Το blog, για τους λόγους που βιώνουμε προσωπικά, οικογενειακά και κοινωνικά, αλλάζει την κύρια κατεύθυνσή του και επικεντρώνεται πλέον στην Κρίση.
Βασική του αρχή θα είναι η καταπολέμηση του υφεσιακού Μνημονίου και όποιων το στηρίζουν.
Τα σχόλια του Κρούγκμαν είναι χαρακτηριστικά:
...Άρα βασιζόμαστε τώρα σε ένα σενάριο σύμφωνα με το οποίο η Ελλάδα είναι αναγκασμένη να «πεθάνει στη λιτότητα» προκειμένου να πληρώσει τους ξένους πιστωτές της, χωρίς πραγματικό φως στο τούνελ.Και αυτό απλώς δεν πρόκειται να λειτουργήσει....[-/-]....οι πολιτικές λιτότητας οδηγούν την οικονομία σε τόσο μεγάλη ύφεση που εξανεμίζονται τα όποια δημοσιονομικά οφέλη, υποχωρούν τα έσοδα και το ΑΕΠ και ο λόγος του χρέους προς το ΑΕΠ γίνεται χειρότερος.

Τρίτη, 23 Μαρτίου 2010

ΒΟΥΛΓΑΡΙΑ Γιατί θα μπλοκάρει την ένταξη της ΠΓΔΜ στην Ε.Ε.

Του Μπάμπη Μπίκα

Δεν είναι μόνο η Ελλάδα που αντιμετωπίζει προβλήματα με τους βόρειους γείτονές της της ΠΓΔΜ σχετικά με το “μακεδονικό” και τις απαιτήσεις των Σκοπίων να αναγνωριστεί “μακεδονικό έθνος και μακεδονική γλώσσα” ως αντάλλαγμα για μια συμβιβαστική συμφωνία γύρω από το όνομα.

Αντίστοιχο ζήτημα αντιμετωπίζει και η Βουλγαρία, η οποία έχει στους κόλπους της τους διάφορους “μακεδονιστές”, δηλαδή αυτούς τους κατοίκους της στη νοτιοδυτική περιοχή του Πιρίν, που δηλώνουν “Μακεδόνες” στην εθνική ταυτότητα.

Η οργάνωση ΟΜΟ “Ίλιντεν” - Πιρίν, που δραστηριοποιείται στη νοτιοδυτική περιοχή της Βουλγαρίας και θεωρείται παράνομη από τις βουλγαρικές αρχές, κατά καιρούς κάνει την εμφάνισή της με εκδηλώσεις, συνέδρια και ανακοινώσεις. Η τελευταία της ήρθε μόλις προχθές, για να απευθύνει μομφή στη βουλγαρική κυβέρνηση, η οποία συζητά με την ΠΓΔΜ την υπογραφή μιας νέας συνθήκης καλής γειτονίας, που απαιτείται από την ενταξιακή πορεία της προς την Ε.Ε. Η οργάνωση αυτή ζητά, πριν.......
 από την υπογραφή της σχετικής συμφωνίας, η Βουλγαρία να αναγνωρίσει “μακεδονική ταυτότητα”. Να θυμίσουμε ότι η Βουλγαρία ήταν η πρώτη χώρα το 1991 που έσπευσε να αναγνωρίσει την ΠΓΔΜ ως “Μακεδονία”, σημειώνοντας ότι αναγνωρίζει “μακεδονικό κράτος” και προφανώς όχι “μακεδονικό έθνος και γλώσσα”, αφού θεωρεί ότι οι (Σλαβο)“μακεδόνες” είναι Βούλγαροι στην εθνικότητα και η γλώσσα τους βουλγαρική.

Ανακοίνωση της ΟΜΟ “Ίλιντεν” - Πιρίν, που εστάλη στο βουλγαρικό πρακτορείο “FOCUS” και αναδημοσιεύτηκε από πολλά μέσα της ΠΓΔΜ, ζητά από τη Βουλγαρία να αναγνωρίσει “μακεδονικό έθνος και γλώσσα”, καθώς και “αμοιβαία αναγνώριση των μειονοτήτων στις δύο χώρες”. Κάτι τέτοιο η Σόφια το αρνείται στο πλαίσιο υπογραφής της συμφωνίας με τα Σκόπια και η οργάνωση το εντάσσει στην εκβιαστική τακτική των βουλγαρικών αρχών, εκτιμώντας ότι η βουλγαρική κυβέρνηση θα χρησιμοποιήσει το φόβητρο του “μπλοκαρίσματος της ενταξιακής πορείας της ΠΓΔΜ στην Ε.Ε., κατά το παράδειγμα της Ελλάδας”.

“Μακεδονία του Πιρίν”

Ως γνωστόν, οι εθνικιστές των Σκοπίων, πέραν της σημερινής επικράτειας της ΠΓΔΜ, που ονομάζουν “Δημοκρατία της Μακεδονίας” (η οποία ταυτίζεται με αυτό που αποκαλούν “Μακεδονία του Βαρδάρη”), θεωρούν ότι ένα κομμάτι της συνολικής Μακεδονίας βρίσκεται υπό ελληνική κατοχή (αυτήν που αναφέρουν ως “Μακεδονία του Αιγαίου” και ένα άλλο μικρότερο υπό βουλγαρική κατοχή (αυτήν που αναφέρουν “Μακεδονία του Πιρίν”).

Κάποιοι εκ των κατοίκων της “Μακεδονίας του Πιρίν” (πρωτεύουσά του το Μπλαγκόεβγκραντ) θεωρούν ότι είναι “Μακεδόνες” και όχι Βούλγαροι. Αν και στην προ δεκαετίας απογραφή η επίσημη καταγραφή αυτών που δήλωσαν τέτοιοι ήταν 3%, οι εθνικιστές τους υποστηρίζουν ότι αποτελούν τα 2/3 της περιοχής του Πιρίν (δηλαδή περίπου 250.000 στο σύνολο των 370.000 της περιοχής). Η οργάνωση που έχει εμφανιστεί και δραστηριοποιηθεί τις δύο τελευταίες δεκαετίες με τη σημαία του “μακεδονισμού” είναι η ΟΜΟ “Ίλιντεν” - Πιρίν, δηλαδή Ενωμένη Μακεδονική Οργάνωση “Ίλιντεν” του Πιρίν.

Μάλιστα, οι (Σλαβο)μακεδόνες της Βουλγαρίας καταλήγουν με την προειδοποίηση ότι κάτι τέτοιο “θα οδηγήσει τις δύο χώρες σε επιδείνωση των σχέσεών τους και την περιοχή στην αποσταθεροποίηση”. Απειλούν δε με προσφυγές στα ευρωπαϊκά δικαστήρια, όπως έχουν κάνει και κατά το παρελθόν.

Σε αναζήτηση μέσα στις ιστορικές ατραπούς

Τρία ονόματα θεωρούνται “ιερά” για κάποιους στα Κεντρικά Βαλκάνια και μεταξύ αυτών, πέραν του ΟΜΟ (το οποίο εμφανίζεται και σε βουλγαρικών κατευθύνσεων οργανώσεις) και του Ίλιντεν (από την εξέγερση το 1903 τη μέρα του προφήτη Ηλία με το παλιό ημερολόγιο στο Κρούσεβο της σημερινής ΠΓΔΜ, όπου και τιμάται δεόντως στις 2 Αυγούστου κάθε χρόνο, συμβολίζοντας τον “μακεδονικό μεγαλοϊδεατισμό”), υπάρχει το ΒΜΡΟ (Εσωτερική Μακεδονική Επαναστατική Οργάνωση) που χρησιμοποιούν δεκάδες οργανώσεις στην ΠΓΔΜ αλλά και στη Βουλγαρία.

Όλα τους έλκουν την ιστορική δικαίωσή τους από τις καταστάσεις του 1893 στην ευρύτερη μακεδονική περιοχή στα Κεντρικά Βαλκάνια μέσα στην Οθωμανική αυτοκρατορία. Τότε που εκδηλώθηκαν και οι δύο τάσεις στους κόλπους της αριστερής οργάνωσης ΒΜΡΟ (καμία ιδεολογική σχέση με το αντίστοιχο κυβερνών κόμμα στα Σκόπια): από τη μία ήταν οι σεντραλιστές και από την άλλη οι βερχοβιστές. Δηλαδή, αυτοί που ήθελαν ένα κεντρικό μακεδονικό κράτος στις γεωπολιτικές διευθετήσεις μετά την κατάρρευση της Οθωμανικής αυτοκρατορίας και εκείνοι που τάσσονταν με τον βουλγαρισμό. Μετεξέλιξη εκείνης της αντίθεσης είναι η σημερινή ανάμεσα σε αυτούς που θεωρούν ότι είναι Μακεδόνες και σε εκείνους που τους θεωρούν Βούλγαρους.

Μία αντίθεση που καταγράφηκε ως τέτοια μεταξύ των διαφόρων παραγόντων της περιοχής, αλλά απέκρυψε και μία άλλη διάσταση: την κοινωνικοπολιτική. Δηλαδή, αυτούς που έδιναν έμφαση στο εθνικό και εκείνους που επικέντρωναν στο κοινωνικό, όπως ο εκ των ηγετικών φυσιογνωμιών του ΒΜΡΟ Γιαν Σαντάνσκι, ο οποίος μάλιστα είχε ταχθεί με την αντιεξουσιαστική πτέρυγα, την τότε Κομμουνιστική Διεθνή.

(Απλώς να παραπέμψουμε εδώ και στην ομάδα των νιχιλικών αναρχικών αντιλήψεων “βαρκάρηδων” στη Θεσσαλονίκη, που έγιναν πασίγνωστοι με τις ανατινάξεις και τις βομβιστικές ενέργειες το 1903, για να στρέψουν τη διεθνή προσοχή στο μακεδονικό ζήτημα).

Εφημερίδα Μακεδονία
Μαρ 21, 2010

6 σχόλια:

  1. Το 1946 στην απογραφή του πληθυσμού της Βουλγαριας, στην περιοχή του Πιρίν σε σύνολο 252.908 κατοίκων οι 160.541 ή 70% δήλωσαν εθνικά Μακεδόνες (Επίσημα στοιχεία της Βουλγαρίας). Το 1956 ο αριθμός αυξήθηκε στις 178.862 (Για το 1956 τα στοιχεία δεν δημοσιεύτηκαν επίσημα, αλλά τα έχει επιβεβαιώσει το Βουλγαρικό Παρατηρητήριο Συμφωνιών του Ελσίνκι). Ο εκπρόσωπος του βουλγαρικού Π.Σ.Ε πρόσφατα δήλωσε ότι οι 178.862 που δήλωσαν στην απογραφή ότι είναι εθνικά Μακεδόνες σίγουρα δεν έπασχαν από μαζική ψύχωση και ότι θα πρέπει το επίσημο βουλγαρικό κρατος να σταματήσει να στρουθοκαμηλίζει μπροστά σ'αυτά τα γεγονότα. Ιδιαίτερη κριτική έγινε για τις οφθαλμοφανείς διαστρεβλώσεις των στοιχείων από τις βουλγαρικές αρχές: 1956 Μακεδόνες δήλωσαν 178.862 άτομα. Το 1965 δήλωσαν 8.750, το 1975 μηδέν, το 1992 μηδέν (μετά από διεθνείς πιέσης για διαφάνεια το 1993 δώθηκαν στοιχεία για 10.803 τα οποία είχαν δηλώσει εθνικά Μακεδόνες) και το 2001 πάλι μηδέν !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Πριν από το 1946 και στις τότε απογραφές υπήρχαν "εθνικοί Μακεδόνες" στην Βουλγαρία, στην Γιουγκοσλαβία, στην Ελλάδα και στην Οθωμανική αυτοκρατορία;
    Λύσε μου αυτήν την απορία σε παρακαλώ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Βεβαίως. «Απογραφή του πληθυσμού της Ελλάδος κατά την 19 Δεκεμβρίου 1920 – Αποτελέσματα δια την Θεσσαλίαν και Άρταν, Αθήνα 1929, σελίδα 182» Νομός Τρικάλων.
    Σε αυτό το νομό, σύμφωνα με το ελληνικό κράτος υπήρχαν 37 άτομα που είχαν ως μητρική γλώσσα τη ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΗ. Πρόκειται μάλλον για Μακεδόνες που αναζήτησαν προσωρινά εργασία στη Θεσσαλία (είναι όλοι άντρες). Το ελληνικό κράτος, δυστυχώς, απαγόρευσε τη δημοσίευση πέντε τόμων που αφορούσαν τις νέες επαρχίες καθώς και την παρουσίαση των συγκεντρωτικών πινάκων με τη διάκριση του πληθυσμού κατά γλώσσα και θρησκεία και δημοσίευσε μόνο τα αναλυτικά στοιχεία για τα γεωγραφικά διαμερίσματα της Παλαιάς Ελλάδας (Στερεά – Εύβοια, Θεσσαλία – Άρτα, Ιόνια Νησιά, Κυκλάδες, Πελοπόννησο)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Καταρχήν αυτό που κατέγραψε η απογραφή του 20 είναι η γλώσσα "Μακεδονική" και όχι "εθνικά Μακεδόνες" ή κάτι παρεμεφερή, την οποία γλώσσα σαφώς και μιλάνε και οι Έλληνες σλαβόφωνοι ή γραικομάνους όπως υποτιμητικά τους λέτε. Άρα δεν αποδεικνύει αυτό τον ισχυρισμό σου και η οποία βέβαια "Μακεδoνική" δεν έχει καμία σχέση με αυτήν της FYROM.

    Κατά δεύτερον πως ήταν δυνατόν να το απαγόρευσε όταν το έκδοσε η Γενική Στατιστική Υπηρεσία της Ελλάδος και βρίσκεται στο αρχείο της στην διάθεση οποιονδήποτε;
    Άλλωστε ο Λιθόξοου από εκεί το βρήκε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Χαχαχα οι κακομοιροι οι σκοπιανοι ψευτομακεδονες!!
    Στο τελος και οι Αλβανοι θα τους κανουνε βετο

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Καλά και σε κάθε προεκλογική περίοδο στην Ελλάδα λόγο για 200000 εθνικά "Μακεδόνες" κάνετε με γραφικά συνθήματα τύπου Gore Γκλάβατα αλλα στο τέλος παίρνετε το Gore Γκλάβατα.

    Η πολύ μεγάλη πλειοψηφία αυτών που θεωρείται εθνικά "Μακεδόνες" αδερφούς σας ποτε ΔΕΝ αισθάνθηκε το ίδιο. Φανατικά Βούλγαροι η Έλληνες δηλώνανε, δηλώνουνε και θα δηλώνουμε.

    Όσα αφορά τις Βουλγαρικές στατιστικές μέχρι το 1948 ο Dimitrov ακολουθώντας πιστα τις διαταγές του πατερούλη βάφτιζε με το ζόρι τους Βουλγαρους του Πιριν ως εθνικά "Μακεδόνες". Για τις διαμαρτυρίες τους κατά την περίοδο αυτή ότι δεν είναι εθνικά "Μακεδόνες" αλλα Βούλγαροι ούτε κουβέντα.

    Άντε Gore Γκλάβατα. Ήθελα να ξερα και στην Βουλγαρία Gore Γκλάβατα λένε στους Βουλγαρους?

    Η μήπως επειδή η φράση είναι ακριβώς ίδια στα Βουλγαρικα χρησιμοποιούνε κάτι ελαφρώς διαφορετικό.

    Αντί gia Alexandar Veliki to Sasa Velikiot.

    Ήμαρτον ρε ήμαρτον...

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Σχόλια τα οποία θα περιέχουν Greekenglish, ύβρεις, μειωτικούς και συκοφαντικούς χαρακτηρισμούς δεν θα αναρτώνται.