Το blog, για τους λόγους που βιώνουμε προσωπικά, οικογενειακά και κοινωνικά, αλλάζει την κύρια κατεύθυνσή του και επικεντρώνεται πλέον στην Κρίση.
Βασική του αρχή θα είναι η καταπολέμηση του υφεσιακού Μνημονίου και όποιων το στηρίζουν.
Τα σχόλια του Κρούγκμαν είναι χαρακτηριστικά:
...Άρα βασιζόμαστε τώρα σε ένα σενάριο σύμφωνα με το οποίο η Ελλάδα είναι αναγκασμένη να «πεθάνει στη λιτότητα» προκειμένου να πληρώσει τους ξένους πιστωτές της, χωρίς πραγματικό φως στο τούνελ.Και αυτό απλώς δεν πρόκειται να λειτουργήσει....[-/-]....οι πολιτικές λιτότητας οδηγούν την οικονομία σε τόσο μεγάλη ύφεση που εξανεμίζονται τα όποια δημοσιονομικά οφέλη, υποχωρούν τα έσοδα και το ΑΕΠ και ο λόγος του χρέους προς το ΑΕΠ γίνεται χειρότερος.

Παρασκευή, 13 Ιανουαρίου 2012

ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟ. ΤΑ ΕΠΟΜΕΝΑ ΒΗΜΑΤΑ

Εισήγηση Ευαγγέλου Κωφού.
Ημερίδα ΕΛΙΑΜΕΠ, 10.1.2012

Όταν έλαβα την πρόσκληση του ΕΛΙΑΜΕΠ για τη σημερινή συνάντηση, προβληματίσθηκα. Τι καινούργιο μπορούσα να προσθέσω στο πρόβλημά μας με τη γείτονά μας Επί 16 και πλέον χρόνια μετά την αφυπηρέτηση μου απ’ αυτό το ΄Ιδρυμα (που υπήρξε «σπίτι μου» για 33 χρόνια), δεν έπαυσα να ασχολούμαι, να μελετώ και να καταθέτω τα πορίσματά μου ως ιστορικός, αλλά και τις διαπιστώσεις και προτάσεις μου, ως πολιτικός αναλυτής.

Δεν θα μιλήσουμε σήμερα για το παρελθόν. Με γνώση λόγου, όμως, --και αυτή υπάρχει ομολογουμένως εν αφθονία γύρω από το τραπέζι αλλά και στο ακροατήριο—μπορούμε να καταθέσουμε τους προβληματισμούς μας.

Η απόφαση του Διεθνούς Δικαστηρίου της Χάγης (ΔΔΧ) είχε προγραφεί, 16 χρόνια νωρίτερα, όχι στη Χάγη, αλλά, στη Νέα Υόρκη, στις 13 Σεπτεμβρίου 1995 με ένα αδιέξοδο κείμενο, γνωστό πλέον ως «Ενδιάμεση Συμφωνία». Ενα κείμενο που απέφευγε να ρυθμίσει το «πρόβλημα του ονόματος», αλλά άνοιγε κερκόπορτες που πριόνιζαν κυριαρχικά δικαιώματά μας

Σήμερα,10 Ιανουαρίου 2012, η παρούσα Κυβέρνηση χρεώνεται ήδη...


 με 35 μέρες επέκτασης του χρόνου λήξης της «Ενδιάμεσης Συμφωνίας». Με τη δέουσα πολιτική και νομική προπαρασκευή είναι ανάγκη πάραυτα να αρχίσει η διαδικασία σύνταξης της «Οριστικής Συμφωνίας». Η σημερινή οικονομική κρίση δεν χορηγεί άλλοθι για αβελτηρία στα εθνικά θέματα.

* * *


Ερχομαι τώρα στα «μετά τη Χάγη». Ακούμε ότι ο Διαμεσολαβητής του ΟΗΕ, κ. Νίμιτς, έχει καλέσει στη Ν. Υόρκη, την επόμενη εβδομάδα τους εκπροσώπους των δύο πλευρών, μετά ένα ολόκληρο χρόνο. Δεν θέλω να πιστεύω ότι αυτό σχετίζεται με την απόφαση του ΔΔΧ, ή τα οικονομικά και πολιτικά προβλήματα που αντιμετωπίζει η πατρίδα μας.

Ας δούμε, όμως που βρισκόμαστε εμείς. Και ας ξεκαθαρίσουμε ποιο είναι το «πρόβλημα». Με την ανακοίνωση της απόφασης του ΔΔΧ συγκράτησα δυο σχόλια που εξέφραζαν εκ διαμέτρου αντίθετες θέσεις. Το πρώτο από το κόμμα «Δράση» διατύπωνε την ελπίδα ότι «ο πρωθυπουργός……θα θελήσει να απεμπλέξει την Ελλάδα από τη «γάγγραινα του Μακεδονικού». Το άλλο, του αρχηγού του ΛΑΟΣ κ. Καρατζαφέρη, που δηλώνει πιστός στην παραδοσιακή γραμμή του 1992,-- δηλ. «ούτε Μακεδονία, ούτε τα παράγωγά της»-- ειδ΄ άλλως αποχωρεί από τη σημερινή κυβέρνήση. Σεβαστές οι θέσεις και των δύο, κι ίσως απηχούν σημαντικά τμήματα της κοινής γνώμης. Ωστόσο, δεν οδηγούν σε λύση. Γιατί, ούτε η μία, ούτε η άλλη λαμβάνει υπ’όψη τον παράγοντα των άμεσα ενδιαφερόμενων—δηλ. των λαών των δύο χωρών και της έντονης συναισθηματικής φόρτισής τους γι αυτό που ονομάζουν ταυτότητά τους. Η «Δράση», φαίνεται να παρακάμπτη τις ευαισθησίες των Μακεδόνων μας (και κατ΄επέκταση, ευρύτερα, των Ελλήνων) και ο ΛΑΟΣ, τις αντίστοιχες, εδραιωμένες πλέον, ευαισθησίες των Makedontsi.

Εδώ και λίγα χρόνια, η επίσημη ελληνική θέση για το κρατικό όνομα της γείτονος, , με συναίνεση των δύο μεγάλων κομμάτων έχει διατυπωθεί ως εξής: “Ενα όνομα, με γεωγραφικό προσδιορισμό, για όλες τις χρήσεις (erga omnes)». Πάνω σ΄ αυτόν τον καμβά, πλέκονται πλείστα όσα σενάρια, χωρίς αποτέλεσμα.

Ας απομακρυνθούμε τώρα από τις διαπραγματευτικές διαδικασίες «για το «name issue» κι ας δούμε το «Μακεδονικό Ζήτημα» στο σύνολό του. Από τη δική μου οπτική θα επισημάνω τέσσερα σημεία:

--Πρώτον, το πρόβλημα δεν είναι νομικό αλλά πολιτικό (Η απόφαση του ΔΔΧ με κανένα τρόπο δεν πρέπει να μας εκτρέψει από τους πολιτικούς χειρισμούς του θέματος)

--Δεύτερο. Το πρόβλημα δεν είναι απλά «το όνομα του γειτονικού κράτους». Ενδιαφέρει τα δύο γειτονικά κράτη, αλλά και τους δύο λαούς. Ας μην ξεχνάμε ότι για την Ελλάδα, το θέμα είναι ζωτικής σημασίας για τη Περιφέρεια της Μακεδονίας μας, δηλ. το 1/4 του ελληνικού εδάφους και, αντίστοιχα, πάνω από το 1/4 του ελληνικού πληθυσμού της χώρας.[1]

--Τρίτο. Οι ελληνικές ενστάσεις δεν είναι κάτι το «δυσνόητο» όπως ισχυρίζονται κάποιοι τρίτοι που προβληματίζονται με την εμμονή των Ελλήνων για το όνομα ενός ξένου κράτους. Είναι ενστάσεις για τη συμπεριφορά του γειτονικού κράτους που επιχειρεί να μονοπωλεί το μακεδονικό όνομα και τα παράγωγά του διεθνώς, χωρίς κανένα προσδιορισμό. Και τούτο, παρόλο που με το ίδιο όνομα υπάρχει η σημαντικά μεγαλύτερη σε έκταση και πληθυσμό «Ελληνική Μακεδονία» της οποίας τα τρία τμήματα της ---Δυτική Μακεδονία, Κεντρική Μακεδονία και Δυτική Μακεδονία-Θράκη είναι αναγνωρισμένες με το όνομα αυτό ως περιφέρειες της ΕΕ .[2]

--Τέταρτο. Αλλά το σοβαρότερο είναι η συνεχιζόμενη από τη πολιτική ηγεσία της γείτονος καλλιέργεια, στο εσωτερικό της χώρας, αλλά και εμμέσως σε διεθνές επίπεδο, ενός κλίματος αμφισβήτησης της ελληνικής κυριαρχίας στα μακεδονικά μας εδάφη. Σ΄αυτό προστίθεται η τακτική της μονοπώλησης του μακεδονικού ονόματος, μέσω της οποίας επιδιώκεται η οικειοποίηση διαχρονικά κάθε τι το μακεδονικό, στο χώρο (δηλ. το έδαφος), στο χρόνο (ιστορια), στους λαούς που έζησαν στην περιοχή και στα αγαθά της διαχρονικής πολιτιστικής τους δημιουργίας .

Με βάση τα όσα ανέφερα, το κύριο αίτημα της ελληνικής πλευράς προς τη γείτονα δεν είναι άλλο παρά αποδοχή --όχι μόνο στα λόγια αλλά και στην πράξη-- της Ελληνικής Μακεδονίας ως αναπόσπαστου τμήματος του ελληνικού κράτους, αλλά και ο σεβασμός της ιστορικής και πολιτιστικής ταυτότητας του ελληνικού λαού, ιδιαίτερα των Μακεδόνων μας. Αυτό σημαίνει ότι:

(α) Θα πρέπει πλέον να δοθεί τέλος στις θεωρίες που έχουν καθιερωθεί στην εκπαιδευτική διαδικασία της γείτονος-- από το νηπιαγωγείό ως το πανεπιστήμιο--, ότι πέραν του γεωγραφικού χώρου της ΠΓΔΜ, η Ελληνική Μακεδονία,αλλά και τμήμα της ΝΔ Βουλγαρίας καθώς και λωρίδα αλβανικού εδάφόυς, αποτελούν τμήματα μιας ενιαίας tatkovina (πατρίδας) του λαού τους. Και τούτο γιατί εμφυτεύουν στις νέες γενεές της χώρας τους αισθήματα ιστορικής αδικίας και αλυτρωτισμού.

(β) Ωσαύτως, θα πρέπει επιτέλους να τερματιστεί η προκλητική προσπάθεια «σλαβοποίησης» της εικόνας ολόκληρου του ελληνικού μακεδονικού χώρου –όπου με χάρτες και πάσης φύσης έντυπα, εμφανίζονται ανύπαρκτα πλέον σλαβικά τοπωνυμία, (ακόμα και ο «Ήλιος της Βεργίνας» έγινε «Ηλιος του Κούτλες» από άγνωστο στην περιοχή των αρχαίων Αιγών σλαβικό πόλισμα).

(γ) Είναι επίσης καιρός, πλέον, να τεθεί στο χρονοντούλαπο της ιστορίας ο όρος Egejska Makedonija με τον οποίο συνεχίζουν να προσδιορίζουν την «Ελληνική Μακεδονία»,όχι μόνο σε τουριστικά έντυπα αλλά και σε επίσημες εγκυκλοπαίδειες, σε συλλογικές φοιτητικές εργασίες, αλλά και στο Διαδίκτυο.. Με τον όρο αυτό, επιδιώκεται η καθιέρωση και παγίωση της φαντασιακής εικόνας της «μεγάλης, αλύτρωτης Μακεδονίας” με επίκεντρο την ΠΓΔΜ[3].

Αυτή η εικόνα της ενιαίας μακεδονικής tatkovina, μοιραίως επεκτείνεται και οδηγεί στην υφαρπαγή της ελληνικής μακεδονικής ιστορίας και πολιτιστικής κληρονομιάς, Μιας «υφαρπαγής» που στις μέρες μας έχει να επιδείξει «φαραωνικά» επιτεύγματα κακογουστιάς στα πλαίσια της πολιτικής της antiquizatsia (αρχαιοποίηση)[4] . Στο θέμα αυτό, έχω την αίσθηση ότι η ελληνική πλευρά, δεν φαίνεται να θέλησε να αντιμετωπίσέι πολιτικά το ζήτημα αυτό, διακατεχόμενη προφανώς άπό αίσθημα ιστορικής «γαλαντομίας»[5] . Και ναι μεν, θα συμφωνήσω ότι τα θέματα αυτά έχουν τη δική τους λογική και γίνονται δεκτά ή απορρίπτονται από τη φύση τους
[6]. Στην περίπτωση όμως των ιστορικών μετονομασιών αεροδρομίων κλπ, θα έπρεπε να προσεχθεί η έμμεση, αλλά σαφής, πολιτική στόχευση της επιλογής ορισμένων ονομασιών. Γιατί δεν πρόκειται απλά για οικειοποίηση ιστορικο-πολιτιστικών προσωπικοτήτων, αλλά, μέσο αυτών, και ελληνικών εδαφών. Ακούεται ίσως ως υπερβολή. Ιδού όμως ένα παράδειγμα: Η μετονομασία του αεροδρομίου Αχρίδος σε αεροδρόμιο «Απόστολος Παύλος» αποφασίστηκε με το ιστορικό επιχείρημα ότι η πρώτη χριστιανική εκκλησία στην Ευρώπη ιδρύθηκε στην … «πατρίδα» τους τη Μακεδονία. Δηλ. οι Φίλιπποι, η Θεσσαλονίκη και η Βέρροια του 1ου αι. μΧ, ως χώρος, θεωρείται και προβάλλεται διεθνώς ως πατρίδα των Makedontsi του 21ου αι.!

Οσα προαναφέρθηκαν με οδηγούν σήμερα σε ορισμένες προτάσεις

Ηδη σημείωσα την άμεση δήλωση λήξης της ισχύος της «Ενδιάμεσης» και ταυτόχρονα έναρξη διαπραγμάτευσης για τη σύνταξη της «Οριστικής Συμφωνίας» Μιας συμφωνίας που θα διατηρήσει πλείστα όσα άρθρα της «Ενδιάμεσης» προβαίνοντας στις αναγκαίες τροποποιήσεις, όπου αυτές κρίνονται αναγκαίες. Στο σημείο αυτό, θεωρώ σκόπιμο να επανεπισκευθούμε το αρχικό μακροσκελές κείμενο συμφωνίας μεταξύ των δύο κρατών που είχαν συντάξει στη Νέα Υόρκη, τον Μάιο του 1993 οι εκπρόσωποι του ΓΓ του ΟΗΕ, οι Cyrus Vance και Lord Owen σε εκτέλεση της απόφασης 817/1993 του Σ.Α. Ένα κείμενο που είχε την κατ΄αρχή σύμφωνη γνώμη των δύο αντιπροσωπειών. Πάνω σ’ εκείνο το κείμενο στηρίχθηκε αργότερα η Ενδιάμεση Συμφωνία του 1995, δυστυχώς με αρκετές αβλεψίες από ελληνικής πλευράς. (Σημειώνω ότι το κρατικό όνομα που είχε προταθεί τότε ήταν “Republika Nova Makedonija”)

Σήμερα, για το νέο κρατικό όνομα που συζητείται, ο καθένας μπορεί ναδιατυπώνει απόψεις Προσωπικά πιστεύω ότι το όνομα πρέπει να είναι οικείο στους γείτονες και, κυρίως, να προσδιορίζει σαφώς το χώρο επί του οποίου η γείτων ασκεί νομική κυριαρχία. Θυμούμαι ότι προ ετών ο κ.. Νιμετς, εφαίρετο ότι είχε προτείνει τρία ονόματα. “North”, “Upper” “Vardar” Macedonia. Για όποιον ξέρει καλά την ιστορία του Μακεδονικού του 20ου αι., μία απ΄ αυτές πληροί απολύτως τις παραπάνω προδιαγραφές.(Υπάρχουν σχετικές αναφορές σε κείμενα και εκδόσεις Σκοπίων και της Διασποράς στον όρο Vardar Macedonia.)
Τέλος, σε ότι αφορά θέματα ταυτότητας των πολιτών, αυτά μπορούν να γίνουν σεβαστά, αλλά σε βάση αμοιβαιότητας και διακριτά από τα αντίστοιχα στοιχεία ταυτότητας των Μακεδόνων μας.

Γνωρίζω ότι η ελληνική πλευρά, είναι συγκρατημένη στην αντιμετώπιση προβλημάτων ταυτοτήτων. Πολιτικά είναι ίσως σώφρων η στάση αυτή. Εθνικά όμως είναι άτολμη. Και λέω «εθνικά άτολμη» γιατί ο χρόνος κυλά εις βάρος μας. Οι γείτονές μας, έχουν ένα ισχυρό όπλο: το κρατικό όνομα ενός ανεξάρτητου κράτους. Χωρίς να κινήσουν το δάκτυλό τους, το όνομα αυτό, με τα παράγωγα του, έρχεται και επικαλύπτει πολιτικά, εδαφικά, πολιτιστικά, οικονομικά, ακόμα και ιστορικά γεγονότα, και βέβαια ένα λαό ολόκληρο, εντός και εκτός της χώρας τους. Αντιλαμβάνεστε, λοιπόν, γιατί υπάρχει τόση ένταση εδώ από τους Μακεδόνες μας στη Μακεδονία και στη Διασπορά. Δεν θα επιτευχθεί λύση συναινετική στο «Name Issue” αν παράλληλα δεν βρούμε τρόπο αντιμετώπισης του ζητήματος αυτού. Οι λαοί, εκτός από το χώρο όπου ζούν ή έχουν γεννηθεί, είναι συναισθηματικά περισσότερο δεμένοι με την όποια ταυτότητά τους—ανεξάρτητα πως την απέκτησαν.

Τρόπος να προσεγγίσουμε το θέμα νομίζω ότι υπάρχει. Αρκεί να υπάρχει επιθυμία και από τις δύο πλευρές να βρεθεί λύση που να σέβεται την ταυτότητα του άλλου. (Αρκετά δύσκολο αυτή την εποχή με τη κυβέρνηση Γκρούεφσκι στα Σκόπια) Τον Οκτωβριο του 2010, καλεσμένος από την Κοινοβουλευτική Συνέλευση του ΝΑΤΟ σε διεθνές συνέδριο της στα Σκόπια, αισθάνθηκα την υποχρέωση να καταθέσω και δημόσια, όσα κατά καιρούς είχα παρουσιάσει για θέματα ταυτοτήτων σε επιστημονικές εκδόσεις αλλά «αρμοδίως». Εχω την αίσθηση ότι οι ιδέες μου εκείνες δεν πέρασαν απαρατήρητες. Κείμενά μου, όμως, έχουν αναρτηθεί στο Διαδίκτυο.

Κλείνω με μια πρακτική πρόταση. Το «Μακεδονικό» θα το έχουμε μπροστά μας για καιρό. Μια ματιά στη μπλογκόσφαιρα και κυρίως σε ιστότοπους κύρους όπως η Wikipedia θα σας πείσει. Την τελευταία διετία έχουν σημειωθεί τεράστιες τροποποιήσεις στο λήμμα «Μακεδονία». Αρκεί να αναφερθεί ότι πρόσφατα προστέθηκε η ύπαρξή στην Ελλάδα μειονότητας 100000-110000 «Μακεδόνων» (δηλ. Makedontsi)! Είναι όντως εντυπωσιακή η γεννητικότητα κάποιων ουράνιων φαινομένων…Και ο νοών νοείτω
Και η πρόταση. Ανάγκη, με πρωτοβουλία του ΥΠΕΞ να οργανωθεί ένα team ευρείας σύνθεσης με συμμετοχή ιστορικών, διπλωματών, νομικών, πολιτικών επιστημόνων, επιχειρηματιών και σοβαρών ομογενών, που μαζί με τα επιστημονικά ιδρύματα της Μακεδονίας μας θα στηρίξουν τις κρατικές προσπάθειες για ένα νέο περιβάλλον δημιουργικών σχέσεων στη βαλκανική μας γειτονιά, και πέρα από το Μακεδονικό. Η Αθήνα είναι μακριά. Ενεργοποιείστε και εμπιστευθείτε τη Θεσσαλονίκη που φέτος, μαζί με τη Μακεδονία μας γιορτάζουν τα 100χρονα του ελεύθερου ελληνικού βίου τους.

Ε.Κ.

ΠΑΡΑΠΟΜΠΕΣ
  1. (Σύμφωνα με την εθνική στατιστική του 2001 η Μακεδονία κατέχει 34.170 τ.χλ. επί συνόλου 132.000 τ.χμ. (δηλ. 1/4), με πληθυσμό 2,450,000 κατοίκους επί συνόλου 11.000.000 (δηλ. ¼ και κάτι.)
  2. Και κάτι άλλο, που φοβάμαι ξεχνάμε και εμείς να υπενθυμίζουμε Ότι, μετά από αιώνες απουσίας, το μακεδονικό όνομα, επανήλθε για πρώτη φορά το 1913 ως «Γενική Διοίκηση Μακεδονίας» του Ελληνικού Βασιλείου, και χρειάσθηκαν 30 ολόκληρα χρόνια  μετά,για να εμφανισθεί νέος μακεδονικός διοικητικός όρος, «η ΛαΪκή Δημοκρατία της Μακεδονίας» στα πλαίσια της νεοσύστατης γιουγκοσλαβικής ομοσπονδίας
  3. Βλ. τόμους Νέας Ιστορικής Εγκυκλοπαίδειας της Ακαδημίας Επιστημών, (δήθεν απεσύρθη αλλά κυκλοφορεί ευρύτατα σε cd). Tο συλλογικό έργο, The Name Issue.  Greece and Macedonia 782 σελίδων των φοιτητών/καθηγητών  της Νομικής Σχολής Σκοπίων (έκδοση 2009). Tην History of the Macedonian People, του Ινστιτούτου Εθνικής Ιστορίας, 2008, σ.342),  καθώς και το ογκώδες έργο του Vance Stojcev, Military History of (Macedonia (σ.774 και παράρτημα χαρτών σ. 136 ) 2004 που διδάσκεται σε στρατιωτικές σχολές στην ΠΓΔΜ και το εξωτερικό. Ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός ότι όλα αυτά τα έργα είναι μεταφρασμένα και κυκλοφόρησαν μετά τα μέσα της δεκαετίας του 2005.
  4. Antiquizatsia ονομάζεται ειρωνικά στην ΠΓΔΜ η πολιτική Γκρούεφσκι για την αρχαιοποίηση της ταυτότητας των σημερινών Makedontsi
  5. Κατά το  λεξικό Μπαμπινιώτη: «γαλαντόμος είναι αυτός που φέρεται με αβρότητα και γενναιοδωρία».
  6. (π.χ. οι τουρκικές υπερβολές της δεκαετίας του 1950 και πέραν για την τουρκική καταγωγή του Ομηρού κλπ)

ΣΗΜΕΙΩΣΗ:Οι επισημάνσεις είναι δικές μου και όχι του συγγραφέως.

19 σχόλια:

  1. Να προτείνω μερικά ονόματα που θα βοηθήσουν στην επίλυση του προβλήματος: Μπουτάρης, Δημητράς, Βαλλιανάτος, Κωστόπουλος, Λιάκος, Διβάνη, Παπανδρέου, Μπακογιάννη.

    Είμαι σίγουρη ότι θα το λύσουν χωρίς ΗΘΙΚΟ ΔΙΣΤΑΓΜΟ και ΕΘΝΙΚΟ ΣΚΕΠΤΙΚΙΣΜΟ.

    ...Εδεσσαία...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Αν αυτή ήταν η εισήγηση του κ.Κωφού επιβεβαιώνετε για ακόμα μια φορά ότι το «ζόρι» της πολιτικής ηγεσίας και των ειδικών της είναι το τι θα σερβίρουν στο εσωτερικό της Ελλάδας. Καμιά πρόοδος σύμφωνη με τις προσεγγίσεις των διεθνών στάνταρ, Ευτυχώς δεν επικαλείται ο κ,Κωφός τα γνωστά σενάρια των εθνικιστικών κύκλων (Σόρος, Τούρκοι,Σιωνιστές,κλπ) αλλά δεν αναρωτιέται γιατί με αυτή την επιχειρηματολογία στο Μακεδονικό χάνουμε τα τελευταία 20 χρόνια; Μήπως γιατί έρχεται η Ελλάδα αντιμέτωπη με αυτά που έσπειρε στη Μακεδονία της; 100 χρόνια απελευθέρωση και εξελληνισμός κ.Κωφέ. Τα σλαβικά τοπωνύμια δεν άλλαξαν μόνα τους, όπως και τα ονόματα των ανθρώπων, ούτε οι πρόσφυγες από την Μ.Ασία και τον Πόντο τυχαία βρέθηκαν στα Μακεδόνικα χωριά. Τα ρετσινόλαδα , οι εκτοπίσεις και το κυνηγητό της γλώσσας «των μη Ελλήνων στο γένος» γινόταν στα χωριά μας κ.Κωφέ. Σας ενοχλεί το Εγκέισκα Μακεδόνια αλλά το Βόρειο Ήπειρος δεν ενοχλεί; Το Μικρά Ασία; Το Κωνσταντινούπολη; Δεν είναι αναφορές μιας Ελληνικής τατκοβίνας που περνά στην ψυχή όλων των Ελλήνων μαζί με τις εκδηλώσεις για αλησμόνητες και χαμένες πατρίδες;
    Η σύλληψη δε του ονόματος με γεωγραφικό και όχι εθνικό προσδιορισμό αλήθεια πόσο σοβαρά εκλαμβάνετε από τις άλλες χώρες; Μόνο η Βουλγαρία και η Ελλάδα έχουν αυτό το ζόρι μη τυχόν και αναγνωρίσουν οι άλλοι ότι υπάρχει Μακεδόνικο έθνος και γλώσσα. Και οι Τούρκοι έτσι ήθελαν για τους Κούρδους αλλά η Ελλάδα, οι Έλληνες και όλος ο κόσμος ήξεραν και ξέρουν ότι και Λαός υπάρχει Κουρδικός και γλώσσα.
    Γιατί κ.Κωφέ δεν τολμάτε να πείτε στους ‘Έλληνες πόσο σεβαστό είναι το δικαίωμα του αυτοπροσδιορισμού στον πολιτισμένο κόσμο; Τα 133 κράτη που αναγνώρισαν την γειτονική Δημοκρατία με το συνταγματικό της όνομα το έκαναν –πέρα από σκοπιμότητες- γιατί το δικαίωμα του αυτοπροσδιορισμού είναι σεβαστό. Ούτε για τους Βουκεφάλες νοιάζονται ούτε για τα αγάλματα των αρχαιόπληκτων γειτόνων, ούτε για τους εγχώριους Ζορρό.
    Το δικαίωμα αυτό του αυτοπροσδιορισμού κ. Κωφέ υπάρχει και για τους Έλληνες πολίτες που αισθάνονται εθνικά Μακεδόνες και Τούρκοι. Η εκπρόσωπος του ΟΗΕ (Γκαι Μακ Ντούκαλ) τους είδε , Ο Χάμπερμαν το ίδιο, οι εκθέσεις του Στέιτ Ντιπάρτμεντ το ίδιο, εσείς δεν έχετε –σαν διπλωμάτης χρόνια- το σθένος να ενημερώσετε πως τα ανθρώπινα τους δικαιώματα πρέπει να γίνουν σεβαστά; Μόνο με την «εντυπωσιακή η γεννητικότητα κάποιων ουράνιων φαινομένων…» θα ασχολείστε; Και ο νοών νοείτω….
    ΥΓ:κ. Ευάγγελε από το Μεσημέρι,
    Η ριμάδα η Ιστορία είναι αμείλικτη… Για αυτό ο λαός λέει εκείνο το σοφό.
    «Μη σκάβεις το λάκκο του άλλου γιατί μπορεί να πέσεις εσύ μέσα…….»

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Το επόμενο βήμα της Ελλάδας για το μακεδονικό ζήτημα θα πρέπει είναι η άμεση αναγνώριση της Δημ, της Μακεδονίας με το συνταγματικό της όνομα και παράλληλη αναγνώριση του μακεδονικού έθνους, και της γλώσσα του. Άμεση αποκατάσταση των Μακεδόνων πολιτικών προσφύγων και των απόγονων τους με την ανάκτηση της ελληνικής ιθαγένειας τους σε όσους την επιθυμούν και επιστροφή των περιούσιων τους που έχουν δεσμευτεί παράνομα από το κράτος. Αποζημίωση χρηματική για όσους έχουν χάσει περιουσίες λογω του αποκλεισμού τους στον επαναπατρισμό, μετά την λήξη του εμφυλίου πολέμου. Επιπλέον, μια επίσημη συγγνώμη απο την Ελλάδα για όλα τα εγκλήματα εθνοκάθαρσης με θύματα τους εθνικά Μακεδόνες, απο το 1912 μέχρι σήμερα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Δεν είναι όλοι δημητράδες ανώνυμε!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. ΕΜΕΙΣ ΠΡΕΠΕΙ ΤΩΡΑ ΝΑ ΑΠΑΝΤΗΣΟΥΜΕ ΣΤΟΝ .Edessaio..ΚΑΙ ΣΤΟΝ ΚΑΘΕ ΠΙΚΡΤΑΜΕΝΟ ???ΟΙ ΠΡΩΗΝ ΒΟΥΛΓΑΡΟΙ ΤΟΥ Κ.ΜΙΣΙΡΚΩΦ ΤΟΥ ΝΤΕΛΤΕΦ ΤΟΥ ΣΑΝΤΑΝΣΚΙ ΤΟΥ ΤΣΑΚΑΛΑΡΩΦ ΕΓΕΙΝΑΝ ΞΑΦΝΙΚΑ ΕΘΝΟΣ?? ΑΠΟ "ΠΟΥ ΩΣ ΠΟΥ" ΠΟΥ ΛΕΕΙ ΚΑΙ Η ΓΝΩΣΤΗ ΛΑΙΚΗ ΑΟΙΔΟΣ !!ΦΙΛΕ ΑΚΡΙΤΑ ΣΗΜΕΡΑ Η ΣΚΟΠΙΑΝΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΝΤΝΕΒΝΙΚ ΕΧΕΙ ΦΩΤΟ ΑΠΟ ΕΝΑ ΛΑΙΚΟ ΔΡΩΜΕΝΟ ΚΑΤΙ ΣΑΝ ΚΑΡΝΑΒΑΛΙ ΠΟΥ ΕΓΕΙΝΕ ΑΥΤΕΣ ΤΙΣ ΜΕΡΕΣ ΣΕ ΕΝΑ ΧΩΡΙΟ ΤΩΝ ΣΚΟΠΙΩΝ ΟΠΟΥ ΠΑΡΟΥΣΙΑΝ ΚΗΔΕΙΟΣΗΜΟ ΕΛΛΑΔΑ 1830-2012 ΚΑΙ ΕΝΑ ΦΕΡΕΤΡΟ ΜΕ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΣΗΜΑΙΑ ΚΑΙ ΣΤΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΤΟΥ ΕΒΑΛΑΝ ΦΩΤΙΑ ΕΝΩ Ο ΟΧΛΟΣ ΠΑΝΗΓΥΡΙΖΕ... ΑΥΤΗ ΕΙΝΑΙ Η ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΚΑΛΗΣ ΓΕΙΤΟΝΙΑΣ ΠΟΥ ΟΙ ΣΚΟΠΙΑΝΟΙ ΒΟΥΛΓΑΡΟΙ ΕΧΟΥΝ ΜΕΤΑΦΕΡΕΙ ΣΤΗ ΣΛΑΒΙΚΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑ .ΚΑΘΕ ΜΕΡΑ ΤΑ ΣΚΟΠΙΑΝΑ ΕΛΕΓΧΟΜΕΝΑ ΑΠΟ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΜΜΕ ΣΠΕΡΝΟΥΝ ΜΙΣΟΣ ΕΝΑΝΤΙΩΝ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ Η ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΣΤΑ ΣΚΟΠΙΑ ΘΥΜΗΖΕΙ ΕΠΟΧΕΣ 1905 ΟΠΟΥ ΟΙ ΒΟΥΛΓΑΡΟΙ ΚΟΜΙΤΑΤΖΗΔΕΣ ΓΥΡΙΖΑΝ ΣΤΑ ΧΩΡΙΑ ΦΑΝΑΤΙΖΟΝΤΑΣ ΤΟΥΣ ΣΛΑΒΟΥΣ ΣΤΗΝ ΤΟΤΕ ΟΘΩΜΑΝΙΚΗ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ ΤΟ ΕΡΩΤΗΜΑ ΕΙΝΑΙ ΘΑ ΑΦΗΣΟΥΜΕ ΣΗΜΕΡΑ ΤΟΥΣ ΑΠΟΓΟΝΟΥΣ ΤΟΥΣ ΝΑ ΑΚΥΡΩΣΟΥΝ ΤΟΝ ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟ ΑΓΩΝΑ ΚΑΙ ΤΟ ΚΙΛΚΙΣ-ΛΑΧΑΝΑ ΞΑΝΑΓΡΑΦΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΟΠΩΣ ΑΥΤΟΙ ΛΕΝΕ ΕΠΙΣΗΜΑ ΣΤΑ ΣΧΟΛΙΚΑ ΤΟΥΣ ΒΙΒΛΙΑ?Η ΘΑ ΤΟΥΣ "ΚΟΨΟΥΜΕ ΤΟ ΚΕΦΑΛΙ" (Μεταφορικα μιλωντας) ΜΙΑ ΓΙΑ ΠΑΝΤΑ? Α ΒΑΡΔΑΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Edessaios.ΔΗΛΑΔΗ ΒΑΣΗ ΤΟΥ ΔΙΚΟΥ ΣΟΥ ΤΥΠΟΥ ΑΥΤΟΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟΥ ΕΑΝ ΕΓΩ ΤΟ ΣΟΙ ΜΟΥ ΚΑΙ ΚΑΜΙΑ 4-5000 ΦΙΛΟΥΣ ΠΟΥ ΕΧΩ ΣΤΟ ΦΕΗΣ ΜΠΟΥΚ ΑΠΟΦΑΣΙΣΟΥΜΕ ΟΤΙ ΔΕΝ ΕΧΟΥΜΕ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΟ ΕΘΝΟΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΑΛΑ ΑΙΣΘΑΝΟΜΑΣΤΕ ΑΠΟΓΟΝΟΙ ΤΟΥ ΙΩΑΚΕΙΜ ΚΑΙ ΤΗΣ ΑΝΝΑΣ ΑΡΑ ΚΑΙ ΤΟΥ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΚΡΑΤΟΣ ΝΑ ΜΑΣ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΕΙ ΣΑΝ ΕΘΝΙΚΑ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΥΣ? Η ΜΗΠΩΣ ΝΑ ΖΗΤΗΣΟΥΜΕ ΚΑΙ ΤΑ ΚΑΝΤΗΛΙΑ ΤΩΝ ΕΚΚΛΗΣΙΩΝ ΣΑΝ ΝΟΜΙΜΟΙ ΚΛΗΡΟΝΟΜΟΙ ? Α ΒΑΡΔΑΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Το δικαίωμα αυτό του αυτοπροσδιορισμού ...

    ----

    Μπλα μπλα μπλα ... αμάν πια ωρε Βουργάροι !!!

    Έλεος πια.

    Ποια η σημασία του «δικαιώματος αυτοπροσδιορισμού» ... όταν αυτό είναι ΠΡΟΙΟΝ εξωτερικής επίδρασης;;

    Δε μου λες ρε Βούργαρε ... εάν εγώ πάρω το παιδί σου και του μάθω από μικρό να λέει ότι ζει στη Nevada και ότι το χωριό του το λένε Las Vegas ... πόσο σοβαρό θα είναι το «δικαίωμα αυτοπροσδιορισμού» του όταν μεγαλώσει και δηλώνει ΕΘΚΙΚΑ Νεβαντόνσκι ;;;;

    Δηλαδή δεν έχετε το θεό σας πια !!!

    Μου θυμήζετε τους Μολδαβούς που πιστεύουν ότι δεν είναι Ρουμάνοι. Τους ρωτάς τί εθνικό ύμνο έβαλαν όταν πρωτο-έγιναν ανεξάρτητο κράτος το 1991 και δεν ξέρουν.

    http://en.wikipedia.org/wiki/Controversy_over_national_identity_in_Moldova

    The Declaration of Independence of 1991 calls the official language "Romanian",[1] and the first anthem adopted by the independent Moldova was "Deşteaptă-te, române" ("Awaken, Romanian!"), the same as the anthem of Romania.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Edessaios,

    εάν η Ελλάδα σήμερα, υπό το βάρος μιας αυτοκτονικής μεγαλοθυμίας, ακυρώσει στην πράξη τις θυσίες και τους αγώνες ενός και πλέον αιώνα, θα μπορέσει να επιστρέψει η οικογένειά μου στο Μοναστήρι;
    Θα μπορέσει να πάρει πίσω την περιουσία της από τους τωρινούς κατόχους;
    Θα μπορέσει να κατοικήσει ξανά στο σπίτι των προγόνων της;
    Θα της ζητήσει η δική σου... αληθινή πατρίδα συγγνώμη;
    Τι λες;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Τελικά το ιστολόγιο του Ακρίτα διαβάζεται περισσότερο από Σλάβους παρά από Έλληνες... Λογική η ανασφάλειά τους. Όσο για το κείμενο του Κωφού, η σημερινή ηγεσία του ελληνικού κράτους ούτε το "Βόρεια Μακεδονία" ή "Μακεδονία του Βαρδάρη" μπορεί να πετύχει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. α.Јужна Србија;

    β.Вардарска Бановина;

    γ.FYROM;

    δ.Μοναστήριον/Δημοκρατία του Μοναστηρίου;

    ε.Δημοκρατία της Ανατολικής Σλαβονίας;

    στ.Δημοκρατία των Σκοπίων/της Σκοπιάς/της Παλαιάς Σερβίας των Βουλγάρων των Σκοπίων;

    ζ.Скопје;

    η.Δημοκρατία Μοναστηρίου και Τετόβου;

    θ.Δημοκρατία των Νοτίων Σλάβων;

    ι.Νεοσερβικό βασίλειο/πριγκιπάτο των Σλάβων των Σκοπίων;

    ια.Ctapa srbija i Makedonija;

    ιβ.Δημοκρατία Αλβανοσλάβων;


    Τ ι προτιμάτε;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Προτιμάμε να διαλυθεί η Ελλάδα και να πάρει τόσα ονόματα όσα τα κομμάτια της;
    Δημ. της Δυτικής Θράκης, της Νότιας Μακεδονίας, της Νοτίου Ηπείρου, της Βλαχο-Θεσσαλίας, της Αρβανιτο-Ρούμελης, της Σλάβο-Πελοποννήσου Τα νησιά ας βρουν την άκρη, μόνα τους!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Ευσεβείς πόθοι ενός...ελληνοφώνου αλλά μισέλληνος,μισαλλοδόξου,''γνησίου'' απογόνου κομιτατζήδων.ΕΡΧΕΤΑΙ Η ΩΡΑ Σ Α Σ.ΚΑΤΑΡΧΑΣ,ΘΑ ΣΑΣ ΦΡΟΝΤΙΣΟΥΝ ΟΙ ΣΚΙΠΠΕΤΑΡ,ΚΑΤΟΠΙΝ ΣΕΡΒΟΙ ΚΑΙ ΒΟΥΛΓΑΡΟΙ ΑΠΟ ΚΟΙΝΟΥ ΚΑΙ 'ΣΕ ΣΥΝΔΥΑΣΜΟ ΚΑΙ,ΕΝ ΤΕΛΕΙ,ΟΙ Ε Λ Λ Η Ν Ε Σ.ΤΑ ΠΑΝΤΑ Ε Δ Ω ΕΞΟΦΛΟΥΝΤΑΙ.ΟΙ ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟΙ ΜΑΣ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Να σας 'δώ να κατέρχεσθε να...''επισκεφθήτε'' τη νύμφη του Θερμα'ι'κού μ α ς και θα...'βγώ,εάν...ευκαιρώ,να σας...προ'υ'παντήσω.Με κάθε συνέπεια και με κάθε ειλικρίνεια ο λόγος μου.

    Η ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ ΗΤΑΝ,ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΘΑ ΕΙΝΑΙ,ΘΑ ΜΕΙΝΗ Ε Λ Λ Η Ν Ι Κ Η.

    Κ Α Τ Ω ΤΟ ΝΕΟΝΑΖΙΣΤΙΚΟ (ΠΑΡΑ)ΚΡΑΤΟΣ ΤΟΥ ΝΕΟΓΕΝΙΤΣΑΡΟΥ,ΜΙΣΕΛΛΗΝΟΣ Φ Λ Ω Ρ Ι Ν Ι Ω Τ Η ΓΡΟΥΙΟΥ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. εδεσσαιε σλαβε ολοι αυτοι που ανεφερες σας πεταξαν εξω απο την Ελλαδα το 12-13 .
    και μην ξυνεσαι πολυ στην γκλιτσα γιατι αν οι αλβανοι σας πηγαν μεχρι το Σαρασινοβο το 2001 απο εμας θα φατε φαπα που θα ακουστει μεχρι το Κοσοβο

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Η μόνη λύση είναι ο πλήρης διαχωρισμός του όρου Μακεδονία σε ελληνική και σλαβική. Σε κρατικό, εθνικό, ιστορικό και γλωσσικό επίπεδο.
    Έτσι π.χ. οι Μακεδόνες που μιλούν σλαβικά δεν θα μπορούν να θεωρούνται κληρονόμοι του Μακεδόνα Μέγα Αλέξανδρου που μιλούσε ελληνικά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Σλάβοι ε ί σ τ ε και φ α ί ν ε σ τ ε.Και αυτό δ ε ν αλλάζει,δ ε ν θα αλλάξη και δ ε 'μπορεί να αλλάξη με κανέναν τρόπο και για κανένα λόγο,παρά τις όποιες κατά καιρούς και τόπους φιέστες-μασκαράτες σας.Το είπε ο...Κίρο σας,το είπε ο...Λιούπτσο σας,μένει να το εκφράση απλώς και να το ''επαληθεύση'' ενώπιον όλων,ειδικών και...ανειδίκευτων και ο...Βλαδίμηρος..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Αλήθεια,θα 'μπορούσες να μου 'πής,Ακρίτα,γιατί να ονομάζουμε το συγκεκριμένο θέμα κατά την άσκηση της εξωτερικής μας πολιτικής ''Μακεδονικό'' και ό χ ι ''Ψευδομακεδονικό'' ή ''Σκοπιανό'' ή...''Νεοκομιτατζήδικο'' ή και ''Ψευδομακεδονισμός''(ενν.ως τίτλο εδώ);Γιατί να μ η ν τους αποκλείσουμε όλες τις πιθανές διόδους και διεξόδους και να μ η ν τους πιέσουμε μέχρι να προετοιμασθούμε να...εισβάλουμε 'στα εδάφη ''των'';Έλληνες πατριώτες δ ε ν είμεθα;Αν ναι,τ ι είδους,άραγε,που δειλιούμε και ατολμούμε τόσο;Απαιτείται πολυδιάστατη πολιτική προοπτικής και έμπνευσης και οράματος για τον τόπο και όχι επανάληψη ιστορικής φύσης,όχι ιστορική επισκόπηση και αναδρομή.'Στο τ ώ ρ α και 'στο επαχθές μας σ ή μ ε ρ α τ ι κάνουμε,τ ι πράττουμε,είναι το ζήτημα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Α.Χ.,κατά την γνώμη μου το ονομάζουμε «μακεδονικό», γιατί θεωρείται ως συνέχεια των δύο προηγούμενων φάσεων του (Μακεδονικός αγώνας και Κομμουνιστική επιβολή). Και τότε το ονόμαζαν «Μακεδονικό». Εγώ το θεωρώ ως «πρόβλημα της ονοματοδοσίας της FYROM» και φυσικά ως πολιτική συνέχεια των δύο προηγούμενων φάσεων του.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Χρειάζεται να κατευθύνουμε τα πράγματα και να ασκούμε πολυμέτωπη επιθετική,διεισδυτική εξωτερική πολιτική όταν και εκεί όπου πρέπει και όπως πρέπει.Βράχοι ακλόνητοι,αμετακίνητοι,σταθεροί και εμβαπτισμένοι 'στα νάματα του γένους και έθνους μας,της Ρωμανίας,ενός νέου Β υ ζ α ν τ ί ο υ(για τι ό χ ι;)που θα αναγκασθή από τις συγκυρίες και τις καταστάσεις να ενδυθή ένα οικουμενικό και όχι,'σε καμμία περίπτωση περίκλειστο και φοβικό και υδροκέφαλο,σχήμα για να επιβιώση,να μακροημερεύση και να δημιουργήση,να φέρη 'στο φως της ύπαρξης,'στην ύπαρξη καλύτερες γενεές Ελλήνων,απορρίπτοντας και αποστασιοποιούμενο,απομακρυνόμενο από τη φθορά και τη σήψη της καπηλικής,αποτυχημένης,λεγομένης ''γενιάς του Πολυτεχνείου''.Γι'αυτό και έγραψα τα ανωτέρω απλούστατα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Σχόλια τα οποία θα περιέχουν Greekenglish, ύβρεις, μειωτικούς και συκοφαντικούς χαρακτηρισμούς δεν θα αναρτώνται.