Το blog, για τους λόγους που βιώνουμε προσωπικά, οικογενειακά και κοινωνικά, αλλάζει την κύρια κατεύθυνσή του και επικεντρώνεται πλέον στην Κρίση.
Βασική του αρχή θα είναι η καταπολέμηση του υφεσιακού Μνημονίου και όποιων το στηρίζουν.
Τα σχόλια του Κρούγκμαν είναι χαρακτηριστικά:
...Άρα βασιζόμαστε τώρα σε ένα σενάριο σύμφωνα με το οποίο η Ελλάδα είναι αναγκασμένη να «πεθάνει στη λιτότητα» προκειμένου να πληρώσει τους ξένους πιστωτές της, χωρίς πραγματικό φως στο τούνελ.Και αυτό απλώς δεν πρόκειται να λειτουργήσει....[-/-]....οι πολιτικές λιτότητας οδηγούν την οικονομία σε τόσο μεγάλη ύφεση που εξανεμίζονται τα όποια δημοσιονομικά οφέλη, υποχωρούν τα έσοδα και το ΑΕΠ και ο λόγος του χρέους προς το ΑΕΠ γίνεται χειρότερος.

Πέμπτη, 1 Οκτωβρίου 2009

Θυγατρική της ΟΑ, με τον τίτλο «Μακεδονικές Αερογραμμές», ανακοίνωσε ο Βγενόπουλος


Την πρώτη της επίσημη πτήση πραγματοποίησε το πρωί της Πέμπτης η Olympic Air, με ένα Airbus 320 και προορισμό τη Θεσσαλονίκη. Στη διάρκεια της τελετής που ακολούθησε, ο πρόεδρος της MIG Ανδρέας Βγενόπουλος ανακοίνωσε ότι έχει κατοχυρώσει τον τίτλο «Μακεδονικές Αερογραμμές», που σύντομα θα λειτουργήσουν ως θυγατρική της Olympic Air.

Η ανακοίνωση του κ. Βγενόπουλου δημιούργησε αίσθηση, καθώς -όπως είναι γνωστό- με τον τίτλο «MAT-Macedonian Airlines» λειτουργεί η κρατική αεροπορική εταιρία της ΠΓΔΜ.

Από το αεροδρόμιο «Μακεδονία», ο Ανδρέας Βγενόπουλος δήλωσε ότι η MIG έχει στην κατοχή της κατοχυρωμένο διεθνώς σήμα με τον τίτλο «Μακεδονικές Αερογραμμές». «Έχουμε πάρει τον κωδικούς και κενείς δεν μπορεί να πετάξει με αυτό το όνομα» υπογράμμισε.

Ο πρόεδρος της MIG τόνισε ότι θα δημιουργηθεί θυγατρική εταιρία της Olympic Air με έδρα τη Θεσσαλονίκη και με την ονομασία «Μακεδονικές Αερογραμμές», προκειμένου να καλυφθούν οι επιχειρηματικές και τουριστικές ανάγκες της περιοχής. Η νέα εταιρία θα πετάξει σε λίγους μήνες, όπως είπε.

Σημείωσε, δε, ότι την επόμενη εβδομάδα θα έχει συνάντηση με φορείς της Β.Ελλάδος, προκειμένου να συζητήσουν διαδικαστικά θέματα. Σύμφωνα με πληροφορίες, οι πρώτες πτήσεις που θα κάνει η νέα εταιρία θα είναι προς Γερμανία και Αμστερνταμ.

Η πρώτη πτήση στη Θεσσαλονίκη

Νωρίτερα, ένα Airbus 320 με κυβερνήτη τον Σωτήρη Καλογήρου, διευθυντή πτητικής εκμετάλλευσης της Olympic Air, πραγματοποίησε την πρώτη πτήση προς Θεσσαλονίκη, στα χνάρια της αντίστοιχης πρώτης πτήσης που έκανε πριν από μισό και πλέον αιώνα η Ολυμπιακή του Αριστοτέλη Ωνάση.

Στο αεροσκάφος επέβαιναν μεταξύ άλλων ο πρόεδρος της MIG, τα στελέχη της εταιρίας και δημοσιογράφοι. Πριν από την αναχώρηση της πτήσης έγινε ο καθιερωμένος αγιασμός, χοροστατούντος του μητροπολίτη Μεσογαίας και Λαυρεωτικής Νικόλαου.

Κατά την τελετή έναρξης των πτήσεων της ΟΑ, ο κ. Βγενόπουλος χαρακτήρισε ιστορική και συγκινητική τη σημερινή μέρα, σημειώνοντας ότι σε αυτή τη χώρα όταν οργανωθούμε και δουλέψουμε, μπορούμε.

Ο πρόεδρος της MIG χαρακτήρισε μοναδικό επίτευγμα στον τομέα των αερομεταφορών το γεγονός ότι μέσα σε λίγους μήνες κατορθώθηκε να στηθεί, να λειτουργήσει και να πετάξει η νέα εταιρία και σημείωσε ότι υπάρχει μεγάλη συμπαράσταση του κόσμου «που μας δίνει δύναμη να προωθήσουμε το έργο μας».

Ο κ. Βγενόπουλος επισήμανε ότι «δεν είμαστε ιδιοκτήτες του ονόματος της Ολυμπιακής αλλά διαχειριστές. Το όνομα ανήκει στους Έλληνες».

Απαντώντας σε ερωτήσεις δημοσιογράφων, ο πρόεδρος της MIG δεν απέκλεισε το ενδεχόμενο συμμετοχής του Δημοσίου στην ΟΑ, ωστόσο, τόνισε: «Θα υλοποιήσουμε το σχέδιό μας είτε μπει το Δημόσιο, είτε όχι».

Ο Ανδρέας Βγενόπουλος αρνήθηκε να απαντήσει σε ερώτηση σχετικά με την αντιπαράθεση με την υπουργό Εξωτερικών Ντόρα Μπακογιάννη, αλλά άφησε εκ νέου αιχμές, επισημαίνοντας πως η ΟΑ θέλει υγιή ανταγωνισμό χωρίς πολιτικές παρεμβάσεις από οικογενειακούς φίλους, συγγενείς και άλλους.

Εν συνεχεία, ο διευθύνων σύμβουλος του αεροδρομίου «Ελ.Βενιζέλος» Γιάννης Παράσχης τόνισε ότι η σημερινή μέρα είναι ξεχωριστή, η σημαντικότερη μετά την έναρξη λειτουργία του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών. Κανείς δεν περίμενε η Ολυμπιακή να εξυγιανθεί, και, απελευθερωμένη από χρέη και παθογένειες, να αρχίσει το νέο της έργο. Πρόσθεσε, επίσης, ότι η ΟΑ έχει το νεώτερο στόλο της Ευρώπης και ευχήθηκε καλή δύναμη και καλή επιτυχία.

Στη συνέχεια ο κ. Βγενόπουλος μαζί με τον κ. Παράσχη έδεσαν τις δύο κορδέλες ως είθισται σε τέτοιες περιπτώσεις και ευχήθηκαν καλές πτήσεις στη νέα εταιρία.

14 σχόλια:

  1. Οι Ελληνικες "Μακεδονικες Αερογραμμες" εχουν κατοχυρωσει αυτο το ονομα απο το 1992. Το 1994 δημιουργηθηκε στην ΠΓΔΜ η κρατικη εταιρια "ΜΑΤ-Μacedonian-Airlines". Απο το 1994 εως σημερα αυτη η εταιρια πεταει κανονικα, και θα συνεχισει να το κανει. Ο Βγενοπουλος απλα λαικιζει. Λεει οτι κανεις δεν μπορει να πεταξει με το ονομα "Mακεδονιακες Αερογραμμες". Συμφωνοι αλλα με το ονομα "MAT-Macedonian-Airlines" μπορουν να πεταν οι Σκοπιανοι κανονικα. Οποτε μπαρουφες λεει ο Βγενο για να προσελκυσει κανενα πατριωτη πελατη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Βασικα αυτο που θα γινει ειναι ενα μεγαλο μπερδεμα και ιδιαιτερα για τους ξενους.
    Θα υπαρχουν δυο εταιριες που θα χρησιμοποιουν το ιδιο σχεδον ονομα με διαφορετικο προορισμο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Μπράβο στο Βγενόπουλο - μόνο οι ιδιώτες μπορούν να χτηπήσουν την προπαγάνδα της γείτονος. Ας ελπίσουμε οι Μακεδονικές Αερογραμμές, με ιδιωτική πρωτοβούλια, να επιβιώσουν και να καθιερωθούν στην Ευρώπη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. @Μιχαλη
    Το σιγουρο ειναι οτι η Ελλαδα απο το 1992 εχει κατοχυρωσει το ονομα Μακεδονικες Αερογραμμες(Macedonian Airways), πραγμα που σημαινει οτι κανεις δεν μπορει να χρησιμοποιει το ιδιο ονομα σε σχεση με το επιθετο Μακεδονικος ή Μακεδονία. Δηλαδη ουτε Macedonian airawys/airlines/ ουτε Macedonic,Makedonija,Macedonika κοκ.

    Πιθανοτατα,οι Σκοπιανοι χρησιμοποιουν το ονομα καταχρηστικα , χωρις εγκριση. Και φανταζομαι οτι ο Βγενοπουλος ξερει τι λέει οταν ισχυριζεται οτι κανενας αλλος δεν μπορει να πεταει με αυτο το ονομα....ιδωμεν

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. New York, 29 September 2009:

    I.C.A.O.(International Civil Aviation Organization) announced the exclusive copyrights of M.I.G., a greek airline company, over the name "Macedonian Airlines".

    Andreas Vgenopoulos, the heir of M.I.G. company, said that his company now holds the exclusive rights of the name "Macedonian Airlines" and M.I.G is the only authorized airline company who can use the term "Macedonian Airlines" worldwide. Thus, Andreas Vgenopoulos via M.I.G. has the legal right to demand from any other countries or companies to renounce the use of the name "Macedonian Airlines" for their airlines brand names if he wants so. Countries including FYROM can be forced to renounce any use of the name Macedonian Airlines if M.I.G send a request for this to I.C.A.O.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Μιχάλη, έχεις από κάπου πληροφορίες για συνέχιση πτήσεων της ΜΑΤ; Δεν το βλέπω.

    http://exyuaviation.blogspot.com/2009/09/macedonian-aviation-in-disarray.html

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Μιχάλη, αν λέει μπαρούφες ο κ. Βγενόπουλος, θα το δούμε λίαν συντόμως, εξάλλου πολύ συχνά έχει αποδείξει ο ίδιος ότι μόνο μπαρούφες δε λέει. Δεν πρόκειται να σε αναγκάσει κανείς εξάλλου να πετάξεις με την εν λόγω εταιρία, δεν υπάρχει λόγος να συγχύζεσαι...

    Ανώνυμε (1 Οκτώβριος 2009 10:21 μμ), ευχαριστώ για το ενδιαφέρον άρθρο, βλέπω εμφανίστηκε και στο taxalia:
    http://taxalia.blogspot.com/2009/10/mat.html

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. @Aνωνυμε 10:11

    Ενταξει αν χρεωκοπησει η MAT ειναι αλλο θεμα που δεν εχει σχεση με τον Βγενοπουλο.

    @Κ74

    Ακομη και αν ο Βγενοπουλος αναγκασει την "ΜΑΤ Macedonian Airlines" να αλλαξει ονομα το πολυ που πιστευω εγω οτι μπορει να πετυχει ειναι να αφαιρεθει το "Macedonian Airlines". Χωρις να ξερω πολλα για κατοχυρωσεις ονοματων δεν νομιζω οτι μπορει να απογορευθει το ονομα πχ "Air Macedonia" η "Μacedonian Express". Οπως λεει και ο αλλος Μιχάλης ο χρονος θα δειξει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Καλα βρε ανθρωπε μου εισαι λιγο μαμακας η μου φενεται???Οταν λεμε οτι ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ να υπαρχει ονομα με οποιδηποτε παραγωγο της λεξεως ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ,η την την λεξη ο εγκεφαλος σου τι ακριβως καταλαβαινει?Ο Βγενοπουλος ειναι πολυ εξυπνος ανθρωπος κ καλα κανει εστω κ ετσι για να προσελκυσει πελατες,το θεμα ειναι πως ξερει οτι αυτο μπορει να γινει κ να συνεχιζεται να γινεται ΜΟΝΟ εαν το υπερασπιστει αυτο που ειπε.Και επειδη μιλαμε για χρηματα ενοειτε πως θα το κανει.Το πραγμα ειναι απλο κ διχνει πως πρεπει γενικα να κινηθουμε!!Ενα ΜΕΓΑΛΟ μπραβο στον Κ Βγενοπουλο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. το μπραβο πρεπει να παει σε αυτους που το 1992(οταν προεκυψε το θεμα με την ανακυρηξη του κρατους των Σκοπιων, κινηθηκαν αμεσα σε 2 σημαντικωτατα θεματα
    1) πηραν τα διακαιωματα απο τον ICAO για το Macedonian airlines ετσι ωστε κανεις ποτε να μην μπορει να χρησιμοποιησει το ονομα ή παραγωγο του Macedonian (το ΜΑΤ που εχουν οι Σκοπιανοι τωρα δεν ειναι ακρωνυμιο και το MACEDONIAN AIRLINES που εχουν γραψει πανω στο αεροπλανο το εκαναν αυθαιρετα ....χωρις να αντιδρασουμε εμεις μεχρι τωρα....βρε ...βρε

    2) Δημιουργησαν το Μακεδονικο πρακτορειο ειδησεων (δεν υπηρχε μεχρι τοτε) και "εκλεισαν" και αυτο το ονομα για λογαριασμο ελληνικου και μονο πρακτορειου

    ....δεν γνωριζουμε τα ονοματα αυτων που εκαναν αυτες τις ενεργειες(πολιτικων ή υπηρεσιακών παραγοντων, αλλα χαρη στις ενεργειες που εκαναν τοτε, μπορει σημερα να χρησιμοποιειθει και παλι το ΜΑκεδονικες Αερογραμμες απο την νεα Ολυμπιακη
    2)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. @Μιχαλης

    Κανεις λαθος, δεν μπορουν να χρησιμοποιησουν κανενα παραγωγο του Μακεδονικος ή Μακεδονια....απο οτι διαβαζω μαλλον θα δωσουν το ονομα AEROMAK στην νεα εταιρεια.....μιας καιη ΜΑΤ (δεν ειναι ακρωνυμιο) εχει χρεωκοπησει(χρωσταει εκατομμυρια ευρω στην JAT και θα κλεισει.

    Απο τον κανονισμο του ICAO δεν επιτρεπεται μια νεα εταιρεια να εχει ονομα που σχετιζεται με οποιοδηποτε τροπο με καποια που ηδη υπαρχει.

    Για παραδειγμα δεν θα μπορουσε να υπαρξει ποτε εταιρεια αεροπορικη που θα ειχε το ονομα

    Olympian airways....British airlines....French airways.... easy airlines..... κοκ

    φανταζομαι εγινε κατανοητο γιατι δεν μπορουν να χρησιμοποιησουν οι Σκοπιανοι ονομα που θα εχει σχεση με τη λεξη Macedonian

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Μόνο όταν θα ξαναδώ αεροπλάνο των Μακεδονικών Αερογραμμών στο αέρα θα πιστέψω αυτά που λέει Βγενόπουλος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Μην ξεχναμε πως ξεκινησε την πορεια του ο Βγενοπουλος
    ...αφετηρια της ραγδαιας ανελιξης του ηταν η υποθεση της μετοχης της εταιρειας Παυλιδης , που ειχε εξαγοραστει απο τον κολοσσο της παγκοσμιας αγορας τροφιμων KRAFT FOODS.

    Η KRAFT χρησιμοποιουσε το δικτυο του Παυλιδη στην Ελληνικη αγορα χωρις να αποδιδει στην ελληνικη εταιρεια το πραγματικο αντιτιμο των υπηρεσιων που λαμβανε ...εκμεταλευοταν δηλαδη τους μετοχους μειοψηφιας που ειχε ο Παυλιδης σαν εισηγμενη εταιρεια στο ελληνικο χρηματιστηριο. Οι μικρομετοχοι ομως ουτε ειχαν γνωση του θεματος ουτε μπορουσαν να αντιδρασουν στην καταχρηστικη αυτη πρακτικη του μεγαλομετοχου της Παυλιδης KRAFT. Tοτε ειναι που ο Βγενοπουλος μελετωντας τους ισολογισμους του Παυλιδη διαπιστωσε την παρατυπη αυτη πρακτικη.
    Αθορυβα αρχισε να αγοραζει με την ΜΑΡΦΙΝ μετοχες του Παυλιδη και οταν συγκεντρωσε ποσοστο 4,5% (το ποσοστο της λεγομενης καταστατικης μειψηφιας) εμφανιστικε στην γενικη συνελευση της εταιρειας , κατειγγειλε το γεγονος και υποχρεωσε τον μεγαλομετοχο KRAFT να αποζημιωσει την Παυλιδης με το πραγματικο αντιτιμο για της υπηρεσιες που λαμβανε. Το αποτελεσμα ηταν να αυξηθει η τιμη της μετοχης του Παυλιδη κατα 250% μεσα σε μερικες εβδομαδες (....αν δεν κανω λαθος), επειδη η τιμη ηταν υποτιμημενη εως τοτε. Το τελικο αποτελεσμα ηταν να εξαναγκαστει η KRAFT να αποσυρει την ΠΑυλιδης απο το ελληνικο χρηματιστηριο καταβαλοντας εξαιρετικο τιμημα σοτυς μικρομετοχους.

    Θυμιζω και την υποθεση του ΟΤΕ. Για χρονια δεν εμφανιζοταν ο στρατηγικος επενδυτης που περιμεναν οι κυβερνησεις (ΠΑΣΟΚ και ΝΔ). Παλι αθορυβα η ΜΑΡΦΙΝ αγορασε σημαντικο ποσοστο του ΟΤΕ απο το χρηματιστηριο και πουλησε με καλο premium (σε δυσκολες χρηματιστηριακα εποχες) στην Deutche Telecom

    Αυτα για την ιστορια....
    Ο Βγενοπουλος εχει αποδειξει οτι εχει διορατικοτητα, εξαιρετικη μεθοδολογια και συστηματικα πετυχαινει τους στοχους του.

    Εγω προσωπικα ειμαι αισιοδοξος Ακριτα οτι συντομα θα εχουμε την χαρα να δουμε τις Μακεδονικες Αερογραμμες να πετανε παλι , πολυ πιο δραστηριες μαλιστα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Καλομελέτα κι έρχεται. Ο Β. δεν χάνει λεφτά.

    http://www.agelioforos.gr/default.asp?pid=7&ct=8&artid=4321

    Σύμφωνα με πληροφορίες του «Α», η πολιτική δρομολογίων των Μακεδονικών Αερογραμμών, οι οποίες ενδεχομένως να ενεργοποιηθούν ακόμη και μέχρι το τέλος του 2009, θα διαμορφωθεί λαμβάνοντας υπόψη τα ακόλουθα:

    - Πρώτον, το μεγάλο αριθμό μεταναστών από την κεντρική Μακεδονία προς τη Γερμανία και κυρίως προς τις περιοχές του Μονάχου, της Στουτγάρδης και της Φρανκφούρτης. Επομένως, μπορούμε μετά βεβαιότητος να υποθέσουμε ότι τα δρομολόγια από τη Θεσσαλονίκη προς γερμανικά αεροδρόμια που είχε σε καθημερινή βάση η παλαιά Ολυμπιακή θα «καλυφθούν».

    - Δεύτερον, το μεγάλο αριθμό μεταναστών από τις γειτονικές της Βόρειας Ελλάδας περιοχές (Σκόπια, Κόσοβο, Αλβανία) σε χώρες πέραν του Ατλαντικού και κυρίως στον Καναδά. Ολοι αυτοί σήμερα εξυπηρετούνται κυρίως από Γερμανία, Αυστρία ή Ιταλία και ασφαλώς, αν κινηθούν μέσω Θεσσαλονίκης, κερδίζουν χρόνο και χρήμα. Κατά πάσα πιθανότητα, από τον προσεχή Μάρτιο θα υπάρξει η πρώτη απευθείας υπερατλαντική αεροπορική σύνδεση της Θεσσαλονίκης με κάποιο αεροδρόμιο του Καναδά. Αυτό θα συμβεί ακόμη κι αν η επέκταση του διαδρόμου προσγείωσης-απογείωσης που βρίσκεται σε εξέλιξη δεν έχει ολοκληρωθεί.

    - Τρίτον, την ανθρωπογεωγραφία των τουριστών που δέχονται η Θεσσαλονίκη, η Χαλκιδική και η Πιερία, οι οποίες τα τελευταία χρόνια «βουλιάζουν» όχι μόνον από Γερμανούς και Βρετανούς, αλλά και Ρώσους και Σέρβους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Σχόλια τα οποία θα περιέχουν Greekenglish, ύβρεις, μειωτικούς και συκοφαντικούς χαρακτηρισμούς δεν θα αναρτώνται.