Το blog, για τους λόγους που βιώνουμε προσωπικά, οικογενειακά και κοινωνικά, αλλάζει την κύρια κατεύθυνσή του και επικεντρώνεται πλέον στην Κρίση.
Βασική του αρχή θα είναι η καταπολέμηση του υφεσιακού Μνημονίου και όποιων το στηρίζουν.
Τα σχόλια του Κρούγκμαν είναι χαρακτηριστικά:
...Άρα βασιζόμαστε τώρα σε ένα σενάριο σύμφωνα με το οποίο η Ελλάδα είναι αναγκασμένη να «πεθάνει στη λιτότητα» προκειμένου να πληρώσει τους ξένους πιστωτές της, χωρίς πραγματικό φως στο τούνελ.Και αυτό απλώς δεν πρόκειται να λειτουργήσει....[-/-]....οι πολιτικές λιτότητας οδηγούν την οικονομία σε τόσο μεγάλη ύφεση που εξανεμίζονται τα όποια δημοσιονομικά οφέλη, υποχωρούν τα έσοδα και το ΑΕΠ και ο λόγος του χρέους προς το ΑΕΠ γίνεται χειρότερος.

Σάββατο 30 Απριλίου 2011

30 Απριλίου 1947 : H Δολοφονία των Αεροπόρων από την οργάνωση ΟΠΛΑ(τρομακτικό παρακλάδι του ΚΚΕ)

Την 30 Απριλίου 1947, έλαβε χώρα στην πρωτεύουσα της Μακεδονίας Θεσσαλονίκη, αιφνιδιαστική επίθεση από ομάδα στελεχών της τρομοκρατικής οργάνωσης του ΚΚΕ  με την ονομασία ΟΠΛΑ , όπου με πιστόλια και χειροβομβίδες  έβαλαν κατά του λεωφορείου της Πολεμικής Αεροπορίας στη στάση Μισραχή (σημερινή Φλέμιγκ) στη λεωφόρο Β. Όλγας.  Σκοτώνονται 3 υποσμηναγοί, 1 σμηνίτης  και ο οδηγος του λεωφορείου. Τραυματίζονται 8.

Το παράθεμα με τη γλαφυρή περιγραφή των δολοφονιών από τον Γ. Μόδη που ακολουθεί έχει δημοσιευθεί στο βιβλίο του Γιώργου Αναστασιάδη « Η Θεσσαλονίκη στις συμπληγάδες του  αιώνα» είναι χαρακτηριστικό:


«... Το μεγάλο κίτρινο λεωφορείο της αεροπορίας  ήλθε και στάθηκε στην "Στάση Μισραχή" να παραλάβει αεροπόρους για το αεροδρόμιο κατά τα καθιερωμένα. Η ώρα ήταν 7 και 10 λεπτά (...) Ξάφνου δύο τρομακτικοί κρότοι τράνταξαν τον τόπο και τον γέμισαν καπνό. Δύο χειροβομβίδες ενισχυμένες έπεσαν στο λεωφορείο. Η πρώτη έσπασε το μπροστινό κρύσταλλο και έσκασε στα πόδια του οδηγού που τον έκανε κομμάτια. Η δεύτερη ρίχθηκε από το πίσω μέρος, όπου ήταν και η έξοδος την στιγμή που αλαφιασμένοι οι Αξιωματικοί επιχείρησαν να πηδήξουν κάτω (...)

»Η Στάση Μισραχή όπου ξετυλίχθηκε με κινηματογραφική γοργότητα η φρικαλέα σκηνή βρίσκεται στην κεντρική λεωφόρο που αρχίζει από τον Λευκό Πύργο και απλώνεται προς την  Ανατολική πλευρά της Θεσσαλονίκης προς το Ντεπό.

»Τα κοριτσάκια ενός γειτονικού σχολείου είδαν 3 αγριεμένοι άνδρες να φεύγουν προς τα πάνω κρατώντας πιστόλια στα χέρια. Δύο μισολαβωμένοι αεροπόροι δοκίμασαν να τους κυνηγήσουν. Αλλ' ήταν και άοπλοι (...)Ένα αόρατο χέρι έβγαινε κάθε τόσο απ' τη σκιά και σκόρπιζε πένθη και τρόμο. To κράτος είχε ρεζιλευτεί (...) Γνωστοί και φίλοι με σταματούσαν στο δρόμο επειδή αρθρογραφούσα τότε στις εφημερίδες και μου έλεγαν "Τρελάθηκες; θα σε σκοτώσουν. Φύγε απ' εδώ. Τα σκυλιά δεν χωρατεύουν" (...) Δεν χωρούσε αμφιβολία. Το φοβερό έγκλημα ήταν έργο  της ΟΠΛΑ, του τρομακτικού παρακλαδιού του ΚΚΕ.  Είχαν ήδη ριχθεί άλλες χειροβομβίδες στο καφενείο "Ελληνικόν", εις το Α' Αστυνομικό Τμήμα, σε μια αστυνομική περίπολο, κ.λπ.».

Η αίσθηση από την ατμόσφαιρα που επικράτησε μετά την πολιτική δολοφονία των Αεροπόρων που συγκλόνισε τη Θεσσαλονίκη διασώζεται με τη ματιά του Γ. Ιωάννου στο βιβλίο του Το δικό μας αίμα, σελ. 163:

«Όταν οι αριστεροί σκότωσαν με χειροβομβίδες τους αεροπόρους στη στάση Μισραχή, ένα σμήνος καταδιωκτικά έκαμνε επίμονους κύκλους πάνω από το κέντρο, πολυβολώντας ακατάπαυστα τον απογευματινό ουρανό. Υποθέσαμε πως θα πρόκειται για καμιά εικονική αερομαχία. Μα όταν πέρασε σε λίγο πεζοπορώντας η ομαδική κηδεία ζωσμένη από αστυνομία και στρατό, καταλάβαμε πως αυτούς τιμούσε συναδελφικά το σμήνος και από αυτούς επάνω πήγαινε, θυμάμαι τον υπουργό τότε, Παναγιώτη Κανελλόπουλο να ακολουθεί, κλεισμένος στον εαυτό του, τα φέρετρα».

Γράφει ο Mιχ. Τρεμόπουλος στο βιβλίο του, Η Ιπτάμενη Ιστορία της Θεσσαλονίκης, 2001:

«Το Σέδες και τα βοηθητικά αεροδρόμια γίνονται τα πιο νευραλγικά σημεία του "ανπσυμμοριτικού αγώννα" (...) Μια ομάδα κομμουνιστών αποφασίζει χτύπημα εναντίον προσωπικού της Αεροπορίας που μεταφερόταν στις 30.4.1947 όπως κάθε πρωί με λεωφορείο στο αεροδρόμιο Σέδες.

»Το λεωφορείον της Αεροπορίας ξεκίνησε την 7ην πρωινήν από το ξενοδοχείον Άστόρια" αφού παρέλαβε τους  διαμένοντες εις αυτό Αξιωματικούς της Αεροπορίας (...) Την 7:10, ακριβώς το λεωφορείο εστάθμευσεν εις την στάσιν Μισραχή ίνα παραλάβει τον υποσμηναγόν Ν. Γαλιλαίον (...) Δεν επέρασαν παρά λίγα λεπτά και ενώ οι εν τω λεωφορεία Αξιωματικοί συνεζητούν αμέριμνοι, εις  άγνωστος, χαμόγελων, δια να μη κίνηση υποψίας φαίνεται, έρριψεν εκ των έμπροσθεν και με ορμήν ένα δέμα εφημερίδας κατά του οδηγού. Το δέμα περιείχε πέτρας  ήτις  έθραυσεν τον εμπρόσθιον υαλοπίνακαν. Eυθύς αμέσως έρριψε χειροβομβίδα ήτις εξερράγη παρά τους πόδας του  οδηγού σμηνίτου. Ένας άλλος ρίχνει μια δεύτερη "ενισχυμένη" χειροβομβίδα από το πίσω μέρος. Αποτέλεσμα 5 νεκροί και 8 τραυματίες.

Συμπτωματικά η αστυνομία πιάνει ένα σταματημένο ταξί, 800 μέτρα μακριά απ' τη στάση Μισραχή. Συλλαμβάνει τον οδηγό Νίκο Τομπουλίδη και με σκληρές ανακρίσεις ξετυλίγει το μίτο. Γίνονται συλλήψεις και η υπόθεση εκδικάζεται στις 28-8-1947.

Την καθοδήγηση της οργάνωσης (ΟΠΛΑ) είχαν δύο στελέχη του ΚΚΕ ο Τάκης Παπαγεωργίου και ο Αλβανός Ακίνδυνος  που οργάνωσε την "επιχείρηση". Την πρώτη χειροβομβίδα είχε ρίξει ο Ιορδάνης Σαπουντζόγλου και την δεύτερη ο Κοσμάς Εξιτζίδης. Σκοτώθηκαν οι υποσμηναγοί Δευτεραίos Ν., Γεωργόπουλος Αλ., Γαλιλαίος Ν., ο σμηνίτης Κρητικός  Π.και ο οδηγος του λεωφορείου (...)»

Στις 28 Αυγούστου 1947, αρχίζει η δίκη των 67 κατηγορουμένων για την αιματηρή τρομοκρατική επίθεση εναντίον των αεροπόρων στο Έκτακτο Στρατοδικείο της πόλης που συνεδριάζει στη μεγάλη αίθουσα της Σχολής Βαλαγιάννη. Ορισμένοι θεωρούν ότι η δίκη της  ΟΠΛΑ που διήρκεσε 18 μέρες υπήρξε η μεγαλύτερη πολιτική δίκη που έγινε στη χώρα μας τον 20ό αιώνα. 47 από τους κατηγορούμενους καταδικάστηκαν και  εκτελέστηκαν.

Για τη δίκη έχουν γράψει -ο καθένας από τη δική του εκ διαμέτρου αντίθετη σκοπιά- ο Γ. Μόδης το 1959 στο Τέσσερεις δίκες στη Θεσσαλονίκη (ΟΠΛΑ, ΜΛΑ, Οικονομική διαχείριση, Υπόθεση ПОΛК), και ο Τ.Α. Kατσαρός το 2003, στο Μια απόφαση. Μάχομαι μέχρι το τέλos. Θεσσαλονίκη 1946-47. Αντάρτικο πόλεως. Στενή Αυτοάμυνα. ΟΠΛΑ.

ΠΗΓΗ: «Το παλίμψηστο του αίματος, Πολιτικές δολοφονίες και εκτελέσεις στη Θεσσαλονίκη (1913-1968)», Γιώργος Αναστασιάδης, Επίκεντρο, 2011, σελ 218-226

6 σχόλια:

  1. Μία διευκρίνιση σχετικά με τους νεκρούς από την επίθεση της ΟΠΛΑ κατά των αξιωματικών της αεροπορίας τον Απρίλιο του 1947.
    Οι νεκροί ήταν τέσσερις. Ακαριαία σκοτώθηκε ο υποσμηναγός Δευτεραίος Νικολαος, ενώ αργότερα εξέπνευσαν οι βαριά τραυματισμένοι υποσμηναγοί Γεωγιόπουλος Αλέξανδρος και Γαλιλαίος Νικόλαος. Ο οδηγός του λεωφορείου, σμηνίτης Κρητικός Πέτρος, απεβίωσε τη 1η Μαΐου 1947.

    Το πόσο φτωχές ήταν οι επιτελικές δυνατότητες αυτής της οργάνωσης φαίνεται από την επιλογή ως στόχου του λεωφορείου των αξιωματικών της αεροπορίας.
    Ενώ είχαν την δυνατότητα να χτυπήσουν τα επιτελικά αυτοκίνητα των Διοικητών της Αεροπορικής Βάσης του Σέδες, της 336 Μ.Δ. και της 335 Μ.Δ., που εκινούντο και εκείνα στο ίδιο δρομολόγιο, και την ίδια περίπου ώρα, με διαφορά λίγων λεπτών, και ήταν συνήθως κατάμεστα από αξιωματικούς- κατά μεγάλη πλειοψηφία , ιπτάμενους- προτίμησαν το λεωφορείο που μετέφερε κυρίως αξιωματικούς μη ιπτάμενους. Εάν επέλεγαν ως στόχο τα ευπαθή επιτελικά αυτοκίνητα οι απώλειες στο λιγοστό έμψυχο δυναμικό των πιλότων θα ήταν όχι μόνο οδυνηρότερες για την αεροπορία αλλά και δυσαναπλήρωτες.

    Ηλίας Κατραλαμάκης, Η ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ ΣΤΟΝ “ΕΜΦΥΛΙΟ”, Τόμος Α΄, Αθήνα 1998, σελ.362-364.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Η ΟΠΛΑ υπήρξε μία εταιρία δολοφόνων με χιλιάδες θύματα , οργανωμένη και καθοδηγούμενη από το κόμμα της προδοσίας και της συμφοράς, δηλαδή το ΚΚΕ που σχεδίασε και εκτέλεσε άψογα το σχέδιο των δολοφονιών, των συλλήψεων , της ομηρίας της αστικής τάξης. Ο Γιάννης Ιωαννίδης ηγετικό στέλεχος του ΚΚΕ αναφέρει στις «Αναμνήσεις» του, σελ 289. «..Εμείς είχαμε επισημάνει μαζί με τον Στέργιο Αναστασιάδη (αρχηγό της ΟΠΛΑ), τα πρόσωπα εκείνα, που με την πρώτη ρήξη θα έπρεπε να πιάσουμε και να εξουδετερώσουμε. Ώστε αυτοί οι Εγγλέζοι και οι άλλοι να μην έχουν άνθρωπο να τους εξυπηρετήσει. Αυτή η σκέψη μου ήταν σκέψη που την κάναμε με τον Γλυνό. Ο Γλυνός είχε αυτή την σκέψη και μου έλεγε: Γιάννη θα πιάσουμε πέντε-έξη χιλιάδες ανθρώπους στην Αθήνα και στον Πειραιά και με αντίστοιχη αναλογία στην Θεσσαλονίκη και σε μερικές άλλες μεγάλες πόλεις. Θα τους πιάσουμε ξαφνικά, με μία έφοδο, εφόσον θα ξέρουμε που κάθετε ο καθένας από αυτούς. Θα τους πιάσουμε και θα τους εξουδετερώσουμε και έπειτα αυτοί θα μείνουν ξεκρέμαστοι….¨όταν πήγα εγώ στην Αθήνα , η υπόθεση είχε προωθηθεί στο ελάχιστο και έβαλα ένα ζήτημα: ΒΑΡΑΤΕ. Πιάστε όσο είμαστε εμείς στην εξουσία και δεν μπορεί κανείς να μας πειράξει..». Η εγκληματική οργάνωση της ΟΠΛΑ διεθύνετο από την βίλα Παπαλεονάρδου στην συνοικία Κυπριάδου στην Αθήνα. Ο δημοσιογράφος Γ. Καραγιώργας αναφέρει: «Χίλιοι ήταν οι εκτελεσταί της ΟΠΛΑ. Από αυτούς είναι ζήτημα εάν συνελήφθησαν οι 150 η εξετελέσθησαν. Οι δολοφόνοι χάθηκαν μέσα στην ασημαντοτητά τους, πίσω από τα ψευδώνυμα τους, άγνωστοι ακόμα και στους αρχηγούς τους , διέφυγαν την σύλληψη και την τιμωρία. Τα θύματά τους υπολογίζονται μεταξύ 18000-20000.Ανεξέλεγκτοι, ημιπαράφρονες, κοινοί κακοποιοί, , παιδαρέλια, κάθε λογής κατακάθια, οπλίστηκαν με ένα πιστόλι και πήραν μια εντολή: Να τρομοκρατήσουν με τον θάνατο τον αστικό πληθυσμό. Σε ποταμούς αίματος έπνιξαν κάθε λογής πατριωτική φωνή…». Εξηνταπέντε περίπου χρόνια πέρασαν μετά την δολοφονική δράση της ΟΠΛΑ. Κάθε φορά που περνώ από τις προσφυγικές πολυκατοικίες στην λεωφόρο Αλεξάνδρας, απέναντι από το γήπεδο του Παναθηναϊκού στην Αθήνα βλέπω την επιτύμβια στήλη που τοποθέτησε το ΚΚΕ πρόσφοτα και διαβάζω: Εδώ τον Δεκέμβη του 1944 ο ΕΛΑΣ αντιμετώπισε τους Εγγλέζους και την Ελληνική αστική τάξη και σκέφτομαι. Τι μέλλον έχει η χώρα όπου οι δολοφόνοι ηρωποιούνται, τα δε θύματα τους ταυτίζονται με τους θύτες;
    Kimon
    Cometoreal@gmail.com

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. @Kimon

    Xmmm kai pou na hxeres ti pragmatika simferonta exipiretei simera to KKE-PAME...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. @ ανώνυμε 2.28 πμ

    Εάν ποτέ η νόμιμη πολιτεία δυνηθεί να ελέγξει τα οικονομικά του του KKE θα επιβεβαιώσει ότι αυτό ασκεί την επαναστατική του γυμναστική οργανωμένο στα πλαίσια εταιρείας οικονομικών συμφερόντων, καλύπτοντας ένα κύκλο γενικευμένων οικονομικών δραστηριοτήτων στον τουρισμό, την ναυτιλία, τον τύπο και τον τραπεζικό τομέα. Εκμεταλλευόμενο την σχέση του και τις γνωριμίες του με τα πρώην κομμουνιστικά καθεστώτα, ευρίσκεται πίσω από τις επιχειρηματικές δραστηριότητες μεγάλου αριθμού υπεράκτιων εταιριών με έδρα κυρίως την Κύπρο, που επιδίδονται στο διεθνές εμπόριο όπλων από τις πρώην κομμουνιστικές προς τις χώρες του τρίτου κόσμου καθώς και στις επενδύσεις μαφιόζικων Ρωσικών και αραβικών κεφαλαίων στην Ελλάδα, την Κύπρο και το εξωτερικό. Η οργανωτική του δομή είναι αντιγραφή της δομής της Ιταλικής μαφίας, ενδεδυμένης βεβαίως με ένα ξεπερασμένο και ξεπεσμένο ιδεολογικό μανδύα, αντικαθιστώντας το πιστόλι της ΟΠΛΑ με τις επενδύσεις και την επιχειρηματική δραστηριότητα. Αποτελεί νομιμοποιημένο κράτος εν κράτει, ανταγωνιζόμενο το νόμιμο κράτος, επιδιώκοντας την κατάλληλη της εξουσίας με σκοπό την ολοκλήρωση της πλήρους οικονομικής του κυριαρχίας. Η εκλογή του ΑΚΕΛ στην Κύπρο έχει έντονο άρωμα ΚΚΕ και μαφιόζικου Ρωσικού χρήματος. Η κινητοποίηση του ΠΑΜΕ για την μη προσέγγιση των κρουαζιερόπλοιων στα Ελληνικά λιμάνια και την άρνηση εμπορικής σύνδεσης του Κορινθιακού κόλπου με την Ιταλία, έχει την βάση της στις ναυτιλιακές δραστηριότητες του ΚΚΕ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. @Kimon

    Poly swsta.

    Exipiretei omws kai simferonta Ellhnwn Mafiozwn-Epixeirhmatiwn pou yperkostologoun to Elliniko Dimosio...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. "tromaktiko" h8eles na grapseis 'h mhpws "tromokratiko" (ston titlo)?

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Σχόλια τα οποία θα περιέχουν Greekenglish, ύβρεις, μειωτικούς και συκοφαντικούς χαρακτηρισμούς δεν θα αναρτώνται.