Το blog, για τους λόγους που βιώνουμε προσωπικά, οικογενειακά και κοινωνικά, αλλάζει την κύρια κατεύθυνσή του και επικεντρώνεται πλέον στην Κρίση.
Βασική του αρχή θα είναι η καταπολέμηση του υφεσιακού Μνημονίου και όποιων το στηρίζουν.
Τα σχόλια του Κρούγκμαν είναι χαρακτηριστικά:
...Άρα βασιζόμαστε τώρα σε ένα σενάριο σύμφωνα με το οποίο η Ελλάδα είναι αναγκασμένη να «πεθάνει στη λιτότητα» προκειμένου να πληρώσει τους ξένους πιστωτές της, χωρίς πραγματικό φως στο τούνελ.Και αυτό απλώς δεν πρόκειται να λειτουργήσει....[-/-]....οι πολιτικές λιτότητας οδηγούν την οικονομία σε τόσο μεγάλη ύφεση που εξανεμίζονται τα όποια δημοσιονομικά οφέλη, υποχωρούν τα έσοδα και το ΑΕΠ και ο λόγος του χρέους προς το ΑΕΠ γίνεται χειρότερος.

Παρασκευή, 19 Ιουνίου 2009

Η εθνική και η πολιτιστική ταυτότητα των Μακεδόνων όπως την αντιλαμβάνονται δύο από τα κορυφαία στελέχη του εθνικιστικού κόμματος Ουράνιου Τόξου

Προσέξτε πως αποφεύγουν την έννοια της πολιτιστικής ταυτότητας όπου είναι ταυτόσημη με την εθνική. Η πολιτιστική ταυτότητα είναι ένα στοιχείο σύνθετο και πολυ-επίπεδο. Για τον Ευρωπαίο πολίτη συνήθως αποτελείται από τα εξής επίπεδα:

  • το ευρύτερο ευρωπαϊκό που σχετίζεται με την κοινή ιστορία, κληρονομιά ή/και αξίες
  • το εθνικό επίπεδο που οριοθετείται από τα πλαίσια της χώρας μέλους, από τις διοικητικές δομές και τους θεσμούς, τις πολιτικές, τη γλώσσα/ες, τη λογοτεχνία και τα επιτεύγματα
  • το περιφερειακό επίπεδο το οποίο εκφράζεται μέσα από τις παραδόσεις, τη θρησκεία, τη γλώσσα ή τη γεωγραφική ιδιαιτερότητα. Κάποιες φορές η περιφερειακή αυτή διάσταση υπερβαίνει τα εθνικά σύνορα.

Για τα μέλη του Ουράνιου Τόξου δεν ισχύουν τα παραπάνω μιας και ο μοναδικός Μακεδόνας είναι αυτός της FYROM άρα δεν υπάρχει άλλη και διαφορετική πολιτιστική ταυτότητα.

Ακολουθεί το απόσπασμα από την συνέντευξη με τον Παύλο Βοσκόπουλο και Αθανάσιο Παρίση ή όπως τους αποκαλούν οι παρευρισκόμενοι, Νάτσε και Παύλε όπως δημοσιεύτηκε στην "Νέα Ελλάδα" στις 27 Νοεμβρίου 2004 .

Τι σημαίνει για σας, ο όρος Μακεδονία;
Π.Β: Γεωγραφικώς; Πολιτικώς; Πολιτικώς αναφέρεται στην γειτονική χώρα.
Ως έθνος;
Π.Β: Πώς ορίζεται ένα έθνος ή μία φυλή; Από το DNA του; Ο όρος έθνος είναι ξεπερασμένος διότι αν ρωτήσεις κάποιον τι απαρτίζει ένα έθνος, δεν θα ξέρει πώς να σου απαντήσει. Εμείς, οι εθνικά Μακεδόνες αποτελούμε μία γλωσσική, ιστορική και πολιτισμική μειονότητα στην Ελλάδα. Αλλά συνήθως το τι θα πει εθνική συνείδηση, το διαμορφώνει το κράτος στο οποίο ζεί κανείς, Πρέπει επιτέλους να απαγκιστρωθούμε από τις εθνικιστικές τοποθετήσεις. Εμείς, ως κόμμα, αποφεύγουμε τα άκρα. Ο εθνικισμός φέρνει τη βία, τον πόλεμο και τη συρρίκνωση. Σημασία έχει το ότι ο καθένας έχει το δικαίωμα να αυτοπροσδιορίζεται όπως αυτός θέλει. Αυτό δυστυχώς στην Ελλάδα, όπου υπάρχει πλήρη έλλειψη παιδείας όσον αφορά τη διαφορετικότητα, αυτό δε γίνεται ούτε κατανοητό, αλλά ούτε και σεβαστό.
Μα δεν είναι ακραία η απόλυτη ελευθερία του αυτοπροσδιορισμού; Δεν μπορώ να αυτοπροσδιοριστώ ως κάτι που δεν είμαι. Αν πω ότι είμαι Κινέζος, αυτό δε θα ήταν γελοίο;
Π.Β: Καθόλου. Ό καθένας μας έχει το δικαίωμα να αυτοπροσδιορίζεται όπως θέλει. Θα πρέπει επι τέλους να ξεφύγουμε από αυτή την εθνικιστική αντίληψη ότι όλοι μας πρέπει να μπαίνουμε σε κάποιο προκατασκευασμένο καλούπι. Η ελευθερία αυτοπροσδιορισμού του καθενός είναι βασικό ανθρώπινο δικαίωμα.
Υπάρχουν έλληνες Μακεδόνες;
Π.Β: Βεβαίως. Εμείς. Υπάρχουν πολλοί Μακεδόνες. Και Βλάχοι Μακεδόνες και Αλβανοί Μακεδόνες. Είναι όλοι τους Μακεδόνες
Υιοθετώντας τη δική σας ορολογία, οι εθνικά έλληνες που ζούν στην Μακεδονία, είναι Μακεδόνες;

Α.Π: Όχι. Άλλο το ένα άλλο το άλλο.
Μα πώς γίνεται ένας λαός που διαμένει στην Μακεδονία να μην είναι μακεδονικός;
Π.Β: Γεωγραφικά ναι. Εθνικά, όχι. Για να σου εξηγήσω, πάρε για παράδειγμα τη Δημοκρατία της Μολδαβίας. Η Δημοκρατία της Μολδαβίας συνορεύει με την ομώνυμη επικράτεια στο βόρειο τμήμα της Ρουμανίας. Και οι μεν αποκαλούνται Μολδαβοί και οι δε, χωρίς να έχει κανείς πρόβλημα με αυτό. Κάπως έτσι συμβαίνει και σε εμάς.
Μα εδώ συγχέετε δύο εντελώς διαφορετικά πράγματα. Οι Μολδαβοί θεωρούν τους εαυτούς τους ως Ρουμάνους. Δε φιλονικούν για το όνομα αυτό, όπως στην περίπτωση της Μακεδονίας, δύο διαφορετικοί λαοί.
Π.Β: Ακριβώς. Και εμείς λέμε ότι έχουμε το δικαίωμα ως εθνική μειονότητα να αποκαλούμαστε Μακεδόνες. Τώρα, το πώς εγχαράσσεται μία ταυτότητα – αυτό είναι άλλη υπόθεση. Μιλούμε για πολιτιστική και γλωσσική διαφοροποίηση, σύμφωνα με τις Ευρωπαϊκές προδιαγραφές. Το πρόβλημα των ελλήνων είναι ότι είναι ακόμη ανώριμοι να δεχθούν την ιδέα της διαφορετικότητας εντός των συνόρων τους.
Μιλάτε για γλωσσική διαφοροποίηση. Τι έχετε να πείτε για εκείνους τους δίγλωσσους που μιλούνε και ελληνικά και σλαβικά, αλλά θεωρούν τους εαυτούς τους Έλληνες; Σε πολλές περιπτώσεις μάλιστα, και ιδίως εδώ στην Αυστραλία ολόκληρες οικογένειες χωρίζονται στα δύο σχετικά με το θέμα της ταυτότητος.
Π.Β: Πάγια αρχή μας είναι σεβασμός της ελεύθερης επιλογής ταυτότητος. Δικαίωμα τους να ταυτίζονται με οτιδήποτε θέλουν. Είναι γεγονός ότι στην Έδεσσα και στην Φλώρινα υπάρχουν άτομα τα οποία μιλούν Μακεδονικά. Αυτό δεν σημαίνει ότι όλοι τους έχουν εθνικά Μακεδονική συνείδηση. Μπορεί να έχουν ελληνική ή και καμία εθνική συνείδηση. Θα πρέπει όμως να αναρωτηθούμε το πώς γίνεται να μιλούν ορισμένοι Μακεδονικά χωρίς να είναι εθνικά Μακεδόνες. Εδώ γυρίζουμε πίσω στην κουβέντα που είχαμε για το πώς μπορεί ένα κράτος, καμιά φορά και με το ζόρι να διαμορφώσει μία άλφα εθνική συνείδηση.
Α.Π: Πάντως εμείς οι εθνικά Μακεδόνες που μιλούμε τα Μακεδονικά θέλουμε να διαφυλάξουμε τη γλώσσα μας διότι αποτελεί βασικό στοιχείο της ταυτότητός μας.

Είναι αποδεκτό από όλους ότι το ιδιαίτερο γλωσσικό σας ιδίωμα ανήκει στην οικογένεια των σλαβικών γλωσσών. Γιατί να μιλούμε λοιπόν για «Μακεδονική γλώσσα» και όχι για σλαβικό ιδίωμα της Μακεδονίας;
Α.Π: Διότι ο όρος σλάβος είναι όσο ευρύς είναι και ο όρος σάξονας. Δεν μιλούμε για σαξονική διάλεκτος της Αγγλίας ή της Γερμανίας. Ο όρος σλάβος πιάνει και Ρώσους και Πολωνούς και Τσέχους. Εμείς είμαστε Μακεδόνες και μιλούμε Μακεδονικά. Επίσης, ο όρος σλάβος παραπέμπει στον Πανσλαβισμό, ένα σοβινιστικό κίνημα που προωθούσε την υπεροχή των απανταχού σλάβων. Θέλουμε να αποφύγουμε τέτοιους εθνικιστικούς όρους του παρελθόντος, διότι δεν μας εκφράζουν.
Π.Β: Είναι παράλογο και οδυνηρό να σου λέει ένα κράτος: «Δεν αναγνωρίζω την γλώσσα που μιλάς.» Με πιο δικαίωμα;

Το υπόλοιπο της συνέντευξης στο diatribe-column.blogspot.com

7 σχόλια:

  1. Να'σαι καλά ρε Ακρίτα - μου έφτιαξες τη μέρα πάλι!! Οι άνθρωποι είναι το λιγότερο γελοίοι...
    Καλά που υπάρχει και ο νικόλα και ξύπνησε λίγο τον κοιμάμενο ΈΛληνα και πλεόν αυτές οι τακτικές (του παρίση και σία) δεν περνανε άλλο... από ότι βλέπω και ακούω (και ελπίζω) όλοι πλέον έχουν ψιλιαστεί τους προπαγανδιστές και αντιδρούνε... να δούμε

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Δύο σημεία:

    1) Λένε πως ο όρος έθνος είναι ξεπερασμένος, αλλά "αυτοπροσδιορίζονται" ως "εθνικά Μακεδόνες".

    2) Δέχονται πως υπάρχουν λογιών-λογιών Μακεδόνες (Έλληνες, Αλβανοί κ.α.), αλλά απαιτούν από τους υπόλοιπου να ετεροπροσδιορίζονται με βάση αυτούς! Δηλαδή, ΑΥΤΟΙ και μόνο "Μακεδόνες", οι υπόλοιποι "Κάτι-Άλλο Μακεδόνες".

    Αν δεν ήταν γελοίο, θα ήταν θλιβερό.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Επίσης αναφέρει πως του φαίνεται περίεργο κάποιοι να "μιλάνε Μακεδονικά" αλλά να μην "αισθάνονται Μακεδόνες".

    Όντως, έχει δίκιο όταν λέει πως πολλοί δε ξέρουν να σου απαντήσουν όταν τους ρωτάς τι είναι έθνος. Συγκεκριμένα, ο Βοσκόπουλος δίνει μια εντελώς ηλίθια απάντηση, έμμεσα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ρε συ, ο Βοσκόπουλος αναφέρει στη συνέντευξη, εμμέσως πλην σαφώς, πως είναι κρίμα ότι η γεωγραφική Μακεδονία δεν είναι ενωμένη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Φίλοι οι Σλαβομακεδονιστές δεν θα σας απαντήσουν στο τι είναι έθνος και ο λόγος είναι απλός.
    Εάν πούνε ότι είναι ένα έθνος που δημιουργήθηκε με την ίδρυση του κράτους τους(Γκέλνερ) τότε πέφτουν στην παγίδα της μη σύνδεσης τους με την αρχαία Μακεδονία.
    Εάν πούνε ανοιχτά ότι έχουν οποιαδήποτε είδους συνέχεια με το μεσαιωνικό ή το αρχαίο κόσμο τότε θα πέσουν στην μέγκενι του "εθνικισμού" και θα βρεθούν σε δύσκολη θέση μιας ΚΑΙ ΚΑΝΕΝΑΣ ξένος επιστήμονας δεν τους υποστηρίζει σε αυτό.

    Αλλά.....

    στην FYROM η αρχαιολατρεία είναι ήδη σε μεγάλη έξαρση και έχει φτάσει σε τέτοιο σημείο όπου διαγράφουν ότι σλαβικό έχουν, ακόμα κια την γλώσσα τους!!!

    Ήδη έχουμε και στην Ελλάδα Σλαβομακεδόνες που εκφράζουν έμμεσα αυτήν την άποψη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. "Αν πω ότι είμαι Κινέζος, αυτό δε θα ήταν γελοίο;"

    Βοσκόπουλος: Καθόλου
    (μπλα-μπλα-μπλα-.....)

    ΤΕΛΟΣ.

    Μας απαγορεύω να ονομάζουμε, ως εκ τούτου, τον άνθρωπο αυτό "γελοίο". ΟΧΙ, ΟΧΙ, ΟΧΙ...
    ο ανθρωπος ΔΕΝ είναι ΑΠΛΩΣ γελοίος.

    Ο άνθρωπος είναι ΤΟ ΙΔΙΟ ΤΟ γέλιο....
    ΚΩΜΙΚΟΤΑΤΟΣ.


    (η ΜΕΓΑΛΗ απορία: Με τον εαυτό του, άραγε... γελάει ποτέ;)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Αν κάποιοι πούν ότι είναι Κινέζοι λόγω του θαυμασμού του πρός αυτούς, ή για αποιονδήποτε άλλο λόγο, θα ήταν φυσικά χαρά για αυτούς και τιμή για τους Κινέζους.
    Αν όμως πούν ότι είναι Κινέζοι στην θέση των Κινέζων , τότε θα τους περίμεναν 1.200.000.000 ή και περισσότερες φάπες.

    Το ίδιο ισχύει και εδώ.
    Δεν νομίζω ότι θα ηπήρχε Έλληνας που θα αντιδρούσε ατην ονομασία των Σκοπίων ως "Μακεδονία" αν αυτοί το έκαναν από θαυμασμό πρός τον πολιτισμό των Μακεδόνων, σεβόμενοι ΑΠΟΛΥΤΑ την ιστορία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Σχόλια τα οποία θα περιέχουν Greekenglish, ύβρεις, μειωτικούς και συκοφαντικούς χαρακτηρισμούς δεν θα αναρτώνται.