Το blog, για τους λόγους που βιώνουμε προσωπικά, οικογενειακά και κοινωνικά, αλλάζει την κύρια κατεύθυνσή του και επικεντρώνεται πλέον στην Κρίση.
Βασική του αρχή θα είναι η καταπολέμηση του υφεσιακού Μνημονίου και όποιων το στηρίζουν.
Τα σχόλια του Κρούγκμαν είναι χαρακτηριστικά:
...Άρα βασιζόμαστε τώρα σε ένα σενάριο σύμφωνα με το οποίο η Ελλάδα είναι αναγκασμένη να «πεθάνει στη λιτότητα» προκειμένου να πληρώσει τους ξένους πιστωτές της, χωρίς πραγματικό φως στο τούνελ.Και αυτό απλώς δεν πρόκειται να λειτουργήσει....[-/-]....οι πολιτικές λιτότητας οδηγούν την οικονομία σε τόσο μεγάλη ύφεση που εξανεμίζονται τα όποια δημοσιονομικά οφέλη, υποχωρούν τα έσοδα και το ΑΕΠ και ο λόγος του χρέους προς το ΑΕΠ γίνεται χειρότερος.

Τρίτη 20 Απριλίου 2010

Η σημασία του ονόματος και η Βυζαντινή Διπλωματία

Κωνσταντίνος Χολέβας
 Πολιτικός Επιστήμων
Αντίβαρο, Δεκέμβριος 2007

Μία τυχαία συνάντηση στον σιδηρόδρομο Αθηνών –Θεσσαλονίκης με τον Ομότιμο Καθηγητή Βυζαντινής Φιλολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών κ. Παναγιώτη Νικολόπουλο με βοήθησε να συνειδητοποιήσω ότι το όνομα της Μακεδονίας δεν είναι το μόνο που εκλήθη να υπερασπίσει ο Ελληνισμός στην διαχρονική του πορεία. Την πολιτική σημασία των εθνικών και κρατικών ονομάτων είχαν διαγνώσει οι Βυζαντινοί πρόγονοί μας και καθιέρωσαν μία ενδιαφέρουσα και λίαν διδακτική τακτική στο ζήτημα αυτό. Το κράτος που εμείς οι νεώτεροι αποκαλούμε Βυζαντινό , όσο βρισκόταν εν ζωή ονομαζόταν κράτος των Ρωμαίων ή Ρωμανία . Οι αυτοκράτορες και οι ασκούντες την διοίκηση είχαν μετά τον 6ο αιώνα επίγνωση της ελληνικότητάς τους , αλλά επέμεναν για λόγους πολιτικής επιβιώσεως να διατηρούν το κρατικό όνομα των Ρωμαίων και να θεωρούνται ως οι μόνοι νόμιμοι διάδοχοι της παλαιότερης Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας. Τούτο τους συνέφερε για συγκεκριμένους λόγους, για να μπορούν δηλαδή να διοικούν μία πολυεθνική αυτοκρατορία. Αν καθιέρωναν το όνομα Κράτος ή Βασιλεία των Ελλήνων δεν θα νομιμοποιούντο να διοικούν λαούς που δεν ήσαν Έλληνες.

Όταν το 800 μ.Χ. ο Φράγκος ηγεμών Καρλομάγνος αποφάσισε να ανακηρυχθεί και αυτός Αυτοκράτωρ των Ρωμαίων, οι Βυζαντινοί αρνήθηκαν ρητά και κατηγορηματικά να αναγνωρίσουν αυτόν τον τίτλο. Ρωμαϊκό κράτος υπήρχε μόνον ένα, με πρωτεύουσα την Κωνσταντινούπολη, και ουδείς άλλος εδικαιούτο να χρησιμοποιεί αυτόν τον τίτλο. Επί αιώνες διατηρήθηκε ακλόνητη η αγέρωχη επιμονή των Βυζαντινών. Πίστευαν και δήλωναν προς κάθε κατεύθυνση ότι το όνομα του «βασιλέως των Ρωμαίων» δικαιούται να χρησιμοποιεί μόνον ο ελληνορθόδοξος αυτοκράτορας της Κωνσταντινουπόλεως και κανείς άλλος. Η βυζαντινή τακτική διεκρίνετο για......
 μεθοδικότητα, υπομονή και επιμονή. Άφησαν τον Καρλομάγνο να φωνάζει, αλλά ουδέποτε ετέθη Βυζαντινή υπογραφή στην αναγνώρισή του. Και όποτε κάποιοι άλλοι δυτικοί ηγεμόνες ή Πάπες προέβαλλαν αντίστοιχο αίτημα η Βυζαντινή απάντηση ήταν ή ίδια: «Μόνον εμείς και ουδείς άλλος δικαιούται να φέρει αυτό το κρατικό όνομα». Είτε ισχυρός είτε ανίσχυρος ήταν ο διεκδικητής του ονόματος η Βυζαντινή διπλωματία είχε μία και μόνον απάντηση: Εμείς με την δική μας υπογραφή δεν πρόκειται ποτέ να σας παραχωρήσουμε το όνομά μας.

Ακόμη και όταν είχε κατακερματισθεί η αυτοκρατορία από τα πλήγματα της Δ΄ Σταυροφορίας (1204) οι εξόριστοι στη Νίκαια αυτοκράτορες είχαν την αξιοπρέπεια να ζητούν απ’ όλους την αναγνώριση του κρατικού τους ονόματος. Βεβαίως τόνιζαν παραλλήλως και την ελληνική τους καταγωγή. Αν και ο ηγεμών ήταν «αυτοκράτωρ Ρωμαίων» η κοινωνία είχε από νωρίς ταυτισθεί με την Ορθοδοξία και τον Ελληνισμό. Στην Βυζαντινή εκπαίδευση εδιδάσκετο ο Όμηρος και όχι οι μεγάλοι Λατίνοι ποιητές, όπως ο Βιργίλιος. Χαρακτηριστικό κείμενο πατριωτισμού, ελληνικότητας και διαφυλάξεως των ονομάτων είναι η απάντηση του αυτοκράτορος της Νικαίας Ιωάννη Γ΄ Βατάτζη (1222-1254) προς τον Πάπα Γρηγόριο Θ΄(1227-1241). Παρά την εξορία του και την δύσκολη θέση, στην οποία βρίσκεται, ο Έλλην ηγέτης του μικρού ελευθέρου κράτους εξηγεί στον αλαζόνα Πάπα ότι όλοι οι προκάτοχοί του στην Κωνσταντινούπολη απεκαλούντο «Ρωμαίων αυτοκράτορες» και έτσι θέλει να αποκαλείται και ο ίδιος.

Το εντυπωσιακό αυτό κείμενο, που περιλαμβάνεται στις «Πηγές Ιστορίας του Νέου Ελληνισμού» του Απ. Βακαλόπουλου ( τόμος Α΄, σελ. 50-53, Θεσσαλονίκη 1965) παρουσιάζει μεταξύ άλλων και μία σαφή ομολογία ελληνικών αισθημάτων των Βυζαντινών αυτοκρατόρων και απαντά στους αρνητές της συνέχειας του Ελληνισμού: «Εν τω γένει των Ελλήνων ημών η σοφία βασιλεύει » λέγει ο Βατάτζης και τονίζει ότι από το δικό μας ελληνικό γένος «η σοφία και το ταύτης ήνθισεν αγαθόν». Αναφέρεται και στους προγόνους του «τους από γενών ελληνικών άρξαντας». Επικαλούμενος δε την δικαιοσύνη του Θεού αρνείται να αναγνωρίσει τον Λατίνο βασιλέα που κατέκτησε την Κωνσταντινούπολη.
Οι Βυζαντινοί πρόγονοι μάς δίνουν την συμβουλή τους για την σημερινή φάση του Μακεδονικού: Τα ονόματα που έχουν για εμάς ιδιαίτερη σημασία ουδέποτε τα παραχωρούμε με την δική μας υπογραφή.

18 σχόλια:

  1. Ακριτα το άρθρο της συγκεκριμένης ανάρτησης είναι ατυχες. Κρίμα γιατί δεν μας έχεις συνηθίσει σε τέτοια ατοπήματα.

    Πολύ σωστό το ότι οι Βυζαντινοί αποκαλούσαν εαυτούς ΡΩΜΑΙΟΥΣ και όχι Έλληνες η Βυζαντινούς (για περίπου 1000 χρονια).

    Πολύ σωστό το ότι η Ανατολική Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία ωχ συγγνώμη "Βυζαντινή Αυτοκρατορία" ήτανε μια πολυεθνική αυτοκρατορία (ειδικά τους πρώτους αιώνες ζωής της).

    Οι ηγεμονες της όμως και λόγο της στάσης του Ιερατείου έστειλαν στο πυρ το εξώτερο τους Έλληνες και τον Ελληνικό πολιτισμό.

    Οι Βυζαντινοί λόγιοι και ανώτατοι ιερείς το μονο που κάνανε ήτανε να καθυβρίζουνε τους Έλληνες και τον πολιτισμό τους.

    Κατά την διάρκεια των πρώτων αιώνων της αυτοκρατορίας είχανε προβεί και σε διωγμούς εναντίον αυτών που ακόμη αρνούνταν να δεχτούν τον Χριστιανισμό (Τα αρχαία αγάλματα που βρίσκουμε σπασμένα και ακέφαλα τα καταστρέψανε οι "Βυζαντινοί Πρόγονοι" μας).

    Δυστυχώς ακόμη και σήμερα εντός τον εκκλησιών ακούγονται πολλά αναθέματα προς τους Έλληνες και τους Εθνικούς.

    Όταν άρχισαν κάποιοι όπως ο Πλίθων να διακηρύττουν ότι εμείς είμαστε Έλληνες ήτανε είδη ΠΟΛΥ ΑΡΓΑ.

    Το μονο που διατήρησαν ήτανε η Ελληνική γλώσσα γιατί πολύ απλά δεν μπορούσανε να κάνουνε αλλιώς.

    Εξαιτίας τους ακόμη και σήμερα υπάρχει ο ορος Ρωμιός. Γράφτηκαν δε και ποιητικοί ύμνοι για να υμνήσουν την Ρωμιοσύνη.

    Ναι ναι αυτή την Αυτοκρατορία. Την "Βυζαντινή Αυτοκρατορία".

    Αλήθεια πόσοι ξέρουν ότι σε αυτή την αυτοκρατορία οι υψηλόβαθμοι αξιωματούχοι ήτανε ΕΥΝΟΥΧΟΙ? Ναι κύριοι μια αυτοκρατορία ευνούχων. Αυτό βεβαια δεν μας το είπανε στο σχολειό.

    Όπως επίσης δεν μας είπανε και κάποια επιπλέον στοιχεια για τους 2 ένδοξους στρατηγούς του Ιουστινιανού:

    Ο μεν Ναρσης ήτανε Αρμενικής καταγωγής και ευνούχος ο δε Βελισσάριος τυφλώθηκε από τον Ιουστινιανό προφανώς επειδή φοβήθηκε την επιτυχία του.

    Το άρθρο που έχεις αναρτήσει θυμίζει κάτι γραφικά άρθρα επί δικτατορίας με τίτλους όπως:

    ΤΟ ΜΥΣΤΙΚΟ ΤΗΣ ΖΩΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ.

    Η ΑΝΑΤΟΛΙΚΗ ΡΩΜΑΙΚΗ ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΙΑ ΕΙΔΙΚΑ ΤΟΥΣ ΠΡΩΤΟΥΣ ΑΙΩΝΕΣ ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΤΗΣ ΗΤΑΝΕ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΤΗΣ ΡΩΜΑΙΚΗΣ. Επίσημη γλώσσα της ήτανε τα ΛΑΤΙΝΙΚΑ. Με την πάροδο του χρόνου άρχισε κάπως να εξελληνίζεται και αυτό επειδή επικράτησε η Ελληνική γλώσσα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Είσαι υπερβολικός. Το ζήτημα που αναδεικνύει ο Χολέβας είναι η ΣΤΑΘΕΡΗ πολιτική της υπεράσπισης του ονομάτος τους και όχι την γνωστή διένεξη των ονομάτων «Ρωμαίοι, Γραικοί και Έλληνες».

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Για τους Δυτικούς, οι Έλληνες ήταν τρόπο τινά οι Σκοπιανοί του μεσαίωνα :-))
    Είχαν ιδιοποιηθεί ένα όνομα που κατά τους Φράγκους δεν τους ανήκε και μέσω αυτού διεκδικούσαν ως κληρονομιά ολόκληρη την εδαφική επικράτεια του ρωμαϊκού κράτους...
    Τα υπόλοιπα που διατυπώνονται κατά καιρούς από την τουρκική προπαγάνδα και αναπαράγονται από κάποιους νεο-παγανιστές είναι κουταμάρες... ιδίως για όσους έχουν μελετήσει λίγο την ευρωπαϊκή βιβλιογραφία

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ο παραπάνω ανώνυμος είναι υπερβολικός και εκτός του θέματος της ανάρτησης.
    Ωστόσο έχω να απαντήσω σύντομα :"το Βυζάντιο ήταν μία αυτοκρατορία που είχε πολιτισμό ελληνικό ,διοίκηση ρωμαϊκή και θρησκεία χριστιανική" Ostrogorsky

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Μακάρι να ήμουν υπερβολικός αλλα δεν είμαι.

    Είναι ψέμα ότι για 1000 χρονια δεν αποκαλούσανε τους εαυτούς τους Έλληνες αλλα Ρωμαίους?

    Είναι ψέμα ότι κατά την διάρκεια των αιώνων οι υψηλόβαθμοι αξιωματούχοι που ανέβαζαν και κατέβαζαν αυτοκράτορες ήτανε ευνούχοι?

    Είναι ψέμα ότι όλοι οι λόγιοι και το ιερατείο μέχρι τον Πλίνθων τον Γεμιστό το μονο που κάνανε ήτανε να εκτοξεύουνε ύβρεις και κατάρες προς τους Έλληνες?

    Είναι ψέματα τα αναθέματα που ακούτε ακόμη και σήμερα στις εκκλησιες προς τους Έλληνες?

    Είναι ψέμα η ταύτιση αρχαίων ελληνικών θεοτήτων με τον σατανά?

    Είναι ψέμα ότι αναγκάστηκαν να διατηρήσουν την Ελληνική γλώσσα επειδή ήτανε είδη διεθνής γλώσσα από την εποχή των Ελληνιστικών χρονων και επειδή σε αυτή γράφτηκαν όλα τα ιερά κείμενα?

    Όχι κύριοι. Ούτε υπερβολικός είμαι ούτε παγανιστής (και μια και το παίζεται Ελληναράδες καλο είναι να χρησιμοποιείται τον ορο ειδωλολάτρης).

    Αφήστε κατά μέρους το φανατισμό και μελετήστε την Ιστορία όσο το δυνατόν πιο αντικειμενικά.

    Αλήθεια γιατί ποτε κανεις δεν τόλμησε να πει για το shock του Moameth του πορθητή από τον πλούτο που βρήκε εντός των τειχών της Κωνσταντινούπολης?

    Όταν έκπληκτος ρώτησε την οικονομικά άρχουσα τάξη γιατί δεν διέθεσαν όλο αυτό τον πλούτο για την άμυνα της πόλης τι του απάντησαν?

    Αλήθεια τη πρέσβευε ο Νοταράς και πια ήτανε η τύχη του ιδιου και του υιού του? Αυτά γιατί δεν τολμάνε να τα διδάξουνε στα σχολεια?

    Τουλάχιστον στην Βυζαντινή Ιστορία της B γυμνασίου διδάσκανε και κάτι σχετικά κοντά στην πραγματικότητα:

    Η πτώση της Κωνσταντινούπολης ανέκοψε την διαδικασία εξελληνισμού που είχε αρχίσει στο Βυζάντιο. (Έμμεσα παραδέχονται τον μη Ελληνικό χαρακτήρα του).

    Για να μην θυμηθώ και τι δίδασκαν στα βιβλία Θρησκευτικών του Λυκείου:

    Την αντίθεση στην Ελληνική Επανάσταση για την δημιουργία Εθνικού Κράτους και την προσπάθεια μέσο της υπομονής για την εκ των έσω πτωση της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας και την ανασύσταση της "Βυζαντινής Αυτοκρατορίας".

    Άποψη που ακόμη και σήμερα συμμερίζονται και εκφράζουν Μητροπολίτες.

    Άντε να χαίρεστε τα είδωλα σας τον Νοταρά, τους Αυτοκράτορες που έδωσαν το εμπόριο και την ναυτική τέχνη στα χερια των Ενετών και τους αναρίθμητους ευνούχους συμβουλους τους (Όταν επισκέφτηκα την έκθεση Βυζάντιο στο Λονδίνο στην αρχή δεν πίστευα στα ματια μου μια αναγγελθείσα ομιλία για τον ρολο των ευνούχων στο Βυζάντιο!!! Στην συνεχεια μελετώντας το πλήθος ανωτατων ευνούχων συμβουλων κατά την διάρκεια του "Βυζαντίου" και τον ρολο τους στο να ανεβάζουν και να ρίχνουν αυτοκράτορες αλλα και στην διοίκηση της αυτοκρατορίας έμεινα άναυδος!!!)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Ανώνυμε πριν εκφράσεις οποιαδήποτε μονομερή και ακραία άποψη διάβασε πρώτα βιβλία από διακεκριμμένους βυζαντινολόγους (Ράνσιμαν, Βασίλιεφ, Οστρογκόρσκι) ή ακόμη κάποια πιο "απλοϊκά" βιβλία Ελλήνων συγγραφέων, όπως του Καραμπελιά "1204 Η διαμόρφωση του Νεώτερου Ελληνισμού" Εναλλακτικές εκδόσεις ή τα βιβλία του Γεωργαλά στη σειρά "Βυζάντιον" των εκδόσεων Ερωδιός και τότε θα δεις κάποια πράγματα που φαίνεται ότι τα αγνοείς. Ειδικά το πρώτο βιβλίο της σειράς του Γεωργαλά με τίτλο "Αντιβυζαντισμός" πιστεύω ότι θα σου δώσει απαντήσεις σε αρκετά από όσα ανέφερες εδώ.

    Αργύρης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Ανώνυμε 2:49 από ότι βλέπω το πρόβλημά σου είναι η Εκκλησία (για να μην πω ο ορθόδοξος Χριστιανισμός). Πολλά από αυτά που αναφέρεις είναι μισο-παραπλανημένα παραγώμενα από τους παγανιστές ή αρχαιόπληκτους ή ελληνιστές όπως θέλει ο καθένας ας τους πει. Απλά σου επισημαίνω ότι μόνο και μόνο η επικράτηση της Ελληνικής γλώσσας μέσω της Εκκλησίας στα Βυζαντινά λατινόγλωσσα κέντρα εξουσίας είναι ίσως η μεγαλύτερη συμβολή στην συνέχεια του Ελληνισμού.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. @ΑΚΡΙΤΑΣ Κανεις λάθος.

    Το πρόβλημα μου δεν είναι η Eκκλησια/Χριστιανική Θρησκεία αλλα το Ιερατείο της.

    Τίποτα από όσα αναφέρω δεν είναι ψευδές/διαστρεβλωμένο/παραποιημένο/μιση αλήθεια.

    Όλα είναι αλήθειες οι οποιες προφανώς πονάνε.

    Για αυτό και κανένας από εσάς δεν τολμάει να πει τι συγκεκριμένα από όσα ανέφερα δεν είναι αληθές. Αφού οι ίδιοι οι "Βυζαντινοί" συγγραφείς, λόγιοι και εκπρόσωποι του ιερατείου τα γράφανε...Υπάρχουνε όλα τα κείμενα οι πηγες.

    Ήμαρτον ρε ήμαρτον...

    Επίσης τόσο εσύ όσο και κάποιοι άλλοι προσπαθούν να μου αποδώσουν πινακίδες όπως παγανιστής, αρχαιόπληκτος και από ότι βλέπω ακόμη και...Ελληνιστής??? (Μήπως αυτή η πρακτικη παρουσιάζει ομοιότητες με την πρακτική των μεταλλαγμένων Βουλγαρων δηλαδή των Σκοπιανών που έλλειψη επιχειρημάτων μοιράζουνε χαρακτηρισμούς και ύβρεις?)

    Λοιπόν για να ξεκαθαρίσω κάποια πράγματα ΔΕΝ ΕΙΜΑΙ ΟΥΤΕ ΕΙΔΩΛΟΛΑΤΡΗΣ (ΠΑΓΑΝΙΣΤΗΣ ΟΠΩΣ ΥΠΟΤΙΜΗΤΙΚΑ ΤΟΥΣ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΖΕΙ ΤΟ ΙΕΡΑΤΕΙΟ) ΑΛΛΑ ΟΥΤΕ ΚΑΙ ΑΡΧΑΙΟΠΛΗΚΤΟΣ.

    Όσο δε για τον ορο Ελληνιστής τι να πω???

    Εξαρτάται τι σημασία δίνει ο καθένας σε αυτό τον ορο...

    Προφανώς εσύ που προσπαθείς να αποδείξεις άρρηκτη σύνδεση μετάξυ Αρχαίων Ελλήνων-Μακεδόνων και σύγχρονων Βουλγαρόφωνων της Μακεδονίας τι είσαι???

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Ανώνυμε καταρχήν όταν γράφεις ότι προσπαθώ να αποδείξω «άρρηκτη σύνδεση» αυτό μπορεί να αφήνει πολλά υπονοούμενα και παρεξηγήσεις. Ξέρεις πολύ καλά ότι είμαι υπέρ της πολιτισμικής συνέχειας και της θεωρίας του εθνοσυμβολισμού , άρα και το εάν οι Βουλγαρόφωνοι(προτιμώ το Σλαβόφωνοι) της Μακεδονίας είναι Έλληνες ή όχι, δεν είναι ζήτημα της μητρικής γλώσσας τους.

    Δεύτερον, το άρθρο του Χολέβα δεν έχει καμία σχέση με το ζήτημα που προσπαθείς να αναδείξεις και αυτό είναι τα «ιστορικά ατοπήματα, λάθη , εγκλήματα κλπ» του Βυζαντίου και της άρχουσας τάξης (αριστοκρατία, Εκκλησία, Ιερατείο κλπ)εις βάρος του Ελληνισμού, Ελλήνων, Ελληνικής σκέψης όπως θέλεις πες το.

    Το άρθρο του Χολέβα επικεντρώνεται στο να αναδείξει ότι ιστορικά άσκηση εξωτερικής πολιτικής με υποχωρήσεις δεν στέκει πουθενά.

    Το εάν εσύ έχεις πρόβλημα με το Ιερατείο στο Βυζάντιο μπορείς να το αναφέρεις σε άρθρο που να έχει ως θέμα αυτό. Και όχι στο συγκεκριμένο. Το μόνο που δείχνεις είναι σαφώς η εμπάθειά σου στην Ελληνική συνέχεια όπου μέρος αυτής είναι και η Ορθοδοξία με τα Ιερατεία της και την Εκκλησία της.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Μα Ακριτα εδώ είναι η ουσία της αντιπαράθεσης μας και η διαφωνία μας.

    Μεταφέρω αυτούσια από την ανάρτηση σου (το άρθρο του Χολέβα):

    "Οι αυτοκράτορες και οι ασκούντες την διοίκηση είχαν μετά τον 6ο αιώνα επίγνωση της ελληνικότητάς τους , αλλά επέμεναν για λόγους πολιτικής επιβιώσεως να διατηρούν το κρατικό όνομα των Ρωμαίων και να θεωρούνται ως οι μόνοι νόμιμοι διάδοχοι της παλαιότερης Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας."

    ΛΑΘΟΣ ΛΑΘΟΣ ΛΑΘΟΣ

    Πρώτα από όλα ένας σημαντικός αριθμός αυτοκρατόρων ΔΕΝ είχαν καν Ελληνική καταγωγή. Συνεπώς για πια επίγνωση της Ελληνικότητας μιλάμε?

    Το άνωθεν επιχείρημα είναι τελείως αίολο.

    Το "Βυζάντιο" ήτανε μια ΠΟΛΥΕΘΝΙΚΗ ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΙΑ ασυνέχεια της Ρωμαϊκής (Ναι όπως πολυεθνική κάνει και την σύγχρονη Ελλάδα ο George). Σε καμια περίπτωση οι αυτοκράτορες δεν ενδιαφέρονταν για Ελληνική-Εθνικότητα-Εθνότητα.

    Το μονο που τους ενδιέφερε ήτανε η εξουσία επί μιας πανσπερμίας εθνών και λαών.

    Από ένα σημείο και μετά ακόμη και η προσωπική φρουρά τους ήτανε μισθοφόροι Σκανδιναβοί.

    Αφαιρέσανε το εμπόριο και την ναυτιλία από τον πιο ναυτικό λαό του κόσμου τους Έλληνες και το δώσανε σε Ενετούς-Βενετσιάνους-"πιζαρους"-Ragouzaious κτλ...

    Τα συνδετικά στοιχεια αυτής της πολυεθνικής αυτοκρατορίας ήτανε η ΡΩΜΑΙΚΗ ΥΠΗΚΟΤΗΤΑ, Η ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΚΑΙ Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ-ΕΛΛΗΝΙΣΤΙΚΗ ΚΟΙΝΗ ΓΛΩΣΣΑ ΜΕ ΑΡΚΕΤΕΣ ΛΑΤΙΝΙΚΕΣ ΕΠΙΡΡΟΕΣ.

    Όσο δε αφορά το σημερινό ιερατείο πριν λίγα χρονια κατείχε το 40% των μετοχων της Εθνικής Τράπεζας και ακόμη και σήμερα έχει μόνιμο εκπρόσωπο στο συμβούλιο των μεγαλομετόχων της ενώ οι εκτάσεις γης που κατέχει ξεπερνούν το 1 εκατομμύριο στρέμματα. Παρόλα αυτά στο παρα 1 όταν η χωρα έχει καταρρεύσει οικονομικά και γεωπολιτικά ενώ σε λίγο καιρό θα είναι και στα πρόθυρα γεωστρατηγικής κατάρρευσης αρνούνται να συνεισφέρουν και να φορολογηθούν.

    Σας θυμίζει μήπως Κωνσταντινούπολη 1453???

    Αυτή την φορα άμα επιτεθούν οι Τούρκοι δεν σταματάνε ούτε στον Εβρο ούτε στον Νέστο αλλα ούτε και στον Στρυμόνα. Άλλωστε αυτό που επιθυμούν διακαώς είναι το Άγιο Ορος και οι θησαυροί του.

    Αυτό πρέπει κάποιοι ρασοφόροι να το καταλάβουν και να πάψουν να συμπεριφέρονται με νοοτροπία Βυζαντίου το 2010.

    Κατά τα αλλα μπορούν να πλάσουν πάλι νέους μύθους για Μαρμαρωμένους Βασιλιάδες, Εξαδάκτυλους κτλ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Ακρίτα ίσως δεν το γνωρίζεις, όμως μία αντίστοιχη προπαγανδιστική κίνηση έχει ξεκινήσει στις ΗΠΑ, την Τουρκία και τα Σκόπια και ως προς τον ελληνιστικό κόσμο που προέκυψε μετά τις κατακτήσεις του Μ. Αλεξάνδρου. Επιχειρήματα που χρησιμοποιούν είναι 1)η πολυεθνική σύσταση των κρατών που προέκυψαν, 2)η βαρβαρική ή ημι-βαρβαρική καταγωγή αρκετών διοικητών, ηγεμόνων ακόμη και βασιλέων τους και 3)το πολιτειακό τους κυρίως σύστημα το οποίο διέφερε σημαντικά από εκείνο των ελληνικών πόλεων-κρατών του ελλαδικού χώρου ταυτιζόμενο περισσότερο με τις Σατραπείες της Ανατολής.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Και βεβαίως καμιά προπαγάνδα δεν θα είχε ριζώσει στη χώρα μας αν δεν υπήρχαν οι γνωστοί ταλιμπάν του δυτικόστροφου "ελληνοκεντρισμού" (δυστυχώς ταλιμπάν δεν διαθέτει μόνο το Ισλάμ και ο φονταμενταλιστικός χριστιανισμός). Ενδεικτικό είναι πως ακόμη στον 20ο αιώνα, το 1975, ο πολυδιαβασμένος και πολυδιαφημισμένος (από πολλούς "αρχαιόπληκτους" / "Εθνικούς" αλλα και "προοδευτικούς") λογοτέχνης Γιάννης Σκαρίμπας είχε γράψει:

    "η αγωνία του ελληνικού έθνους δεν είχε αρχίσει από την άλωση της Πόλης… αλλά πολλούς πριν από την άλωση αιώνες, από τη συντριβή της στρατιωτικής ισχύος των Αθηνών από την Μακεδονική δυναστεία (Φίλιππο και Μεγαλέξανδρο) στη μάχη της Χαιρώνειας". Και παρακάτω: "Ο (Κων.) Παλαιολόγος ήταν Έλληνας; Ήταν ο Μέγας Αλέξανδρος «Αθηναίος"; Φυλετικά, καμιά δεν είχαμε αναμεταξύ μας, συγγένεια. Ήσαν και οι δυο κατακτητές μας" (!!!).[Γ. Σκαρίμπας, «Το 21 και η Αλήθεια», Κακτος, Αθήνα 1988, τ Α’ , σ. 35-38]

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. O κ. Χολέβας επιχειρεί να υπομνήσει στους εξ
    ημών ανυποψίαστους (και είμαστε τέτοιοι, πάρα
    πολλοί) την σημασία των εθνικών μας ονομάτων
    και γιατί αυτά ΠΟΤΕ δεν πρέπει να τα παραχωρούμε
    στους ξένους.
    Απογοητεύθηκα διαβάζοντας τόσα σχόλια τελείως
    άσχετα προς το θέμα που θίγει ο συγγραφεύς του
    άρθρου. Δείχνουν αυτά την επιπολαιότητα με την
    οποίαν , πολύ συχνά, αντιμετωπίζουμε τα πολύ
    σοβαρά ζητήματα καταργώντας τον πυρήνα τους και
    αναλισκόμενοι σε προσωπικές εκτιμήσεις και αντι
    παραθέσεις που ελάχιστη ή καμμία συνάφεια δεν
    έχουν με το υπ΄όψη ζήτημα. Κρίμα. Ας το ξανασκε
    φθούν οι μετέχοντες σε τέτοιου είδους συζητήσεις
    και αναφορές !
    Στα όσα αναφέρει ο κ. Χολέβας επιθυμώ να εισφέρω
    τα εξής : Περί το 800 μχ,πράγματι, ο Καρλομάγνος
    με την βοήθεια του Πάππα της Ρώμης διεκδικούσε
    από τους βυζαντινούς τον τίτλο του "Βασιλέως των
    Ρωμαίων" , είχε δε πεισθεί η αυτοκράτειρα Ειρήνη
    να συνάψει γάμον μετά του Καρλομάγνου !
    Ο καθένας μας μπορεί να φαντασθεί ότι ο γάμος
    αυτός θα οδηγούσε στην κατάλυση της Ανατολικής
    Αυτοκρατορίας και την υποταγή του μεσαιωνικού
    Ελληνισμού στον αυτοκράτορα της Γαλλίας, με τις
    ευλογίες του Πάππα φυσικά. Την μεγάλη αυτή
    απειλή αντελήφθη η πολύ ασκημένη βυζαντινή
    πολιτική και διπλωματική ελίτ της Εποχής
    και αφού συνέλαβε την αυτοκράτειρα Ειρήνη, την
    εξανάγκασε να καρεί μοναχή και να αποσυρθεί από
    τα εγκόσμια , εγκλεισθείσα στην ιερά μονή των
    Παμμεγίστων Ταξιαρχών επί της νήσου Λέσβου,όπου
    και ετελεύτησε μετά 14 χρόνια. Διάδοχος της
    Ειρήνης , αυτοκράτωρ του Βυζαντίου και βασιλεύς
    Ρωμαίων, ανεδείχθη ο Νικηφόρος ο Α΄ . Με αυτόν
    τον τρόπον διεσώθη η Ανατολική Αυτοκρατορία από
    τον μεγάλο κίνδυνο της διάλυσης και της υποταγής
    στους ξένους, τότε 801-802 μχ.
    Έχει σήμερα ο Ελληνισμός τις δυνάμεις να αντιστα
    θεί στις πιέσεις των Σκοπιανών και των γνωστών
    προστατών των ;

    Μιχάλης Σ. Βάρδας
    Αθήνα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. @Bυζαντινολαγνοus

    Η έννοιες και ιδέες της Ελλάδας και του "Βυζαντίου" ακολούθησαν αποκλίνουσες πορείες για τουλάχιστον 800-900 χρονια.

    Οι "Βυζαντινοί" αυτοκράτορες και οι ευνούχοι σύμβουλοι τους αγνοούσαν τόσο την Αρχαία Ελληνική Ιστορία που ακόμα και τις Γεωγραφικές περιοχές των θεμάτων τους τις ονόμαζαν με λάθος τρόπο.

    Επί ημερών τους η Μακεδονία μεταφέρθηκε στην Θράκη!!!

    Θα μπορούσα να συνεχίσω την συζήτηση επί μακρόθεν αλλα από ότι παρατηρώ οι Bυζαντινολαγνοι δεν είναι διατεθειμένοι να αναγνωρίσουν τα λάθη και το κυριότερο την προσπάθεια αφανισμού των Ελλήνων και του Ελληνικού πολιτισμού από το "Βυζάντιο".

    Την τελική απάντηση δεν θα τη δώσω εγώ.

    Την τελική απάντηση την έδωσε ο Πλίθον ο Γεμιστός.

    Τη τελική απάντηση την έδωσαν οι Έλληνες λόγιοι του εξωτερικού απόγονοι αυτών που διέφυγαν από την Κωνσταντινούπολη το 1453 και που κατά την διάρκεια του εθνικοαπελευθερωτικού αγώνα ενήργησαν για την δημιουργία Ελληνικού Εθνικού Κράτους και όχι ανασύστασης Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας.

    Αν είχαμε ακολουθήσει την προτροπή του Ιερατείου και των Bυζαντινολαγνων ακόμη ΦΕΣΙΑ θα φορούσαμε...

    Υστερόγραφο: Δεν είδα τους ρασοφόρους που διαρρηγνύουν τα ράσα τους για πιθανή φορολόγηση τους να δείχνουν τον ίδιο ζήλο για της ενέργειες του Efrem που ζημίωσαν το Ελληνικό Κράτος και τον Έλληνα φορολογούμενο με την πώληση οικοπέδων στον...πυθμένα της λίμνης Βιστωνίδας...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. "Απογοητεύθηκα διαβάζοντας τόσα σχόλια τελείως
    άσχετα προς το θέμα που θίγει ο συγγραφεύς του
    άρθρου. Δείχνουν αυτά την επιπολαιότητα με την
    οποίαν , πολύ συχνά, αντιμετωπίζουμε τα πολύ
    σοβαρά ζητήματα καταργώντας τον πυρήνα τους και
    αναλισκόμενοι σε προσωπικές εκτιμήσεις και αντι
    παραθέσεις που ελάχιστη ή καμμία συνάφεια δεν
    έχουν με το υπ΄όψη ζήτημα."

    Έχετε απόλυτο δίκιο κύριε Βάρδα. Από τη μεριά μου ζητώ συγγνώμη Ακρίτα που συνετέλεσα στο να εκτραπεί η συζήτηση από την ουσία του θέματος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Μήπως ξέρουν να απαντήσουν οι διάφοροι μοναρχικοί, πώς από την ευεργετική για ΟΛΗ την ανθρωπότητα αντίσταση των δημοκρατικών Ελλήνων στον Μαραθώνα, τις Θερμοπύλες, το Αρτεμίσιο, τη Σαλαμίνα, τις Πλαταιές, τη Μυκάλη, τον Ευρυμέδοντα, την απελευθέρωση Μικρασίας-Κύπρου και την ταπεινωτική για τους μεσανατολίτες ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ειρήνη, τη λεγόμενη Καλλίειο, φτάσαμε να υμνούνται οι διχαστικοί καταστροφείς Χαιρώνειας-Κραννώνας, εκείνοι που αλληλοσφαζόμενοι ζητούσαν προσκύνηση, που άφησαν αγράμματους και μοιρολάτρες τους Ασιάτες να υπερπληθύνονται και που οι μιμητές τους μισούν κάθε προσπάθεια παλλαϊκής άμυνας;;;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Δημοκρατία δεν μπορούσε να υπάρξει πέραν της πόλεως-κράτους και επιπλέον οι "καταστροφείς" όπως λες έφτασαν τον ελληνισμό μέχρι τα πέρατα της οικουμένης καθιστώντας τον κοσμοκράτορα και ιδρύοντας εκατοντάδες ελληνικές πόλεις από την Συρία και την Αίγυπτο μέχρι τη Βακτριανή και τις Ινδίες.

    Αργύρης.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Ευχομαι να αντιληφθειτε επιτελους οτι ΟΛΟΙ ΜΑΣ ειμαστε ΕΛΛΗΝΕΣ , ειτε ειμαστε "Βυζαντινολαγνοι" ειτε οχι ...

    Και να σταματησετε τις ανοητες αντιπαραθεσεις που δημιουργουν φανατισμους και διχονοιες .

    Προσωπικα θεωρω οτι ειμαι Γραικος και Ελληνας και Βυζαντινος και Ρωμιος και οτι αλλο θελησετε να με αποκαλεσετε ...

    Και η ιστορια της ΠΑΤΡΙΔΑΣ μου , αρχιζει πριν απο μερικες χιλιαδες χρονια και συνεχιζεται μεσα απο καταστροφες , υποδουλωσεις , ανοησιες , ηρωϊσμους , μεχρι σημερα ...

    Ευχαριστω

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Σχόλια τα οποία θα περιέχουν Greekenglish, ύβρεις, μειωτικούς και συκοφαντικούς χαρακτηρισμούς δεν θα αναρτώνται.