Η τάση διακριτού αυτοπροσδιορισμού ενισχύθηκε προ οδευτικά ως απάντηση στις αιματηρές προσηλυτιστικέ ς εκστρατείες Βουλγάρων, Ελλήνων και Σέρβων. Η πρώτη πανηγυρική διατύπωση της συγκρότησης ενός σύγχρονου, σλαβικού «μακεδονικού έθνους» γίνεται το 1903 από τον (γεννημένο στην Πέλλα των Γιαννιτσών) Κάρστε Μισίρκωφ. Για τις αντίστοιχες αποκρυσταλλώσεις στη βάση των τοπικών κοινωνιών, αποκαλυπτική είναι η διαπίστωση του Στράτη Μυριβήλη το 1917: «Αυτοί εδώ οι χωριάτες», γράφει για τους οικοδεσπότες του στη Βελούσινα, «δε θέλουν νάναι μήτε "Μπουλγκάρ", μήτε "Σρρπ", μήτε "Γκρρτς". Μοναχά "Μακεντόν ορτοντόξ"» («Η ζωή εν τάφω», 1η έκδοση [1924], επανέκδ. Αθήνα 1991, σ. 104-5).
Ένας φίλος μου διαβάζοντας το άρθρο μου Οι Μακεδόνες της Πηνελόπης Δέλτα και Στρατή Μυριβήλη μου έστειλε το φύλλο που γράφει την επίμαχη φράση .......
(κλικ στις εικόνες για μεγένθυση)
(κλικ στις εικόνες για μεγένθυση)
Τι διαπιστώνει κανείς ?
ότι δεν υπάρχει η επίμαχη φράση...«Μακεντόν ορτοντόξ»
και άρα ότι ή ο Ιός πλαστογράφησε τον Μυ
ριβήλη ή η Εστία στην έκδοση του 1995 την αφαίρεσε.
Η απάντηση είναι δικιά σας.
Στο πραναφερθέν άρθρο μου ήμουν ξεκάθαρος σε ότι αφορά τους «Μακεντόν ορτοντόξ».
Και την ξαναβάζω.
Η απάντηση δίδεται μέσω της κοινωνικής επιστήμης. Ναι υπήρχε μία Σλαβική εθνότητα που μέχρι τα μέσα του 20ου αιώνα είχε ακαθόριστη εθνική συνείδηση και ρευστή ταυτότητα που κατοικοί εδώ και μερικούς αιώνες σε μέρος της σύγχρονης γεωγραφικής Μακεδονίας.
Ακολουθώντας τη διάκριση του Anthony Smith μεταξύ εθνοτικής κατηγορίας και εθνοτικής κοινότητας, μπορούμε να πούμε ότι οι Σλαβόφωνοι αποτελούσαν μια εθνοτική κατηγορία. Πρόκειται για πληθυσμούς που μπορούν να θεωρούνται ως πολιτισμικές συνομαδώσεις, αλλά χωρίς σαφή αίσθηση αυτοσυνειδησίας και συλλογικότητα Λείπει ο μύθος της κοινής καταγωγής, οι κοινές ιστορικές μνήμες, η αίσθηση της αλληλεγγύης και η πρόσδεση σε μια σαφώς προσδιορισμένη πατρίδα. Τέτοιες ομάδες χωρίς ιδιαίτερες δυσκολίες μπορούν να απορροφηθούν από άλλες, ισχυρότερες ομάδες. Κατά τον Smith, όσο εντονότερα είναι τα χαρακτηριστικά που αναφέρθηκαν, τόσο ευκολότερη είναι η διαδικασία διαμόρφωσης μιας εθνοτικής κοινότητας.
Ακολουθώντας τη διάκριση του Anthony Smith μεταξύ εθνοτικής κατηγορίας και εθνοτικής κοινότητας, μπορούμε να πούμε ότι οι Σλαβόφωνοι αποτελούσαν μια εθνοτική κατηγορία. Πρόκειται για πληθυσμούς που μπορούν να θεωρούνται ως πολιτισμικές συνομαδώσεις, αλλά χωρίς σαφή αίσθηση αυτοσυνειδησίας και συλλογικότητα Λείπει ο μύθος της κοινής καταγωγής, οι κοινές ιστορικές μνήμες, η αίσθηση της αλληλεγγύης και η πρόσδεση σε μια σαφώς προσδιορισμένη πατρίδα. Τέτοιες ομάδες χωρίς ιδιαίτερες δυσκολίες μπορούν να απορροφηθούν από άλλες, ισχυρότερες ομάδες. Κατά τον Smith, όσο εντονότερα είναι τα χαρακτηριστικά που αναφέρθηκαν, τόσο ευκολότερη είναι η διαδικασία διαμόρφωσης μιας εθνοτικής κοινότητας.
Η Μακεδονία είναι σήμερα όρος καθαρά γεωγραφικός καί όχι εθνολογικός. Έθνος μακεδονικό ιδιαίτερο ούτε υπήρξε ποτέ, αφότου οι αρχαίοι Μακεδόνες, μαζί με τις άλλες ελληνικές φυλές,ενσωματώθηκαν μέσα στον μεγάλο Ελληνισμό των αλεξανδρινών, ρωμαϊκών και βυζαντινών χρόνων, ούτε σήμερα είναι δυνατό να νοηθεί. Η θέληση τής Ιστορίας ήταν να βρεθεί σήμερα το έδαφος τής μεγάλης αρχαίας Μακεδονίας μοιρασμένο σε τρεις λαούς, τούς Έλληνες, Σλαβομακεδόνες και Βουλγάρους, και προσαρτημένο με σειρά διεθνών συνθηκών στα τρία αντίστοιχα βαλκανικά κράτη. Το φαινόμενο της ταυτότητας εξετάζεται τόσο με την ευρεία έννοια της διάκρισης μιας ομάδας ανθρώπων από άλλες με βάση ορισμένα κοινά πολιτισμικά χαρακτηριστικά όσο και με τη στενότερη έννοια της «εθνοτικής» ή της «εθνικής» ταυτότητας, που έχουν σημείο αναφοράς τα σύγχρονα έθνη και κράτη.
UPDATE (4 Ιαν 16:55)
Ένας αναγνώστης του blog τελικά μας έστειλε την επίμαχη έκδοση.
(κλικ στην εικόνα για μεγένθυση)
καθώς και τις επίμαχες σελίδες
(κλικ στην εικόνα για μεγένθυση)
Τα σχόλια δικά σας.
Εγώ θα τα ξαναεπαναλάβω αυτά που είπα και στον αναγνώστη μετά από την σχετική στιχομυθία που είχα μαζί του στο μενού των σχολίων....
Η Εστία -και σε απάντηση του ερωτήματος μου - στις επόμενες επανεκδόσεις της, μετά το 1991 αφαίρεσε το «Μακεντόν ορτοντόξ» για λόγους που ξέρει μόνο αυτή. Προσωπικά καταδικάζω αυτήν την ενέργεια διότι δίνει πατήματα στους αποδομητές και προστάτες του γειτονικού εθνικισμού να λένε ότι θέλουν. Φυσικά η δικαιολογία των 7 αναθεωρημένων εκδόσεων από τον ίδιο τον Μυριβήλη που μπορεί να επικαλεστεί κάποιος πάλι για εμένα δεν το δικαιολογεί μιας και το «Η ζωή εν τάφω» έγινε γνωστό για το «Μακεντόν ορτοντόξ».
Ιος - από τις πιο αισχρές ομάδες κιτρινης δημοσιογραφίας στην Ελλάδα. Τουλάχιστον άρχισαν όλοι να τους παίρνουν χαμπάρι!
ΑπάντησηΔιαγραφήΑκρίτα υπάρχει περίπτωση να είναι γραμμένο σε κάποια από τις αναθεωρημένες εκδόσεις του Μυριβήλη;
ΑπάντησηΔιαγραφή@ Δημήτρη είναι γνωστός ο Ιός. Όπως είπε και ο Αγτζίδης για τον Ιό:
ΑπάντησηΔιαγραφή«…Στοιχεία που χαρακτηρίζουν τις αναλύσεις τους είναι η ιδεολογικοποίηση της πραγματικότητας, η επιλεκτική χρήση στοιχείων και η ξύλινη γλώσσα. Η πολιτική σύγκρουση των μελών της ομάδας του “Ιού” με το “αστικό κράτος της Ελλάδας” και τον εθνικισμό, τους οδήγησε στη συμμαχία με τους εχθρικούς εθνικισμούς (στη βάση της αρχής: ο εχθρός του εχθρού μου είναι φίλος μου). Έτσι, αποτέλεσαν τη δημοσιογραφική τουλάχιστον δίοδο διάχυσης στην ελληνική κοινή γνώμη των βασικών αρχών του σλαβομακεδονικού και τουρκικού εθνικισμού.…»
@Ανώνυμε(2 Ιανουάριος 2009 11:40 μμ) το ζήτημα είναι το εξής:Ο Ιός στο άρθρο του αναφέρει την πρώτη έκδοση της Εστίας δηλ το 1991. Αυτή που μου στείλανε λέει ότι είναι συνέχεια αυτής.
Ο Ιός τελικά ψεύδεται ή όχι όταν έχει σαν πηγή αυτήν την έκδοση ?
Γιατί όπως φαίνεται δεν το έχει.
Και εάν το είχε και μπαινόβγαινε γιατί δεν το έγραψε ότι "λογοκρίθηκε" ?
Μεγάλη πατάτα του Ιού.Να ήταν και η πρώτη από τους ανθέλληνες μαρξιστολεννιστές και το κακό συναπάντημα της ρυποτυπίας.
ΑπάντησηΔιαγραφήμπουρδες λετε
ΑπάντησηΔιαγραφήστην εκδοση του 1924 υπάρχει το "Μακεντόν ορτοντόξ"
μετα το αφαίρεσε ο ιδιος από το 1956 ήδη και το λεει πάλι ο Ιος
http://www.iospress.gr/ios2005/ios20050605.htm
Sopa re 5:23 pou mas vazeis ton skatoio san pihi.Apedixe mas oti einai mpourdes vazontas to keimeno pou afairethike.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑνώνυμε(3 Ιανουάριος 2009 5:23 μμ) για αυτό κάνω την ερώτηση την οποία δεν μας απαντάς. Μήπως έχεις την σελίδα που αναφέρει το "μακεντον όρτοντοξ"?
ΑπάντησηΔιαγραφήΕαν δεν υπηρχαν οι [μακεντον όρτοντοξ] τοτε που ηταν οι μακεδονες?
ΑπάντησηΔιαγραφήΟι μακεδόνες ήταν εκεί που ήταν πάντα VODEN. Να πολεμούν Βούλγαρους κομιτατζήδες που σήμερα τους θεωρείς λόγω της πλύσης εγκεφάλου σαν μακεντονσκι και απόγονους του Αλεξάνδρου.!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήOD VODEN εάν ρωτάς εμένα οι Μακεδόνες ήταν εκεί μαζί με τους μακεντον όρτοντοξ και περίμεναν την λύτρωση.Ο καθένας από την πλευρά του είτε από το Βουλγαρικό VMRO όπως αναφέρει σχετικά ο Γκρούεφ ή από τους Έλληνες όπως αναφέρει σχετικά ο Δραγούμης. Και οι δύο Μακεδόνες όπως γνωρίζεις αλλά με ξεκάθαρη εθνική συνείδηση.
ΑπάντησηΔιαγραφήκαλη ανάγνωση
ΑπάντησηΔιαγραφήhttp://rapidshare.com/files/179646073/myrivilis_makedon_orthodox_ekdosi_1924.pdf.html
Ανώνυμε(4 Ιανουάριος 2009 1:27 μμ) μπορείς σε παρακαλώ να βάλεις και το εξώφυλλο του βιβλίου για να δούμε εάν είναι του 1991 όπως λέει ο Ιός ?
ΑπάντησηΔιαγραφήθα συνιστουσα λιγη προσοχη
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ Ιος δεν αναφέρει έκδοση 1991 αλλά επανέκδοση το 1991 της 1ης έκδοσης του 1924
Μια και φαινεται να είσαστε "άπιστοι Θωμάδες" ιδού και η σελίδα τίτλου:
http://rapidshare.com/files/179664628/myrivilis_makedon_orthodox_selida_titlou_ekdosis_1924-1991.pdf.html
Τώρα περιμένω να ανεβάσεις τα δύο αρχεία πούστειλα και να παραδεχθείς πως εδώ έκανες λάθος
Ανώνυμε(4 Ιανουάριος 2009 2:46 μμ) Καταρχήν δεν δέχομαι παρατηρήσεις στο τι βάζω και στο τι γράφω. Εάν κάνω κάπου λάθος θα το παραδεχτώ μιας και δεν έχω κάτι να κρύψω. Άλλωστε όπως βλέπεις θα μπορούσα να μην αναρτήσω τις απαντήσεις σου αποκρύπτοντας την αλήθεια όπως κάνουν κάποιοι άλλοι σε άλλα blogs και sites που τους γνωρίζεις καλά.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο νήμα από την αρχή (πέραν της επικεφαλίδας) είχε την εξής ερώτηση
.....Τι διαπιστώνει κανείς ?
ότι δεν υπάρχει η επίμαχη φράση...«Μακεντόν ορτοντόξ»
και άρα ότι ή ο Ιός πλαστογράφησε τον Μυριβήλη ή η Εστία στην έκδοση του 1995 την αφαίρεσε.
Η απάντηση είναι δικιά σας. ......
Άρα η Εστία -και σε απάντηση του ερωτήματος μου - στις επόμενες επανεκδόσεις της, μετά το 1991 αφαίρεσε το «Μακεντόν ορτοντόξ» για λόγους που ξέρει μόνο αυτή. Προσωπικά καταδικάζω αυτήν την ενέργεια διότι δίνει πατήματα στους αποδομητές και προστάτες του γειτονικού εθνικισμού να λένε ότι θέλουν. Φυσικά η δικαιολογία των 7 αναθεωρημένων εκδόσεων από τον ίδιο τον Μυριβήλη που μπορεί να επικαλεστεί κάποιος πάλι για εμένα δεν το δικαιολογεί μιας και το «Η ζωή εν τάφω» έγινε γνωστό για το «Μακεντόν ορτοντόξ».
Ελπίζω να σε κάλυψα. Όπως βλέπεις δεν κρύβω αλλά ούτε και προτίθεμαι να κρύψω κάτι σε αυτό το blog σεβόμενος πάντα την Μακεδονική ιστορία από όλες τις πλευρές.
ειπα και ξαναλεω πως καλο θατανε να βαλεις το οπτικο υλικο που σουστειλα οπως και το αλλο
ΑπάντησηΔιαγραφήετσι γινεται η σωστη πληροφορηση
ομως οπως λες κριτικη δεν δεχεσαι
οπως δεν θα δεχτεις πως πάλι λαθος εκανες
η Εστια δεν λογοκρινε τιποτε - ο Μυριβηλης αυτολογοκριθηκε και τα γραφει ο Ιος στα κειμενα που προφανως δεν θελετε καποιοι να διαβασετε
ομως αφου τα ντοκουμεντα δεν τα ανεβαζεις εγω τελειωνω τη συζήτηση που ξεκινησε απο την κατηγορια πως ο Ιος διαστρεβλωνει ενω εδω ολοι εσεις διαστρεβλωσατε χωρις να ερευνησετε το θεμα
Ανώνυμε(4 Ιανουάριος 2009 4:29 μμ) εάν καταλάβα καλά θέλεις να το αναρτήσω στην αρχή του ποστ. Θα το κάνω, δεν έχω τέτοιο πρόβλημα φίλε μου. Και θα βάλω και τα σχόλια τα δικά σου. Συμφωνείς ?
ΑπάντησηΔιαγραφήΌπως βλέπεις τα έβαλα. Καλό σου βράδυ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΘα μπορουσε η εστια να εγραφε μια σημειωση για το ορτοντοξ ωστε να αποφευγονται παρερμηνειες οπως αυτην. Αλλα και πάλι ο ρυποιος δεν διαβαζω πουθενα να λεει κατι για αυτο
ΑπάντησηΔιαγραφήΑκρίτα δύο σημαντικά πραματάκια
ΑπάντησηΔιαγραφήΠρώτα δεν γραφεί "Μακεντοντσι" ( αυτό το είχαν ..καπαρωμενο οι Βούλγαροι εκείνη την εποχή και ενδεχομένως στους Έλληνες αναγνώστες θα φαινόταν ακατανόητο αλλά "Μακεντον".
Δεύτερο και σημαντικότερο , ο Μυριβήλης αναφέρεται στους κατοίκους της Βελουσινας , ενός χωριού της περιοχής του Μοναστηριού..
Ο Μυριβήλης απλούστατα εξέφραζε την τότε Ελληνική "άποψη" , που προσπαθούσε να βάλει έναν φραγμό στα σχέδια για μια "μεγάλη Βουλγαρία" , ότι δηλαδή μεταξύ των "Σλαβόφωνων" σε εκείνη την περιοχή επικρατούσαν σεπαρατιστικές τασεις , και προφανώς μας έπαιρνε και εμάς τότε ως Ελλάδα , να κάνουμε το δικό μας παιχνίδι χάρις στην επιρροή που ασκούσε σε αυτούς τους πληθυσμούς, αν και αλλόγλωσσοι, το Οικουμενικό Πατριαρχείο .
Η ουσία του κειμένου του Μυριβήλη, δεν αλλάζει με τις αναθεωρήσεις του: Είτε έτσι, είτε αλλιώς, ο συγγραφέας αποδεικνύει πως στην Μακεδονία ζούσε ένας σλαβόφωνος πληθυσμός που δεν ήθελε να καταγραφεί, ούτε ως βουλγαρικός, ούτε ως σέρβικος, ούτε ως ελληνικός. Τι πιο φυσικό γι' αυτόν λοιπόν, από το να προσδιορίζεται με το τοπικό του τοπωνύμιο (Μακεντόν, όπως Μωραΐτης, Θρακιώτης κλπ.) και το θρήσκευμά του, χωρίς περαιτέρω διευκρινίσεις;
ΑπάντησηΔιαγραφήΑπό κει και πέρα, οι αναθεωρήσεις του Μυριβήλη δεν είναι διόλου άσχετες με την φιλοδοξία του να ανακηρυχθεί Ακαδημαϊκός - μία επιδίωξη που μετέτρεψε και τον αντιμιλιταριστή, ανθρωπιστή συγγραφέα της "Ζωής εν Τάφω", σε έναν λυσσαλέο αντικομμουνιστή πολεμικό ανταποκριτή της εποχής του ανταρτοπολέμου.
Το "Μακεντόν Ορτοντόξ", σίγουρα δεν χώραγε να περάσει την πύλη της Ακαδημίας της δεκαετίας του '50...
Ανδρέας
χαιρομαι που έβαλες τα ντοκουμέντα
ΑπάντησηΔιαγραφήλυπαμαι που επιμενεις σε ανακριβειες περι λογοκρισιας της Εστίας αντι να πας να δεις το βιβλιο στο βιβλιοπωλειο της οπου θα μαθαινες πως η εκδοση του 1924 είναι έκτασης ενός διηγήματος ενώ οι μετέπειτα εκδόσεις που ο Μυριβήλης ξανάγραψε ο ίδιος κατέληξαν σε ογκώδες πόνημα
η Εστια ολα αυτα τα λεει σε 2 σελίδες στο επιμαχο βιβλιο, όπως και ότι το βιβλίο ήταν απαγορευμένο επί Μεταξά και Κατοχής
αλλα όσους δεν τους βολευει η αληθεια προτιμούν να πετάνε ανακρίβειες (που μερικές φορές είναι συκοφαντικές)
κάποιος άλλος ανώνυμος σου έδωσε και μια εξηγηση για τη στάση του Μυριβήλη
δεν θεωρω πως υπάρχει λόγος να επανέλθω
@Ανδρέα και Ανώνυμε (5 Ιανουάριος 2009 7:42 μμ) οι αναλύσεις είναι σωστές και δεν διαφωνώ αλλά θα επιμείνω στην άποψη που έκφρασα τόσο για το "Μακεντόν ορτοντόξ" και την εθνοκοινωνική ερμηνεία του αλλά και στο ότι η Εστία έπρεπε και επιβαλλόνταν να έχει κάποια σημείωση για την επίμαχη φράση.
ΑπάντησηΔιαγραφή@Ανώνυμε(6 Ιανουάριος 2009 10:40 πμ) εάν το γράφει η εστία στην επίμαχη έκδοση θα μπορούσες να μου το δώσεις από την αρχή και όχι να στα ζητάω ένα ένα. Δεν παίζουμε την κολοκυθιά αλλά προσπαθούμε να διαβάσουμε το παρελθόν όχι αποσπασματικά αλλά όσο τον δυνατόν σφαιρικά. Εσύ παίζεις αποσπατικά και δεν είναι καλό για τον αναγνώστη.
Ποιός είναι αυτός ο Ανώνυμος που έχει μπλέξει τ' αυγά και τα πασχάλια; Ούτε λογοκρισία υπάρχει ούτε αυτολογοκρισία, ούτε καν θέμα δε υπάρχει· απλώς βελτιωμένη και επηυξυμένη έκδοση του βιβλίου από τον συγγραφέα. Την παρερμηνεία τήν κάνει ο Ιός. (Και μην μάς βγάλετε τον ένθερμο εθνικιστή Στρατή Μυριβήλη, που προφανώς ήδη από τότε διεπίστωσε ότι την φράσι του επεδίωκαν να τήν παρερμηνεύσουν και να τήν παραποιήσουν ξένα συμφέροντα, τον Στρατή Μυριβήλη, ο οποίος είπε, την εποχή της κομμουνιστικής ανταρσίας, ότι όποιος γίνεται κομμουνιστής παύει να είναι Έλληνας, ...διωκόμενο αριστερό!)
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο ότι υπήρχαν κάτοικοι της Μακεδονίας, ΤΟΠΙΚΩΣ Μακεδόνες δηλαδή, όπως λέμε τοπικώς Κρήτες, Ηπειρώτες, Θρακιώτες, οι οποίοι δεν ήταν ΕΘΝΙΚΩΣ ούτε Έλληνες, ούτε Βούλγαροι, ούτε Σέρβοι, είναι γνωστό και αυτονόητο. Όπως υπάρχουν Θρακιώτες (τοπικώς), οι οποίοι δεν είναι εθνικώς Έλληνες, ή όπως υπάρχουν και οι... Στερεοελλαδίτες «Ιοί», οι οποίοι επίσης δεν είναι Έλληνες εθνικώς.
Αλλά δεν σημαίνει ότι όποιος Ηπειρώτης δεν είναι εθνικώς Έλληνας ή Αλβανός είναι εθνικώς... Ηπειρώτης, όπως δεν σημαίνει ότι όποιος Θρακιώτης δεν είναι εθνικώς Έλληνας ή Τούρκος είναι εθνικώς... Θρακιώτης, όπως δεν σημαίνει ότι όποιος Μακεδόνας δεν είναι Έλληνας ή Βούλγαρος είναι εθνικώς... Μακεδόνας! Ακριβώς το ίδιο.
Η φράση «εθνικώς Μακεδόνας» είναι άτοπη, διότι οι Μακεδόνες είναι αρχαίο Ελληνικό φύλο και τα Έλληνικά φύλλα αναμίχθηκαν και έπαυσαν να διακρίνονται μεταξύ τους αιώνες πριν κατέβουν οι Σλάβοι στα Βαλκάνια. Άρα η λέξη Μακεδών, μπορεί να χρησιμοποιείται είτε με εθνικοφυλετική σημασία (οπότε σημαίνει τον αρχαίο Έλληνα Μακεδόνα) είτε με γεωγραφική σημασία (οπότε σημαίνει τον κάτοικο της Μακεδονίας, παλαιότερο ή σύγχρονο, ασχέτως εθνικότητος (Έλληνα, Βούλγαρο, Σκοπιανό)). Κάθε άλλη χρήση απλώς αντιβαίνει στους κανόνες της ελληνικής γλώσσας και της λογικής και είναι συνεπώς απαράδεκτη. Το ίδιο απαράδεκτη με το να μού λέγει κάποιος «τραπέζι» και να εννοεί «ποδήλατο». Όχι διότι θέλουμε να τόν καταπιέζουμε, απαγορεύοντάς του να λέγει το ποδήλατό του «τραπέζι», αλλά επειδή ως μέλη της κοινωνίας οφείλουμε να μιλούμε ελληνικά για να συνεννοούμεθα, οφείλουμε επομένως με την λέξη «τραπέζι» να εννοούμε τραπέζι και με την λέξη «Μακεδών» να εννοούμε Μακεδών! (Τουλάχιστον για να συνεννοούμεθα. Αν τώρα πρόκειται και για απατεώνα που θέλει πλασάροντας σκουριασμένα ποδήλατα με πλαστογραφημένα πιστοποιητικά τραπεζιού να εξαπατήσει πελάτες διεθνώς, ακόμη χειρότερα.)
Είναι απίστευτο το θράσος που βλέπω εδώ πέρα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠΑΤΑΤΑ ήταν ο αρχικός ισχυρισμός, που αφορούσε ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΜΕΝΟ ΣΤΟΙΧΕΙΟ, ότι ερμηνείες του κώλου και διαστροφές νοημάτων.
Το συγκεκριμμένο στοιχείο, για πολλοστή φορά, αποδείχτηκε ΨΕΥΔΕΣΤΑΤΟ.
Δεν ξέρω ΤΙ έχετε πάθει εσείς οι εθνικιστές και ξεσαλωμένοι πατριώτες με τον "Ιό", εγώ τον "Ιό" τον κριτικάρω για τις ΚΡΙΣΕΙΣ του, και ΟΧΙ για τα στοιχεία του.
ΑΝ βρείτε ποτέ λάθος στα ΣΤΟΙΧΕΙΑ του Ιού, θα εκπλαγώ πολύ...
Ο ανώνυμος σας κόλλησε στον τοίχο κι εσείς το
"γυρίζετε μετά στην παλαβή..." Ε, ντροπή!
mikis-trance εσύ είσαι αντι-εθνικιστής , δηλαδή διεθνιστής ?
ΑπάντησηΔιαγραφήΜιας και υπερασπίζεσαι τόσο πολύ τον Ιό το γνωρίζεις ότι τον Μίκη Θεδωράκη τον θεωρεί "αντισημίτη Ελληνικής κοπής" ?
Στο λέω μιας και έχεις blog για τον Μίκη και έχεις τους αναθεωρητιστές Ιούς σαν "ευαγγέλιο".