Συχνά ακούω από διάφορους πως είναι δυνατόν οι Σκοπιανοί να απορρίπτουν το Σλαβικό παρελθόν τους και υποστηρίζουν με παρρησία ότι είναι «Μακεδόνες» και μάλιστα χωρίς ίχνος Σλαβικής ιστορικής κληρονομιάς ?
Όπως έχω εξηγήσει σε προηγούμενα νήματα το έθνος των Σλαβομακεδόνων μεγάλωσε με την διδασκαλία της ακραίας εθνικιστκής ιδεολογίας του Σλαβο-μακεδονισμού και ψευδοεπιστημονικής ιστοριογραφίας, όπου σε αυτήν και μέσω των ακαδημαικών τους οργάνων εφευρίσκουν διάφορες θεωρίες ώστε να διατηρούν τον εθνικισμό τους καθαρό και μακριά από την ιστορική πραγματικότητα.
Οι Σλαβομακεδονιστές για ν' αποδείξουν ότι υπάρχει γενετική σχέση μεταξύ αρχαίων Μακεδόνων και «Μακεδόνων» προωθούν από την δεκαετία του 80 τη λεγόμενη θεωρία της συγχώνευσης. Ο λόγος ήταν επειδή τα ιστορικά δεδομένα και τα αρχαιολογικά ευρήματα στη Μακεδονία, την Αίγυπτο και την Ασία δεν έδειξαν καμιά σχέση μεταξύ αρχαίων Μακεδόνων και Σλάβων ή Βουλγάρων της νέας «μακεδόνικης» δημοκρατίας του Τίτο –αντιθέτως επιβεβαίωσαν την ελληνική καταγωγή αυτών – οι σλαβομακεδονιστές μέσω των οργανισμών ανά τον κόσμο, ιδιαίτερα στην Αυστραλία και τον Καναδά .
Αυτή η θεωρία υποστηρίζει ότι, στο μεσαίωνα οι Σλάβοι εκμηδένισαν πολλές ομάδες του γηγενούς πληθυσμού στη Μακεδονία και αφομοίωσαν τις υπόλοιπες . Επειδή οι γηγενείς πληθυσμοί δεν ήταν Ελληνικοί — σύμφωνα με τη σκοπιανή θεωρία — από το χαρμάνι του σλαβικού στοιχείου και των «αυτοχθόνων απογόνων» των αρχαίων Μακεδόνων γεννήθηκε το νέο «Μακεδονικό έθνος», το οποίο συνδέεται με τους αρχαίους μη Έλληνες Μακεδόνες. Σύμφωνα μ' αυτή τη θεωρία, «Μακεδόνας» είναι ένα «τελείως μοντέρνο παράγωγο» φυλετικής συγχώνευσης μεταξύ Σλάβων του μεσαίωνα και μείγματος αρχαίων Μακεδόνων και άλλων κατοίκων της αρχαίας και της μετέπειτα Μακεδονίας.
Σύμφωνα με το Βλάση Βλασίδη η θεωρία αυτή διδάσκεται σήμερα σε όλα τα σχολεία της FYROM όπου σύμφωνα με τους εθνικιστικούς κύκλους της FYROM οι αρχαίοι Μακεδόνες παρέμειναν γενετικώς αναλλοίωτοι παρά τις επαφές που είχαν με Έλληνες, Ρωμαίους και άλλους λαούς, μέχρις ότου αφίχθησαν οι Σλάβοι στη Χερσόνησο του Αίμου. Στην αρχή οι Σλάβοι και οι Μακεδόνες συνυπήρχαν, αλλά τελικά συγχωνεύτηκαν και παρήγαγαν το σημερινό «Μακεδόνικο Έθνος» τον 10ο αιώνα μ.Χ
Όπως αναφέρει ο καθηγητής Γεώργιος Παπαβύζας η θεωρία αυτήν των Σλαβομακεδονιστών παραβλέπει τρία κρίσιμα σημεία της ιστορίας και της γενετικής πληθυσμών (population genetics):
Η θεωρία αυτή βασίζεται και σ' άλλα σαθρά υποθέματα. Οι ιστορικοί των Σκοπίων στερούνται ιστορικών και αρχαιολογικών βάσεων προκειμένου να υποστηρίξουν τη θεωρία. Επί τη βάσει παλαιών και νέων ευρημάτων και με όλες τις νέες αρχαιολογικές ανακαλύψεις, ιδιαίτερα στη Βεργίνα, Έλληνες και ξένοι ιστορικοί (Durant 1939, Grant 1988, Hammond 1987) επιμένουν ότι οι αρχαίοι Μακεδόνες ήταν Έλληνες. Υπό την επίδραση της κοινής γλώσσας (κοινή), οι αρχαίοι Μακεδόνες συγχωνεύτηκαν με τους υπόλοιπους Έλληνες (Hammond 1989, 1997, Templar 2002). Είναι μάταιο για τους Σκοπιανούς ιστορικούς να προσπαθούν ν' αποδείξουν ότι υπάρχουν βασικές διαφορές μεταξύ αρχαίων Μακεδόνων και των λοιπών Ελλήνων. Ακόμη και αν υπήρχαν, εξαφανίστηκαν στα χίλια χρόνια πριν εμφανιστούν οι Σλάβοι στα Νότια Βαλκάνια.
Υπάρχουν φυσικά και άλλα σοβαρά μεθοδολογικά σφάλματα όπως αναφέρει η καθηγήτρια Νυσταζοπούλου-Πελεκίδου.
Εδώ θα ήθελα όμως να αναφέρω κάτι το οποίο τήνει να πάρει διαστάσεις στα Σκόπια. Ήδη πλέον υπάρχει μία γραμμή "ακαδημαικών" στα Σκόπια όπου υποστηρίζει ότι οι Σκοπιανοί είναι ο αρχαιότερος λαός στα Βαλκάνια. Μάλιστα σε συνεργασία με ψευδο-επιστήμονες Σλοβάκους και Ρώσους λένε ότι οι Πελασγοί είναι Σλάβοι (Μακντότσι), και οι γραμμικές Α και Β και γενικά ότι γραφή που υπάρχη και είναι προιστορική είναι .....σλαβική(μακεδονική τύπου των Σκοπίων).
Όπως έχω εξηγήσει σε προηγούμενα νήματα το έθνος των Σλαβομακεδόνων μεγάλωσε με την διδασκαλία της ακραίας εθνικιστκής ιδεολογίας του Σλαβο-μακεδονισμού και ψευδοεπιστημονικής ιστοριογραφίας, όπου σε αυτήν και μέσω των ακαδημαικών τους οργάνων εφευρίσκουν διάφορες θεωρίες ώστε να διατηρούν τον εθνικισμό τους καθαρό και μακριά από την ιστορική πραγματικότητα.
Οι Σλαβομακεδονιστές για ν' αποδείξουν ότι υπάρχει γενετική σχέση μεταξύ αρχαίων Μακεδόνων και «Μακεδόνων» προωθούν από την δεκαετία του 80 τη λεγόμενη θεωρία της συγχώνευσης. Ο λόγος ήταν επειδή τα ιστορικά δεδομένα και τα αρχαιολογικά ευρήματα στη Μακεδονία, την Αίγυπτο και την Ασία δεν έδειξαν καμιά σχέση μεταξύ αρχαίων Μακεδόνων και Σλάβων ή Βουλγάρων της νέας «μακεδόνικης» δημοκρατίας του Τίτο –αντιθέτως επιβεβαίωσαν την ελληνική καταγωγή αυτών – οι σλαβομακεδονιστές μέσω των οργανισμών ανά τον κόσμο, ιδιαίτερα στην Αυστραλία και τον Καναδά .
Αυτή η θεωρία υποστηρίζει ότι, στο μεσαίωνα οι Σλάβοι εκμηδένισαν πολλές ομάδες του γηγενούς πληθυσμού στη Μακεδονία και αφομοίωσαν τις υπόλοιπες . Επειδή οι γηγενείς πληθυσμοί δεν ήταν Ελληνικοί — σύμφωνα με τη σκοπιανή θεωρία — από το χαρμάνι του σλαβικού στοιχείου και των «αυτοχθόνων απογόνων» των αρχαίων Μακεδόνων γεννήθηκε το νέο «Μακεδονικό έθνος», το οποίο συνδέεται με τους αρχαίους μη Έλληνες Μακεδόνες. Σύμφωνα μ' αυτή τη θεωρία, «Μακεδόνας» είναι ένα «τελείως μοντέρνο παράγωγο» φυλετικής συγχώνευσης μεταξύ Σλάβων του μεσαίωνα και μείγματος αρχαίων Μακεδόνων και άλλων κατοίκων της αρχαίας και της μετέπειτα Μακεδονίας.
Σύμφωνα με το Βλάση Βλασίδη η θεωρία αυτή διδάσκεται σήμερα σε όλα τα σχολεία της FYROM όπου σύμφωνα με τους εθνικιστικούς κύκλους της FYROM οι αρχαίοι Μακεδόνες παρέμειναν γενετικώς αναλλοίωτοι παρά τις επαφές που είχαν με Έλληνες, Ρωμαίους και άλλους λαούς, μέχρις ότου αφίχθησαν οι Σλάβοι στη Χερσόνησο του Αίμου. Στην αρχή οι Σλάβοι και οι Μακεδόνες συνυπήρχαν, αλλά τελικά συγχωνεύτηκαν και παρήγαγαν το σημερινό «Μακεδόνικο Έθνος» τον 10ο αιώνα μ.Χ
Όπως αναφέρει ο καθηγητής Γεώργιος Παπαβύζας η θεωρία αυτήν των Σλαβομακεδονιστών παραβλέπει τρία κρίσιμα σημεία της ιστορίας και της γενετικής πληθυσμών (population genetics):
- ότι πληθυσμοί δεν παραμένουν γενετικώς αναλλοίωτοι για χίλια χρόνια, εκτός εάν είναι τελείως απομονωμένοι
- ότι οι αρχαίοι Μακεδόνες ήταν Έλληνες και μιλούσαν ελληνικά, και
- ότι οι Μακεδόνες περίμεναν αναλλοίωτοι για χίλια χρόνια να συγχωνευτούν με τους Σλάβους που μιλούσαν μια γλώσσα ακατανόητη για τους Μακεδόνες.
Για να υποστηρίξουν αυτή τη θεωρία, οι αναθεωρητές της ιστορίας των Σκοπίων ομιλούν για «τοπικούς ανθρώπους» -όχι Έλληνες Μακεδόνες ή ακόμα και για Βυζαντινούς- οι οποίοι εξοντώθηκαν από τους Σλάβους, επιμένοντας ότι οι αρχαίοι Μακεδόνες δεν ήταν Έλληνες. Αν παραδεχτούμε προσωρινά ότι αυτή η θεωρία των Σλάβων είναι σωστή, ποιά ήταν η εθνότητα των ντόπιων Ελληνόφωνων κατοίκων στο τέλος του 19ου και στις αρχές του 20ου αιώνα που πολέμησαν για το μακεδόνικο Ελληνισμό κατά των Βουλγάρων το 1904-1908 και κέρδισαν το Μακεδονικό αγώνα; Η ιστορία έχει αποδείξει ότι οι Έλληνες Μακεδόνες, με ισχυρή εθνική ιδιοσυγκρασία και βαθειά πίστη στον ελληνισμό, ήταν απίθανα υποκείμενοι στο να υποστούν συγχώνευση με τους Σλάβους ή οποιονδήποτε άλλο λαό. Οι ελληνόφωνοι Μακεδόνες, προικισμένοι με τη μακρά ελληνική ιστορία, τις βαθιές εθνικές ρίζες και παραδόσεις, τη φανατική προσκόλληση στον μακεδονικό Ελληνισμό και το ακατάλυτο πνεύμα πατριωτισμού ήταν απίθανοι υποψήφιοι στο να υποστηρίξουν τις έμμονες γενετικές φαντασίες της θεωρίας της συγχώνευσης και το μοντέλο ενός αδύνατου λαού που απορροφήθηκε από το ισχυρό σλαβικό στοιχείο.
Η θεωρία αυτή βασίζεται και σ' άλλα σαθρά υποθέματα. Οι ιστορικοί των Σκοπίων στερούνται ιστορικών και αρχαιολογικών βάσεων προκειμένου να υποστηρίξουν τη θεωρία. Επί τη βάσει παλαιών και νέων ευρημάτων και με όλες τις νέες αρχαιολογικές ανακαλύψεις, ιδιαίτερα στη Βεργίνα, Έλληνες και ξένοι ιστορικοί (Durant 1939, Grant 1988, Hammond 1987) επιμένουν ότι οι αρχαίοι Μακεδόνες ήταν Έλληνες. Υπό την επίδραση της κοινής γλώσσας (κοινή), οι αρχαίοι Μακεδόνες συγχωνεύτηκαν με τους υπόλοιπους Έλληνες (Hammond 1989, 1997, Templar 2002). Είναι μάταιο για τους Σκοπιανούς ιστορικούς να προσπαθούν ν' αποδείξουν ότι υπάρχουν βασικές διαφορές μεταξύ αρχαίων Μακεδόνων και των λοιπών Ελλήνων. Ακόμη και αν υπήρχαν, εξαφανίστηκαν στα χίλια χρόνια πριν εμφανιστούν οι Σλάβοι στα Νότια Βαλκάνια.
Υπάρχουν φυσικά και άλλα σοβαρά μεθοδολογικά σφάλματα όπως αναφέρει η καθηγήτρια Νυσταζοπούλου-Πελεκίδου.
- Πρώτον, οι όροι «Μακεδονία» και «Μακεδόνες» είναι γεωγραφικοί, όπως Αθηναίοι, Ηπειρώτες, Πελοποννήσιοι κ.λπ., και όχι εθνικοί, ενώ οι ιστορικοί των Σκοπίων τους χρησιμοποιούν σαν εθνικούς. Οι δυο όροι ποτέ δεν απέκτησαν εθνοτική σημασία. Ο όρος «Μακεδόνας» πάντα εννοεί τον Έλληνα κάτοικο της Μακεδονίας, ενώ οι Βούλγαροι ήταν πάντα «Βούλγαροι» ή «Βουλγαρομακεδόνες».
- Το δεύτερο μεθοδολογικό σφάλμα «αναφέρεται στην επέκταση στο χρόνο και στο χώρο μιας συγκεκριμένης και τοπικά περιορισμένης εθνικής ομάδας. Είναι αδύνατο να βγάλει κανείς συμπεράσματα από μια απίθανη θεωρία, ιδιαίτερα όταν οι «προπονητές» της προσπαθούν να την επεκτείνουν από τα βόρεια τμήματα της γεωγραφικής Μακεδονίας μέχρι τον Όλυμπο σε χρονικό διάστημα 3.000 ετών, σαν να ήταν ένα σταθερό και αμετακίνητο στοιχείο».
Εδώ θα ήθελα όμως να αναφέρω κάτι το οποίο τήνει να πάρει διαστάσεις στα Σκόπια. Ήδη πλέον υπάρχει μία γραμμή "ακαδημαικών" στα Σκόπια όπου υποστηρίζει ότι οι Σκοπιανοί είναι ο αρχαιότερος λαός στα Βαλκάνια. Μάλιστα σε συνεργασία με ψευδο-επιστήμονες Σλοβάκους και Ρώσους λένε ότι οι Πελασγοί είναι Σλάβοι (Μακντότσι), και οι γραμμικές Α και Β και γενικά ότι γραφή που υπάρχη και είναι προιστορική είναι .....σλαβική(μακεδονική τύπου των Σκοπίων).
Πολύ διαφωτιστικά άρθρα που λύνουν πολλές απορίες.
ΑπάντησηΔιαγραφήΜπήκα τυχαία στο blog μα θα σας επισκέπτομαι τακτικά.
Καλημέρα
Σε ευχαριστώ Μαράκι. Προσπαθώ και εγώ όπως μπορώ να συμβάλω στην ενημέρωση για την Ιστορία της Μακεδονίας όπου μέρος και αυτής είναι και το πολιτικό της ζήτημα.
ΑπάντησηΔιαγραφήpesta bre xrisostome pesta!!!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήsynaxise etsi!!!!!