Μία από
τις κύριες αρετές του ανθρώπου οι αρχαίοι Έλληνες θεωρούσαν το ζωηρό ενδιαφέρον
του για το δημόσιο βίο και την προθυμία του να μετέχει σ’ αυτόν ενεργητικά, να «πράττη τα κοινά». Όποιος αδιαφορούσε
και παραμελούσε το χρέος τούτο (από οκνηρία, συμφέρον, ανικανότητα, ή από
κουφότητα και περιφρόνηση προς το «πλήθος») ήταν γι’ αυτούς άτιμος, στερημένος
τιμής. Εξάλλου δεν μπορούσαν να
καταλάβουν ότι είναι δυνατόν να ολιγωρήσει ο πολίτης και να μη νοιαστεί για την
τύχη της «πόλης» — αφού, όπως λέγει ωραιότατα ο Σόλων, όπου και όσο να
κρυφτεί ή να ασφαλιστεί κανείς, το «δημόσιον κακόν» θα πηδήσει τον τοίχο, θα
σπάσει την πόρτα του και θα τον βρει ... Ο Πλάτων, για να τονίσει την αρνητική
πλευρά της πολιτικής δραστηριότητας, λέγει....
(εκφράζοντας και την προσωπική του πικρία) έτι τόσες είναι οι απογοητεύσεις των πολιτικών ανδρών και σκληροί οι άφωνες τους, τόσο βαρής ο μόχθος τους και οι κίνδυνοι πού διατρέχουν, ώστε κανένας, όσο κι’ αν είναι ευγενής και αλτρουιστής, δεν θα δεχόταν ποτέ ν’ αναμιχθεί στην πολιτική, εάν δεν έβλεπε ότι τον κυβερνούν οι κακοί.
Με τη δική του αποχή ο στίβος μένει ελεύθερος για τους ανίκανους, τους συμφεροντολόγους, τούς δημοκόπους πού προωθούνται στις υψηλές κυβερνητικές θέσεις, με αποτέλεσμα αυτοί πλέον να κρίνουν την τύχη του, καθώς και την τύχη του κράτους. Αυτή όμως είναι ή αρνητική πλευρά τού φαινομένου. Η θετική είναι: η συνείδηση του προικισμένου με βαθύ αίσθημα ευθύνης άνθρωπου πού ξέρει πολύ καλά ότι κανείς σ’ αυτό τον κόσμο δεν μπορεί να σωθεί μόνος. Βοηθώντας τούς άλλους να σωθούν, βοηθάς τον εαυτό σου. Βάση αδαμάντινη της πολιτικής θεωρίας και πράξης είναι, κατά τη γνώμη μου, αυτή ακριβώς η αλληλεγγύη και το συνυπεύθυνο των- ανθρώπων.
Από το βιβλίο «Πρακτική φιλοσοφία» και το άρθρο «Η πολιτική».
(εκφράζοντας και την προσωπική του πικρία) έτι τόσες είναι οι απογοητεύσεις των πολιτικών ανδρών και σκληροί οι άφωνες τους, τόσο βαρής ο μόχθος τους και οι κίνδυνοι πού διατρέχουν, ώστε κανένας, όσο κι’ αν είναι ευγενής και αλτρουιστής, δεν θα δεχόταν ποτέ ν’ αναμιχθεί στην πολιτική, εάν δεν έβλεπε ότι τον κυβερνούν οι κακοί.
Με τη δική του αποχή ο στίβος μένει ελεύθερος για τους ανίκανους, τους συμφεροντολόγους, τούς δημοκόπους πού προωθούνται στις υψηλές κυβερνητικές θέσεις, με αποτέλεσμα αυτοί πλέον να κρίνουν την τύχη του, καθώς και την τύχη του κράτους. Αυτή όμως είναι ή αρνητική πλευρά τού φαινομένου. Η θετική είναι: η συνείδηση του προικισμένου με βαθύ αίσθημα ευθύνης άνθρωπου πού ξέρει πολύ καλά ότι κανείς σ’ αυτό τον κόσμο δεν μπορεί να σωθεί μόνος. Βοηθώντας τούς άλλους να σωθούν, βοηθάς τον εαυτό σου. Βάση αδαμάντινη της πολιτικής θεωρίας και πράξης είναι, κατά τη γνώμη μου, αυτή ακριβώς η αλληλεγγύη και το συνυπεύθυνο των- ανθρώπων.
Από το βιβλίο «Πρακτική φιλοσοφία» και το άρθρο «Η πολιτική».
Τί έγινε ρε Ακρίτα;
ΑπάντησηΔιαγραφήΣα να κόπασε η πελατεία.
Ούτε ανορθόγραφο «γνήσιο» βλέπω με τις φυλετιστικές παπαρολογίες του.
Ούτε τσουλκιστή «πιτζιν-ιδιωματόφωνο» φυσιογνώστη.
Η σιωπή τους μας στερεί τη καθημερινή διασκέδαση.
Ενεργοποίησα την επιλογή σχολιασμού για υποχρεωτικό λογαριασμό.
ΔιαγραφήΕνεργοποίησα την επιλογή σχολιασμού για υποχρεωτικό λογαριασμό.
Διαγραφή---
Μπα ... μάλλον δεν έχεις γράψει κάνα "hot" κείμενο ακόμα ...
Βοηθώντας τούς άλλους να σωθούν, βοηθάς τον εαυτό σου
ΑπάντησηΔιαγραφή---
Βαριά κουβέντα αυτή Ακρίτα ...
Αν το εφαρμόσω στο γνωστικό επίπεδο ... το μόνο που συνειδητοποίησα όσες φορές επιχείρησα να εξηγήσω σε άλλους αυτό που δεν γνώριζαν ... το μπελά μου βρήκα γιατί τους ξύπνησα από «νήδυμον ύπνον».
Δεν ξέρω πως σώζεσαι ο ίδιος όταν αντί για ευγνωμοσύνη εισπράττεις την ηλίθια αντίδραση του κοιμισμένου που ξύπνησες.
Είναι η πεμπτουσία της φιλελεύθερης σκέψης. Δηλαδή χωρίς συνοχή και αλληλοκατανόηση στην κοινωνία, δεν πας μπροστά.
ΔιαγραφήΣαν να λες ότι καίγεται το σπίτι του γείτονα και εσύ κάθεσαι απαθής. Ότι γίνεται σήμερα.
Ωραίος πάντως ο Παπανούτσος από τον Σοπωτό. Άραγε από ποια αρχαία ελληνική λέξη παράγεται το sopot στις θεωρίες Τσουλκιστών;
ΑπάντησηΔιαγραφήΘυμάμαι ακόμα τον Τσάπανο που πέταξε στον Danforth την πατάτα ότι το "naši" προέρχεται από το αρχαιοελληνικό ναίω ...
Είχε φαίνεται πολλούς αρχαίους Έλληνες στους βάλτους του Pripyat.
http://en.wiktionary.org/wiki/Appendix:Proto-Slavic/na%C5%A1%D1%8C