Το blog, για τους λόγους που βιώνουμε προσωπικά, οικογενειακά και κοινωνικά, αλλάζει την κύρια κατεύθυνσή του και επικεντρώνεται πλέον στην Κρίση.
Βασική του αρχή θα είναι η καταπολέμηση του υφεσιακού Μνημονίου και όποιων το στηρίζουν.
Τα σχόλια του Κρούγκμαν είναι χαρακτηριστικά:
...Άρα βασιζόμαστε τώρα σε ένα σενάριο σύμφωνα με το οποίο η Ελλάδα είναι αναγκασμένη να «πεθάνει στη λιτότητα» προκειμένου να πληρώσει τους ξένους πιστωτές της, χωρίς πραγματικό φως στο τούνελ.Και αυτό απλώς δεν πρόκειται να λειτουργήσει....[-/-]....οι πολιτικές λιτότητας οδηγούν την οικονομία σε τόσο μεγάλη ύφεση που εξανεμίζονται τα όποια δημοσιονομικά οφέλη, υποχωρούν τα έσοδα και το ΑΕΠ και ο λόγος του χρέους προς το ΑΕΠ γίνεται χειρότερος.

Παρασκευή 14 Ιανουαρίου 2011

Ο Μέγας Αλέξανδρος στο Λούβρο

Η μεγάλη έκθεση με τίτλο «Στο βασίλειο του Μεγάλου Αλεξάνδρου – Η αρχαία Μακεδονία» θα ανοίξει για τους επισκέπτες του Λούβρου τον ερχόμενο Οκτώβριο και θα διαρκέσει ως και τον Ιανουάριο του 2012, η προετοιμασία της όμως, έχει ήδη σχεδόν ολοκληρωθεί. Κατά την πολλοστή επίσκεψή της στη Θεσσαλονίκη και άλλες μακεδονικές πόλεις όπου εκτίθενται ευρήματα από αρχαιολογικές ανασκαφές, η επιμελήτρια της έκθεσης και διευθύντρια του τμήματος Ελληνικών και Ρωμαϊκών Αρχαιοτήτων του Μουσείου του Λούβρου κυρία Σοφί Ντεσάμπ κατέληξε στην επιλογή 668 αντικειμένων από έντεκα συνολικά Εφορείες Αρχαιοτήτων και μουσεία της Βόρειας Ελλάδας.
«Οι Γάλλοι γνωρίζουν ότι ο Μέγας Αλέξανδρος ήταν Ελληνας, όχι όμως και Μακεδόνας. Τα πράγματα είναι λίγο μπερδεμένα. Δεν γνωρίζουν ότι η Μακεδονία - γενέτειρα του Μεγάλου Αλεξάνδρου είναι Ελλάδα. Η έκθεση λοιπόν θα είναι μια καταπληκτική ευκαιρία για να γνωρίσουν οι κάθε εθνικότητας επισκέπτες του Λούβρου τον Μέγα Αλέξανδρο, την καταγωγή και τη διαχρονικότητα του μύθου του», έλεγε σήμερα στη Θεσσαλονίκη όπου βρίσκεται, η κ. Ντεσάμπ, η οποία υπενθύμισε επίσης πως οι....
 πρώτες ανασκαφές στον αρχαιολογικό χώρο της Βεργίνας έγιναν από τον γάλλο αρχαιολόγο Λέον Εζέ (1861) όταν ακόμα η Μακεδονία βρισκόταν υπό τουρκική κατοχή.

Ο γάλλος αρχαιολόγος και οι συνεργάτες του μάλιστα, αλλά και πολλοί γάλλοι περιηγητές πήραν μαζί τους αρκετά από τα ευρήματα των ανασκαφών τους, τα οποία βρίσκονται σήμερα στο Λούβρο και θα αποτελέσουν - με την ευκαιρία της έκθεσης- τη βάση για την επανένωση των συνόλων των αρχαιολογικών ευρημάτων, αφού τα μισά βρίσκονται στη Γαλλία.

Η έκθεση στο Λούβρο θα χωρίζεται σε 10 ενότητες, που θα αρχίζουν από τα ευρήματα της πρώτης ανασκαφής που έγινε στη Βεργίνα από τον Λεόν Εζέ και την ιστορία των ελληνικών ανασκαφών στο σύνολο της Μακεδονίας, την ιστορία της Μακεδονίας από την εποχή του Χαλκού ως τον 4ο μ. Χ αιώνα. Ειδικότερα θα γάινει ανααφορά στην Κλασσική εποχή (από τον Αλέξανδρο τον Α΄ως τον Μέγα Αλέξανδρο), τη Μακεδονία μετά τον Μέγα Αλέξανδρο, την κοινωνική και δημόσια ζωή στη (οπλισμός, σάρισες, γυναικεία κοσμήματα, συμπόσια κ.ά), την παραγωγή τέχνης, τη θρησκεία και τον θάνατο (ταφικά έθιμα, κτερίσματα κ.ά), τη ρωμαϊκή Μακεδονία και τέλος τον μύθο και την ακτινοβολία του Μεγάλου Αλεξάνδρου σε όλο τον κόσμο της αρχαιότητας.

Κεντρικό έκθεμα θα αποτελέσει το ψηφιδωτό με σκηνή κυνηγιού από τον αρχαιολογικό χώρο της Πέλλας αλλά και το χρυσό στεφάνι που εντόπισε τον Αυγουστο του 2008 στην αγορά της Βεργίνας η αρχαιολόγος και ευρωβουλευτής κ. Χρυσούλα Παλιαδέλη (το χρυσό στεφάνι συντηρήθηκε και εκτίθεται για πρώτη φορά στο γαλλικό κοινό) και η προτομή του Μεγάλου Αλεξάνδρου (ρωμαικών χρόνων), επίσης από το μουσείο της Πέλλας. 

ΠΗΓΗ: http://www.tovima.gr/default.asp?pid=2&ct=4&artId=377954&dt=13/01/2011#ixzz1B0bJ5lQn

5 σχόλια:

  1. Λίγο άσχετο, αλλά μια και έριξα μια ματιά αυτές τις μέρες στο κεφάλαιο που έγραψε ο Ντάνφορθ για το A Companion to Ancient Macedonia (Blackwell)...

    Ο τύπος είναι φοβερός, χρησιμοποιεί ό,τι στοιχεία τον συμφέρουν στο να διατηρήσει μια και καλά "ουδέτερη" στάση μεταξύ Ελλάδας και ΠΓΔΜ, π.χ. Μπόρζα και Μπάντιαν για την "ταυτότητα" των αρχαίων Μακεδόνων αλλά κανέναν άλλον ή αντιπαραβολή του γνωστού χάρτη της υποτιθέμενης "Μεγάλης Ελλάδας" που προβάλλουν οι Ουρανοτοξίτες με τους αντίστοιχους της "Μεγάλης Μακεδονίας" εκ ΠΓΔΜ και διασποράς.

    Επίσης η χρήση των όρων "Μακεδόνες" και "Μακεδονία" είναι τέτοια που νομίζεις (αν είσαι άσχετος και διαβάζεις κάτι σχετικό για πρώτη φορά) ότι "Μακεδόνας" = "σλαβόφωνος κάτοικος της Μακεδονίας γιατί δεν υπήρχαν άλλοι", ο οποίος αν έχει ελληνική εθνική ταυτότητα μπορεί να είναι και Έλληνας Μακεδόνας αλλά αν όχι παραμένει κάτι σαν Μακεδόνας Μακεδόνας. Ε ρε γλέντια! Δεν αναφέρω άλλα...

    Πάντως αν η Παμμακεδονική έγραφε χαζομάρες για τους Καλάς όπως αυτές που παραθέτει ο Ντάνφορθ (Μακεδόνες αδερφοί και αηδίες), δε βρίσκω λόγια να τους χαρακτηρίσω. Κανέναν editor δεν έχουν ή γράφουν ό,τι τους κατέβει; Αρνούνται στους Σκοπιανούς που είναι και ντόπιοι στην περιοχή αλλά δέχονται τον κάθε Ινδο-ιρανό ως "Μακεδόνα";

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ανώνυμε εάν παρακαλούθησες την κουβέντα που είχα με τον Ντάνφορθ, επέμεινα στο να τον χαρακτηρίζω-λίαν επιεικώς- ως μεταμοντέρνο υπερσχετικιστή. Ένα από τα επιχειρήματά μου ήταν ότι αυτοί του είδους οι επιστήμονες, κατά την κατάθεση των απόψεων τους πέφτουν σε εσωτερικές αντιφάσεις. Μία από αυτές είναι και η χρήση «Macedonian» ως ταυτότητα προσδιορισμού. Αυτό το επιχείρημα (της αντίφασης) δεν είναι δικό μου αλλά του Καθηγητή του Cambridge, Richard Evans. Αυτό το επιχείρημα αλλά και άλλα τα γράφει στο βιβλίο του «Για την υπεράσπιση της ιστορίας» όπου έχει σαν στόχο την έκθεση των αρνητικών πλευρών του μεταμοντερνισμού.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ρίξε τίποτα και για την Παμμακεδονική. Μα είναι σοβαρά πράγματα αυτά που λένε;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ανώνυμε η Παμμακεδονική με διαβάζει και μπορεί εάν θέλει να επέμβει. Δεν έχω ορέξη να το παίξω σύμβουλος και ούτε είμαι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Προφανώς, τη γνώμη σου ρώτησα απλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Σχόλια τα οποία θα περιέχουν Greekenglish, ύβρεις, μειωτικούς και συκοφαντικούς χαρακτηρισμούς δεν θα αναρτώνται.