Στο νέο του βιβλίο, ο Μελέτης Μελετόπουλος αποδομεί τον εθνομηδενισμό, τις θεωρίες της εθνογένεσης και την προσπάθεια διαστρέβλωσης της Ελληνικής ιστορίας, αποδεικνύοντας ότι πίσω τους κρύβονται ιδεοληψίες, στερεότυπα και θεωρητική σύγχυση. Αναφέρει δε συγκεκριμένα παραδείγματα πανεπιστημιακών καθηγητών, δημοσιογράφων, κριτικών κ.λπ., στους οποίους απαντά με ισχυρή τεκμηρίωση, επιστημονική αυστηρότητα και παραπέμποντας διαρκώς στις πηγές και σε διεθνή βιβλιογραφία.
Στην συνέχεια αναλύει την προσπάθεια κατασκευής ανύπαρκτων μειονοτήτων, όπως και ανυπόστατου ρεύματος αντισημιτισμού στην ελληνική κοινωνία, και απομυθοποιεί το ιδεολόγημα της πολυπολιτισμικότητας. Επίσης ασχολείται με την επιχείρηση ωραιοποίησης της Τουρκοκρατίας από ορισμένους πανεπιστημιακούς, ή οποία καταλήγει αναπόφευκτα στην άμβλυνση τών αμυντικών αντανακλαστικών έναντι του τουρκικού επεκτατισμού.
Σημαντικό μέρος της μελέτης καταλαμβάνει μία ολοκληρωμένη, βασισμένη σε διεθνή βιβλιογραφία, κριτική του Σχεδίου Ανάν, καθώς και μία αναλυτική τεκμηριωμένη αναφορά στο πρόβλημα της ονομασίας των Σκοπίων.
Στο κεφάλαιο για την πραγματικότητα των ελληνοτουρκικών σχέσεων, παρουσιάζεται η μακροϊστορική φύση της χιλιετούς ελληνοτουρκικής διαμάχης, καταρρίπτονται με επιχειρήματα οι ψευδαισθήσεις για την ένταξη της Τουρκίας στην Ευρωπαϊκή Ένωση και τις γεωπολιτικές και δημογραφικές της συνέπειες, ενώ παρουσιάζεται το χρονικό των παραβιάσεων της Συνθήκης της Λωζάννης από την υπογραφή της το 1923 μέχρι σήμερα. Επίσης παρουσιάζεται αναλυτικά η Ιστορία των τουρκικών διεκδικήσεων και σχεδιασμών στην Δυτική Θράκη και η σχετική τουρκική προπαγάνδα στό διαδίκτυο, καθώς και
το πρωτοφανές για ευρωπαϊκό κράτος μεσαιωνικό καθεστώς της μουφτείας. Τέλος, παρουσιάζεται η περίφημη θεωρία του Παναγιώτη Κονδύλη για το σενάριο ελληνοτουρκικής σύγκρουσης.
Αλλά ο συγγραφέας δεν προσχωρεί στην λογική των λεγομένων υπερπατριωτών,στους οποίους αποδίδει επαρχιώτικο εθνικισμό, τριτοκοσμικές αντιλήψεις, φοβίες και ανασφάλειες, αθεράπευτες αντιφάσεις, άγνοια του διεθνούς περιβάλλοντος και τυχοδιωκτικές πρωτοβουλίες στα εθνικά θέματα.
Στο τελευταίο κεφάλαιο αναδεικνύεται η ακατάλυτη σχέση μεταξύ Πατριωτισμού και Δημοκρατίας, πού ανάγεται στον όρκο των αρχαίων Αθηναίων εφήβων. Η μελέτη ολοκληρώνεται με μία ανάλυση της έννοιας της εθνικής συνείδησης.
το πρωτοφανές για ευρωπαϊκό κράτος μεσαιωνικό καθεστώς της μουφτείας. Τέλος, παρουσιάζεται η περίφημη θεωρία του Παναγιώτη Κονδύλη για το σενάριο ελληνοτουρκικής σύγκρουσης.
Αλλά ο συγγραφέας δεν προσχωρεί στην λογική των λεγομένων υπερπατριωτών,στους οποίους αποδίδει επαρχιώτικο εθνικισμό, τριτοκοσμικές αντιλήψεις, φοβίες και ανασφάλειες, αθεράπευτες αντιφάσεις, άγνοια του διεθνούς περιβάλλοντος και τυχοδιωκτικές πρωτοβουλίες στα εθνικά θέματα.
Στο τελευταίο κεφάλαιο αναδεικνύεται η ακατάλυτη σχέση μεταξύ Πατριωτισμού και Δημοκρατίας, πού ανάγεται στον όρκο των αρχαίων Αθηναίων εφήβων. Η μελέτη ολοκληρώνεται με μία ανάλυση της έννοιας της εθνικής συνείδησης.
http://www.ana.gr/anaweb/user/showprel?service=3&maindoc=9063803
ΑπάντησηΔιαγραφήΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΥΠΟΥ- ΥΠ. ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ
Αθήνα, 3 Σεπτεμβρίου 2010
Μεσολιθικός καταυλισμός στην Άψαλο του Δήμου Αριδαίας
Η σπουδαιότητα του περάσματος στην ανατολική είσοδο της Αψάλου του Δήμου Αριδαίας, Νομού Πέλλας, αναδεικνύεται για μία ακόμη φορά μέσα από τα αρχαιολογικά δεδομένα. Έτσι, μετά τους δύο προϊστορικούς οικισμούς και τον ταφικό τύμβο Εποχής Χαλκού, που ανασκάφθηκαν το 1997 και 2000-2001 αντίστοιχα, έρχονται τώρα να προστεθούν και προγενέστερα της νεολιθικής περιόδου κατάλοιπα. Πρόκειται για ευρήματα της Μεσολιθικής Εποχής (10.000-7.000 π.Χ.), εποχή κατά την οποία ο άνθρωπος ήταν ακόμη κυνηγός και τροφοσυλλέκτης και ζούσε σε εποχικούς καταυλισμούς, που βρίσκονταν κατά κανόνα κοντά σε ρέματα, ποτάμια ή λίμνες. Η Μεσολιθική συμπίπτει με το τέλος της γεωλογικής εποχής του Πλειστοκαίνου και τη μετάβαση στο Ολόκαινο, οπότε και το κλίμα γίνεται θερμότερο.
Το 2009, κατά τη διάρκεια έρευνας που διενεργήθηκε από αρχαιολόγους της ΙΖ΄ ΕΠΚΑ, εντοπίστηκε ένα στρώμα πάχους 40-60 εκ., από το οποίο περισυλλέχθηκε μεγάλος αριθμός λίθινων εργαλείων, όπως φολίδες από πυριτόλιθο, κρουστήρες και κροκάλες με αποτυπώματα επίκρουσης. Οι φολίδες, στις οποίες είναι εμφανή και ίχνη ανθρωπογενούς, δευτερεύουσας επεξεργασίας, χρησιμοποιούνταν ως ξέστρα ή οπείς αντίστοιχα. Εκτός από τα λίθινα εργαλεία βρέθηκαν και σχηματοποιημένες μάζες πηλού με άνθρακες στο εσωτερικό τους, που πιθανότατα προέρχονται από κάποιες πρόχειρες κατασκευές.
Η τυπολογία των λίθινων εργαλείων και η απουσία κεραμικής οδήγησε αμέσως στην υπόθεση της ύπαρξης εδώ ενός προ-νεολιθικού καταυλισμού, πριν δηλαδή ο άνθρωπος δημιουργήσει μόνιμους οικισμούς και περάσει στον παραγωγικό τρόπο ζωής. Η πρόβλεψη αυτή επιβεβαιώθηκε με τη χρονολόγηση ενός δείγματος άνθρακα, που πραγματοποιήθηκε στο Εργαστήριο Ραδιοχρονολόγησης του Τμήματος Φυσικής, του Πανεπιστημίου του Erlangen-N?rnberg. Το δείγμα χρονολογήθηκε στη Μεσολιθική Εποχή, ανάμεσα στο 7937 και 7480 π.Χ.
Με τα ευρήματα αυτά τεκμηριώνεται η αδιάκοπη κατοίκηση της Αψάλου από τη Μεσολιθική έως και την Εποχή Χαλκού. Αποδεικνύεται ότι πρόκειται για μία υπαίθρια θέση, που πρόσφερε ήδη από την 8η χιλιετία π.Χ. πολλές δυνατότητες τροφοσυλλογής, εξάσκησης κυνηγητικών και αλιευτικών δραστηριοτήτων και η οποία επιπροσθέτως ήταν προστατευμένη χάρη στο φυσικό ανάγλυφο.
Η επιστημονική σπουδαιότητα της ανακάλυψης μίας μεσολιθικής θέσης στην Αλμωπία και κατ’ επέκταση στη Μακεδονία είναι ιδιαίτερα σημαντική, αφού έτσι προστίθεται ένα ακόμη στοιχείο, η αξιοποίηση του οποίου θα συμβάλει μελλοντικά στην απάντηση του ερωτήματος, που απασχολεί επί σειρά δεκαετιών τους ειδικούς της Προϊστορικής Αρχαιολογίας, της Ανθρωπολογίας, αλλά και άλλων επιστημών, κατά πόσο δηλαδή οι “φορείς” του νεολιθικού πολιτισμού, που έπεται του μεσολιθικού, ήταν αυτόχθονες που κατοικούσαν στον ελλαδικό χώρο και κατά τη Μεσολιθική Εποχή ή “άποικοι” που μετακινήθηκαν από την Εγγύς Ανατολή.
----------------
Σύντομα θα βρουν αρχαίες σλαβικές επιγραφές οι εθνικά Μαραντόνες.
Αγαπητέ Υποσαχάριε το ερώτημα "... που απασχολεί επί σειρά δεκαετιών τους ειδικούς της Προϊστορικής Αρχαιολογίας, της Ανθρωπολογίας, αλλά και άλλων επιστημών, κατά πόσο δηλαδή οι “φορείς” του νεολιθικού πολιτισμού, που έπεται του μεσολιθικού, ήταν αυτόχθονες που κατοικούσαν στον ελλαδικό χώρο και κατά τη Μεσολιθική Εποχή ή “άποικοι” που μετακινήθηκαν από την Εγγύς Ανατολή..." έχει απαντηθεί σε μεγάλο βαθμό από την επιστημονική κοινότητα εδώ και χρόνια. Παραμένει όχι επαρκώς επιβεβαιωμένη η πορεία των νεολιθικών αποίκων και γι' αυτόν τον λόγο η έρευνα έχει επικεντρωθεί πλέον στο ζήτημα αυτό. Απλώς οι δικοί μας "επιστήμονες" του Υπουργείου έχουν παραμείνει δημόσιοι υπάλληλοι και προφανώς η "ενημέρωσή" τους ανάγεται στα φοιτητικά τους χρόνια. Όσο για τα περί αυτοχθονίας μάλλον θα συμβουλεύτηκαν τον ειδικό κο Λιακόπουλο, ίσως τον κο Άδωνι Γεωργιάδη και πιθανότατα τον νεοφώτιστο κο Φίλια. Δεν πειράζει! Πρώτη φορά θα γίνουμε ρεζίλι;
ΑπάντησηΔιαγραφήΣυγγνώμη για το ΚΑΤΕΠΕΙΓΟΝ του θέματος:
ΑπάντησηΔιαγραφήSpiegel:
ΤΡΕΜΟΥΝ ΚΑΙ οι γερμαναραίοι για το ΤΕΛΟΣ του πετρελαίου από ΦΕΤΟΣ!...
http://www.spiegel.de/international/germany/0,1518,715138,00.html
http://infognomonpolitics.blogspot.com/2010/09/blog-post_45.html
http://www.youtube.com/watch?v=EGYDNM0M4XE
*http://www.guardian.co.uk/business/2010/apr/11/peak-oil-production-supply
http://library.tee.gr/digital/m2069/m2069_foskolos.pdf
Καλά, με το αυτοχθονία δεν εννοεί πως φύτρωσαν εκεί από το 100.000 π.Χ. Δεν χρειάζεται να μηδενίζουμε όλους όσους είναι στο υπουργείο.
ΑπάντησηΔιαγραφή