Το blog, για τους λόγους που βιώνουμε προσωπικά, οικογενειακά και κοινωνικά, αλλάζει την κύρια κατεύθυνσή του και επικεντρώνεται πλέον στην Κρίση.
Βασική του αρχή θα είναι η καταπολέμηση του υφεσιακού Μνημονίου και όποιων το στηρίζουν.
Τα σχόλια του Κρούγκμαν είναι χαρακτηριστικά:
...Άρα βασιζόμαστε τώρα σε ένα σενάριο σύμφωνα με το οποίο η Ελλάδα είναι αναγκασμένη να «πεθάνει στη λιτότητα» προκειμένου να πληρώσει τους ξένους πιστωτές της, χωρίς πραγματικό φως στο τούνελ.Και αυτό απλώς δεν πρόκειται να λειτουργήσει....[-/-]....οι πολιτικές λιτότητας οδηγούν την οικονομία σε τόσο μεγάλη ύφεση που εξανεμίζονται τα όποια δημοσιονομικά οφέλη, υποχωρούν τα έσοδα και το ΑΕΠ και ο λόγος του χρέους προς το ΑΕΠ γίνεται χειρότερος.

Κυριακή 10 Ιανουαρίου 2010

Η Κα Δραγώνα γνωρίζει ότι το αντίθετο του εθνοκεντρισμού είναι ο ξενοκεντρισμός ;

Ξενοκεντρισμός  είναι νεωτερικός νεολογισμός που σημαίνει  ότι προτιμάς  ιδέες και τα πράγματα από άλλους πολιτισμούς και όχι ιδέες και πράγματα από τον δικό σου  πολιτισμό  ή κουλτούρα. Στο επίκεντρο του ξενοκεντρισμού είναι η παραδοχή ότι οι άλλοι πολιτισμοί  είναι ανώτεροι  από τον δικό σου.
Το λέω με αφορμή  συνέντευξή  της στην "Αυγή" όπου μεταξύ άλλων λέει:

Ο εθνοκεντρισμός είναι, σε όλες τις χώρες, αξιολόγηση με βάση μύθους που άρα εμποδίζουν την εθνική αυτογνωσία.

Αυτό είναι εισαγώμενη μετανεωτερική άποψη  που σκοπό έχει την αλλοίωση της εθνικής ταυτότητας. Μάλιστα ο καθηγητής John D. Fullmer του Brigham Young University υποστήρζει ότι, όταν  ένα άτομο αντιδρά στα δικό του αντιληπτό εθνοκεντρισμό ,  τότε αυτός ή αυτή συχνά  θα υπεραντισταθμίζει και θα αρχίζει αρχίσει να προσδίδει  υπερβολική προσοχή στις ιδέες και τις ανάγκες  κοινωνικών ομάδων που βρίσκονται σε μεγάλη απόσταση μεταξύ τους .
Και αυτό με τους μύθους είναι γνωστές μετανεωτερικές απόψεις , θεωρολαγνίες  από άτομα που εξιδανικεύουν, τα αντικείμενα του θεωρητικού τους πόθου παρουσιάζοντάς τα ως γενικής εφαρμογής, ακόμη και όταν οι κατασκευαστές τους προειδοποιούν για τις ελλείψεις του οικοδομικού τους υλικού.
Ήδη ο εθνο-συμβολισμός έχει καταρρίψει όλες αυτές τις νεωτερικές ιδέες όταν μιλάμε για την Ελληνική εθνική ταυτότητα και τους μύθους της.
Και μείς πάμε να τα περάσουμε στα σχολεία.....να μους πεις  και πια σχολεία.

25 σχόλια:

  1. Αγαπητέ Ακρίτα,
    Νομίζω ότι προτιμότερος είναι ο όρος ξενομανία και το καλύτερο συμπλήρωμα για την ανάρτησή σου θα ήταν το περίφημο ομώνυμο άρθρο του μεγάλου Περικλή Γιαννόπουλου, του οποίου εορτάζουμε φέτος τα 100 χρόνια από την συνειδητή και εξ ίσου τραγική αποχώρησή του από την ζωή.
    Βλ. ΕΤΟΣ ΠΕΡΙΚΛΗ ΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΥ στην ιστοσελίδα http://vivliofiloi.blogspot.com/
    Είναι η αποστομωτική απάντηση στον δραγωνο-ρεπουσο-κουλουρο-φραγκουδακιδο-εσμό των ξενομανών και συμλεγματικών ανθελλήνων.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Με αυτούς που έχουμε μπλέξει δυστυχώς πρέπει να μιλάω στην γλώσσα που καταλαβαίνουν.
    Η λέξη "ξενομανία" μπορεί να είναι για αυτούς και εθνοκεντρικός μύθος.
    Ίσως χρειαστεί να γράψετε ένα λεξικό που να αναλύει το εστί Έθνος, Εθνικισμός."ανοιχτή κοινωνία", "συνταγματικός πατριωτισμός" για όλους αυτούς τους οπαδούς του εθνομηδενισμού.

    Πάντως το "The Blackwell Dictionary of Sociology A User's Guide to Sociolgical Language" γράφει:

    Xenocentrism is a culturally based tendency to VALUE other CULTURES more highly than one's own. It is common not only in the Third World, where people tend to devalue their cultures in relation to the cultures of INDUSTRIAL SOCIETIES, but also in wealthier societies. In the United States, for example, it is often assumed that European products such as wine and cheese are superior to those produced locally.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Και κάτι ακόμα γνωρίζεται ότι η "Ϊστορία των Ελλήνων" έχει πει ότι ο Γιαννόπουλος (και ο Δραγούμης) είναι πρόδρομοι του φασισμού στην Ελλάδα;

    σε τέτοιο σημείο έχουμε φτάσει.
    Άυτός που το έγραψε είναι από τους γνωστούς υπογράφοντες σχεδια ΑΝΑΝ, Δραγώνα, νομοσχέδιο για την ιθαγένεια κλπ. Μια οικογένεια είναι όλοι τους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ολα αυτα τα ατομα οτιδηποτε πιστευουν οτι τους περιοριζει το αποκαλουν φασισμο.

    Αρεσκονται στο να φαμφαρολογουνε και να μιλανε για "κρατη χωρις συνορα" για "ουτοπιες πολυπολυτισμικες" και για το πως θα πρεπει να εφαρμοστουν οι διαφορες θεωριες τους για ενα "καλυτερο κοσμο" οπου οι ανθρωποι δεν θα χωριζονται σε φυλες...

    Οτιδηποτε εχει σχεση με ΠΑΤΡΙΔΑ και ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΣΗΜΑΙΑ για αυτους ειναι φασιστικο και συντηρητικο και θα πρεπει να απαλοιφθει.

    Επισης εντυπωση μου κανει οτι σε οτι αφορα το Μακεδονικο ζητημα ΗΤΑΝ ΜΕ ΤΟ ΜΕΡΟΣ ΤΩΝ ΣΚΟΠΙΑΝΩΝ !!! Εχω δει σλογκαν τους που λεει "Η Δημοκρατια της Μακεδονιας εχει δικαιωμα να αποκαλειτε οπως θελει".

    Δεν ειναι τυχαιο οπου οι περισσοτεροι απο αυτους τους ξενοκεντριστες ειναι μελη της αριστερας και αποκαλουν τους εαυτους τους αριστερους

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Τα σχολεία...

    Στην καθιερωμένη ομιλία για την 28 Οκτωβρίου 1940 στο Μαράσλειο Δημοτικό σχολείο Αθηνών το 2009, η δασκάλα της τρίτης τάξεως εκφώνησε ένα λόγο γεμάτο πάθος εξυμνώντας την ηρωική μορφή του Αρη Βελουχιώτη που «ήταν ο φόβος και ο τρόμος των Φασιστόμουτρων». Μάλιστα τους μοίρασε και τον σχετικό λόγο σε φωτοτυπίες. Επίσης στην επέτειο των «ηρώων του πολυτεχνείου» εκφώνησε έταιρο λόγο εναντίων των «μπάτσων γουρουνιών δολοφόνων». Μετά όλοι μαζί,«δασκάλα» και μαθητές, τραγούδησαν τα «αντικάλαντα». Η κ. «δασκάλα» κατάγεται από την Μακεδονία έχουσα μάλλον σλαβικό επώνυμο!! Το θέμα δεν είναι τι έπραξε αυτή, αλλά τι έπραξαν οι γονείς των παιδιών.

    Τίποτα!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Σλαβικό επώνυμο ε? τι μου λες τώρα
    Και μένα η δασκάλα της ανηψιάς μου έχει ποντιακό επώνυμο, κάνει στα παιδιά αντι-εξουσιαστική κατήχηση και την ώρα της πρωινής προσευχής μασάει τσίχλα επιδεικτικά βάζοντας τα χερια στις τσέπες σαν μαγκάκι του Πειραιά.
    Να αναζητήσω και εκεί καμια σκοπιανή ρίζα ή να αρκεστώ στις θεωρίες Νακρατζά περί τουρκικής καταγωγής των Μικρασιατών?
    Οι εμμονές σας θα είναι και η καταστροφή της όποιας προσπάθειας αντίστασης στα φαινόμενα αυτά...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Δευτέρα, 11 Ιανουαρίου 2010
    Λαϊκή εξέγερση ΤΩΡΑ!
    Έλληνες ξεσηκωθείτε! Το ΠΑΣΟΚ κλέβει από τα παιδιά μας το μέλλον τους. Τους κλέβει τις υποδομές της χώρας, μετατρέποντάς τη σε μια δαντική πολυπολιτισμική κόλαση! Ξεσηκωθείτε! Μην πτοηθείτε από απειλές, από χαρακτηρισμούς. Ξέρετε πλέον πως θα σας αποκαλέσουν. Άρχισαν ήδη, με αφορμή την καθ’ όλα υποκριτική δημόσια διαβούλευση, την οποία ήδη χειραγωγούν. Παίζουν όπως πάντα με τις γνωστές λέξεις, δεν πρωτοτυπούν: «ρατσιστές», «ξενόφοβοι», «φασίστες» και «ακροδεξιοί». Δεν έχουν κάτι άλλο στη ρητορική φαρέτρα τους. Ξέμειναν από επιχειρήματα, ακόμα και από «ξύλινους όρους»…
    Μην πτοείστε όμως: δεν έχουν το παραμικρό έρεισμα, παρά τη συνδρομή της ενδοτικής «αριστεράς του Κυρίου». Μια ολιγάριθμη μειοψηφία είναι, με υπερεκπροσώπηση στα αναξιόπιστα διαπλεκόμενα μέσα μαζικής επικοινωνίας. Είδατε πως λούφαξαν οι «προοδευτικοί» την 29η Νοεμβρίου 2009, όταν μίλησε, ή για την ακρίβεια βροντοφώναξε ο λαός! Καιρός όμως να ξαναφωνάξει ο κόσμος! Και αυτή τη φορά, ακόμα πιο δυνατά. Γιατί φαίνεται ότι κάποιοι δεν θέλουν να ακούσουν.

    Αντιληφθείτε ότι κινδυνεύουμε!

    Κινδυνεύει Έλληνες η ελευθερία μας, μέσα στον ίδιο μας τον τόπο. Τον τόπο τον ιερό που για να λευτερωθεί, χύθηκε πάρα πολύ αίμα, άσχετα αν η Ρεπούση και η Δραγώνα δεν το εκτιμούν. Και τώρα ο τόπος πάλι θα καταληφθεί με ένα νομοσχέδιο και χωρίς να πέσει μια τουφεκιά, από ορδές υπανάπτυκτων, αλλογενών και αλλόδοξων, κυρίως Ασιατών και Αφρικανών! Που δεν έχουν με εμάς τίποτα κοινό. Που δεν απαρνούνται όμως τίποτα από όσα φέρουν και τα θέλουν όλα δικά τους (όταν στα μέρη τους οι Χριστιανοί σφαγιάζονται και οι ναοί τους πυρπολούνται): τη θρησκεία τους, την καταπάτηση των δικαιωμάτων των γυναικών τους, τις κλειτερικτομές, το σκοταδισμό τους, τη ροπή τους προς το πλιάτσικο. Με αυτούς θα χτίσουμε τη νέα Ελλάδα; Με τη μαντίλα; Με την καφρίλα των Αφρικανών νταβατζήδων και εμπόρων ναρκωτικών της Ομόνοιας;

    Κινδυνεύει η ίδια η υπόστασή σας, τα όσα ξέρετε, τα όσα αγαπάτε. Αν δειλιάσουμε τώρα, ο ήχος της καμπάνας θα αντικατασταθεί από τη φωνή του μουεζίνη, ο σταυρός από το μισοφέγγαρο, η μυρωδιά του γύρου από τη μυρωδιά του κάρυ και οι διαβάτες στο δρόμο θα είναι εν δυνάμει εχθροί και απατεώνες (όπως ο Σύρος διαρρήκτης που το «έπαιζε» Ιρακινός και προκάλεσε με ασύστολα ψεύδη ταραχές, ή ο Αφγανός πρεζάκιας και βιαστής που τον «υιοθέτησε» «μεγαλόψυχα» στη Βουλή και ο πρωθυπουργός Γιώργος Παπανδρέου, βάλλοντας κατά της ΕΛΑΣ). Ο Θεός να βάλει μάλιστα το χέρι του να μη ζήσουμε όσα έζησαν το Λονδίνο και η Μαδρίτη. Γιατί εμείς δεν υπήρξαμε αποικιοκράτες, δεν χρωστάμε σε κανένα λαό απολύτως τίποτα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Τρείς είναι οι σχολές σκέψεις που αυτήν την στιγμή η μία μάχεται την άλλη.
    Ο Εθνομηδενισμός που εκφράζεται με τις διάφορες νεωτερικές/μετανεωτερικές γραμμές όπως είναι της Κα Δραγώνα. Οι εθνομηδενιστές απορρίπτουν ότι το έθνος προυπήρχε σε οποιαδήποτε μορφή πριν από τον Διαφωτισμό.Πιστεύουν είτε (νεωτεριστές) ότι το έθνος είναι μία νεωτεριστική, κατασκευασμέ­νη φαντασιακή πολιτική κοινότητα ανθρώπων πε­ριορισμένη σε μία επικράτεια ή είτε(μετανεωτεριστές) το έθνος αποτελεί σχετικά σύγχρονο δημιούργημα και μια κοινωνική οντότητα μόνο στο βαθμό που παίρνει τη μορφή του σύγχρονου εδαφικά προσδιορισμένου κράτους, δηλαδή του "εθνικού κράτους". Σημαντικό σημείο των μετανεωτεριστών όπως η Κα Δραγώνα, Φραγκουδάκη κλπ είναι η μη αποδοχή των «αφηγήσεων» σε ότι αφορά το ιστορικό παρελθόν.

    Ο Εθνοσυμβολισμός που υποστηρίζει ότι το έθνος και η εθνική ταυτότητα αποτελούν εθνο-συμβολική κατασκευή,δηλαδή συστήνονται με βάση την επιλογή, το συνδυασμό και την ανακωδικοποίηση αξιών, συμβόλων και μνημών που προϋπάρχουν μέσα στην εθνοτικότητα ή εθνοτικότητες(ethnie). Οι εθνο-συμβολικές θεωρίες τοποθετούν στο κέντρο της εθνοκατασκευής την κουλτούρα και τον πολιτισμό και κυρίως δεν μηδενίζουν την έννοια της εθνικής ταυτότητας όπως κάνουν οι νεωτεριστές, μετανεωτεριστές κλπ. Ο εθνοσυμβολιστές μιλάνε για εθνική ταυτότητα και έθνος το οποίο δεν έχει σχέση με το κράτος.
    Ένας από τους ακούσιες εκφραστές αυτής της θεωρίας είναι ο Σβορώνος που μας δίνει την άποψη για την πορεία του ελληνισμού πειστικότερη από εκείνη των κυρίαρχων σήμερα στη χώρα μας, στο πανεπιστημιακό επίπεδο, μοντερνιστικών και μεταμοντερνιστικών σχημάτων, μιαν άποψη που ενισχύεται από τις πρόσφατες μελέτες των εθνοσυμβολιστών (Perry Anderson στο Α Zone of Engagement, 1992 Α.D. Smith στο Nationalism, 2001), όπως και από πρόσφατες παρατηρήσεις της κοινωνικής ανθρωπολογίας και της εξελικτικής ψυχολογίας για τον σημαντικό ρόλο των πολιτισμικών στοιχείων και του αισθήματος στη διαμόρφωση της εθνικής συνείδησης.

    Τέλος υπάρχει και ο εθνικισμός όχι όπως με την ερμηνεία που δίνουν οι εθνομηδενιστές αλλά αυτοί που παραδέχονται έξω.Οι εθνικιστές πιστεύουν ότι το παρελθόν του έθνους είναι αρκετό και απροβλημάτιστο στο να τους οδηγεί σήμερα. Ο στόχος του εθνικιστή είναι απλά να υπενθυμίσει στους συμπατριώτες του το λαμπρό παρελθόν τους, έτσι ώστε μπορούν να αναδημιουργήσουν και να ξαναζήσουν εκείνες τις παλιές δόξες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Έκανα μια απλή ερώτηση στο ELIAMEP, αλλά δεν έχει δημοσιευτεί ακόμη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Δημήτρη δεν νομίζω ότι είναι υποχρεωμένος ο καθένας να σου πει που μένει κλπ.
    Δεν είναι και σωστό.
    Πήγαινε εκεί πες τα επιχειρήματα σου και ο κόσμος κρίνει και βλέπει. Ακόμα δεν εκ-ελληνιστήκαμε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Δίκιο έχει ο Δημήτρης. Εγώ μένω στο κέντρο και βλέπω τι γίνεται με τους μετανάστες. Αν ο άλλος μένει στη Βούλα είναι το ίδιο; Υψηλή κριτική θα μας κάνουν, ενώ δεν έχουν επαφή με το πρόβλημα;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Για αυτό λέω πας εκεί με επιχειρήματα και αντικρούεις αυτά που γράφουν.
    Ακόμα και αυτό να εννοεί ο Δημήτρης μπορέις έυκολα να πεις πως είναι δυνατόν να ελληνοποιήσουμε μέσα σε 3 χρόνια 1 εκ μετανάστες την στιγμή που η μεταναστευτική πολιτική απέτυχε στην κοινωνική ένταξη τους;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Θα σου απαντήσουν άλλα αντ' άλλων. Έτσι βάζεις το θέμα στις πραγματικές τους διαστάσεις. Δηλαδή δεν γίνεται να ασκούν πολιτική όσοι δεν έχουν επαφή με το πρόβλημα και να μας κατηγορούν για αντιδημοκράτες από πάνω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Άδωνις Ιός & Δραγώνα 11Jan'10

    http://www.youtube.com/watch?v=8PMU6v3BGSw

    http://www.youtube.com/watch?v=J2n0T9js2Us

    http://www.youtube.com/watch?v=ZFwiKe_NDHg

    http://www.youtube.com/watch?v=Y8mnmjfSE4c

    http://www.youtube.com/watch?v=3KkffPb_U_8

    http://www.youtube.com/watch?v=8IxMpiHtjgY

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Προς αναγνώστες:
    Εγώ πάντως χρωστάω στον Ακρίτα το ότι με παρακίνησε να ΔΙΑΒΑΣΩ και να ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΤΩ - κι η έρευνα που ξεκίνησα δεν τελείωσε.
    Προς το παρόν θα πω μερικά που προέκυψαν σαν καινούργιες σκέψεις και ΙΣΩΣ (τον) ενδιαφέρουν.

    @Ακρίτα, τις αντιρρήσεις μου τις ξέρεις. Αποτελεί δείγμα αξιέπαινης... αυτο-πειθαρχίας ΚΑΙ από τους δυό μας, το ότι δεν... ξανα-τσακωθήκαμε, γύρω από το θέμα του "εθνομηδενισμού", όπου οι απόψεις μας φαίνεται να είναι εκ διαμέτρου αντίθετες. Ομως το ευχάριστο είναι ότι αναδύεται μια ΝΕΑ ΑΝΤΙΛΗΨΗ, από την πλευρά μου, καθώς διαβάζω, η οποία ΜΠΟΡΕΙ και να σε ενδιαφέρει... δημιουργικά.

    Πιστεύω λοιπόν, ότι τόσο ο εθνοσυμβολισμός ΟΣΟ ΚΑΙ αυτό που ΕΣΥ αποκαλείς "εθνομηδενισμό" έχουν πιάσει _κάποιες_ πτυχές του αντικειμένου τους, _χωρίς_ όμως να έχουν πιάσει το ΟΛΙΚΟ νόημα. Το "κλειδί", βρίσκεται για μένα στην αντίθετη διαδικασία από την αποδόμηση, δηλαδή στη ΔΟΜΗΣΗ ή ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ (της πραγματικότητας εν γένει - από κάθε Νου). Εκεί...
    ΟΥΤΕ ο εθνοσυμβολισμός αρκεί. Το ΠΩΣ ο Νους ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΖΕΙ την πραγματικότητα (όχι μόνο το έθνος αλλά ΚΑΘΕ πραγματικότητα) είναι το μεγάλο Μυστήριο, που παραμένει άλυτο. Είναι δηλαδή θέμα ΣΥΝΕΙΔΗΣΗΣ.

    Μια στείρα μηχανιστική αντιμετώπιση αυτής της διαδικασίας με την οποία κατασκευάζει ο νους μας το ΚΑΘΕΤΙ (κατασκευάζει όχι μόνο το έθνος αλλά και... εμάς τους ίδιους) _ασφαλώς_ και μπορεί να οδηγήσει σε ένα είδος "μηδενισμού", δηλαδή σε μία απουσία ΝΟΗΜΑΤΟΣ. Ομως, αυτή η δημιουργική διαδικασία της ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ (και το αποτέλεσμά της) ΚΑΘΟΛΟΥ κενή νοήματος δεν είναι. (Ο Καστοριάδης θεώρησε πως μπορεί και πρέπει να γίνει... ΚΑΙ συνειδητά από την Κοινωνία μέσα σε συνθήκες αυτονομίας, από μια εντελώς άλλη οπτική γωνία).

    Αν τα σύμβολα ήταν μόνο... σκέτα σύμβολα (και οι κοινωνικές διαδικασίες ΜΟΝΟ μηχανιστικές) τότε θα ήταν εξίσου "κενά" με τη φαντασιακή δόμηση που (κατ' εσέ) προτάσσουν οι "εθνομηδενιστές". Από αυτή την άποψη, θα μπορούσαμε να μιλάμε π.χ. και για... "συμβολομηδενισμό" ή για "μηδενοσυμβολισμό"! χεχε.

    Ομως...
    Γενικά δεν υπάρχει καν "μηδενισμός", διότι η απουσία νοήματος δεν αποτελεί καν _υπαρκτό νόημα_. Η
    "νοηματο-δότηση", είναι η πραγματική και η μυστηριώδης θεμελιακή διαδικασία, την οποία συνήθως αγνοούμε. Κι αυτή η διαδικασία έχει μελετηθεί από τον (μεγάλο αιρετικό Λογικό Φιλόσοφο) George Spencer Brown, ΟΧΙ από το κατεστημένο.

    Η κ. Δραγώνα δεν είναι τόσο... κακή όσο νομίζεις, διότι η άποψή της, όπως και μια αντίθετη άποψη με τη δική της, ΜΠΟΡΟΥΝ να ενσωματωθούν σε μία νέα δημιουργική "νοηματο-δοτική υπέρβαση".

    Σε καλημερίζω από την... "άλλη πλευρά" (της... ΑΝΑΙΤΙΑΣ ΔΙΑΜΑΧΗΣ) με Ειρήνη. ΤΑ ΠΑΝΤΑ ΡΕΙ
    (εκτός από τον... καφέ που δεν πρέπει να χυθεί). χαχαχα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Ομαδεον ξαναματαπαντάω.
    Συνείδηση είναι το σύνολο των «ει­δήσεων», των όσων η ό­ραση εποπτεύει και συ­γκροτεί σε διαυγή ενοείδεια επιγνώσεων.

    Οι ειδήσεις σε ότι αφορά την "εθνική ταυτότητα" μπορεί να είναι μύθοι, μνήμες(αφήγηση) από το παρελθόν, πολιτισμός, κουλτούρα, κλπ

    Ο εθνο-συμβολισμός αποδέχεται όλα αυτά σαν χαρακτηριστικά της εθνικής ταυτότητας. Αυτοί που δεν τα αποδέχονται -ειδικά την αφήγηση- είναι οι εθνομηδενιστές.

    Δεν χρειάζεται να τα κάνουμε δύσκολα.
    Εύκολα είναι.
    Σίγουρα οι αντιλήψεις , στάσεις, πολιτικές, φιλοσοφίες διαφέρουν από άνθρωπο σε άνθρωπο αλλά αυτό δεν σημαίνει όμως ότι δεν μπορούμε να βάλουμε κριτήρια στην συλλογική ταυτότητα κια όχι να τα απορρίπτουμε ή να τα μειώνουμε(μηδενίζουμε) επειδή διαφωνούμε. Και το χειρότερο : όταν φασιστικά προσπαθούμε να επιβάλουμε.

    Διότι δεν υπάρχει περίπτωση η Δραγώνα, Φραγκουδάκη, Λιάκος κλπ και όλη αυτή η "συμμορία" ιδεολογική μονόχνωτης σκέψης δεν έχει υπάρχει περίπτωση να μην έχει προσπαθήσει να επιβάλει τις απόψεις της στο πανεπιστήμιο. Το καταλαβαίνεις από τον τρόπο που μιλάνε ή εκφράζονται γραπτώς.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Πάντως όσον αφορά τον τίτλο του ποστ,

    Το αντίθετο του εθνοκεντρισμού ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ο ξενοκεντρισμός.

    Εκτός αν θεωρούμε ότι μοναδικό έθνος του κόσμου είναι η Ελλάδα. Τότε όλοι οι άλλοι είναι ξένοι.

    Εθνοκεντρισμός για το έθνος είναι ΑΚΡΙΒΩΣ ΤΟ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΟ του ΕΓΩΚΕΝΤΡΙΣΜΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΕΓΩ.

    Εμείς οι πρώην Ελληνες του εξωτερικού που ζήσαμε ανάμεσα σε άλλους λαούς και αγωνιστήκαμε για την ΥΠΟΛΗΨΗ του δικού μας, ξέρουμε ΠΟΛΥ καλά τι είναι εθνοκεντρισμός. ΟΥΤΕ ΕΝΑ ΛΕΠΤΟ δεν αντέχει την ισότιμη επικοινωνία με άλλους λαούς.

    Ελληνοκεντρικός δεν μπορεί να είναι κανείς παρά μόνο ΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ, γιατί έξω από την Ελλάδα τρώει ντομάτες κι αυγά.

    Το πρόβλημα με αυτές τις κλίκες που σου σπάνε τα νεύρα Ακρίτα, είναι ότι όταν ήταν στο εξωτερικό κάνανε πιθανώς παρέα κυρίως μεταξύ τους. Αν κάνανε περισσότερη παρέα με ξένους, θα είχαν πιο ισορροπημένη αντίληψη νομίζω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Ομαδεόν εθνοκεντρισμός είναι ακριβώς το αντίθετο του ξενοκεντρισμού.

    The tendency to view everything from the perspective of one's own culture.

    The Blackwell Dictionary of Political Science A User's Guide to Its Terms,σελ 124

    Και ένας τύπου εθνοκεντριστής είναι ο αρχαιολάτρης τύπου Δαυλός. Τα ελληνικά σχολικά βιβλία μόνο εθνοκεντρικά δεν είναι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Δεν διαφωνώ, πάντως... ξενοκεντρισμός δεν υπάρχει σαν λέξη, αν και υπάρχουν αντίστοιχα. Η λέξη ξενομανία για παράδειγμα, εκφράζει ένα γνωστό... νεοελληνικό βίτσιο, και γι' αυτό υπάρχει μόνο στα Ελληνικά. Η ξενομανία και ο εθνοκεντρισμός είναι δύο όψεις του ίδιου νομίσματος. Διαφορετικοί τρόποι διαχείρισης αισθημάτων ανεπάρκειας, είτε εθνικών, είτε προσωπικών (σε σχέση με το έθνος ή σε σχέση και με άλλους λαούς).

    Τα περισσότερα άρθρα του Ελληνοκεντρικού και εθνοκεντρικού "Δαυλού" δεν στέκουν στον υπόλοιπο κόσμο, αλλά η ποίηση του Ελύτη, αν και επικεντρωμένη στην Ελληνικότητα, έγινε
    ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ και καθόλου εθνοκεντρική, στην τελική. Μεταφράστηκε σε δεκάδες γλώσσες, πήρε και Νόμπελ. Μέσα στην Ελληνικότητα ανακάλυψε την ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΤΗΤΑ. Αυτό είναι και το δικό μου ιδανικό.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Υπάρχει η ξενομανία όπως είπε ο βιβλιόφιλος όπου σύμφωνα με τα Λεξικά έχει την ίδια ακριβώς ερμηνεία με τον Ξενοκεντρισμό που δίνουν τα αγγλικά.
    Η ουσία πάντως είναι ίδια.

    Σε ότι αφορά τα υπόλοιπα δεν βλέπω κάτι κακό στον Ελληνοκεντρισμό.Ίσα-ίσα ότι πρόερχεται από αυτήν είναι και διεθνώς αναγνωρισμένη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Ακρίτα, ό,τι είναι Ελληνοκεντρικό υστερεί συνήθως πάρα πολύ απέναντι στον ΠΑΓΚΟΣΜΙΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟ σαν ΣΥΝΟΛΟ, σήμερα. Ενα μικρό μέρος του Ελληνικού πολιτισμού παραμένει αξιόλογο διεθνώς. ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ ΜΙΚΡΟ μέρος, τώρα πλέον. Η σύγκριση είναι συντριπτική και η εμμονή στην ανωτερότητα του Ελληνικού Πολιτισμού είναι βλαβερή για την πρόοδό του. Πρέπει να γίνουμε ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΙ. Εχουμε μια καλή, αξιολογότατη κληρονομιά αλλά δεν φτάνει αυτό. Ο Ελύτης κι ο Νανόπουλος δεν φτάνουν, ούτε και η υπερηφάνεια για τα επιτεύγματα ΑΛΛΩΝ, προγόνων. Με αυτή την έννοια η Δραγώνα είχε ΔΙΚΙΟ. Λυπάμαι που το λέω, αλλά δες και λίγο τις αλήθειες των αντιπάλων σου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. "Το Ευρωπαικό πνεύμα βρίσκεται υπό την ελληνική κατοχή εδώ και 2500 χρόνια. Είναι πια καιρός να ελευθερωθούμε"

    Αντρέ Μπρετόν στην Ελένη Γλυκατζή-Άρβελερ.

    Ξέρεις τι εστί Μπρετόν και ποια είναι η άποψη του για την Ελλάδα. Νομίζω ότι υποτιμάς τον Ελληνισμό. Αιτία βέβαια είναι και η επέλαση του εθνομηδενισμού σε όλα τα πνευματικά μας επίπεδα που έχουν αποτέλεσμα όχι μόνο να αναδεικνύονται οι μετριότητες αλλά και να καταστρέφουν και τα έξυπνα μυαλά του Ελληνισμού.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Αιτία δεν είναι η επέλαση του εθνομηδενισμού, αλλά το ότι επαναπαυθήκαμε στις δάφνες των προγόνων μας, νομίζοντας ότι έχουμε "καθαρίσει" για πάντα και θα μας πληρώνουν οι άλλοι λαοί πνευματικά δικαιώματα.

    Ο εθνοκεντρισμός είναι ίδιον ανθρώπων που δεν παράγουν δικό τους πολιτισμό. Καλοί, χρυσοί και άγιοι οι αρχαίοι μας πρόγονοι. Αλλά αυτοί δουλέψανε, παλέψανε, στίψαν τα κεφάλια τους. Εμείς τι κάνουμε; Φραπόγαλο και "όταν εμείς φτιάχναμε παρθενώνες, οι άλλοι πελεκάγανε μενίρ" - ε σόρρυ, αλλά με τέτοια μυαλά, λογικό είναι να τρώμε τη μια καρπαζιά απανωτά στην άλλη και να είμαστε του κόσμου το περίγελο.

    Αντί να χαλιόμαστε που κάποιοι μας τραβάνε το αυτί για το βλακώδη εθνοκεντρισμό μας (που θυμίζει το αμερικανικό ρεπουμπλικανικό κόμμα), ας κοιτάξουμε να αναπτύξουμε επιστήμες, γράμματα, τεχνολογία, οικονομία. Αυτά λείπουν εντελώς από ΟΛΗ την αρθρογραφία των διαφόρων εθνοκεντριστών, γιατί ίσως τραβάνε ζόρι με τα (άθεα) γράμματα και δε γουστάρουν το γεγονός ότι στην καρδιά της τέχνης και της επιστήμης είναι η αμφισβήτηση.

    Και κάτι ακόμα: Θα έπρεπε να προβληματιζόμαστε που οι ξένοι ξέρουν μόνο τον αρχαίο μας πολιτισμό και τίποτα για τον τωρινό μας. Θα έπρεπε να μας βαράει καμπανάκια και συναγερμούς αντί να νιώθουμε κολακευμένοι. Δηλαδή προσέξτε: εμάς τους ίδιους ΔΕΝ μας εκτιμούν, γιατί δεν ξέρουν να έχουμε βγάλει τίποτα αξιόλογο (κι εδώ που τα λέμε, μονάχα έναν Ελύτη, ένα Σεφέρη, έναν Καβάφη, ένα Θεοδωράκη, ένα Χατζιδάκι κι έναν Νανόπουλο έχουμε βγάλει - για Μούσχουρη, Ξενάκη κλπ ας μη μιλάμε καλύτερα, γιατί τους ανθρώπους αυτούς τους κυνηγήσαμε άσχημα). Εκτιμούν κάποιους προγόνους μας που έζησαν 2000 χρόνια πριν. Για μένα αυτό είναι τραγικό, γιατί δείχνει ότι είμαστε ατάλαντοι κι ανάξιοι απόγονοι ταλαντούχων κι άξιων προγόνων. Ίσως έτσι να εξηγείται κι ο εθνικισμός μας...

    Και βρίσκω ειρωνικό στ'αλήθεια να μοιράζουν πιστοποιητικά πατριωτισμού άνθρωποι ιδεολογικά εχθρικοί προς την Ελλάδα (π.χ. ο Κ. Πλεύρης που είναι δηλωμένος εθνικοσοσιαλιστής, δηλαδή ναζιστής) ή άνθρωποι που με τις ενέργειές τους και τις εθνικιστικές τους κορόνες οδήγησαν σε ταπεινώσεις τη χώρα (δε χρειάζεται να θυμίσω το Κυπριακό ή την υπόθεση Οτσαλάν).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Τα ισχυρά "εθνικά αισθήματα" δεν εγγυώνται την πρόοδο. Το αντίθετο μάλλον: Οι καινοτόμοι είναι συνήθως τα "μαύρα πρόβατα" κάθε λαού, εκείνοι που αμφισβητούν τις τρέχουσες αντιλήψεις του. ή βλέπουν πιο πέρα, ΑΚΟΜΗ ΚΑΙ πέρα από τις "παραδοσιακές αφηγήσεις" - ιδίως της θρησκείας, για παράδειγμα.

    Η θαρραλέα μαχητική αγωνιστικότητα ή αυτοθυσία ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΠΑΝΤΑ αποτέλεσμα μιας συγκεκριμμένης πίστης στο έθνος, αλλά αποτέλεσμα ΟΠΟΙΩΝΔΗΠΟΤΕ ισχυρών ΠΕΠΟΙΘΗΣΕΩΝ, ακόμη και διεθνιστικών ή ανθρωπιστικών. Ο Ρήγας Φεραίος οραματιζόταν έναν ΔΙΕΘΝΙΣΜΟ στα Βαλκάνια, πολλών λαών μαζί. Υπάρχουν επισης αριστεροί όπως ο Τσε Γκεβάρα που δεν πίστευαν σε κανένα θεό ή έθνος, πέραν του "δίκιου του λαού", αλλά έγιναν ήρωες. Και το ΚΚΕ στο (οποίο ανήκε κι ο Μίκης επί κατοχής) έκανε πλείστα λάθη, αλλά ΚΑΙ ισχυρή αντίσταση, ενώ οι μαχητές του θυσιάζονταν φωνάζοντας "ζήτω η ελευθερία" ή "ζήτω το κόμμα" τη στιγμή που εκτελούνταν, με ιδέες ΔΙΕΘΝΙΣΤΙΚΕΣ.

    Το να πιστεύει κανείς ότι το Εγώ του, αποτελεί... φαντασίωση των νευρικών κυττάρων του, είναι διαδεδομένη αντίληψη επιστημόνων που (κατά τα άλλα) βοήθησαν την ανθρωπότητα, ή την πατρίδα τους. Με όμοιο τρόπο, το να μην πιστεύει κανείς ότι το έθνος είναι υπαρκτό "έξω από το χώρο και το χρόνο" ή αιώνιο, δεν αποκλείει την ταύτιση με το λαό, ακόμη και τον ηρωϊσμό χάριν του λαού (ή χάριν κάποιου άλλου ιδανικού).

    Το να υπάρχει Οιδιπόδειο σύμπλεγμα ΔΕΝ ΑΠΟΤΕΛΕΙ "προσβολή των μανάδων μας" ΟΥΤΕ ενοχοποίησή μας σαν... αιμομεικτών, αλλά απλώς... θεωρία της Ψυχανάλυσης.

    Βέβαια, μπορεί να βολεύει την κ. Δραγώνα το να πιστεύει ή να γράφει ορισμένα πράματα, που θεωρεί πως προάγουν την ειρήνη (ή την... ίδια). Αυτό δεν σημαίνει ότι είναι απολύτως, 100% καταδικαστέα, ούτε την βάζει σε κάνα βάθρο... υπεράνω κριτικής. Εφόσον δεν τα γράφει σε σχολικά βιβλία αλλά σε επιστημονικά συγγράμματα, η αρμόζουσα ΥΓΙΗΣ κριτική πρέπει να είναι επιστημονική, όχι... φανατική απόρριψη από άσχετους. Κι εγώ θα διαφωνούσα μαζί της σε ορισμένα που γράφει, αλλά με εντελώς διαφορετικό τρόπο από τη λάσπη και το λυντσάρισμα. Τη θεωρώ μάλιστα αρριβίστρια, που βρήκε τα πάντα πολύ εύκολα στο διάβα της, λόγω γνωριμιών. Και πάλι αυτό δεν είναι τόσο τραγικό, απλώς είναι κατακριτέο αν ισχύει. Ο κόσμος είναι ΓΕΜΑΤΟΣ αρριβίστες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Food for thought - μετάφραση ενός πολύ καλού άρθρου του Ουμπέρτο Έκο.

    http://gravityandthewind.blogspot.com/2010/01/blog-post_14.html

    Νομίζω ότι θα πρέπει οι επισημάνσεις του Ιταλού σημειολόγου να αποτελέσουν πηγή προβληματισμού για όλους μας - και κυρίως για τους ανθρώπους εκείνους που, μέσα στην πατριωτική τους ευαισθησία, καταλήγουν τελικά να μπλεχτούν με άτομα και ομάδες που, υπό άλλη, ψυχραιμότερη, θεώρηση των πραγμάτων, πιθανότατα θα απέφευγαν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Σχόλια τα οποία θα περιέχουν Greekenglish, ύβρεις, μειωτικούς και συκοφαντικούς χαρακτηρισμούς δεν θα αναρτώνται.