Πόσες φορές έχουμε ακούσει την λέξη αφροκεντρισμός ?
'Αραγε ξέρουμε ότι στα Αμερικανικά Πανεπιστήμια ο αφροκεντρισμός έχει πέραση ?
Γνωρίζεται ότι στοιχεία του αφροκεντρισμού χρησιμοποιούν και οι Σκοπιανοί στην προπαγάνδα τους ?
Θα προσπαθήσω μέσα από μία σειράς αναρτήσεων να λύσω αυτές τις απορίες.
όσο μπορώ βέβαια..............
Για αρχή ξεκινάω με ένα άρθρο των ΝΕΩΝ και ημερομηνία 7-6-2001
=============================================================
«Οι Έλληνες δεν έκλεψαν πολιτισμό»
Η ελληνίστρια Μέρι Λέφκοβιτς κατά του «αντίστροφου ρατσισμού»
Σπούδασε ο Πλάτων στην Αίγυπτο;
Άντλησε ο Αριστοτέλης τις ιδέες του από την Βιβλιοθήκη της Αλεξάνδρειας;
Έκλεψαν» οι Έλληνες τον πολιτισμό τους από τους Αιγυπτίους;
«Όχι», απαντά κατηγορηματικά η καθηγήτρια ανθρωπιστικών σπουδών του Wellesley College της Μασαχουσέτης, Μέρι Λέφκοβιτς, που υπερασπίστηκε για ακόμα μία φορά την ιστορική αλήθεια κατά της αφροκεντρικής θεωρίας (που θέλει τον ελληνικό πολιτισμό ως «μαζικό δάνειο» από τους Αιγυπτίους), σε χθεσινή ομιλία της στην Ακαδημία Αθηνών.
Το 1987, όταν κυκλοφόρησε ο πρώτος τόμος της «Μαύρης Αθηνάς», το βιβλίο του καθηγητή Σινολογίας (κινεζικής ιστορίας και πολιτισμού), Μαρτίν Μπερνάλ, ξεσηκώθηκε θύελλα.
Το δεύτερο, που κυκλοφόρησε το 1991, προσπαθεί να στηρίξει το προηγούμενο με βάση αρχαιολογικά δεδομένα. Ο Βρετανός ερευνητής βασιζόμενος στη θεωρία της «κλεμμένης κληρονομιάς» υποστηρίζει ότι οι Αιγύπτιοι έκαναν πολλές επιστημονικές ανακαλύψεις που έχουν αποδοθεί εσφαλμένα στους Έλληνες, ότι οι Έλληνες φιλόσοφοι πήγαν στην Αίγυπτο για να μελετήσουν και όταν επέστρεψαν στην Ελλάδα εμφάνισαν τα όσα διδάχτηκαν ως δικές τους πρωτότυπες ιδέες. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί ο Αριστοτέλης, ο οποίος, ακολουθώντας τον Αλέξανδρο, φέρεται, κατά την εν λόγω θεωρία, να έκλεψε βιβλία από την περίφημη Βιβλιοθήκη της Αλεξάνδρειας και να τα υπέγραψε (!).
«Μία θεωρία ανοησία»
«Ο Μπερνάλ γνωρίζει ότι η θεωρία για τον Αριστοτέλη είναι ανοησία, αλλά συνεχίζει να πιστεύει ότι υπάρχει στενότερη σχέση ανάμεσα στην αιγυπτιακή και την ελληνική σκέψη απ' ό,τι αναγνωρίζουν οι περισσότεροι αιγυπτιολόγοι και κλασικιστές», έλεγε χθες στην Αθήνα η κ. Λέφκοβιτς, που από το 1996 αγωνίζεται για την αποκατάσταση της ιστορικής αλήθειας μέσω της συγγραφής βιβλίων, επιστημονικών άρθρων και ομιλιών. Το βιβλίο της βραβευμένης από την Ακαδημία Αθηνών καθηγήτριας, «Not out of Africa», κυκλοφορεί και στα ελληνικά υπό τον τίτλο «Η Μαύρη Αθηνά, Μύθοι και Πραγματικότητα» (εκδόσεις «Κάκτος»).
«Πριν από τους πρώτους μεταχριστιανικούς αιώνες, δεν υπάρχει τίποτε στην αιγυπτιακή σκέψη που να έχει αναλογία προς τα γραπτά του Πλάτωνα και του Αριστοτέλη ή και προς τα σωζόμενα αποσπάσματα προγενεστέρων», εξήγησε η κ. Λέφκοβιτς. «Οι Αιγύπτιοι ανέπτυξαν μια φιλοσοφία-θεολογία. Οι Έλληνες, αντιθέτως, προσπαθούν να ερμηνεύσουν τη φύση του σύμπαντος, μακριά από ανθρώπινες μεταφορές ή ζωικά πρότυπα. Εξάλλου, μόνον αρκετούς αιώνες μετά την κατάκτηση της Αιγύπτου από τον Μέγα Αλέξανδρο γράφτηκε, σε αιγυπτιακό έδαφος, κάτι που να θυμίζει εκείνο που θεωρούμε ελληνική φιλοσοφία».
Ο ελληνικός πολιτισμός δεν έχει λοιπόν καμία σχέση με τον αιγυπτιακό;
«Και βέβαια έχει», απαντά στα «ΝΕΑ» η κ. Λέφκοβιτς. «Οι Έλληνες ήρθαν σε επαφή και επηρεάστηκαν από τον πολιτισμό των Αιγυπτίων, των Φοινίκων, των Χετταίων και άλλων λαών. Όμως δεν έκλεψαν τον πολιτισμό, απλά αντέγραψαν κάποια στοιχεία, τα αφομοίωσαν και τα ανέπτυξαν. Αυτό συνέβαινε πάντοτε. Συμβαίνει και σήμερα. Ντύνεστε όπως στην Ευρώπη ή στις ΗΠΑ. Τρώτε σε φάστφουντ. Δεν σημαίνει ότι κλέψατε την ιδέα. Απλώς την αντιγράψατε. Ο πολιτισμός δεν είναι κάτι που μπορεί να κλέψει κάποιος».
Ανύπαρκτα πανεπιστήμια
Η θεωρία της «κλεμμένης κληρονομιάς», η οποία αποτελεί και τη βάση του ελευθεροτεκτονισμού, έχει αντλήσει την ιδέα ότι οι Έλληνες φιλόσοφοι πήγαν στην Αίγυπτο για να μελετήσουν στα εκεί «πανεπιστήμια» όχι από κάποια αρχαία πηγή είναι γνωστό ότι δεν υπήρχαν πανεπιστήμια στην αρχαιότητα , αλλά από ένα ιστορικό διήγημα του 18ου αιώνα, υπό τον τίτλο «Sethos», που υπογράφει ο Γάλλος ιερέας Ζαν Τερασόν. Ο ιερέας βασισμένος σε ελληνικές και λατινικές πηγές (τα ιερογλυφικά αποκρυπτογραφήθηκαν έναν αιώνα αργότερα) με το διήγημά του ενέπνευσε δεκάδες συγγραφείς και καλλιτέχνες με τις περιγραφές του περί μυστηριακών τελετών και αιγυπτιακών πανεπιστημίων.
Γιατί όμως, αν και λανθασμένη από τη βάση της η θεωρία της αφρικανικής καταγωγής του ελληνικού πολιτισμού, έχει βρει ένθερμους οπαδούς;
«Οι υποστηρικτές της "Μαύρης Αθηνάς" εντοπίζονται κυρίως στις ΗΠΑ και πρόκειται για ανθρώπους που κατάγονται από την Αφρική. Αποτελεί μία ελκυστική θεωρία καθώς είναι αποδομητική και ανατρέπει τα γνωστά και άρα βαρετά δεδομένα. Ας μη λησμονούμε ότι αποτελεί και μέσον αντιμετώπισης των προβλημάτων του παρόντος η αναγωγή τους στο παρελθόν. Ένα τέτοιο πρόβλημα είναι ο ρατσισμός. Στην Ευρώπη πάντως κανένας δεν έχει πάρει στα σοβαρά τη θεωρία της "κλεμμένης κληρονομιάς".
Ακόμα όμως κι αν παραμερίσουμε προς στιγμήν τις ανησυχίες μας για το χρέος προς τους λαούς του παρελθόντος να λέμε την ιστορία τους με όσο το δυνατόν μεγαλύτερη ακρίβεια, τι συμβαίνει αν αποδεχθούμε τη θεωρία της "κλεμμένης κληρονομιάς" ή τους ασαφείς ισχυρισμούς του Μπερνάλ; Τότε θα πρέπει να πιστέψουμε ότι οι αρχαίοι Έλληνες φιλόσοφοι ήταν λογοκλόποι ή δευτερογενείς συγγραφείς και θα πρέπει να συμπεράνουμε ότι οι μελετητές του αρχαίου κόσμου είναι είτε ψεύτες, είτε στενόμυαλοι σοβινιστές. Επειδή δεν μπορούμε να γνωρίζουμε τα πάντα για την αρχαία Μεσόγειο, δεν σημαίνει ότι ορισμένες εκδοχές τού τι συνέβη εκεί δεν είναι καλύτερα τεκμηριωμένες από άλλες, σύμφωνα με τις υπάρχουσες μαρτυρίες. Πρέπει τελικά να αναγνωρίσουμε ότι η θεωρία της "κλεμμένης κληρονομιάς" προωθεί έναν αφρικανικό σοβινισμό, που ισοδυναμεί με αντίστροφο ρατσισμό. Και καμία μορφή ρατσισμού δεν δικαιολογείται».
Το blog, για τους λόγους που βιώνουμε προσωπικά, οικογενειακά και κοινωνικά, αλλάζει την κύρια κατεύθυνσή του και επικεντρώνεται πλέον στην Κρίση.
Βασική του αρχή θα είναι η καταπολέμηση του υφεσιακού Μνημονίου και όποιων το στηρίζουν.
Τα σχόλια του Κρούγκμαν είναι χαρακτηριστικά:
...Άρα βασιζόμαστε τώρα σε ένα σενάριο σύμφωνα με το οποίο η Ελλάδα είναι αναγκασμένη να «πεθάνει στη λιτότητα» προκειμένου να πληρώσει τους ξένους πιστωτές της, χωρίς πραγματικό φως στο τούνελ.Και αυτό απλώς δεν πρόκειται να λειτουργήσει....[-/-]....οι πολιτικές λιτότητας οδηγούν την οικονομία σε τόσο μεγάλη ύφεση που εξανεμίζονται τα όποια δημοσιονομικά οφέλη, υποχωρούν τα έσοδα και το ΑΕΠ και ο λόγος του χρέους προς το ΑΕΠ γίνεται χειρότερος.
Βασική του αρχή θα είναι η καταπολέμηση του υφεσιακού Μνημονίου και όποιων το στηρίζουν.
Τα σχόλια του Κρούγκμαν είναι χαρακτηριστικά:
...Άρα βασιζόμαστε τώρα σε ένα σενάριο σύμφωνα με το οποίο η Ελλάδα είναι αναγκασμένη να «πεθάνει στη λιτότητα» προκειμένου να πληρώσει τους ξένους πιστωτές της, χωρίς πραγματικό φως στο τούνελ.Και αυτό απλώς δεν πρόκειται να λειτουργήσει....[-/-]....οι πολιτικές λιτότητας οδηγούν την οικονομία σε τόσο μεγάλη ύφεση που εξανεμίζονται τα όποια δημοσιονομικά οφέλη, υποχωρούν τα έσοδα και το ΑΕΠ και ο λόγος του χρέους προς το ΑΕΠ γίνεται χειρότερος.
"Ο πολιτισμός δεν είναι κάτι που μπορεί να κλέψει κάποιος".
ΑπάντησηΔιαγραφή------------------------
Νομίζω ότι η παραπάνω φράση είναι όλα τα λεφτά.
Δεν νοείται κλέψιμο πολιτισμού.
Και προσοχή, μην πέσουμε στο άλλο άκρο:
«Το κύρος τω όντι των διεπόντων πάσαν ανθρωπίνην γλώσσαν γενικών νόμων είναι τόσον απόλυτον, ώστε το να ισχυρίζεται τις ότι, ως εκ της ευγενεστέρας καταγωγής και ιδιαιτέρων ιστορικών περιστάσεων δεν υπόκειται εις τούτους η Ελληνική, είναι το αυτό ακριβώς ως αν έλεγεν, ότι διαφέρει από των άλλων ανθρώπων του Έλληνος ο οργανισμός, ή ότι κατά διάφορον του αλλαχού τρόπον αναπτύσσονται τα ζώα, θάλλουσι τα φυτά και αποκρυσταλλούνται τα άλατα υπό τον ήλιον της Ελλάδος».
Εμμανουήλ Ροΐδης
(Τα είδωλα, 1893: 39)
***************
«Ο ελληνισμός δεν είναι χουλιγκανισμός και δεν έχει σχέση με άξεστους και ανελλήνιστους επαγγελματίες υπερπατριώτες […]. Οι αρχαίοι Ελληνες δεν ήταν “ακροδεξιοί” ούτε φοβισμένα κουτσαβάκια, ανασφαλή και επιθετικά».
Παναγιώτης Τζαμαλίκος
(«Ο φόβος της ακροδεξιάς και η ακροδεξιά του φόβου»,
εφημ. « Ελευθεροτυπία », 20 Νοεμβρίου 2002)
***************
«Ιδού ένα “εύρημα”, αποσπασμένο από πρόσφατο πόνημα όπου μαθαίνουμε ότι και οι Ινδιάνοι Αναστάζι του Νέου Μεξικού, Έλληνες είναι, όπως άλλωστε και οι Αρακουάνοι της Χιλής… Οι Αναστάζι, λοιπόν, ονομάζουν “τεονανακάτλ” το ιερό μανιτάρι τους. Ε, ηλίου φαεινότερον: το “τέο” είναι παραφθορά του “θεός”, το δε “νανα”, πρόδηλο αυτό, δηλοί το “ναυς”. Κάποιες δυσκολίες υπάρχουν με το “κατλ”, αλλά όλα βολεύονται αν υπάρχει εθνική βούληση: το “κατλ” προέρχεται από τη ρίζα θάλατ-τα ή Θεττ-αλία. Αλίμονο…».
Παντελής Μπουκάλας
(«Η γλώσσα και οι θρύλοι»,
εφημ. «Η Καθημερινή», 23 Απριλίου 2000)
***************
«H συμβουλή μου (και θέλω να τη δεχτείς ως ειλικρινή) είναι: συνέχισε την επιμέλεια και τη διόρθωση κειμένων που κάνεις, είναι ωραίο να μπορεί κανείς να εργάζεται σε μια εποχή που τη νεολαία τη μαστίζει η ανεργία. Όταν όμως θα έχεις χρόνο ανάμεσα σε εργασία, διάβασμα για τη σχολή και ξεκούραση, κάνε τον κόπο να διαβάσεις το “Μπουβάρ και Πεκυσέ” του Φλομπέρ. Μιλά για δυο γραφείς που με μια ανέλπιστη κληρονομιά αφήνουν την εργασία τους και αρχίζουν να ασχολούνται με όλες τις επιστήμες προσπαθώντας να εφαρμόσουν τις ιδέες που τους μπαίνουν στο κεφάλι κάθε φορά και συνήθως καταλήγουν να τα θαλασσώνουν όπως κάθε “μαθητευόμενος μάγος”. Το τέλος δεν σου το αποκαλύπτω, προτιμώ να το δεις ο ίδιος. Η γραφή του Φλομπέρ είναι αριστουργηματική και, εκτός αυτού, εγώ που πιστεύω και σε κάποιο είδος “χρηστικότητας” της λογοτεχνίας, νομίζω ότι μπορεί να σου ανοίξει τα μάτια».
Παρασκευάς Σταυρόπουλος
(γλωσσολόγος, απευθυνόμενος μέσω διαδικτύου σε έναν φοιτητή του ιστορικού-αρχαιολογικού τμήματος,ο οποίος με ρητορικό στόμφο και σαθρά επιχειρήματα προσπαθούσε να αναιρέσει τη θέση των γλωσσολόγων για τη γραφή μιας λέξης– βλ. το τελευταίο κεφ. του βιβλίου)
*****************
«Όταν συγκρούεται το επιστημονικό με το παραεπιστημονικό και το αντιεπιστημονικό, δεν χρειάζεται να πω ποιος βγαίνει ηττημένος και ταπεινωμένος... Είναι όμως όλη αυτή η ένταση μια καλή αφετηρία για συστηματική και αμερόληπτη ενημέρωση, γιατί πιστεύω ότι φίλη η φιλοπατρία μας, φιλτάτη δε η αλήθεια.
Τα τελευταία χρόνια έχει ξεκινήσει από κάποιους ύποπτους – κατά τη γνώμη μου – κύκλους μια προσπάθεια απόδειξης του αναπόδεικτου. Μια προσπάθεια να τραβήξουμε και να μακρύνουμε προς τα πίσω την ιστορία του Ελληνισμού (λες κι αυτό σημαίνει τίποτα για την αξία του), να διακηρύξουμε ότι εμφανιστήκαμε από το πουθενά, λίγο πριν από τον homo habilis, ότι ανέκαθεν ήμασταν μοναχικοί και ανάδελφοι, μια μοναχική φυλή χωρίς συγγενείς και επιρροές, κι ότι παραδόξως αυτή η αυτοφυής γλώσσα υιοθετήθηκε αίφνης από όλους τους άλλους λαούς που περίμεναν στη γωνία, άγλωσσοι και απολίτιστοι, τα δικά μας φώτα. Κι αυτό γιατί αυτοί οι κύριοι στάθηκαν ανίκανοι να κατανοήσουν και να εκτιμήσουν την αξία και το μεγαλείο της Αρχαίας Ελλάδας στις πραγματικές του διαστάσεις, γι’αυτό και επεχείρησαν να της προσδώσουν ψεύτικη και ασύστατη αίγλη με εικοτολογίες και ανεύθυνους κομπογιαννιτισμούς. Αξία για μια γλώσσα δεν έχει τόσο η αρχή της και η προϊστορία της, όσο η εξέλιξή της, η καλλιέργειά της και η γραμματειακή παραγωγή της (και εκεί έγκειται η θαυμαστή ιδιαιτερότητα της Ελληνικής)».
Δημήτρης Μιχελιουδάκης
(γλωσσολόγος, από συζήτηση στο διαδίκτυο)
http://www.geocities.com/vasargyr/book.html
Για το άλλο άκρο προτείνω το «Μη-Συμβατικές Θεωρίες», Οι κερδοσκόποι του ελληνισμού και ο φενακισμός των αφελών» του Εδεσσαίου αρχαιολόγου-ιστορικού Δημήτρη Ευαγγελίδη.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο βιβλίο αυτό έλειπε από την ελληνική βιβλιογραφία.