Το blog, για τους λόγους που βιώνουμε προσωπικά, οικογενειακά και κοινωνικά, αλλάζει την κύρια κατεύθυνσή του και επικεντρώνεται πλέον στην Κρίση.
Βασική του αρχή θα είναι η καταπολέμηση του υφεσιακού Μνημονίου και όποιων το στηρίζουν.
Τα σχόλια του Κρούγκμαν είναι χαρακτηριστικά:
...Άρα βασιζόμαστε τώρα σε ένα σενάριο σύμφωνα με το οποίο η Ελλάδα είναι αναγκασμένη να «πεθάνει στη λιτότητα» προκειμένου να πληρώσει τους ξένους πιστωτές της, χωρίς πραγματικό φως στο τούνελ.Και αυτό απλώς δεν πρόκειται να λειτουργήσει....[-/-]....οι πολιτικές λιτότητας οδηγούν την οικονομία σε τόσο μεγάλη ύφεση που εξανεμίζονται τα όποια δημοσιονομικά οφέλη, υποχωρούν τα έσοδα και το ΑΕΠ και ο λόγος του χρέους προς το ΑΕΠ γίνεται χειρότερος.

Πέμπτη 13 Δεκεμβρίου 2012

Βιβλίο: Η Θεσσαλονίκη, ο Μαζάουερ και τα φαντάσματα του οθωμανισμού

Το βιβλίο του Γιάννη Ταχόπουλου των Εναλλακτικών εκδόσεων,  αποτελεί την πρώτη εμπεριστατωμένη κριτική των απόψεων που, με αφετηρία το βιβλίο του Μαρκ Μαζάουερ, Θεσσαλονίκη: πόλη των φαντασμάτων», έχουν κυριαρχήσει την τελευταία περίοδο στην ακαδημαϊκή και πνευματική σκηνή σχετικά με τη Θεσσαλονίκη.

Σύμφωνα με αυτές, η Θεσσαλονίκη δεν είναι μια ελληνική πόλη, η οποία αφελληνίστηκε βίαια το 1430 μετά την κατάληψή της από τους Τούρκους και μια δεύτερη φορά με τη μεγάλη σφαγή του 1821. Όχι, υποστηρίζει ο Μαζάουερ και οι συν αυτώ, πρόκειται για μια «οθωμανική πόλη» η οποία απλώς «επανελληνίστηκε» μετά την απελευθέρωσή της το 1912, καταστρέφοντας μια «πολυπολιτισμική» πόλη πέντε αιώνων. Η Θεσσαλονίκη παύει να είναι μια ελληνική πόλη δύο χιλιάδων τριακοσίων χρόνων, και μεταβάλλεται σε μια πόλη των οθωμανικών φαντασμάτων.

Ο Γιάννης Ταχόπουλος με τη συστηματική μελέτη του καταδεικνύει όλες τις ανακρίβειες και τα κενά ενός έργου που αποτελεί μάλλον «ιστορικό αφήγημα» και όχι ιστορία. Καταδεικνύει ταυτόχρονα τη...
σκανδαλώδη παραίτηση της λεγόμενης «νέας ιστορίας», ακόμα και από τη στοιχειωδέστερη κριτική αποτίμηση ενός εμφανώς προβληματικού έργου, όπως το βιβλίο του Μαζάουερ, γεγονός το οποίο συνδέεται με την κυριαρχία των εθνοαποδομητικών απόψεων στην ιστοριογραφία. Το βιβλίο το Ταχόπουλου αποτελεί παράλληλα φόρο τιμής στα εκατό χρόνια από την απελευθέρωση της Θεσσαλονίκης τη στιγμή που αναπτύσσεται μια συνολικότερη στρατηγική απομάκρυνσης τη Θεσσαλονίκης από την ελληνική ταυτότητα της, προετοιμάζοντας, ηθελημένα ή αθέλητα, ένα «μεταεθνοτικό», νεοθωαμανικό μέλλον.

ΠΗΓΗ:http://enalekdoseis.net/archives/2253

1 σχόλιο:

  1. Έχω διαβάσει το βιβλίο του Μαζάουερ :

    1. Για τον Μαζάουερ η Θεσσαλονίκη δεν ήταν ποτέ Ελληνική πόλη. Ποια αρχαία ιστορία τώρα...
    2. Για τον Μαζάουερ η Θεσσαλονίκη δεν είχε ποτέ Ελληνικό πληθυσμό, απλά τυχάρπαστους χριστιανούς οι οποίοι φέρεται - ελείψη άλλης αναφοράς του - να φύγαν οικειοθελώς όταν την κατέλαβαν οι Οθωμανοί
    3. Για τον Μαζάουερ οι Λαντίνοι με το που καταφτάνουν στην πόλη προσκεκλημένοι των Οθωμανών προς αντικατάσταση των σφαγμένων Ελλήνων (που δεν αναφέρει ο Μαζάουερ) γίνονται γηγενείς και φυσικά με περισσότερα δικαιώματα από τους όποιους Έλληνες κατάφεραν να επιζήσουν στα πέριξ
    4. Για τον Μαζάουερ αποσιωπείται ο διαχωρισμός των Λαντίνων από τους ντόπιους παλαιοεβραίους της Ελλάδος, τους Ρωμανιώτες. Αποσιωπείται επίσης η ρατσιστική συμπεριφορά των Λαντίνων έναντι των Ρωμανιωτών με τους πρώτους να έχουν περισσότερους αριθμούς και πολιτική δύναμη χάρη στους Τούρκους, να έχουν εισβάλει και "απαγάγει" την παλαιά Συναγωγή της πόλης από τους Ρωμανιώτες και να τους κάνουν άκρη υβρίζοντάς τους ως... "ψευτοεβραίους" και ως... "Έλληνες"
    5. Για τον Μαζάουερ, δεν αποτελεί άξιο αναφοράς ότι κατά περιόδους απαγορεύονταν τα Ελληνικά στην πόλη δια ποινής θανάτου γιατί έτσι άρεσε όχι τόσο στους Τούρκους όσο στους Λαντίνους
    6. Για τον Μαζάουερ δεν αποτελεί άξιο αναφοράς τα μέγιστα εγκλήματα, σφαγές, βιασμούς, υφαρπαγές που εκτέλεσαν οι Λαντίνοι εναντίον έστω και αυτών των ελαχίστων Ελλήνων που κατά καιρούς διαμένανε στην πόλη και φυσικά των Ελλήνων όλης της Μακεδονίας.
    7. Για τον Μαζάουερ δεν αποτελεί άξιο αναφοράς τα μέγιστα εγκλήματα που εκτέλεσαν οι Λαντίνοι κατά το 1821. Ποια σφαγή της Θεσσαλονίκης και ποια σφαγή της Βέροιας;
    8. Για τον Μαζάουερ το λαντινοεβραϊκής καταγωγής Ντονμέδικο κίνημα από το οποίο ξεπήδησαν και οι νεότουρκοι, ήταν ο πολυπολιτισμός της Θεσσαλόνίκης
    9. Για τον Μαζάουερ δεν υπάρχει ένα ευχαριστώ που οι Έλληνες ΠΟΤΕ δεν ανταπέδωσαν όλα τα "καλά" που είχαν διαπράξει οι Λαντίνοι εναντίων των Ελλήνων, υπάρχει μόνο γκρίνια που οι Έλληνες αφήσαν πίσω αυτό το παρελθόν...

    ... και το ερώτημα στέκει:

    Θέλει ο κ. Μαζάουερ οι Έλληνες να μελετήσουν λεπτομερώς την ιστορία της Θεσσαλονίκης το 1400-1900; Κανονικά θα έπρεπε όντως, όμως αυτό είναι κάτι που δε συμφέρει σε καμία περίπτωση ούτε τον Μαζάουερ, ούτε τους απογόνους των Λαντίνων και κατά προσέγγιση ούτε και τον παγκόσμιο Εβραϊσμό αφού οι Λαντίνοι της Θεσσαλονίκης αποτελούν όχι λαμπρή αλλά μία από τις πιο μελανές σελίδες της Εβραϊκής ιστορίας. Καλά θα κάνει ο κ. Μαζάουερ λοιπόν να κάτσει στη γωνιά του και να μην ανακινεί τα φαντάσματα γιατί αυτά τα φαντάσματα στη Θεσσαλονίκη είναι στην πραγματικότητα αυτά των σφαγμένων Ελλήνων από τα χέρια των Τούρκων και των Λαντίνων. Προσωπικά δεν έχω καμία όρεξη ο μέσος Θεσσαλονικέας να ενημερωθεί περί Λαντίνων γιατί το μόνο αποτέλεσμα (και μάλιστα πλήρως δικαιολογημένο) θα είναι η έκρηξη του αντισημιτισμού. Και δεν το βρίσκω ούτε σωστό ούτε δίκαιο ούτε για τους Έλληνες ούτε για τους απανταχού Εβραίους. Ας κάτσει στη γωνιά του ο Μαζάουερ και ας μη προσπαθεί να ανακινήσει τα βρώμικα νερά της γούρνας του.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Σχόλια τα οποία θα περιέχουν Greekenglish, ύβρεις, μειωτικούς και συκοφαντικούς χαρακτηρισμούς δεν θα αναρτώνται.