Το blog, για τους λόγους που βιώνουμε προσωπικά, οικογενειακά και κοινωνικά, αλλάζει την κύρια κατεύθυνσή του και επικεντρώνεται πλέον στην Κρίση.
Βασική του αρχή θα είναι η καταπολέμηση του υφεσιακού Μνημονίου και όποιων το στηρίζουν.
Τα σχόλια του Κρούγκμαν είναι χαρακτηριστικά:
...Άρα βασιζόμαστε τώρα σε ένα σενάριο σύμφωνα με το οποίο η Ελλάδα είναι αναγκασμένη να «πεθάνει στη λιτότητα» προκειμένου να πληρώσει τους ξένους πιστωτές της, χωρίς πραγματικό φως στο τούνελ.Και αυτό απλώς δεν πρόκειται να λειτουργήσει....[-/-]....οι πολιτικές λιτότητας οδηγούν την οικονομία σε τόσο μεγάλη ύφεση που εξανεμίζονται τα όποια δημοσιονομικά οφέλη, υποχωρούν τα έσοδα και το ΑΕΠ και ο λόγος του χρέους προς το ΑΕΠ γίνεται χειρότερος.

Παρασκευή, 13 Μαρτίου 2009

Γράμμα της Παμμακεδονικής Ένωσης Η.Π.Α προς την Gay McDougall (αυτήν που δεν βρήκε Πομάκους αλλά βρήκε Μακεδόνες αλα Σκόπια)

Human Rights Officer for the Independent Expert on minority issues
Special Procedures Division, Groups in Focus Team
Office of the United Nations High Commissioner for Human Rights
Ms Gay McDougall
Palais WilsonCH - 1211 Geneva

Αγαπητή κ. McDougall,

Στην έκθεση του ΟΗΕ, Δικαιώματα των Μειονοτήτων στην Ελλάδα του 2008, στην παράγραφο της αυτοαποκαλούμενης «Μακεδονικής» μειονότητας στην Ελλάδα, αναφέρεσθε πως αυτή η «μειονότητα» πρέπει να αναγνωριστεί με το όνομα αυτό. Είμαστε υποχρεωμένοι να σας ενημερώσουμε και ίσως να σας υπενθυμίσομε πως 2.500.000 Έλληνες στην Μακεδονία, για χιλιάδες χρόνια τώρα αποκαλούνται Μακεδόνες.

Σεβόμαστε το γεγονός ότι ίσως λίγες χιλιάδες Έλληνες πολίτες θεωρούν ότι εθνολογικά διαφέρουν από τη συντριπτική πλειοψηφία των πολιτών. Ωστόσο με ποια άραγε λογική αυτοί οι άνθρωποι αυτοαποκαλούνται εθνικοί «Μακεδόνες», δεδομένου ότι ο όρος πολιτιστικά και ιστορικά ανήκει αποκλειστικά στον Ελληνισμό για χιλιάδες χρόνια;

Το παράδειγμα της Βαυαρίας / Βαυαρικός, στοιχεία εθνολογικώς και γλωσσικώς συνδεδεμένα με τη Γερμανία, αλλά πολιτιστικά και ιστορικά Βαυαρικά, είναι μια εξαίρετη αναλογία προς την Ελληνική Μακεδονική ταυτότητα. Εάν υπήρχαν μερικές χιλιάδες πολίτες οι οποίοι διαμένουν στην περιοχή της Βαυαρίας, και δεν θεωρούν τους εαυτούς τους Γερμανικής προέλευσης, θα συνιστούσατε στη γερμανική κυβέρνηση να τους αναγνωρίσει ως εθνική Βαυαρική μειονότητα; Επιπλέον, εάν η Ελβετία αυτοονομαζόταν Δημοκρατία της Βαυαρίας, διδάσκοντας τη νεολαία ότι η Βαυαρία είναι Κατεχόμενο Γερμανικό έδαφος, ποια θα ήταν η σύστασή σας υπό αυτές τις συνθήκες;

Εκτός του προπαγανδιστικού “Μακεδονικού αλυτρωτισμού” η κυβέρνηση της πΓΔΜ δημοσίευσε βιβλίο ιστορίας το οποίο φέρει τον τίτλο “Στρατιωτική Ιστορία της Μακεδονίας» και περιλαμβάνει την ιστορία της αρχαίας Μακεδονίας και ένα στρατό που συνδέεται με τα εδάφη της «Μακεδονίας» όπως τα αντιλαμβάνεται η ηγεσία της πΓΔΜ. Για να είμαστε ακριβείς η Στρατιωτική Ακαδημία της πΓΔΜ χρηματοδότησε το βιβλίο, και όταν η Ελλάδα υπέβαλε διαμαρτυρία, η κυβέρνηση της πΓΔΜ το απέσυρε, αλλά τώρα προσφέρεται προς πώληση από τον συγγραφέα. Ταυτόχρονα, η σλαβική μαθητιώσα νεολαία βάλλεται συνεχώς με ανθελληνική προπαγάνδα μέσω των σχολικών βιβλίων.

Αναφερόμενοι σε ιστορικά γεγονότα, παρόμοια δημοσιεύματα εμφανίστηκαν στην Αργεντινή, πριν τον πόλεμο των Φόκλαντ νήσων, διότι αυτές οι θεωρίες είχαν προωθηθεί στη νοοτροπία του λαού της Αργεντινής και το καθεστώς ενεθάρρυνε επίθεση σε βρετανικό έδαφος. Ο CDR Chennette αναφέρει, “Μια γενιά μαθητών είχαν διδαχθεί ότι οι Μαλβίνες ήταν περιοχή της Αργεντινής. Γραμματόσημα διακήρυτταν ότι οι Νήσοι ήταν μέρος της Δημοκρατίας της Αργεντινής. Αργεντινοί χάρτες ονόμαζαν τις νήσους ως “κατεχόμενα εδάφη.” Η πΓΔΜ και η Διασπορά της συμπεριφέρονται με τον ίδιο ακριβώς τρόπο και διδάσκουν τη νεολαία τους για τα «αλύτρωτα εδάφη της «Μακεδονίας» στο χώρο της Μακεδονίας μας.

Ιστορικώς, παρόμοια δημοσιεύματα εμφανίστηκαν στην Αργεντινή, πριν τον πόλεμο των Φόκλαντ Νήσων, διότι αυτές οι θεωρίες είχαν εμπεδωθεί στη νοοτροπία του λαού της Αργεντινής και το καθεστώς ενεθάρρυνε επίθεση σε βρετανικό έδαφος. Ο CDR Chennette αναφέρει, “Μια γενιά μαθητών είχαν διδαχθεί ότι οι Μαλβίνες ήταν περιοχή της Αργεντινής. Γραμματόσημα διακήρυτταν ότι οι Νήσοι ήταν μέρος της Δημοκρατίας της Αργεντινής. Αργεντινοί χάρτες ονόμαζαν τις νήσους ως “κατεχόμενα εδάφη.” Η πΓΔΜ και η Διασπορά της συμπεριφέρονται με τον ίδιο ακριβώς τρόπο και διδάσκουν τη νεολαία τους για τα «αλύτρωτα εδάφη της «Μακεδονίας» στο χώρο της Μακεδονίας μας.

Παρακαλώ σημειώστε ότι η Συνθήκη της Λοζάννης (24 Ιουλίου 1923) είναι ακόμη σε ισχύ και ποτέ δεν έχει ακυρωθεί, και ως εκ τούτου η Ελληνική κυβέρνηση, αναγνωρίζει μόνο μια μειονότητα, τη Μουσουλμανική μειονότητα. Επομένως η θέση της Ελληνικής κυβέρνησης είναι νομικά δεσμευτική. Ίσως, η κ. McDougall, θα πρέπει να ενθαρρύνει την Τουρκία να σεβαστεί τη Συνθήκη της Λοζάννης και να την καλέσει να αποκαταστήσει πλήρως τις εκατόν πενήντα χιλιάδες Έλληνες που είχαν υποστεί γενοκτονία το 1955 στην Κωνσταντινούπολη.

Θα ήταν πολύ ενδιαφέρον αν μπορούσατε να μας κοινοποιήσετε αν στην έκθεσή σας για τον ΟΗΕ θα αναφερθείτε στα δικαιώματα των μειονοτήτων των δυο χωρών, δηλαδή της πΓΔΜ και της Τουρκίας και αν θα θέσετε θέματα Ελληνικής μειονότητας στις προαναφερθείσες χώρες. Ασφαλώς, δεδομένου ότι το νότιο τμήμα της πΓΔΜ υπήρξε μια πυκνοκατοικημένη από Έλληνες περιοχή, όπως οι πόλεις της Μπίτολα, Γευγελής, Κρουσόβου κλπ, Ελληνισμός εξακολουθεί να υπάρχει σ’ αυτή την περιοχή. Έχετε σκεφθεί ως εμπειρογνωμόνων των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, να εξετάσετε τις θέσεις τους; Οι Τούρκοι από την άλλη πλευρά, σύμφωνα με το καταστατικό τους, δεν αναγνωρίζουν την Ελληνική μειονότητα της Κωνσταντινούπολης ως Yunan (Έλληνες), αλλά την αναγνωρίζουν ως Ρωμιούς, συσχετίζοντας έτσι τη μειονότητα με την θρησκευτική ονομασία της εποχής της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας (Ρωμαίικο Μιλέτι), απομακρύνοντάς τους από τις Ελληνικές τους ρίζες.

Θα το εκτιμούσαμε ιδιαίτερα τις εάν στο μέλλον θα μπορούσατε να απέχετε από την προώθηση θέσεων και ιδεών οι οποίες είναι πολύ επιζήμιες μεταξύ Ελλάδας και ΠΓΔΜ και Ελλάδας και Τουρκίας.

Μετά τιμής,

Νίνα Γκατζούλη, Πρόεδρος
Μαρία Χατζηνάκου, Γραμματεύς

5 σχόλια:

  1. Πάλι καλά που βρέθηκε κάποιος να της απαντήσει...

    Ντόρα;;; Ξύπνα καλή μου.... νύχτωσε!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Και για μια ακόμα φορά η διπλωματία μας και το Υπ.εξωτερικών άφαντα..
    Ευτυχώς που υπάρχει κ ο ελληνισμός της διασποράς κ ιδίως η Παμμακεδωνική να μιλάει, γιατί οι δικοί μας εδώ μόνο στα σκάνδαλα και στις απάτες πρωτεύουν..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. >Ντόρα;;; Ξύπνα καλή μου.... νύχτωσε!!!!!!!<

    Νομίζεις πως κοιμάται; Είσαι μάλλον νυχτωμένος. H Θεοδώρα είναι και ξύπνια και ξυπνητή και μαχητική. Το θέμα είναι ποιους υπηρετεί με τα προσόντα της αυτά και αυτοί σίγουρα δεν είναι οι Έλληνες!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Παραθέτω μία προσωπική άποψη με ιδιαίτερη αναφορά στην υφέρπουσα ανακίνηση του ζητήματος της αυτοαποκαλούμενης "Μακεδονικής" μειονότητας στην Ελληνική Β.Δ. Μακεδονία. Τα σχόλια μου δεν θα περιορισθούν στη μικρή (αλλά οπωσδήποτε υπαρκτή) ομάδα ατόμων με "σλαβομακεδονική" (makedonski) ταυτότητα που αργά ή γρήγορα θα αναγνωρισθεί (αναγκαία και αναπόφευκτα) ως εθνοτική (ή εθνική) μειονότητα. Άλλωστε οι σχετικές διαδικασίες επ' αυτού έχουν ήδη δρομολογηθεί επιτυχώς και το όλο εγχείρημα έχει λάβει σάρκα και οστά.

    Το State Department αλλά και τα θεσμικά όργανα της ΕΕ τάσσονται απερίφραστα υπέρ τής αναγνώρισης της συγκεκριμένης ομάδας ως εθνοτικής μειονότητας. Στο ίδιο μήκος κύματος η έκθεση της Gay MacDougall είναι εξαιρετικά δυσμενής και δυσοίωνη γιά την Ελληνική πλευρά. Και βέβαια το μείζον ζήτημα εν προκειμένω είναι να μην αναγνωρισθεί η συγκεκριμένη ταυτότητα/μειονότητα ως "Μακεδονική" ("Macedonian").

    Κατά την άποψη μου το όλο πρόβλημα διέπεται από δύο σκέλη, (α) αυτό της ονομασίας της πΓΔΜ και των σχετικών παραγώγων και (β) της διατύπωσης της ΜΗ ΕΝΙΑΙΑΣ Μακεδονικής ταυτότητας αλλά (αν μου επιτραπεί η χρήση του ιατρικού όρου) και της "διαφορικής διάγνωσης" των Μακεδονικών ταυτοτήτων.

    Αναφορικά με το πρώτο σκέλος επικροτώ τις προτάσεις του Ευάγγελου Κωφού. Οι απόψεις μου επί του θέματος έχουν κατατεθεί δημοσίως (βλ. την απάντηση μου στην MGSA-L όσον αφορά στην παρέμβαση του Loring Danforth). http://maillists.uci.edu/mailman/public/mgsa-l/2009-April/010649.html

    Σχετικά με το δεύτερο σκέλος της επισήμανσης μου, θεωρώ ότι το Ελληνικό ΥΠΕΞ οφείλει να ανασκευάσει τις σοβαρές κατηγορίες γιά "κατάφορες παραβιάσεις" των δικαιωμάτων δήθεν εθνο-γλωσσικών μειονοτήτων στην Ελληνική Επικράτεια χρησιμοποιώντας εμπεριστατωμένα και αδιάσιστα επιχειρήματα.

    Η Ελληνική πλευρά αδυνατεί να διατυπώσει επαρκώς (σε επίπεδο διπλωματίας) την πεμπτουσία της νεοελληνικής ταυτότητας που αντλείται σε ένα μεγάλο βαθμό από την διαχρονική παράδοση της συμμετοχικής Ρωμιοσύνης, του φυσικού προδρόμου του σύγχρονου Ελληνικού έθνους. Η έννοια της Ρωμιοσύνης από πολλές απόψεις είναι παρόμοια με αυτήν της «Ελληνικής Κοινοπολιτείας», η οποία υπερβαίνει φυλετικές διαφορές και γλωσσικά στεγανά. Μη λαμβάνοντας υπ’ όψιν την έννοια αυτή, σε σχέση με το ιστορικό πλαίσιο της πολυγλωσσίας στην περιοχή των Βαλκανίων, οι αυτόκλητοι σωτήρες και πατρώνες των μειονοτικών δικαιωμάτων μεταφέρουν μία πλασματική εικόνα στους εδώ αναλυτές.

    Αναμφισβήτητα το πρόβλημα δεν είναι μονοσήμαντο. Όμως, κατά την γνώμη μου, οι ισχυρισμοί περί δήθεν παρουσίας διισταμένων εθνικών ταυτοτήτων Ελλήνων, Αρβανιτών, Βλάχων και των λεγόμενων «Σλαβομακεδόνων», που βασίζονται αποκλειστικά σε γλωσσικά στοιχεία, οφείλουν να εκτιμηθούν κριτικά, λαμβάνοντας σοβαρά υπόψιν τα δεδομένα της εποχής και της περιοχής. Οι ξένοι εμπειρογνώμονες και αναλυτές (αλλά και ορισμένοι μεταξύ των ελλήνων συναδέλφων τους) αδυνατούν να αναγνωρίσουν ότι οι "αλλόφωνοι" γηγενείς του Ρωμαίϊκου μιλετιού (Rum millet) στη Μακεδονία, των οποίων η μητρική γλώσσα ήταν τα βλάχικα, αρβανίτικα ή τα σλαβονικά/σλαβοφανή εντόπια ιδιώματα, όντες πιστοί υπέρμαχοι και κοινωνοί του Πατριαρχείου της Κωνσταντινουπόλεως, δεν αποτελούσαν «εξελληνισμένες» πληθυσμιακές όμαδες (μέσω εξαναγκασμού ή κατασταλτικής αφομοίωσης), αλλά σημαντικούς φορείς του Γένους με καθοριστική συμμετοχή στην διαδικασία ζύμωσης και διαμόρφωσης της νεοελληνικής εθνικής ταυτότητας και της διάδοσης των Ελληνικών γραμμάτων στην Οθωμανική Ρουμελία πολύ πριν την
    αναζωπύρωση των εθνικισμών.

    Σημειωτέον ότι αυτές οι κάποτε "αλλόφωνες" ομάδες του Γένους εξακολουθούν να αγωνίζονται αγνά και αταλάντευτα υπέρ του Ελληνισμού. Κατά την γνώμη μου, όσο εξακολουθούμε να βλέπουμε την "πολυφωνία" και τις τοπικές ιδιαιτερότητες της διαχρονικής Ρωμιοσύνης και του Νεότερου Ελληνισμού ως taboo, συμβάλλουμε ακουσίως (ή σε ορισμένες περιπτώσεις συνειδητά) στην αποδυνάμωση των δικαίων θέσεων μας ενώ συγχρόνως διευκολύνουμε την καλλιέργεια κλίματος σύγχυσης εθνο-γλωσσικών ταυτοτήτων στην Ελληνική Μακεδονία και στον ευρύτερο
    Ελλαδικό χώρο.

    Κατά την γνώμη μου, αν δεν προβάλλουμε επειγόντως στη διεθνή κοινότητα τις ιστορικά τεκμηριωμένες και αδιάψευστες θέσεις σχετικά με την πρόσληψη της Ελληνικότητας των νεοτέρων χρόνων, η δημιουργία προηγούμενου (precedent) αναγνώρισης "(Σλαβο)μακεδονικής" μειονότητας θα μπορούσε να εξαπλωθεί στις Βλάχικες και Αρβανίτικες Ελληνικές κοινότητες (δηλ. στη ραχοκοκαλία του Γένους στον Ελλάδικό χώρο) με ολέθριες επιπτώσεις.

    Σας ευχαριστώ γιά την φιλοξενία.

    Χ.Δ.Κατσέτος

    Christos D. Katsetos, MD, PhD, FRCPath
    http://www.drexelmed.edu/Home/AboutOurFaculty/ChristosKatsetos.aspx

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Χρήστο Κατσέτο είμαι και εγώ στο maillists.uci.edu και σε διαβάζω καθημερινά. Η ανάλυσή σου είναι πάρα πολύ καλή και φυσικά συμφωνώ μαζί σου. Το σχόλιο σου θα το αναρτήσω στην πρώτη σελίδα διότι για μένα η άποψη κάποιου που δίνει τόσα πολλά για το θέμα πρέπει να είναι στην πρώτη γραμμή της ενημέρωσης.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Σχόλια τα οποία θα περιέχουν Greekenglish, ύβρεις, μειωτικούς και συκοφαντικούς χαρακτηρισμούς δεν θα αναρτώνται.