 2004.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. χρόνια πολλά..Όσο για την αναάρτηση σου ..ΕΥΓΕ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Χρονια πολλά σε όλους !
    Μια ερώτηση παρακαλώ να θέσω:
    Γιατί εγώ που πιστεύω ότι απαιτείται δημοψήφισμα για ένα τόσο σημαντικό θέμα όπως αυτόι της ψήφου των μεταναστών ή της απόδοσης της ελληνικής ιθαγένιας σε αυτούς , θεωρούμαι αυτομάτως φασίστας, ακροδεξιός κλπ ?
    Το δημοψήφισμα δεν είναι η πεμπτουσία της δημοκρατίας σε ένα κράτος ? Γιατί λοιπόν το φοβούνται όλοι ? Μήπως γιατί σε ένα δημόψήφισμα ο κόσμος ψηφίζει αληθινά "κρατικά" και όχι κομματο-κρατικά ?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Χρονια πολλά σε όλους !
    Μια ερώτηση παρακαλώ να θέσω:
    Γιατί εγώ που πιστεύω ότι απαιτείται δημοψήφισμα για ένα τόσο σημαντικό θέμα όπως αυτό της ψήφου των μεταναστών ή της απόδοσης της ελληνικής ιθαγένειας σε αυτούς , θεωρούμαι αυτομάτως φασίστας, ακροδεξιός κλπ ?
    Το δημοψήφισμα δεν είναι η πεμπτουσία της δημοκρατίας σε ένα έθνος/κράτος ? Γιατί λοιπόν το φοβούνται όλοι ? Μήπως γιατί σε ένα δημόψήφισμα ο κόσμος ψηφίζει αληθινά "κρατικά" και όχι κομματο-κρατικά ?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Χρόνια πολλά DSK.
    Σε ότι αφορά την ερώτησή σου η απάντηση είναι απλή:

    Ο Τσόμσκι είπε ότι οι όροι του πολιτικού λόγου έχουν τυπικά δυο έννοιες. Η μία είναι η έννοια που δίδεται από το λεξικό και ή άλλη είναι μια έννοια η οποία είναι χρήσιμη στην εξουσία – η δογματική έννοια.

    Δημοψήφισμα σύμφωνα με το λεξικό είναι θεσμός ο οποίος αποτελεί άμεσο τρόπο συμμετοχής του λαού στην άσκηση της εξουσίας και που συνίστα ται σε γενική ψηφοφορία για την έγκριση ή την απόρριψη κάποιου σημαντικού μέτρου που προτείνει η εκτελεστική εξουσία.(Λεξικό Τριανταφυλλίδη)

    Δημοψήφισμα όμως σύμφωνα με την επικρατούσα Ελληνική κομματική δογματική έννοια είναι ότι δεν θέλουν ανθρώπους που είναι σε θέση να αποφασίζουν και να συμμετέχουν, προτιμούν ένα παθητικό και υπάκουο πληθυσμό πελατών και πολιτικών θεατών - μια κοινότητα ανθρώπων που είναι τόσο ατομικοποιημένοι και απομονωμένοι, ώστε να μην μπορούν να ενώσουν τα περιορισμένα τους αποθέματα δύναμης και να καταστούν μια ανεξάρτητη, ισχυρή δύναμη η οποία θα διασπούσε την συγκεντρωμένη εξουσία.

    Όλα τα κόμματα τρέμουν το δημοψήφισμα, επειδή και δική τους πάγια τακτική είναι να παραπλανούν, να ξεγελάνε τον λαό, όχι να ζητάνε τη γνώμη του.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Ας μου επιτραπεί να σχολιάσω ότι η συζήτηση για τους όρους ιθαγένεια και υπηκοότητα είναι ουσιαστικά δίχως ουσία. Οι όροι αυτοί μπορεί να έχουν κάποια γλωσσολογική διαφορά - αλλά για το επίσημο κράτος και τους νόμους του είναι ταυτόσημοι. Υπάρχει και ΦΕΚ που ξεκαθαρίζει το ταυτόσημο των όρων αυτών. Το κράτος δεν μπορεί να δώσει υπηκοότητα και όχι ιθαγένεια ή αντίστροφα - αφού αυτά είναι ταυτόσημα, ως προς τους νόμους του κράτους.

    Οι συγκρίσεις με άλλες χώρες είναι εσφαλμένες - στις ΗΠΑ οι όροι US citizen και US national έχουν μια μικρή διαφορά άλλα όχι όπως αναφέρεται εδώ, όλοι οι US citizens είναι US Nationals αλλά υπάρχουν και ορισμένοι (ελάχιστοι) US Nationals που δεν είναι US citizens - αυτοί που κατοικούν στην Αμερικανική Σαμόα.

    Ομοίως και ο όρος British subject στην Βρετανία χρησιμοποιείται για μια πολύ ειδική κατηγορία ανθρώπων που έχουν ξεμείνει από παλιές αποικίες - καμία σχέση με ότι υπονοεί το άρθρο.


    -www.diavatirio.com

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. diavatirio.com το πως το κάθε κράτος νομοθετεί σαφώς και είναι θέμα δικό του και κυρίως είναι στο πως αποδίδει τα νομικά-πολιτικά δικαιώματα στον πολίτη του.
    Οι χώρες λοιπόν που έχουν το "δίκαιο του αίματος" ή την "αρχή της εθνικότητας" σαφώς διακρίνουν τους ιθαγενείς από τους αλλογενείς και τους ανιθαγενείς και φυσικά βάζουν πιο σκληρά μέτρα πολιτογράφησηςόπως να αποποιηθούν την προηγούμενη ιθαγένειά του.

    Το ελληνικό Σύνταγμα είναι βασισμένο στην "αρχή της εθνικότητας" άρα και πρέπει να ακολουθήσει και παρόμοιες κατευθύνσεις σε ότι αφορά την πολιτογράφηση. Ο Κώδικας Ιθαγένειας του 2004 δημιούργησε περισσότερα προβλήματα παρά έλυσε ενώ ο προτεινόμενος θα τα κλιμακώσει. Η λύση είναι να γίνει διαχωρισμός των δύο νομικών δεσμών και στην πράξη.

    Οι χώρες που έχουν το "δίκαιο του εδάφους" είναι συνηθώς ομοσπονδιακού χαρακτήρα όπως οι ΗΠΑ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Εδώ μιλάμε για συνταγματικό πραξικόπημα ΚΑΤΑΡΓΗΣΗΣ της ιθαγένειας ως προσδιοριστικού στοιχείου ταυτότητας του Σύγχρονου Ελληνικού 'Εθνους. Σ' αυτό και μόνο το ενδεχόμενο τίθεται θέμα Δημοψηφίσματος. Και όχι στην όποια υποκατάσταση της έννοιας της ιθαγένειας με παρεφθαρμένες έννοιες "πολιτογράφησης" που ερμηνεύεται και αποδίδεται ως "υπηκοότητα"-"ιθαγένεια" σε λαθρομετανάστες πρώτης και δεύτερης γενεάς συλλήβδην μαζί με απαράδεκτα πολιτικά δικαιώματα που ούτε οι ίδιοι δεν ζητάνε.

    Ιθαγένεια κυριολεκτικά - είτε στα αρχαία, είτε στα νέα ελληνικά - σημαίνει ΚΑΤΑΓΩΓΗ εκ του τόπου της γέννησης ή/και διαμονής κάποιου. Τίποτα λιγότερο, τίποτα περισσότερο. Δηλαδή - εκτός από "επι μακρόν διαμένων" ή "γεννηθείς" στην Ελλάδα, είσαι ή δεν είσαι απόγονος γονέων Ελληνικής Καταγωγής;

    Η ιθαγένεια ταυτίζεται με το Δίκαιον του Αίματος και καταργείται τελεσίδικά (δεν προσαρμόζεται) στο Δίκαιο του Εδάφους - παρά μόνο σε εξαιρετικές, αυστηρά επιλεγμένες και ειδικές περιπτώσεις νομίμων μεταναστών - βλ. ΗΠΑ - και πάντως όχι μαζικά με κριτήρια γενικής ισχύος (3 χρόνια σε ελληνικό σχολείο!!!) που εύκολα άλλωστε πλαστογραφούνται ήδη.

    Η περίπτωση των πρώην αποικιοκρατικών δυνάμεων - που εισήγαγαν αυτή τη σύγχυση των δύο Δικαίων για λόγους νεο-αποικιακής εμετάλλευσης των πρώην αποικιών τους - κατέληξε στα προβλήματα που τώρα δεν ξέρουν οι ίδιοι πως να συμμαζέψουν.

    Είναι προφανές όμως οτι ούτε αποικιοκράτες υπήρξαμε ποτέ, ούτε ζούμε στην Αθήνα του Περικλή για να παίζουμε με τα δικαιώματα που δικαιούνται ή όχι στη σύγχρονη εποχή οι λαθρομετανάστες-έποικοι και οι traffickers-δουλέμποροί τους.

    Η μετοχή στην παιδεία, αξίες, παραδόσεις κλπ ΔΕΝ συνιστά Ιθαγένεια σε καμιά περίπτωση, ούτε καν στην περιβόητη και πολύ παραποιημένη ρήση του Ισοκράτη.

    Τελεία και παύλα.

    Το νομοσχέδιο-κατασκεύασμα είναι πράξη κατάλυσης του Ελληνικού έθνους-κράτους.
    Δεν επιδέχεται "βελτίωση" με απλή αλλαγή ορολογίας και παροχή "υπηκοότητας" αντί για "ιθαγένεια" στις ίδιες ορδές από εισβολείς, λαθρομετανάστες και εποίκους, όσο "ανθρώπινα" και να συναισθανόμαστε το "πρόβλημά τους". Δεν είναι απλώς οι κλασσικοί "επήλυδες" - πχ ξένοι που παντρεύτηκαν Έλληνες ή πραγματικοί ικέτες-φυγάδες όπως ο Οτσαλάν - αλλά λαθρόβιοι εισβολείς που δεν σέβονται ούτε την φιλοξενία, την προστασία και οικονομική στήριξη που καταχρηστικώς απολαμβάνουν στη χώρα μας.

    Γιατί νομίζετε οτι ο Πάγκαλος επέμεινε οτι οι "'Ελληνες" δεν έχουν κανένα δικαίωμα "επέμβασης" στα εσωτερικά της Κύπρου;
    Απλούστατα, επειδή αρχίζουμε να υφιστάμεθα εδώ "ειρηνικά" και "αναίμακτα" ό,τι υπέστη ο Κυπριακός Ελληνισμός από την Εισβολή των Τούρκων στρατιωτών και εποίκων, με πόλεμο και σφαγές.

    Είναι λοιπόν τραγικό να προσπαθούμε να προσαρμόσουνε τη σκέψη μας για την Ελλάδα και τον Ελληνισμό στον τρόπο που σκέφτονται οι Τούρκοι για την Κύπρο και ο Νταβούτογλου για τα "Δυτικά Βαλκάνια".

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Συγχαρητήρια για την ανάλυση αλλά και για τα διάφορα σχόλια. Το ζήτημα αυτό είναι τόσο "φώς φανάρι" για το που το πάει η "Κυβέρνηση" (βάζω εισαγωγικά, διότι εν τέλει πρόκειται για εντολοδόχους) ώστε το δίλημμα που παρουσιάζεται στον Ελληνικό Λαό να μην είναι καθόλου ...δίλημμα. ΟΧΙ πρέπει να βροντοφωνάξουμε ΟΛΟΙ, πέρα από ιδεοληψίες/ιδεολογίες/κομματισμούς/πολιτικαντισμούς κλπ., διότι αυτό το νομοσχέδιο ουσιαστικά ΚΑΤΑΡΓΕΙ την Ελλάδα ως Εθνικό Κράτος και τους Έλληνες ως Λαό με αρχαίες Εθνικές καταβολές.

    Τώρα, έχω μιά ερώτηση προς τους γνώστες, εδώ, του χώρου: Θέλω να ετυμολογήσω ώστε να συγκρίνω τις λέξεις Ιθαγένεια και Υπήκοος. Μπορεί κάποιος να βοηθήσει; Συγκεκριμένα το "Ίθα-" από που προέρχεται και τι σημαίνει. Το δε υπήκοος, σημαίνει αυτός που "υπακούει" (εννοείται στους νόμους του Κράτους του);

    Ευχαριστώ εκ των προτέρων για την βοήθεια!

    Δημήτριος Π.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Δημήτρη προσωπικά δεν είμαι γνώστης του ....χώρου. Πάντα όταν μιλάμε για "λέξεις" και θέλουμε να δούμε τι σημαίνει , πρέπει να ανοίγουμε και κανά λεξικό. Άλλωστε δεν είναι τυχαίο ότι αυτοί που μας σερβίρουν ή είναι υπέρ αυτού του νομοσχεδίου αποφεύγουν να το κάνουν.

    Τώρα σε ότι αφορά την λέξεη "ιθαγενής" γράφει το λεξικό Μπαμπινιώτη:

    Προέρχεται από την αρχαία λέξη "ιθαγενής".
    Αν υποθέσουμε ότι το α' συνθετικό ιθα- προέρχεται από το ι-θα<εν-θα όπου το ι όπως και το εν σημαίνει αντωνυμικό στοιχείο.
    Αν υποθέσουμε όμως ότι το α' συνθετικό είναι ιθαι- τότε αυτό συνδέεται με την λέξη ιθαρός=καθαρός, αγνός. Η λέξη ιθαιγενής=ο νομίμως γεννηθείς, ευγενής συναντείται στο Όμηρο.

    Το λεξικό Lidell & Scott πάει κατευθείαν στην δεύτερη εξήγηση.

    Σε ότι αφορά την λέξη υπήκοος, και αυτή προέρχεται από την αρχαία λέξη υπήκοος<υπ+ήκοος
    Το ήκοος είναι αυτός που ακούει.

    Άρα υπήκοος ετυμολογικά σημαίνει αυτός που ακούει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Σχόλια τα οποία θα περιέχουν Greekenglish, ύβρεις, μειωτικούς και συκοφαντικούς χαρακτηρισμούς δεν θα αναρτώνται.