Το blog, για τους λόγους που βιώνουμε προσωπικά, οικογενειακά και κοινωνικά, αλλάζει την κύρια κατεύθυνσή του και επικεντρώνεται πλέον στην Κρίση.
Βασική του αρχή θα είναι η καταπολέμηση του υφεσιακού Μνημονίου και όποιων το στηρίζουν.
Τα σχόλια του Κρούγκμαν είναι χαρακτηριστικά:
...Άρα βασιζόμαστε τώρα σε ένα σενάριο σύμφωνα με το οποίο η Ελλάδα είναι αναγκασμένη να «πεθάνει στη λιτότητα» προκειμένου να πληρώσει τους ξένους πιστωτές της, χωρίς πραγματικό φως στο τούνελ.Και αυτό απλώς δεν πρόκειται να λειτουργήσει....[-/-]....οι πολιτικές λιτότητας οδηγούν την οικονομία σε τόσο μεγάλη ύφεση που εξανεμίζονται τα όποια δημοσιονομικά οφέλη, υποχωρούν τα έσοδα και το ΑΕΠ και ο λόγος του χρέους προς το ΑΕΠ γίνεται χειρότερος.

Παρασκευή, 2 Δεκεμβρίου 2011

Δημοτικά τραγούδια Μακεδονικού Αγώνα στο Σλαβικό ιδίωμα

O επιθεωρητής των δημοτικών σχολείων Εδέσσης Γεώργιος Πάλλας είχε την έμπνευση να περισυλλέξει ντόπια σλαβόφωνα δημοτικά τραγούδια , των περιοχών  της Έδεσσας και Φλώρινας, αναφερόμενα στον Μακεδονικό αγώνα.  Αυτά δημοσιεύτηκαν στο περιοδικό Μακεδονικά  της Εταιρίας των Μακεδονικών Σπουδών το 1963[Σύμμεικτα, 5oς τ. Ε΄, Θεσσαλονίκη ]  και είναι ενδεικτικά της ελληνικότητας  των σλαβόφωνων κατά την κρίσιμο εκείνη περίοδο με τους κινδύνους  που διέτρεχαν  από  τους  Βουλγάρους  κομιτατζήδες . 
Η απόδοση και η  μετάφραση   είναι από τον Πάλλα. Επίσης ευχαριστώ το Ντόπιο Μακεδόνα και αυτόν που του υπέδειξε αυτό το ιστορικό ντοκουμέντο.
Ας δούμε λοιπόν μερικά από αυτά:





Η Μάχη του Γκράντατς του  όρους Πάϊκο


1.
Νά Γκραντάτς πονκαγια (τρις]
να Γκονμεντζια σλονσιαγια

2.
Να Γκονμεντζια σλούσαγια (τρις)
κα του λϊστ σά στέοαγια

3.
Γκάρτσ* Αντάροι ψάρλια (τρις)
Μπονγκάρτσκοι κοντσίϊνια πάϊγκιατ.

4.
Μόμίτε μου νόοι ϊα (τρϊς)
πιοκέσιε να Γκάρτσιτε

5.
Μόμιτε σε σμέϊα (τρις)
Μπουγκάρτε κόα μπεϊνκια

6.
Γκάρτοιτε ol μόλοι (τρίς)
Μπουγκάριν νιά ζά κόλια.

7.
Μπουγκάριν ντά ζά κάλια (τρις)
κράφτα ντα μα πίϊα.

8.
Κράφτα ντα μα πίϊα (τρις)
ζέμια Γκάρτοια ντα ισμίϊα

1.
Στο Γκραντάτς σκάνανε τα βόλια
στην Γονμένιτσα ακούγανε

2.
Στην Γουμένιτσα ακούγανε
σαν τα φύλλα έτρεμαν

3.
Έλληνες Αντάρτες έριχναν
Βουλγαρικά σκυλιά έπεφταν..

4.
Τα κορίτσια κουβαλούσαν
δώρα εις τους  Έλληνας.

5.
Τα κορίτσια γελούσανε
οι  Βούλγαροι σαν έπεφταν

6.
Οι δε Έλληνες παρακαλούσαν
Βούλγαρο να έσφαζαν.

7.
Βούλγαρο να έσφαζαν
το αίμα του να έπιναν.

8.
Το αίμα του να έπιναν
την γη την 'Ελληνική να καθάριζαν.


Το τραγούδι αυτό αναφέρεται στην  συμπλοκή μεταξύ Ελλήνων   ανταρτών,  προφανώς σλαβόφωνων, και Βουλγάρων στην   κορυφή  του όρους Πάϊκο,    ή στην σλαβική Γκραντάτς. Πρόκειται για την υψηλή κορυφής του όρους, κωνοειδούς σχήματος,  που βρίσκεται στα    Μεγάλα   Λιβάδια   και   Καστανερής  στην –Επαρχία  Παιονίας.





Το τραγούδι του διδασκάλου


1.
Α μπρε Ντασκάλτσε
τύ κιαφϊρ ντονομάντσε,
τέμπε τά γκαζιού βατ
Αντάροι Γκάρτσοι ρανήλ σοι.

2.
Αϊερ Έφέντη,
βά ε Ιφτερά.
Αντάροι νε ράναλ,
Αμά  σους νιχ ονταμ

3.
Μόλιν τν σά μόλιεμ
νόγκον στράσνου μόλμπα
μένε ντά με ονσιάβις,
ότι βά Μπονγκάρτσκα ιφτερά.


4.
Νίε ντά ζαγκίνημε
όνοι ντα κιαρουβάι
να νάσια ζεμια
να Γκάρτσκα Μακεντόνια.

5.
Βά νε κι σατσίνε,
να γκάρτοκα ζίβοτ,
ντου Ιντέν κι ζά γκίνημε
ντα γκιαρούβατ  νάσια ζέμια
νιχ νε  κι ουστάϊμε


1.
Α βρε Δασκαλάκο
συ, κακούργε, εχθρέ μας,
για σένα λένε
ότι Έλληνες Αντάρτες διέθρεψες

2.
Όχι, Αφέντη (κύριε),
αύτή είναι συκοφαντία
Αντάρτας δεν διατρέφω
άλλα με αυτούς πηγαίνω

3.
Παρακαλώ,  σε παρακαλώ
με πολλή τρομερή παράκληση
έμενα να με αφήσεις
διότι αυτό είναι Βουλγάρικη συκοφαντία.

4.
Εμείς θα χαθούμε
αυτοί θα κερδίσουν
στην δική μας γι
στην Ελληνική Μακεδονία

5.
Αυτό δεν θα γίνει,
εφόσον Έλληνας ζει,
μέχρις ενός θ’ αποθάνουμε,
να κερδίσουν την δική μας χωρά
αυτούς δεν θα τους αφήσουμε

Το ανωτέρω τραγούδι αναφέρεται στην ανώνυμο δάσκαλο κατά τον Μακεδονικό αγώνα και μνημονεύει την σύλληψη του από  Τούρκου αστυνομικό, πληροφορημένος ότι ο Έλληνας δάσκαλος ήταν  τροφοδότης ανταρτών. Ο  δάσκαλος αρνείται την κατηγορία και την θεωρεί ως συκοφαντία, προερχομένη από τους  Βουλγάρους, οι οποίοι εχουν ως  σκοπό τη εκτόπιση από την  Μακεδονία του ελληνικού στοιχείου. Άλλα όπως λέει ο διδάσκαλος του τραγουδιού δεν θα συμβεί, εφ' όσον θα  υπάρχει ελληνική ψυχή ζώσα. Οι Βούλγαροι μετέτρεψαν προς το συμφέρον των το τραγούδι αυτό σε βουλγαρικό, λέγοντας για  Βούλγαρο διδάσκαλο. Άραγε οι Σκοπιανοί για τι δάσκαλο μιλάνε;



Τραγούδι για τον  Εδεσσαίο οπλαρχηγό Χρήστο Καραπάνο


1.
Χρήστου Καραπάνου
ου  Ντιμιρ Καπία
σου γκουλεμά τσέτα
 σέϊσιτ μουμτσέτα

2.
Ε βρε Μπουγκάροι
σλαβο-ιντοσκοι γκουμνάροι
νέμιτε μούτρα
ζα Μακεντόνια

3.
Ντελιμ Ι ζάφου
Χρήστου Καραπάνου
να βας βιε πρίβνου
ντουσμάν

4.
Νε κι ουστάβε
ιντεν ου βας
ου Γκάρτσκα
Μακεντόνια



1.
Ο Χρήστος Καραπάνος
μέσα στο Δεμι ο Κάπου
(είναι) με μεγάλο σώμα (ανταρτών)
με εξήντα παλληκάρια

2.
Ε βρε Βούλγαροι
σεις εκ των Σλάβων βρωμεροί
δεν έχετε πρόσωπο
για την Μακεδονία (δις)

3.
Εφ’όσο είναι εν ζωή
ο Χρήστος Καραπάνος
σε σας είναι πρώτος
εχθρός,

4.
Δεν θ’ αφήσει
ουδ' ένα από σας
μέσα στην Ελληνική
την Μακεδονία (δις).


Το τραγούδι  αυτό μιλάει για τον  αείμνηστο Χρήστο Καραπάνο, γνωστός στους  Εδεσσαίους ως Στρατηγός, ο όποιος είχε διατελέσει οπλαρχηγός κατά τον Μακεδονικό Αγώνα στην Αλμωπία και την Σερβοκρατουμένη Μακεδονία  στην περιοχή του Διμίρ - Καπία.. Πρόκειται για τις  Σιδηρές  Πύλες (όπως ονομάζονται επί Βυζαντινής αυτοκρατορίας,).



40 σχόλια:

  1. Ωραία τραγούδια λέτε να τα τραγουδήσουν στην Μελίτη στο "Μακεδονικό Πανηγύρι" ?
    Είμαι σίγουρος οτι ο γνωστός άγνωστος που σχολιάζει εδώ μέσα θα κάνει σχόλια εκτος θέματος και θα αλλάζει την συζήτηση...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Γκιόργκι Ντόντσεφ2 Δεκεμβρίου 2011 - 3:31 μ.μ.

    Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ντόντσεφ να είσαι πιο προσεκτικός στους χαρακτηρισμούς σου. Καταλαβαίνω ότι τέτοια τραγούδια δεν τα είχατε ποτέ, αλλά αυτή είναι η πραγματικότητα.
    Όσο για τους Μακεδόνες του Βόντεν που δεν ξέρουν τον Καραπάνο, πέστους να ρωτήσουν τους Μακεδόνες της Έδεσσας για να τους πουν ποιος ήταν ο Καραπάνος. Εάν δεν μπορούν υπάρχει και η...google.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. πολύ λογοκρισία πέφτει

    σε ποιό γλέντι θα ακούσουμε αυτά τα τραγούδια?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. συγνώμη αλλά δεν γίνεται να εγκρίνεις το σχόλιο μου και ύστερα ό,τι είναι ψέμμα να το διορθώσω.
    γιατί τόση ανασφάλεια ?
    υπάρχουν ποιό φιλέλληνες από τους Μακεδόνες της Ελλάδος..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Στη Μελίτη ελάτε να τα χορέψετε και να τα τραγουδήσετε εσείς αγαπητοί συμπολίτες.
    Εδώ εμείς σεβόμαστε κάθε πολιτιστική και εθνοτική ομάδα.
    Αφού εσείς αυτά τραγουδάτε και τιμάτε σαν παράδοση σας ορίστε να την παρουσιάσετε.
    Να μας πείτε και κανένα από αυτά που χρόνια χορεύετε αλλά ποτέ δεν τραγουδάτε!
    Ελπίζω μετά την ανάρτηση του παλιού και γνωστού αυτού τραγουδιού από τον ΑΚΡΙΤΑ να μην έχετε πρόβλημα να το τραγουδήσετε μαζί με τα παραπάνω δικά σας κόμιτι πέσνι φυσικά…
    ΣΣΑΡΕΝΙ ΤΣΣΟΡΑΠΙ
    Μάμα μι κουπίλα σσάρενι τσσοράπι
    Μάμα μι κουπίλα σσάρενι τσσοράπι
    Τρακ-τρουκ σσάρενι τσσοράπι
    Τρακ-τρουκ σσάρενι τσσοράπι
    Μάμα μι σπλέλα σσάρενι τσσοράπι
    Μάμα μι σπλέλα σσάρενι τσσοράπι
    Τρακ-τρουκ σσάρενι τσσοράπι
    Τρακ-τρουκ σσάρενι τσσοράπι
    Νι όνα γκι νόσε νι μεν’ γκι ντάβα
    Νι όνα γκι νόσε νι μεν’ γκι ντάβα
    Τρακ-τρουκ σσάρενι τσσοράπι
    Τρακ-τρουκ σσάρενι τσσοράπι
    Όνα κε γκι τσσούβα ντάροβι ντα ντάβαμ
    Όνα κε γκι τσσούβα ντάροβι ντα ντάβαμ
    Τρακ-τρουκ σσάρενι τσσοράπι
    Τρακ-τρουκ σσάρενι τσσοράπι
    Ιάσκα ντα νταρούβαμ να μόετο μόμτσσε
    Ιάσκα ντα νταρούβαμ να μόετο μόμτσσε
    Τρακ-τρουκ σσάρενι τσσοράπι
    Τρακ-τρουκ σσάρενι τσσοράπι
    ΧΡΩΜΑΤΙΣΤΕΣ ΚΑΛΤΣΕΣ
    Η μάνα μου αγόρασε χρωματιστές κάλτσες
    Η μάνα μου αγόρασε χρωματιστές κάλτσες
    Τρακ-τρουκ χρωματιστές κάλτσες
    Τρακ-τρουκ χρωματιστές κάλτσες
    Η μάνα μου έπλεξε χρωματιστές κάλτσες
    Η μάνα μου έπλεξε χρωματιστές κάλτσες
    Τρακ-τρουκ χρωματιστές κάλτσες
    Τρακ-τρουκ χρωματιστές κάλτσες
    Ούτε αυτή τις φορά, ούτε σε μένα τις δίνει
    Ούτε αυτή τις φορά, ούτε σε μένα τις δίνει
    Τρακ-τρουκ χρωματιστές κάλτσες
    Τρακ-τρουκ χρωματιστές κάλτσες
    Αυτή θα τις φυλάει δώρα να δίνω
    Αυτή θα τις φυλάει δώρα να δίνω
    Τρακ-τρουκ χρωματιστές κάλτσες
    Τρακ-τρουκ χρωματιστές κάλτσες
    Εγώ να δωρίζω στο αγόρι μου
    Εγώ να δωρίζω στο αγόρι μου
    Τρακ-τρουκ χρωματιστές κάλτσες
    Τρακ-τρουκ χρωματιστές κάλτσες

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Oftsaranets είπε...

    Στη Μελίτη ελάτε να τα χορέψετε και να τα τραγουδήσετε εσείς αγαπητοί συμπολίτες.

    Τι να έρθουμε να τραγουδήσουμε ρε έξυπνε μπεγκάιτε γκρτσι?έτνα μίσλα ίμαμε?μπίζερ βάλκανσκι? η εγκέικι μάικι?

    Σταματήστε να παίζεται αυτά και μετά συζητάμε...άντε σας πήραν χαμπάρι όλοι...μου αρέσει που βάζεις και το σαρενι τσοράπι, γιατί δεν έγραψες τις παραπάνω επιτυχίες σας που παίζεται στο πανηγύρι σας...ε?

    Ένας αγανακτησμένος μακεδόνας!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. ρε παιδιά , που μπορώ να απευθυνθώ για να δημοσιεύσουμε συλλογή από 2470 μαγνητοφωνημένα παραδοσιακά μακεδονικά τραγούδια , τα οποία τραγουδούν υπερήλικοι γηγενείς Μακεδόνες , από την περιοχή της Καστοριάς μέχρι τον μακεδονικό Βώλακα της Δράμας ?

    είναι κρίμα να χαθεί τέτοιος πολιτιστικός πλούτος...

    όπως και μιά συλλογή με εκατοντάδες μακεδονικές παροιμίες, όπως : ρόντι μι μάϊκο σο κασμέτ ι φρλι μι να πάτοτ/γέννησε με μάνα με τύχη και ρίξε με στο δρόμο ( για τους ελληνόφωνους που κατοικούν στη Μακεδονία )

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. για την μαχη του Γκαντατς(και οχι γκραντατς=κλεφτης!!!!) ολοι ξερουμε(και ολως τυχαιως(!?!?!) οι παλιοι αυτο θυμουνται και αυτο εχει επικρατησει) το θρυλικο τραγουδι "Μαλιχερι πουκαϊα" το οποιο ειναι αναφερεται στην μαχη και πιο συγκεκριμενα στον οπλαρχηγο Ιβαν Ορτζανοφ (Καρασουλιατα)...

    Maliheri pukaja, lele,
    maliheri pukaja,
    maliheri pukaja
    na Gandacho Planina,
    maliheri pukaja
    na Gandacho Planina.

    Tojo Vancho vojvoda, lele,
    tojo Vancho vojvoda,
    tojo Vancho vojvoda
    na chukarka sedeshe,
    tojo Vancho vojvoda
    na chukarka sedeshe.

    Na chukarka sedeshe, lele,
    na chukarka sedeshe,
    na chukarka sedeshe,
    zapoved izdavashe,
    na chukarka sedeshe,
    zapoved izdavashe.

    Jurush, brakja komiti, lele,
    jurush, brakja komiti,
    jurush, brakja komiti
    da ja oslobodime,
    da ja oslobodime
    majka Makedonija

    Θα ηταν πολυ χρησιμο να μαθουμε την πηγη(μαλλον τον δημιουργο) του δικου σας τραγουδιου που αναφερεται στην μαχη του Γκαντατς(και οχι γκραντατς=κλεφτης!!!)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Ναι σας είδαμε πόσο σέβεστε με τα Begajte Grci σας και τα περί Τούρκων και Αλβανών. Είπαμε είμαστε μπάσταρδοι αλλά αυτό δε σημαίνει πως είμαστε ηλίθιοι. Οπότε άσε τα τραγούδια που κανένα λογικό άνθρωπο δεν ενοχλούν και βάλε το θεϊκό άσμα της Σπάσκοβα που τραγουδούσατε φέτος για να δείξεις με τι φρούτα έχουμε να κάνουμε Βοσταρενιώτη. Γκέγκε (αφού έχετε και Αρβανίτες - μπαρδόν για τη φάρα σας "Αλβανούς" στο χωριό σας με καταλαβαίνεις).

    Χάνα μούνου.

    ΥΓ> Ρε Ντόντσεφ/Περικλή/Αριστοτέλη/Ντέλτσεφ/Μισίρκωφ γιατί αλλάζεις συνεχώς το παρατσούκλι σου όταν από το γράψιμο σου και μόνο προδίδεσαι;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Σολουντσάνετς

    Γιατι δεν ερχεσαι μια βολτα στο Βωλακα να τα τραγουδησουμε ολοι μαζι παρεουλα???Τωρα στις γιορτες θα ειμαι πανω στο χωριοι θα ενημερωσω και τους αλλους και θα σε περιμενουμε..Αντε γιατι μας τα χετε κανει...Ακριτα χωρις να ξερω και πολλα πολλα φιλε νομιζω πως μιλας συνεχως με τα ιδια ατομα!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Θεσσαλονικιέ το διαδίκτυο σαν χώρος (αντι)κοινωνικής δικτύωσης είναι και αυτός ένα μικρό χωριό. Για αυτό όλοι μας αναγνωριζόμαστε εύκολα παρόλο που μερικοί νομίζουν ότι αλλάζοντας ψευδώνυμα θα ....κρυφθούν.!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Ακριτα εχεις δικιο ετσι ειναι..Παντως ενα εχω να πω,θα μιλησω για το χωριο μου κ αυτο διοτι αναφερθηκε απο τον παραπανω.Πιο περηφανους Ελληνες στη Μακεδονια απο του Βωλακιωτες δε θα βρειτε,οι παλιοι μιλανε ακομα τη γλωσσα εγω εχει χρονια που εφυγα απο το χωριο κ δεν τη γνωριζω,ομως το οτι μιλανε τα ντοπικα δε σηναινει κατι.Καποτε μας λεγανε και βουλγαρους αλλα δε πειραζει..Σολουντσάνετς η προταση ισχυει.Και κατι τελευταιο και το ξαναλεω ο μονος λογος που τα γραφω αυτα ειναι διοτι επιασε στο στομα του το χωριο μου και προσπαθησε να περασει καποιο μηνυμα.Δεν ειναι καθολου τυχαιο οτι ολοι απο το χωριο εχουμε υπηρετησει στην ΕΜ'Κ.Κατι σημαινει αυτο.Συγχαρητηρια Ακριτα παντως για τον αγωνα που δινεις και καλο κουραγιο..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. όποιος έχει τοπικά παραδοσιακά τραγούδια στο σλαβοφανές ιδίωμα των Ελλήνων σλαβόφωνων Μακεδονίας παρακαλώ να μας στείλει το ηχητικό μάζι με μετάφραση τα όσα λέγονται στα ελληνικά, τον τόπο καταγωγής του τραγουδιού και ότι άλλες πληροφορίες πάνω στο τραγούδι υπάρχουν κι εμείς θα το ανεβάσουμε στο ίντερνετ.

    dopioimakedones@yahoo.gr

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Τα τραγουδάκια που ανάρτησες, Ακρίτα, είναι άξια για τους «Γκρτσι Κατιλι»!
    http://www.youtube.com/watch?v=kr5gUnAFVyM

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. «Ένας αγανακτησμένος μακεδόνας!» παραπάνω μάλλον δεν κατανόησε το ευγενικό της πρόσκλησης και με «ιερή αγανάκτηση» μου απάντησε:
    « Τι να έρθουμε να τραγουδήσουμε ρε έξυπνε μπεγκάιτε γκρτσι?έτνα μίσλα ίμαμε?μπίζερ βάλκανσκι? η εγκέικι μάικι?»
    Αγανακτισμένε Ελληνομακεδόνα επαναλαμβάνω την πρόταση.
    Ελάτε εσείς που τραγουδάτε και χορεύετε και τιμάτε τα Δημοτικά τραγούδια του Μακεδονικού Αγώνα στο Σλαβικό ιδίωμα που σήκωσε στο μπλόγκ του ο Ακρίτας.
    Εμείς οι Μακεδόνες αυτά που τραγουδάμε και χορεύουμε τα βλέπετε στις εκδηλώσεις μας. Αρκετές από τις εκδηλώσεις μας βρίσκονται στο ιντερνέτ όπου βλέπετε να τραγουδάμε αυτά που μας αρέσουν και μας εκπροσωπούν. Με χαρά να δούμε και εσάς να τραγουδάτε στην μητρική Μακεδόνικη γλώσσα σας και γλώσσα μας.
    Επειδή το ανακαλυφθέν ρεπερτόριο είναι καινούργιο σας έστειλα τα λόγια από το Σάρενι Τσουράπι το οποίο χορεύετε από όλους εδώ και πολλές δεκαετίες αλλά χωρίς λόγια!
    Γιατί αγανακτησμένε μου Ελληνομακεδόνα δεν ρωτάς τους αρμόδιους να σου απαντήσουν ΓΙΑΤΙ μέχρι σήμερα σου ΑΠΑΓΟΡΕΥΟΥΝ να το τραγουδήσεις δημόσια;
    Τι τρομερό λέει το τραγούδι;
    Όπως ξέρεις και όπως διαβάζεις τίποτα το τρομερό δεν λέει. Το χειρότερο από ‘όλα είναι η γλώσσα!!!
    Έκαναν τα αδύνατα δυνατά να σβήσουν την γλώσσα μας και θα άφηναν εσάς να τραγουδάτε Σάρενι Τσουράπι…..;;; Λέλεεεεεεεε!!!.
    Αφού τώρα σας το επιτρέπουν και ανεβάζουν στα μπλογκ τα τραγούδια στην γλώσσα μας και κάνουν και συσκέψεις για να σας πουν ότι η γλώσσα μας «Αποτελεί δε πολιτιστικό θησαυρό, τον οποίον οφείλουμε να διαφυλάξουμε, και πρέπει να ομιλείται άφοβα από τους Μακεδόνες Έλληνες (για όσους το χρησιμοποιούν)» τι κάθεστε; Άιντε τραγουδήστε τα.
    Και αν δεν σας αφήνουν πουθενά να τα πείτε ελάτε εδώ στην Οφτσάρανη.
    Και ελεύθερα θα τα πείτε και βραβείο θα σας δώσει ο Πάντε Ασλάκωφ…..
    Χαιρετίσματα σε όλους. Поздрав до сите

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Ακρίτα,

    ο μακεδόνας Σαββόπουλος στο τραγούδι του: "Οι παλιοί μας φίλοι", αναφέρει ότι: "Η ζωή αλλάζει δίχως να κοιτάζει τη δική σου μελαγχολία κι έρχεται η στιγμή για ν' αποφασίσεις με ποιους θα πας και ποιους θ' αφήσεις..."

    Κατανοώ τη μελαγχολία όλων αυτών των ηττημένων με τα κακόηχα σλαβικά ψευδώνυμα, αλλά η ζωή πηγαίνει μπροστά, όχι πάντα προς το καλύτερο, αλλά πάντως μπροστά... Για αυτό, ποιον τάχα αφορά η μελαγχολία εκείνων που δεν θέλουν ως πρωθυπουργό τον Παπαδήμο, αλλά τον γενίτσαρο Γκρούγιο!

    Πάντως εμείς τους ευχόμαστε ολόψυχα να βρεθούν σύντομα υπό τη σκέπη του, εκεί στα ιερά χώματα της δικής τους πατρίδας!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Oftsaranets είπε... Εμείς οι Μακεδόνες αυτά που τραγουδάμε και χορεύουμε τα βλέπετε στις εκδηλώσεις μας. Αρκετές από τις εκδηλώσεις μας βρίσκονται στο ιντερνέτ όπου βλέπετε να τραγουδάμε αυτά που μας αρέσουν και μας εκπροσωπούν.

    Για τελευταία φορά το γράφω μην κάνεις τον ΚΙΝΕΖΟ...
    Τι να έρθουμε να τραγουδήσουμε ρε έξυπνε μπεγκάιτε γκρτσι?έτνα μίσλα ίμαμε?μπίζερ βάλκανσκι? η εγκέικι μάικι?

    Γιατί δεν απαντάς πάνω σε αυτό?

    Ακρίτα όπως βλέπεις χάσιμο χρόνου είναι να συνομιλείς μαζί τους...αφού και οι ιδιοι γνωρίζουν πως είναι τα πράγματα απλά προσπαθούν να μην χάσουν τους "πελάτες" τους....

    Ένας αγανακτησμένος μακεδόνας!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. O ανώνυμος 3 Δεκεμβρίου 2011 11:42 π.μ.
    Μας είπε «Πάντως εμείς τους ευχόμαστε ολόψυχα να βρεθούν σύντομα υπό τη σκέπη του, εκεί στα ιερά χώματα της δικής τους πατρίδας!»
    Μάλλον θα μπερδεύει μερικά πράματα.
    Ιερά χώματα για μας είναι τα χωριά που γεννήθηκαν οι παππούδες μας και οι προπαππούδες μας (όπως όλοι οι άνθρωποι φαντάζομαι).
    Ούτε ήρθαν από αλλού οι δικοί μας (από άλλες πατρίδες) ούτε σκοπεύουμε να πάμε αλλού.
    Αυτό αν μπορείς να το κατανοήσεις και να το καταλάβεις έχει καλώς.Αν δεν το κατανοείς και δεν το σέβεσαι τότε μπορεί να εύχεσαι ότι θες ακόμα και να προσπαθείς να πραγματοποιήσεις τις ευχές σου!!!
    Να ξέρεις όμως πως οι συνθήκες οι οποίες υπέγραψε η πατρίδα μας και η Ευρωπαϊκή Ένωση μάλλον προστατεύουν τα ανθρώπινα δικαιώματα των Ελλήνων πολιτών.
    Αν για σένα είναι «πρόοδος και μπροστά» η συνεχιζόμενη ΑΠΑΓΟΡΕΥΣΗ της χρήσης της γλώσσας των Μακεδόνων στην Ελλάδα επέτρεψε μου να το θεωρώ αναχρονιστικό και οπισθοδρόμηση.
    Αν σέβεστε την παράδοση και την κουλτούρα ακόμα και αυτών που δηλώνουν Έλληνες Μακεδόνες απόδειξε το.
    Αν δεν το σέβεσαι κατανοώ την μελαγχολία σου αλλά κατάλαβε και εσύ ότι η Ευρώπη που ζεις είναι η σημερινή και όχι η Ευρώπη της Ιεράς Εξέτασης…
    Να είσαι καλά…….

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Ρε Βοσταρενιώτη, το ξέρουμε πως σκοπό να πάτε πουθενά δεν έχετε - τα σύνορα ονειρεύεστε να μετακινήσετε εδώ και 100 χρονάκια σχεδόν. Ειδικά δε οι συγχωριανοί σου μέχρι και Σέρβοι δήλωσαν για το λόγο αυτό. :-)

    Πάντως σιγά μη δώσει και βραβείο το *****πανο ο Ασλάκωφ σε "γραικομάνικα σκυλιά" σαν κι αυτά που βρίζουν πατώκορφα οι οικοδεσπότες οι δικοί του και του άλλου του καραγκιόζη του Δημητρά στην Αυστραλία και για τις οποίες βρισιές ποτέ δεν αντέδρασε! Βραβείο να δώσετε στα τσιράκια σας που πετάξαν προκυρήξεις στην Αθήνα γιατί:
    α) Το θράσος τους είναι αξιοθαύμαστο
    β) Η ιδέα να κάνουν κάτι τέτοιο ώστε να φάνε ξύλο της αρκούδας από κανένα γλόμπο και να δημιουργήσουν κι άλλο ένα θέμα για να δυσφημίσουν την Ελλάδα (παραβίαση της ελευθερίας της έκφρασης).
    Δυστυχώς για αυτούς πέρασαν απαρατήρητοι την ώρα εκείνη.

    Τέλος χαίρομαι που γράφεις απαντώντας περί "μπεγκάιτε γκρτσι?έτνα μίσλα ίμαμε?μπίζερ βάλκανσκι? η εγκέικι μάικι;" πως "Εμείς οι Μακεδόνες αυτά που τραγουδάμε και χορεύουμε τα βλέπετε στις εκδηλώσεις μας. Αρκετές από τις εκδηλώσεις μας βρίσκονται στο ιντερνέτ όπου βλέπετε να τραγουδάμε αυτά που μας αρέσουν και μας εκπροσωπούν." γιατί το ήπιο ιδεολογικά άλτερ έγκο σου το "Γεράκι της Θάλασσας" όλο το στρίβει σε τέτοια θέματα με αστεεισμούς. Αφού λοιπόν σας αρέσουν και σας εκπροσωπούν μη ξαναδιαμαρτηρηθείς όταν σας πούνε αυτονομιστές, αποσχιστικά στοιχεία, κομμιτατζήδες, κατσαπλιάδες, 5η φάλαγγα κλπ. Μόνος σου τα παραδέχεσαι εμμέσως πλην σαφώς. Και προφανώς έχεις κάθε δημοκρατικό δικαίωμα να έχεις τέτοιες απόψεις και όνειρα εφόσον δεν παίρνεις το όπλο στο χέρι (το λέει και το ΕΔΑΔ). Αλλά οι γείτονες σου που σε αντίθεση με εσένα είναι Ρωμιοί πατριώτες έχουν κάθε δικαίωμα να σου ανταποδίδουν εξίσου το (δύσκολο να σου κρυφτεί) μίσος και να σε αποφεύγουν - εσένα και την οικογένεια σου εφόσον κουβαλάει τα ίδια μυαλά - κοινωνικά και επαγγελματικά. Γκέγκε;

    Χαιρετισμούς στο Σλάβκο (Μανγκόφσκι) την επόμενη φορά που θα τον δείς στο χωριό σου - πες του να σου αναλύσει το πως η υποσαχάρεια καταγωγή των Ελλήνων τους κάνει ντιπ για ντιπ βλήτα για να σου ανέβει το ηθικό.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Επειδή το μένος ορισμένων δεν τους αφήνει να καταλάβουν ακόμα και τις πιο απλές προτάσεις να το επαναλάβω για Τρίτη φορά. Ελάτε εδώ στη Μελίτη και τραγουδήστε τα τραγούδια που ανέβασε ο Ακρίτας !!! Αυτά είναι τα δικά σας τραγούδια.
    Για αυτό το λόγο τα ανέβασε.
    Τα δικά μας τα ξέρετε, τα δείχνουμε και τα βλέπουν όλοι.
    Καιρός είναι οι Έλληνες Μακεδόνες να αρχίσουν να τραγουδάνε.
    Τραγουδήστε στη γλώσσα σε όποιο μέρος θέλετε και αν δεν σας αφήσουν ελάτε εδώ στην Οφτσάρανη. Εσείς τα δικά σας , εμείς τα δικά μας. Απλά πράματα…..
    (ΚΕ ο καθένας με την παιδεία του, το επίπεδο του και τις αρχές του μπορεί να υβρίζει, να χαρακτηρίζει, να προπηλακίζει, να χειρονομεί, να χειραγωγεί, να εκφοβίζει και ταυτόχρονα να είναι υπερήφανος για τις «δημοκρατικές του αρχές».
    Πάντως μου δίνεις και την ευκαιρία να συμφωνήσω μαζί σου πως θα έπρεπε να τους πιάσουν αυτούς που έριξαν αυτές τις μπούρδες στην Αθήνα. Όσο μπορώ να διακρίνω από αυτή την ανάρτηση
    http://www.macedoniahellenicland.eu/content/view/2493/1/lang,el/
    αν δεν είναι προβοκάτσια -που το θεωρώ πιο πιθανό- τότε είναι έργο γλόμπων των γειτόνων. Καταδικαστέο 1000 % γιατί δεν προσφέρει τίποτα και σε κανένα. Μάλλον δίνει πάσα για να έχουν να λένε για προκλήσεις λίγο πριν την ανακοίνωση της Χάγης. Οι γλόμποι και τα Χρυσά Αυγά ευδοκιμούν σε όλους τους μπαξέδες ΚΕ. Δυστυχώς έτσι είναι)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Σιγά ρε Βοσταρενιώτη και στο τέλος θα την πάρεις στα σοβαρά την παιδεία σου... :-) Έχω μάθει να αφήνω τις ευγένειες για όσους τις αξίζουν. Για τον εσμό σας ξέρω να βρίζω τους υβριστές και να χαρακτηρίζω αυτούς που κάνουν το ίδιο. Δε προπηλάκισα κανένα, δε χειρονόμισα (από το Ίντερνετ;) και δεν εκφόβισα - αντιθέτως δήλωσα ξεκάθαρα πως ακόμα και το να εκδηλώνατε παντελώς ανοιχτά τις αποσχιστικές σας διαθέσεις - αυτές που μοιράζεστε με τους συνεργάτες ομοεθνείς σας εκτός των συνόρων - είναι 100% νόμιμο με απόφαση του ΕΔΑΔ εφόσον δεν το κάνετε με βίαιο τρόπο. Πως εκφοβίζω παληκάρι μου; Αντιλαμβάνομαι πως έχεις την ανάγκη να δημιουργείς μπαμπούλες αλλά έπεσες σε λάθος άτομο.

    Επιπλέον πως συμφωνείς μαζί μου; Είπα εγώ πως έπρεπε να τους πιάσουν; Είπα πως "δυστυχώς για αυτούς" δεν τους πήραν είδηση και έτσι δε μπορέσατε να δυσφημίσετε την Ελλάδα για ένα ακόμα θέμα της ελευθερίας της έκφρασης. Ούτε οι γλόμποι ούτε η αστυνομία θα ήθελα να τους πιάσει. Γκέγκε;

    Και προφανώς σε προβοκάτσιες (αλλά γιατί, λες και μπορεί να επηρρεαστεί η καταδικαστική για την Ελλάδα απόφαση στη Χάγη) μπορεί να ρίξει κανείς τα πάντα αλλά στην περίπτωση που δεν είναι γιατί υποθέτεις πως είναι έργο γλόμπων των γειτόνων; Μόνος σου το λες πως το είδος ευδοκιμεί σε όλους τους μπαξέδες: Ο γλόμπος (εντάξει - έχει κάτι αφήσει στην κεφαλή του) ο Στύλιαν ο Σαμάρτζιεφ η προεδράρα της νεολαίας του ΟΤ δεν είναι ικανός για κάτι τέτοια; Ή μήπως νομίζεις πως το ταξιδάκι που τον πήρε μαζί του ο Παυλάρας στο συνέδριο της EFA τον συνέφερε...
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100002444398115&sk=info

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Α και υπόψη: Οι Έλληνες Μακεδόνες του νοτίου τμήματος της Ελληνικής Μακεδονίας τραγουδάνε απροβλημάτιστα στη μητρική τους γλώσσα - το ζήτημα είναι για αυτούς στο βόρειο (και εσάς βέβαια που δεν είσαστε Έλληνες Μακεδόνες, απλώς Έλληνες πολίτες). Αλλά το υπόγειο μήνυμα πως μόνο το δικό σας είδος Μακεδόνα υπάρχει μην προσπαθείς να το περάσεις στα μουλωχτά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. ΑΚΡΙΤΑ ΕΧΩ ΑΚΟΥΣΕΙ ΠΟΛΛΕΣ ΦΟΡΕΣ ΤΟΥΣ ΑΠΟΓΟΝΟΥΣ ΤΩΝ ΚΟΜΙΤΑΤΖΗΔΩΝ ΝΑ ΡΩΤΟΥΝ ΔΗΘΕΝ ΓΙΑΤΙ ΟΙ ΔΙΓΛΩΣΣΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΜΑΚΕΔΟΝΕΣ ΧΟΡΕΥΟΥΝ ΧΩΡΙΣ ΛΟΓΙΑ ΘΑ ΜΟΥ ΕΠΙΤΡΕΨΕΙΣ ΝΑ ΒΑΛΩ ΚΑΙ ΕΓΩ ΕΝΑ ΔΙΚΟ ΜΑΣ ΧΟΡΟ ΧΩΡΙΣ ΛΟΓΙΑ ΣΤΑ ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ ΚΑΙ ΧΟΡΟΥΣ ΤΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΜΝΗΜΗ ΤΩΝ ΠΑΤΕΡΩΝ ΜΑΣ ΠΟΥ ΕΠΕΣΑΝ ΣΤΗ ΓΗ ΤΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ το 1903-1908 ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΒΟΥΛΓΑΡΟΙ http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=8wK6rbqsCQQ Α,Βάρδας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. Βάρδα, τραγούδια υπήρχαν. Με την γλώσσα την τοπική ή την τότε Βουλγάρικη. Αυτό που δεν υπήρχε ήταν τραγούδια με την γλώσσα της πΓΔΜ, που τα παρουσιάζουν ως τραγούδια....εποχής. Αυτό πρέπει να γίνει κατανοητό.
    Να μου πεις που ήταν το Ελληνικό κράτος ώστε να αναδείξει αυτά τα τραγούδια με το σλαβικό ιδίωμα;
    Κρυμμένο στην Αθήνα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. Kαλημέρα.
    Προς ΚΕ, μην εκνευρίζεσαι και προσπάθησε να καταλάβεις.
    Περιέγραψα συμπεριφορές τάχα μου ¨δημοκρατών¨ και εσύ απαντάς για όλες τις συμπεριφορές! Την μύγα έχεις; Και καλά εσύ δεν χειροδικείς για δες εδώ όμως κάτι μπουμπούκια και τους σχολιαστές από κάτω…
    http://www.youtube.com/watch?v=K10_NmkOt2A
    Για την προβοκάτσια στην Αθήνα είπες κακώς πέρασαν απαρατήρητοι και υπέθεσα πως θα ήθελες να μην περνούσαν απαρατήρητοι από το μόνο αρμόδιο για την τάξη σώμα την Αστυνομία. Εγώ πάντως πολύ θα ήθελα να μάθω ποια μπουμπούκια «πήγαν» στην Αθήνα να ρίξουν 50 – 100 χαρτιά με το άγαλμα και τα λιοντάρια σε μια γλώσσα που δεν θα καταλάβαινε κανείς για να κερδίσουν τι; Να γράφουν τα μπλόγκ και να δημιουργείται κλίμα τις παραμονές της ανακοίνωσης μιας απόφασης; Δεν έγραψα ότι θα επηρεαστεί η απόφαση αλλά ότι θα δημιουργηθεί κλίμα. Γελοιότητες χοντροκομμένες. Τίποτα παραπάνω. Την άλλη φορά κάναν πλάκα ένα δημοσιογράφο στη Θεσσαλονίκη ότι τάχα μου βγάλαν χαρτονόμισμα οι Σκοπιανοί με το Λευκό Πύργο και το άρθρο που έγραψε τότε ακόμα «κοσμεί» τα επιχειρήματα των ημετέρων!!!!!!!!
    http://www.youtube.com/watch?v=za4zRY5W7MM
    http://kulluwahad.blogspot.com/2008/03/blog-post.html
    να και η αλήθεια
    http://archive.enet.gr/online/online_fpage_text/dt=15.12.2007,id=6812624,14571856,93702928
    αλλά πώς να την μάθουν οι Έλληνες ; Κάποιοι χρόνια τώρα τους θρέφουν με φούμαρα για να ζουν από αυτά και μέσα σε αυτά….

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. ΑΚΡΙΤΑ Ο ΧΟΡΟΣ ΧΩΡΙΣ ΛΟΓΙΑ ΠΟΥ ΕΣΤΕΙΛΑ ΣΕ ΚΑΜΙΑ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΔΕΝ ΤΑΥΤΙΖΕΤΑΙ ΜΕ ΤΗΝ ΛΑΝΘΑΣΜΕΝΗ ΑΝΤΙΛΗΨΗ ΠΟΥ ΠΙΘΑΝΟΝ ΝΑ ΠΕΡΑΣΕ !ΟΤΙ ΟΠΩΣ ΟΙ ΚΡΗΤΕΣ ΧΟΡΕΥΟΥΝ ΚΑΙ... ΧΩΡΙΣ ΛΟΓΙΑ ΕΤΣΙ ΚΑΙ ΟΙ ΔΙΓΛΩΣΣΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΜΑΚΕΔΟΝΕΣ ΔΕΝ ΤΡΕΧΕΙ ΤΙΠΟΤΑ ΕΑΝ ΧΟΡΕΥΟΥΝ ΧΩΡΙΣ ΛΟΓΙΑ Ο ΣΚΟΠΟΣ ΤΟΥ "ΠΟΣΤ" ΗΤΑΝ ΕΙΡΩΝΙΚΟΣ ΠΡΟΣ ΤΑ ΛΕΓΟΜΕΝΑ ΤΩΝ ΑΠΟΓΟΝΩΝ ΤΩΝ ΚΟΜΙΤΑΤΖΗΔΩΝ ΚΑΙ ΝΑ ΘΥΜΙΣΕΙ ΤΟΥΣ ΔΕΣΜΟΥΣ ΑΙΜΑΤΟΣ ΠΟΥ ΕΧΟΥΜΕ ΕΜΕΙΣ ΜΕ ΤΟΥΣ ΜΑΚΕΔΟΝΕΣ .ΤΩΡΑ ΣΤΟ ΘΕΜΑ ΠΟΥ ΑΝΑΦΕΡΕΙΣ Η ΓΝΩΜΗ ΜΟΥ ΕΙΝΑΙ ΞΕΚΑΘΑΡΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΧΩ ΠΕΙ ΠΟΛΛΕΣ ΦΟΡΕΣ .ΤΟ ΣΛΑΒΟΦΩΝΟ ΙΔΙΩΜΑ ΠΟΥ ΜΙΛΟΥΝ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΔΙΓΛΩΣΣΟΙ ΣΤΗ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ ΕΙΝΑΙ ΤΜΗΜΑ ΤΗΣ ΝΕΩΤΕΡΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΙΚΗΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ ΟΠΩΣ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΑΡΒΑΝΙΤΙΚΑ Η ΤΑ ΒΛΑΧΙΚΑ ΣΥΝΕΠΩΣ ΠΡΕΠΕΙ ΚΑΙ ΝΑ ΑΝΑΔΕΙΧΘΕΙ ΚΑΙ ΝΑ ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΤΕΙ . ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ ΟΜΩΣ ΕΙΣΑΓΩΜΕΝΑ ΑΠΟ ΤΑ ΣΚΟΠΙΑ ΠΟΥ ΦΤΙΑΧΤΙΚΑΝ ΕΙΔΙΚΑ ΤΑ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΧΡΟΝΙΑ ΠΡΟΣΒΑΛΟΥΝ ΠΡΟΚΛΗΤΙΚΑ ΤΟΝ ΠΑΤΡΙΩΤΙΣΜΟ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΑΙ ΑΥΤΟ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΤΟ ΓΝΩΡΙΖΟΥΝ ΟΙ ΚΟΜΙΣΤΕΣ Α Βάρδας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  29. Στους Βλάχους (πανάρχαιος, γηγενής λαός στα Βαλκάνια) επιτρέπεται να τραγουδούν στη γλώσσα τους, στα πανηγύρια και στις εκδηλώσεις τους, επίσημα; Η πιπέρι στο στόμα και σε αυτούς?!
    http://www.youtube.com/watch?v=vZ46BpLQXZU

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  30. http://www.youtube.com/watch?v=5OYXO5ZUlBg

    Κι εδω οι περήφανοι Αρβανίτες, σε παραδοσιακό αρβανίτικο γλέντι με αρβανίτικο τραγούδι! Δεν ξέρω πως αισθάνονται εθνικά, αλλά σίγουρα θα νιώθουν πολιτιστικά πιο κοντά στους Αλβανούς απ’οτι στα τούρκο-γύφτικα που μας επέβαλλαν ως ελληνική εθνική μουσική (τσιφτετέλια, ζεϊμπέκικο, ρεμπέτικα, καρσιλαμάδες, κτλ).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  31. ...τουρκογύφτικα..

    Να χαρώ εγώ πολιτισμό από τους νεοκομιτατζήδες!!!
    Πάντως για να ξέρεις δεν είναι ντροπή να χορεύεις ζεϊμπεκιά και να ακούς ρεμπέτικο. Εδώ γεννήθηκαν τόσο ως χορός όσο και ως μουσική. Για αυτό τα ξέρουν και ως Ελληνικά.!!!

    Αλλά και τ'αλλα που μας ήρθαν απ'εξω και πάλι δεν τα θεωρώ ντροπή. Είναι καλό να υπάρχει ανταλλαγή πολιτισμών.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  32. Ας βάλουμε και ένα Μακεδονικό ρε παιδιά ... έτσι για να είμαστε κομπλέ στη συλλογή.

    http://www.youtube.com/watch?v=qOUE2TZsDIk&feature=related

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  33. Βοσταρενιώτη άσε τα σάπια. Με κατηγόρησες εμμέσως πλην σαφώς ως τραμπούκο που περηφανεύεται για τις (ψευτο)δημοκρατικές αρχές του και σου απάντησα. "Αμαρτία" μου είναι πως ομολογώ πως το μίσος μου για το συνάφι σας είναι ίδιο και αντιστρόφως ανάλογο με το (ανομολόγητο για προφανείς λόγους) δικό σας για τη Ρωμιοσύνη. Από εκεί και πέρα αναγνωρίζω το δικαίωμα σας να είστε και να δηλώνετε διαφορετικοί (η διαφωνία είναι στην αποκλειστικότητα της ονομασίας και όχι στην ουσία της διαφορετικότητας), το νόμιμο των εθνικών σας πόθων (όσο κι αν μου γυρίζουν τα άντερα), το δικαίωμα σας στην ελεύθερη έκφραση (συμπεριλαμβανομένης ακόμα και αυτής των προκλητικών φυλλαδίων τώρα, στο παρελθόν και στο μέλλον), πολλά από τα παράπονα σας για τις πρακτικές διακρίσεων του παρελθόντος (και τυχόν τωρινές) και διάφορα άλλα. Αν θες στοργή και προδέρμ πέραν της δημοκρατικής ανοχής ψάχνεις για βόδια...

    Τώρα τι με μπλέκεις με τους διαφόρους Χρυσαυγίτες (οι πανηλίθιοι τραμπούκοι στο κατάπτυστο περιστατικό στο Youtube που παραθέτεις δε διεκδικούν καν τεκμήρια δημοκρατικότητας); Σε χάλασε που ανέφερα τον Στελλάρα; Που μέχρι να αρχίσουν να τον αναφέρουν στα σχόλια διαφόρων άρθρων που πάνε να πετάξουν "πολιτισμική" στάχτη στα μάτια (σε "δημοκρατικά" blog του συναφιού σου) τον είχανε διάφοροι Ουρανοτοξότες ανοιχτά σα φίλο τους (και ως δια μαγείας μετά το σχολιασμό έπαψαν να εμφανίζονται); Λες και τότε πήραν είδηση τι μπουμπούκι είναι η προεδράρα σας; Εγώ τουλάχιστον έχω τη συνείδηση μου ήσυχη πως έχω ξεκαθαρισμένα τα τσανάκια μου από τους ακραίους που τους θεωρώ εξίσου εχθρούς του Ρωμέϊκου με εσάς (κι ας δηλώνουν πατριώτες). Εσείς με αυτούς συνεργάζεστε, να τους χαίρεστε.

    Πάρτο είδηση πως 100% άνετα μπορεί κανείς να εχθρεύεται και εσάς και τους φασίστες χρυσαυγουλιατίδες και κρετίνους ΛΑΟΣτινούς. Πως μπορεί να σας μισεί για τη μισαλλοδοξία σας και το ρατσισμό σας αλλά και να βλέπει πως τον έθρεψε ο αντίστοιχος ρατσισμός και η μισαλλοδοξία από την πλευρά των Ελλήνων. Πως μπορεί να γαμωσταυρίζει τη Ρίκι και τον Φρίντμαν για την υποκρισία τους (ο Λιθοξόου παραείναι γραφικός για να τον πάρεις σοβαρά) και ταυτόχρονα να θέλει να σπάσει τα μούτρα του χοντρομαλάκα και της παρέας του που πήγαν να τους στερήσουν το δικαίωμα τους στην ελεύθερη έκφραση (να με έβλεπες από μια πλευρά όταν πρωτοείδα το συγκεκριμένο συμβάν στο βίντεο).

    Για την "προβοκάτσια" (την βάφτισες κιόλας) είχα γράψει "Δυστυχώς για αυτούς πέρασαν απαρατήρητοι την ώρα εκείνη." Το "γι' αυτούς" το ξέχασες! :-) Οπότε μη μου μιλάς πως δε καταλαβαίνω τι διαβάζω.

    Με τα μυαλά που κουβαλάνε οι πιο αφιονισμένοι του συναφιού σας και τα ψέμματα που τους πουλάνε οι εδώ ακτιβιστές μη σου κάνει καθόλου εντύπωση αν πιστεύουν όντως πως υπάρχουν πολλές χιλιάδες κρυφοί "δικοί" σας και στην Αθήνα να τα διαβάσουν. :-) Εδώ 2 εκ. σκορπισμένοι σε όλη την Ελλάδα λέει ο παπάρας ο Πρίτσκας στην TV της γείτονος! Αλλά όλως περιέργως τη λόγια γλώσσα της γείτονος τη θέλετε στα σχολεία μόνο στη Μακεδονία, τα παιδιά των ομοεθνών σας στην Κρήτη πχ. στο πηγάδι κατούρησαν! :-)

    Περί κλίματος μην ανησυχείς καθόλου:
    α) Το ζήτημα των προκυρήξεων μεν έχει λάβει ελάχιστη δημοσιότητα
    β) Το γερό ράπισμα που θα θίξει τη ψυχολογία του Έλληνα θα είναι η απόφαση - καλά να είναι η ηλίθια τακτική που ακολουθήθηκε μέχρι και το Βουκουρέστι και οι πανηλίθιες δηλώσεις περί βέτο για εσωτερική κατανάλωση. Η μεγαλύτερη ευθύνη βέβαια πέφτει στο Playstation boy.
    γ) Οι εντός Ελλάδας ομοεθνείς σου ήδη έχουν βάλει αντίστροφη μέτρηση για τους πανηγυρισμούς - οι εκτός θα οργάνωναν πάρτυ αν δεν ήταν πεπεισμένοι έτσι και αλλιώς πως όχι μόνο δεν έπρεπε να υπάρχει ενδιάμεση συμφωνία αλλά πως έπρεπε να είχα επιστρέψει η σημαία με τον ήλιο του Κούτλες (κούνια που σας κούναγε, πήρατε το ελληνόφωνο χωριό και το κάνατε δικό σας κι αυτό).

    Οπότε η όποια όξυνση από το (β) και το (γ) θα έρθει πριν το "κλίμα" από το (α).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  34. Τέλος τα περί χαρτονομίσματος άστα για αλλού:
    1) Όσοι ασχολούμαστε σοβαρά με το Μακεδονικό ξέραμε πως ήταν σουβενίρ και όχι επίσημο από τις αρχές της δεκαετίας του 1990. Η αναβίωση του πριν 3 χρόνια μας φάνηκε σαν κακόγουστη φάρσα (κι ας ήταν προϊόν ασχετίλας των πολλών που προωθούσαν ένα e-mail).
    2) Αντιθέτως η αρχική φάση δεν ήταν φάρσα (αυτή ήταν κοτσάνα ολκής που βρήκαν διάφοροι "προοδευτικοί" δημοσιογράφοι για να δικαιολογήσουν τη φάση πριν μάθουν για το (1).
    3) Η ιστορία είναι πιο μπερδεμένη όσον αφορά του πως προέκυψε το σχέδιο του σουβενίρ και αν ήταν εν γνώσει των αρχών. Αυτά έχουν δημοσιευτεί εδώ μέσα στου Ακρίτα και βέβαια θα μπορούσε να τα είχε περάσει ο Ιός αν τον βόλευε (που δεν τον βόλευε).
    4) Η εγγλέζικη έκδοση της ΕΜΣ δεν είχε το λάθος της Ελληνικής που δυστυχώς χάλασε μια καλή δουλειά. Αλλά να κατηγορούν εμμέσως πλην σαφώς οι καραστρατευμένοι (Οχρανίτες στο ΣΝΟΦ; Πότε καλέ; ΚΚΕδικα ψέμματα...) Ιοί τον Μιχαηλίδη για στρατευμένο (που έχει γίνει στόχος των ακροδεξιών για τη σειρά περί 1821 και του είχαν αρνηθεί πρόσβαση σε κρατικά αρχεία - σύμφωνα με τον ίδιο τον Ιό)... Έλεος με την υποκρισία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  35. Μισίρκωφ/Ντέλτσεφ/Αριστοτέλη/Περικλή/Ντόντσεφ και δε ξέρω κι εγώ τι άλλο. Αν θες να μάθεις πως νιώθει η Αρβανιτιά δεν έχεις παρά να πας να τους παρουσιαστείς ως περήφανος Μακεδόνας (και όχι Έλληνας) και να τους πεις για την Αλβανικότητα τους. :-)

    Πάντως στο χωριό των γονιών της γυναίκας μου χορεύουν όλοι τσάμικα αλλά Αρβανίτη δε βρίσκεις. Στο χωριό των γονιών της μάνας μου οι Αρβανίτες χορευούν μπάλους και όχι τσάμικα. Για να δεις πόσο πιο πολύπλοκα είναι τα πράγματα - ρητορικό το να δεις, εσύ είσαι ντιπ για ντιπ χαμένο κορμί...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  36. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  37. Να το αναρτήσεις Οδυσσέα.
    Μόνο θα σε παρακαλούσα ένα σχόλιο σου, το οποίο περιέχει χαρακτηρισμούς για τον Πάγκαλο, να το αλλάξεις.
    Ο Πάγκαλος έχει την βουλευτική ασυλία να μας αποκαλεί όπως θέλει. Εμείς όχι. Δείγμα της Δημοκρατίας μας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  38. Ρε παιδιά... μια ερώτηση μόνο θα ήθελα να κάνω. Ακούω και βλέπω αρκετούς προερχόμενους κυρίως από Σλαβόφωνα χωριά των νομών Φλώρινας και Πέλλας να δηλώνουν Μακεδόνες και να διαχωρίζουν τη θέση τους από τους Έλληνες. Για μένα είναι κατανοητό αν και δεν είναι αποδεκτό. Πείτε μου όμως κάτι. Όλοι αυτοί που πάππου προς πάππου μιλάνε Ελληνικά και κατοικούν στη Μακεδονία πως θα τους χαρακτηρίζατε; Τους Γρεβενιώτες, τους Κοζανίτες, τους Χαλκιδικιώτες, τους Σερραίους και άλλους πολλούς... Πώς αλήθεια; Πώς μπορείτε να αυτοαποκαλείστε Μακεδόνες και να καταργείτε΄όλους εκείνους που είναι Έλληνες Μακεδόνες;
    http://www.youtube.com/watch?v=N0NwHSIBfzs&feature=channel_video_title

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Σχόλια τα οποία θα περιέχουν Greekenglish, ύβρεις, μειωτικούς και συκοφαντικούς χαρακτηρισμούς δεν θα αναρτώνται.