Με την κατάρρευση του κομμουνισμού στην Ανατολική Ευρώπη, η άρχουσα ιδεολογία του Μαρξισμού-Λενινισμού αντικαταστήθηκε από διάφορες ιδεολογικές δυνάμεις. Μία από αυτές ήταν και ο εθνικισμός. Στην ΠΓΔΜ, σταδιακά και με την «απόσυρση» των σοσιαλιστών στις διάφορες θέσεις της εξουσίας, η άκρα δεξιά μέσω του VMRO άρχισε να παίρνει την θέση τους. Έτσι λοιπόν έχουμε από τα τέλη της δεκαετίας του 90 μία σταδιακή μετάλλαξη του άκρατου εθνοπολιτιστικού εθνικισμού σε μία έκρηξη εθνικού σωβινισμού.
Η ακραία εθνικιστική υστερία που υπάρχει αυτές τις μέρες στους Σλαβομακεδόνες, με τη ανέγερση των δύο αγαλμάτων στο κέντρο των Σκοπίων είναι ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα. Ο ακροδεξιός Γκρουέφσκι, συνεχίζοντας το πρόγραμμα «αρχαιοπληξίας» του Σλαβικού πληθυσμού του πολυεθνικού κράτους της ΠΓΔΜ, έκανε το επόμενο βήμα και πλέον ο Σλαβομακεδονισμός συναντά τον «εθνικό σωβινισμό».
Ο εθνικός σωβινισμός τρέφεται από ένα...
συναίσθημα έντονου, ακόμη και υστερικού εθνικιστικού ενθουσιασμού γράφει ο Andrew Heynwood (Political Ideologies, 2007, σελ 246). Το άτομο ως ξεχωριστό, ορθολογικό ον εξαλείφεται εντελώς από την το κύμα του πατριωτικού αισθήματος, που εκφράζεται με την επιθυμία για επίθεση, επέκταση και πόλεμο. Ο Γάλλος εθνικιστής Charles Maurras (1868-1952) απεκάλεσε αυτόν τον έντονο πατριωτισμό «ολοκληρωτικό εθνικισμό», οποίος σημαίνει ότι άτομα και ανεξάρτητες ομάδες χάνουν την ταυτότητα τους μέσα σε ένα πανίσχυρο «έθνος», το οποίο έχει μια ύπαρξη και σημασία πέρα από τη ζωή κάθε μεμονωμένου ατόμου. Τέτοιος μαχητικός εθνικισμός συνοδεύεται συνήθως από μιλιταρισμό. Η στρατιωτική δόξα και κατάκτηση είναι οι απόλυτες αποδείξεις του εθνικού μεγαλείου και είναι ικανές να γεννούν έντονα συναισθήματα εθνικιστικής αφοσίωσης.Η ακραία εθνικιστική υστερία που υπάρχει αυτές τις μέρες στους Σλαβομακεδόνες, με τη ανέγερση των δύο αγαλμάτων στο κέντρο των Σκοπίων είναι ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα. Ο ακροδεξιός Γκρουέφσκι, συνεχίζοντας το πρόγραμμα «αρχαιοπληξίας» του Σλαβικού πληθυσμού του πολυεθνικού κράτους της ΠΓΔΜ, έκανε το επόμενο βήμα και πλέον ο Σλαβομακεδονισμός συναντά τον «εθνικό σωβινισμό».
Ο εθνικός σωβινισμός τρέφεται από ένα...
Έτσι λοιπόν με τα αγάλματα το καθεστώς Γκρούεφσκι, προσπαθεί να νουθετήσει τον Σλαβικό πληθυσμό, με τις πολεμικές αξίες της απόλυτης αφοσίωσης, της ολοκληρωτικής αφιέρωσης και τις οικειοθελούς αυτοθυσίας. Όταν η τιμή ή η ακεραιότητα του έθνους αμφισβητείται, οι ζωές των απλών ανθρώπων γίνονται ασήμαντες είναι μία από τις θέσεις του εθνικού σωβινισμού.
Ο εθνικός σωβινισμός έχει μια ιδιαίτερα δυνατή απήχηση στους περιθωριοποιημένους και αδύναμους, στους οποίους ο εθνικισμός προσφέρει την προοπτική της ασφάλειας, του αυτοσεβασμού και της υπερηφάνειας. Ο μαχητικός ή ολοσχερής εθνικισμός προϋποθέτει μια αυξημένη αίσθηση «του ανήκειν» σε μια ξεχωριστή εθνική ομάδα. Τέτοιο έντονο εθνικιστικό συναίσθημα συνήθως διεγείρεται από «αρνητική ενσωμάτωση», την περιγραφή ενός έθνους ή μιας φυλής ως απειλή ή ως εχθρό. Απέναντι στον εχθρό, το έθνος συσπειρώνεται και βιώνει ένα έντονο αίσθημα της δικής του ταυτότητας και σημασίας. Ο εθνικός σωβινισμός των Σλαβομακεδόνων γεννιέται επομένως από μια σαφή διάκριση ανάμεσα σε «αυτούς»(Βούλγαροι και Έλληνες) και «εμάς». Χρειάζεται να υπάρχει ένα «αυτοί» για να χλευάζουμε ή να μισούμε ούτως ώστε να σφυρηλατείται η αίσθηση του «εμείς». Στην πολιτική, ο εθνικός σοβινισμός συχνά εμφανίστηκε στις ρατσιστικές ιδεολογίες, οι οποίες διαιρούν τον κόσμο στους «δικούς μας» και τους «άλλους», όπου οι «άλλοι» γίνονται αποδιοπομπαίος τράγος για όλες τις συμφορές και τις απογοητεύσεις από τις οποίες υποφέρουν οι «δικοί μας». Συνεπώς, μόνο σύμπτωση δεν είναι το γεγονός ότι σοβινιστικά πολιτικά δόγματα αποτελούν γόνιμο έδαφος για τις φυλετιστικές ιδέες. Το VMRO του ακροδεξιού Γκρούεφσκι χτίζει πάνω σε αυτόν τον εθνικό σωβινισμό. Για τους Σλαβομακεδόνες είναι οι Έλληνες που κλέβουν την ιστορία τους και οι Βούλγαροι την γλώσσα τους.
Όλες οι μορφές εθνικισμού θέτουν το ζήτημα της ταυτότητας. Με όποιους πολιτικούς στόχους κι αν σχετίζεται ο εθνικισμός, τους αναπτύσσει πάνω στη βάση ενός αισθήματος συλλογικής ταυτότητας, που συνήθως κατανοείται ως πατριωτισμός. Για τον πολιτικό εθνικιστή, «αντικειμενικοί» παράγοντες όπως η εδαφική επικράτεια, η θρησκεία και η γλώσσα δεν έχουν μεγαλύτερη σημασία από αντίστοιχους «υποκειμενικούς», όπως η βούληση, η μνήμη και η πατριωτική αφοσίωση. Ο εθνικισμός, επομένως, όχι μόνο αναπτύσσει πολιτικούς σκοπούς, αλλά επίσης λέει στους ανθρώπους το ποιοι είναι: τους παρέχει μια ιστορία, σφυρηλατεί κοινωνικούς δεσμούς και ένα συλλογικό πνεύμα, και δημιουργεί μια αίσθηση πεπρωμένου μεγαλύτερη από την ατομική ύπαρξη.
Συγκεκριμένες μορφές εθνικισμού, ωστόσο, είναι λιγότερο στενά συνδεδεμένες με φανερές πολιτικές διεκδικήσεις απ' ότι άλλες. Αυτό ιδιαίτερα ταιριάζει στην περίπτωση του εθνοπολιτισμικού εθνικισμού των Σλαβομακεδόνων. Ο εθνοπολιτισμικός εθνικισμός είναι μια μορφή εθνικισμού που δίνει ιδιαίτερη έμφαση στην αναγέννηση του έθνους ως ξεχωριστού πολιτισμού, και όχι τόσο ως διακριτής πολιτικής κοινότητας. Οι πολιτισμικοί εθνικιστές θεωρούν το κράτος ως δευτερεύουσας σημασίας, ή ακόμη και ξένη οντότητα. Ο ρόλος του εθνικισμού είναι συνεπώς να αναπτύσσει την προσοχή και την εκτίμηση της κουλτούρας και των παραδόσεων του έθνους.
Δυστυχώς ο εθνικός σωβινισμός των Σλαβομακεδόνων είναι ένας δρόμος χωρίς γυρισμό. Όπου και εάν κοιτάξεις στην ιστορία, όπου υπήρξε εθνικός σωβινισμός έχουμε και εκρήξεις παρόμοιων κινημάτων όπως ο πανσλαβισμός, αντισημιτισμός και ο παγγερμανισμός. Είναι λοιπόν φανερό ότι ο Σλαβομακεδονισμός της ΠΓΔΜ από Εθνοπολιτισμικός εθνικισμός, μεταλλάχτηκε σε εθνικό σωβινισμό.
ΣΗΜΕΙΩΣΗ:Ως βιβλιογραφία χρησιμοποιήθηκαν τα βιβλία του Andrew Heynwood «Political Ideologies, 4η έκδοση» και «Πολιτικές Ιδεολογίες, 3η έκδοση».
Άν νομίζεις ότι μπορεί να συνεισφέρει στόν προβληματισμό ανάρτησέ το
ΑπάντησηΔιαγραφήhttp://thermiskynika.blogspot.com/2011/06/blog-post_22.html
Akritas, τα ουρανια τοξα, οι κουνιες μπελες και τα λοιπα τι ιδεολογια ακολουθουν?
ΑπάντησηΔιαγραφήθα ελεγα νεοφασιστικη αλλα θα ηθελα την γνωμη σου σε αυτο.
Το ΟΤ και οι ΜΚΟ που το υποστηρίζουν ανήκουν στον εθνοπολιτισμικό εθνικισμό, όπως αυτός τον περιγράφει ο Heynwood στην 4η έκδοση και στο κεφάλαιο της πολυπολιτισμικότητας.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο bloh belomore, σαφώς και ανήκει στον εθνικό σωβινισμό. Άλλωστε η αρχαιολατρεία είναι εμφανής.
Akritas για γινε λιγο πιο σαφης με τον εθνοπολιτισμικο εθνικισμο.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕίναι φανερό ότι πρωταρχικός ρόλος του ΟΤ είναι ένας αυξανόμενος πολιτικός ρόλος μεταξύ των μειονοτικών φράξιων που έχει η Σλαβομακεδονική κοινότητα και η οποία εκφράζεται μέσα από τον εθνοπολιτισμικό εθνικισμό. Αυτός εκφράζεται με όχημα τον πολιτισμό όπως είναι η γλώσσα. Οι εκδόσεις του abecedar και λεξικού είναι χαρακτηριστικές. Το κοινό θέμα σε αυτήν την αναδυόμενη μορφή εθνοτικής πολιτικής του ΟΤ είναι η επιθυμία ανάδειξης πρόκληση της δήθεν οικονομικής και κοινωνικής περιθωριοποίησης, και μερικές φορές φυλετικής καταπίεσης των Σλαβομακεδόνων από το Ελληνικό κράτος. Με αυτή την έννοια, η εθνοτική πολιτική ήταν ένα όχημα για απελευθερωτική πολιτική μέσω της αναγνώρισης ως μειονότητας στην Ελλάδα , προτάσσοντας πάντα ως εχθρός της την «ριζωμένη ανισότητα». Είναι αυτό που λένε για την διαφορετικότητα και την διάκριση ανάμεσα σε «αυτούς»(Βούλγαροι και Έλληνες) και «εμείς».
ΑπάντησηΔιαγραφήΤώρα ο εθνικός σωβινισμός όπως έγραψα έρχεται μετά από τον εθνοπολιτισμικό εθνικισμό, ειδικά όταν αυτός αποτυγχάνει πολιτικά τους στόχους του. Π.χ. στις εκλογές όπου το ΟΤ πάτωσε.
Ο εθνοπολιτισμικός εθνικισμός και ο σωβινισμός αργά η γρήγορα θα διχάσουν την γειτονική χώρα, οδηγώντας σε διαιρέσεις και συγκρούσεις μεταξύ των σλαβομακεδόνων. Η σλαβική συνιστώσα είναι πολύ ισχυρή και νομοτελειακά θα συγκρουσθεί με την αρχαιοπληξία. Στην Τουρκία σήμερα η σύγκρουση εθνοπολιτισμικού εθνικισμού (Νεο Οθωμανοί-κοινό συνεκτικό στοιχείο η θρησκεία) και σωβινισμού (Κεμαλισταί-κοινό συνεκτικό στοιχείο το μεγαλείο του Τουρκικού έθνους), οδηγεί την χώρα σε καθολικό εμφύλιο.
ΑπάντησηΔιαγραφήKimon
Cometoreal@gmail.com
Να ένα δείγμα της άλλης άποψης πάνω στο θέμα της ανάρτησης"...Για τον εθνικισμό το έθνος ταξιδεύει μέσα στο χρόνο. Υπάρχει ένας “ιστορικός χώρος” εντός του οποίου πραγματοποιείται αυτό το ταξίδι και του οποίου τα όρια θεωρούνται ελαστικά και διευρυνόμενα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο έθνος λογίζεται σαν ένας ζωντανός οργανισμός. Η ζωή των επιμέρους φθαρτών κυττάρων – μελών του δεν έχει σημασία. Τα ίχνη των εθνών χάνονται στο παρελθόν και κατά προτίμηση (εκτός εάν αυτό δεν είναι δυνατόν) στη βαθιά αρχαιότητα. Ανεξάρτητα από τρόπους παραγωγής και διανομής του πλούτου, μορφές διακυβέρνησης και εναλλαγής πολιτισμών, η ουσία του έθνους, η “ψυχή του”, παραμένει αναλλοίωτη.
Πάνω σε αυτή την ιδέα δομείται ο εθνικός μύθος. Τα υλικά του εθνικού μύθου βρίσκονται ή αναζητούνται στην ιστορία. Το οικοδόμημα πρέπει να είναι όσο το δυνατόν πιο στέρεο. Οι αυθαίρετες ή και παράλογες ερμηνείες των γεγονότων, είναι βεβαίως προτιμότερες από τη χάλκευση των στοιχείων, καθώς παρουσιάζουν μεγαλύτερη αντοχή στις ιδεολογικές επιθέσεις των αντίπαλων εθνικισμών.
Οι ψηφίδες αυτού του μυθικού ψηφιδωτού συναρμολογούνται μέσα στο διάβα του χρόνου από τους εθνικιστές διανοούμενους. Ανάμεσά τους υπάρχουν οι μεγάλοι δημιουργοί, οι εμπνευσμένοι αφηγητές, οι πρωτομάστορες.
Κάθε έθνος έχει τους δικούς του Παπαρηγόπουλους. Κοντά τους βρίσκονται οι επιδέξιοι τεχνίτες οι καλύτεροι των ειδικών, οι γλωσσολόγοι, λαογράφοι, ανθρωπολόγοι, αρχαιολόγοι, ιστορικοί: ο Χατζιδάκης, ο Πολίτης, ο Κουγέας, ο Ανδριώτης, ο Κυριακίδης, ο Κούμαρης, ο Ζακυθηνός, ο Τριανταφυλλίδης…
Κι ακολουθούν οι φανατικοί και συνήθως ημιμαθείς ερασιτέχνες “λόγιοι πατριώτες”, οι γραφικές φιγούρες του πνευματικού επαρχιωτισμού: στρατιές δασκάλων, παπάδων, δικηγόρων, αξιωματικών, πολιτευτών και δημοσιογράφων.
Κάθε έθνος έχει τους δικούς του κρατικούς λειτουργούς, τους επαγγελματίες αναπαραγωγούς και συντηρητές του εθνικού μύθου. Αυτούς που τρέφουν και τρέφονται από τον εθνικισμό. Τους Παπαθεμελήδες, Μάρτηδες, Μέρτζους, Καργάκους, Βακαλόπουλους, Χριστόδουλους.
Η ιστορία που γράφεται με αυτό τον τρόπο είναι ένας μεγάλος μύθος. Περιγράφει τα κατορθώματα των προγόνων και τις νίκες τους επί των εχθρών. Η ύπαρξη των εχθρικών κρατών, τα οποία περικυκλώνουν και επιβουλεύονται το “δικό μας” έθνος, είναι το κεντρικό στοιχείο του μύθου.
Η εθνική ιστορία αποτελεί τη διδακτέα ύλη του εκπαιδευτικού συστήματος και το σύνολο σχεδόν της ιστορικής βιβλιογραφίας. Με αυτή διαπαιδαγωγούνται οι νεότερες γενεές και συμφιλιώνονται με τους γεννήτορες. Η αρχαϊκή λατρεία των προγόνων μετασχηματίζεται στις μοντέρνες κοινωνίες σε εθνική ιστορία, σε εθνικό δηλαδή μύθο, που συγκινεί, γοητεύει, διδάσκει και παροτρύνει. Το βάρος της εθνικής κληρονομιάς θέτει έτσι τη σύγχρονη κοινότητα μπροστά σε νέα καθήκοντα. Αυτή, όπως και κάθε μέλος της, αποδεχόμενη την εθνική ιστορία, οφείλει πλέον ένα χρέος προς τους νεκρούς. Είναι θέμα τιμής να σταθείς αντάξιος αυτής της κληρονομιάς και να οδεύσεις προς τη θυσία...."
απόσπασμα απο το
http://lithoksou.net/ethnikosmithos.html
Κίμωνα ήδη ο εθνοπολιτισμικός εθνικισμός τους έχει διχάσει(φράξιες), ενώ ο κλιμακούμενος σωβινισμός θα τους απομονώσει και από τους γεωπολιτικούς συμμάχους του,την στιγμή μάλιστα που δεν έχουν αντιληφθεί τι γίνεται σήμερα στον κόσμο και ειδικά στις ΗΠΑ και ΕΕ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑνώνυμε 7:04, ουδεμία σχέση το κομμάτι του Λιθοξόου με αυτό που έβαλα. Αλλοίμονο να συγκρίνεις την Κρατική Πολιτική με αυτήν της Ιστορικής βιβλιογραφίας και μάλιστα αποσπασματικά, και μάλιστα από ένα άτομο ακροαριστερών αντιλήψεων, απόψεων και μέλος του ΟΤ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑγάλματα τέτοιων διαστάσεων μόνο ολοκληρωτικά καθεστώτα έχουν ανεγείρει.
Ακρίτα,
ΑπάντησηΔιαγραφήδες στον παρακάτω σύνδεσμο κάτι που ίσως σε ενδιαφέρει. Παρεπιμπτόνως σήμερα στην ΝΕΤ, εκπομπή Μαρτυρίες, είχε μια αναφορά στον Κ. Σπέρα. Μιλούσε η κόρη του.
Τα περί αυτονομήσεως της Μακεδονίας έχουν ενδιαφέρον.
http://4.bp.blogspot.com/-qkcR-rvB_D4/ThB_xWHIpTI/AAAAAAAAbEA/FaIPf6DweRc/s1600/sperasb0cgqz.gif
@AKRITA
ΑπάντησηΔιαγραφήGiati xrisimopoieis ton oro Slavo-Makedones ton opoio thewreis profanos oti apodidei me thn megalyterh akriveia auth thn ethnotikh omada kai den xrisimopoieis tous orous Boulgaro-Makedones h Boulgaroi?
H Istoria ta teleutaia 200 xronia den dixnei pios oros einai pio swstos?
H mehalh pleiopsifia twn katikwn tou
Pozar
Zagorichani
Zelenits
Smrdesh
Kosinets
ktl
ws ti autoprosdiorizontan? Ws Boulgaroi h ws Slavo-Makedones? Foreis poiou ethnikismou htan? H mallon kalytera h ekfrash ethnikismou piou ethnous htan?
Ανώνυμε 4:26,
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαταρχήν είναι η τελευταία φορά που σου επιτρέπω να αναρτήσεις το σχόλιο με γραμματοσειρά greekenglish. Το να πατήσεις δύο κουμπιά, δεν νομίζω να είναι κόπος.
Δεύτερον,τους θεωρώ ως ξεχωριστή εθνοτική ομάδα λόγω
- των εθνοτικών μεταλλάξων που έχουν κάνει τα τελευταία 120 χρόνια, ακόμα και σήμερα θεωρώ ότι εάν υπάρξουν οι κατάλληλες πολτικές προυποθέσεις θα ξαναλλάξουν.
-της ίδρυσης του κράτους τους, που είχε σαν αποτέλεσμα την ισοπεδωτική πλύση εγκεφάλου του Σλαβικού πλυθυσμού.
Ο όρος Σλαβομακεδόνας είναι καθαρά εθνο-γεωγραφικός όρος.
O ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟΣ ΣΛΑΒΟΜΑΚΕΔΩΝΑΣ-ΣΛΑΒΟΜΕΚΕΔΟΝΙΚΟΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΣΛΑΒΟΒΟΥΛΓΑΡΟΥΣ ΣΚΟΠΙΑΝΟΥΣ ΕΙΝΑΙ ΣΩΣΤΟΣ ΔΙΟΤΙ ΔΙΑΧΩΡΙΖΕΙ ΕΘΝΙΚΑ ΚΑΙ ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΑ ΤΟΥΣ ΒΟΥΛΓΑΡΟΥΣ ΤΩΝ ΣΚΟΠΙΩΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ ΚΑΙ ΟΤΙ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΕΜΠΕΡΙΕΧΕΙ Α Βαρδας
ΑπάντησηΔιαγραφή@Akrita
ΑπάντησηΔιαγραφήΟι σημερινοί Νέο-Έλληνες ομιλούμαι μια γλώσσα (Νέο-Ελληνική Δημοτική) η οποια κάλλιστα θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως Ελληνό-Ιταλό-Τουρκικα λόγο των πολλών Ιταλικών και Τουρκικων λέξεων που περιέχει και σε πείραξαν τα greeklish?
Ας είναι. Δικό σου είναι το blog, Εσύ μου δίνεις βήμα και η επιθυμία σου είναι σεβαστή (Ελπίζω βεβαια να μην βρεθεί κάποιος φωστήρας πάλι να με κατηγορήσει για ανορθογραφία αφού το πρόγραμμα μετατροπής που χρησιμοποιώ είναι ατελές).
Θα πρέπει να σου υπενθιμισω ότι αρχικά οι Κομμουνιστές NOF/SNOF ως Σλάβο-Μακεδόνες αυτοχαρακτηρίζονταν και αυτό το χαρακτηρισμό απέδιδαν σε όλους τους Βουλγαρους τις Μακεδονίας ακριβώς για να τους αποκόψουν από τους Βουλγαρους.
Άλλωστε των ορο Slav-Μacedonians οι Σέρβοι πρώτοι τον εισήγαγαν ακριβώς για να τους αποσπάσουν από τους Βουλγαρους. Όπως Σέρβοι ήτανε αυτοί που πέτυχαν να επιβάλουν στην διεθνή κοινότητα το τι συνιστά την σύχρονη γεωγραφική Μακεδονία.
Πως οι ίδιοι αυτοχαρακτηρίζονταν πριν? Bugari που στα Σερβικα σημαίνει Βούλγαροι (Bουργαροι όπως τους αποκαλούν ακόμη αρκετοί Έλληνες στην Μακεδονία).
Μέσα από διαφορες διαδικασίες αλλα και συμπτώσεις προέκυψαν ως ανεξάρτητο κράτος.
Τα τελευταία χρονια οι Εθνικιστές αποφάσισαν να απορρίψουν τον ορο Σλάβοι και οτιδήποτε έχει σχέση με Σλάβους (Μένει τελικά το Macedonians).
Οι εκατονδάδες χιλιάδες που στήνονταν στην ουρα στην Σοφια για να πάρουν Βουλγαρικα διαβατήρια δείχνει τι πραγματικά πιστεύουν ότι είναι πολλοί κάτοικοι του Κράτους των Σκοπιων ειδικά στο Δυτικό τμήμα.
Αν οι πρόγονοι σου συμμετείχαν στον Μακεδονικό αγώνα θα σου είπανε είτε σε εσένα είτε στους γονείς σου ότι τον γείτονα, συγχωριανό, συμπολίτη η τον χωρικό του γειτονικού χωριου πολεμούσανε που αυτό-προσδιορίζονταν ως Βούλγαρος και όχι ως Σλάβος.
Ο ορος Σλάβος είναι ευρείς και αναφέρεται σε ένα μεγάλο αριθμό εθνών. Οι Σκοπιανοί είναι κατά κύριο λόγο Βούλγαροι.
ΦΙΛΕ ΑΝΩΝΥΜΕ4 Ιουλίου 2011 4:23 μ.μ.ΑΝ ΜΟΥ ΕΠΙΤΡΕΠΕΙΣ ΕΝ ΠΡΩΤΗΣ ΔΕΝ ΣΥΜΦΩΝΩ ΑΝ ΚΑΙ ΔΕΝ ΕΙΜΑΙ ΦΙΛΟΛΟΓΟΣ ΟΤΙ ΤΑ ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΕΙΝΑΙ ΣΥΝΟΘΥΛΕΥΜΑ ΙΤΑΛΙΚΩΝ-ΤΟΥΡΚΙΚΩΝ ΘΑ ΣΕ ΠΑΡΑΚΑΛΟΥΣΑ ΔΕ ΝΑ ΜΟΥ ΥΠΟΓΡΑΜΙΣΕΙΣ ΠΟΙΕΣ ΛΕΞΕΙΣ ΑΠΟ ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΟΥ ΚΕΙΜΕΝΟ ΕΙΝΑΙ ΙΤΑΛΙΚΕΣ Η ΤΟΥΡΚΙΚΕΣ. ΔΕΥΤΕΡΟΝ ΕΧΕΙΣ ΔΙΚΙΟ ΟΤΙ ΟΙ ΠΑΤΕΡΕΣ ΜΑΣ ΤΟ 1905 ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΤΟ 1912-13 ΑΠΟΚΑΛΟΥΣΑΝ ΚΑΙ ΘΕΩΡΟΥΣΑΝ ΒΟΥΛΓΑΡΟΥΣ ΤΟΥΣ ΣΗΜΕΡΙΝΟΥΣ ΣΚΟΠΙΑΝΟΥΣ . ΕΠΙΣΗΣ ΕΙΝΑΙ ΣΩΣΤΟ ΟΤΙ ΟΙ ΣΥΜΜΟΡΙΤΕΣ ΤΟΥ ΣΝΟΦ 1948 ΟΝΟΜΑΖΟΝΤΑΝ ΣΛΑΒΟΜΑΚΕΔΟΝΕΣ ΓΙΑ ΝΑ ΔΙΑΧΩΡΙΖΟΝΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΒΟΥΛΓΑΡΟΥΣ ΚΥΡΙΩΣ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΣΕΡΒΟΥΣ .ΣΗΜΕΡΑ ΟΜΩΣ ΜΕ ΔΙΑΜΟΡΦΩΜΕΝΗ ΜΙΑ ΔΙΕΘΝΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΣΥΝ ΤΑ ΤΡΑΓΙΚΑ ΛΑΘΗ ΜΑΣ ΣΤΟ ΣΚΟΠΙΑΝΟ ΘΕΜΑ. ΚΑΙ ΕΠΕΙΔΗ Η ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΕΙΝΑΙ Η ΤΕΧΝΗ ΤΟΥ ΕΦΙΚΤΟΥ ΠΡΟΤΕΙΝΩ ΚΑΙ ΕΓΩ ΤΟΝ "ΛΑΝΘΑΝΩΝ" ΟΡΟ ΣΛΑΒΟΜΑΚΕΔΟΝΑΣ ΠΑΡΑ ΒΟΥΛΓΑΡΟΣ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΤΟ ΣΩΣΤΟ ΚΑΙ Ο ΝΟΩΝ ΝΟΕΙΤΩ Α,Βαρδας
ΑπάντησηΔιαγραφήΑγαπητέ κύριε Βάρδα
ΑπάντησηΔιαγραφήΟι δημοτικιστές γνωστοί και με το παρατσούκλι μαλιαριστες αφού πέτυχαν την καθιέρωση της δημοτικής ως επίσημης γλώσσας του Ελληνικού κράτους εδώ και δεκαετίες κάνουν πλύση εγκεφαλου στους φοιτητές φιλολογίας των φιλοσοφικών σχολών στα πανεπιστήμια της χώρας για τον γλωσσικό πλούτο και το μεγαλείο της δημοτικής. Οι περισσότεροι εκ των οποιων ως παπαγάλοι επαναλαμβάνουν αυτά που τους μαθαίνουν στα πανεπιστήμια περί γλώσσας που είναι ζωντανός οργανισμός και εξελίσσεται κτλ.
Ο μέσος Έλληνας στον καθημερινό του λόγο χρησιμοποιεί παρα πολλές Ιταλικές και Τουρκικες λέξεις ενθύμιο των περίπου 6 αιώνων Ενετοκρατίας και Τουρκοκρατίας αλλα και της εγκατάστασης πληθυσμών που σχετίζονται με αυτές.
Θα μπορούσα να αρχίσω να απαριθμώ λέξεις αλλα ίσως το πιο παρακμιακό περιστατικό είναι αυτό που έχω πει και στο παρελθόν για το πρώτο μονοτονικό λεξικό εκδόσεων Φυτράκη στις αρχές δεκαετίας 80 όπου αναφέρει για την λέξη ΛΑΤΟΜΟΣ
ΛΑΤΟΜΟΣ: Ο εργάτης λατομείου, ο Νταμαρτζής
Εδώ χρησιμοποιείται η Τουρκικη λέξη Νταμαρτζής για να καταλάβει ο απλός κόσμος τι σημαίνει Λατόμος!!!
Ένα άλλο παράδειγμα είναι η λέξη Aνθος. Όλοι χρησιμοποιούμε την λέξη ανθοπωλείο αλλα επίσης όλοι πλέον αναφερόμαστε σε λουλούδι (Αλβανική αντί για ανθos) και βάζo (Λατινική? αντί για ανθοστήλη).
Αν έχεις την δυνατότητα να ξεφυλλίσεις ένα καλο λεξικό Δημοτικής το οποιο αναφέρει την προέλευση των λέξεων θα απογοητευτείς όπως κάποτε απογοητευτικά και εγώ...
Ανώνυμε 4:23
ΑπάντησηΔιαγραφήΜεγαλύτερο από το 90% των λέξεων της νεοελληνικής γλώσσας έχει αρχαιοελληνική ρίζα. Στο κείμενο σου, ίσως μόνο η λέξη «φωστήρας» να είναι Ιταλικής ποοέλευσεως. Τα greklish, είναι δύσκολο να διαβαστούν και τις περισσότερες φορές αγνοούνται.Το να γράφεις Ελληνικά σημαίνει πάνω από όλα ότι σέβεσαι τους αναγνώστες σου.
Οι νεοέλληνες δεν χρησιμοποιούν περισσότερες από 500 λέξεις, αφού οι περισσότεροι επικοινωνούν με βρυχηθμούς και λαρυγγισμούς. Αυτό βέβαια δεν σημαίνει ότι η νεοελληνική γλώσσα είναι υβρίδιο, αλλά ότι ο πληθυσμός στερείται επαρκούς εκπαίδευσης ώστε να χειρίζεται την γλώσσα επαρκώς, απόρροια συνειδητής απόφασης του πολιτικού συστήματος μετά την μεταπολίτευση.
ΑπάντησηΔιαγραφή9:23
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαι η λέξη «φωστήρας» είναι Ελληνική, π.χ. «Τους τρείς μεγίστους φωστήρας της Τρισηλίου Θεότητος…»
Kimon
Cometoreal@gmail.com
Το περιεχόμενο της ανάρτησης δεν είναι σχετικό με την Νέο-Ελληνική Δημοτική οποτε θα πρέπει να σταματήσω την συζήτηση σε ένδειξη σεβασμού και στον Ακριτα που φιλοξενεί τα λεγόμενα μου. Ίσως θα μπορούσε ο Ακρίτας να δημιουργήσει σχετικό νήμα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑς επανέλθουμε όμως στο αντικείμενο της συζήτησης που είναι οι Βούλγαροι της Μακεδονίας.
Η αδυναμία της Βουλγαρίας να προσαρτήσει τα Σκοπια (ήττες στον στρατιωτικό τομέα, επιλογή λάθος συμμαχων κτλ) καθώς επίσης η κακή διοίκηση κατά την διάρκεια της κατοχής των εδαφών αυτών ειδικά τον 2 παγκόσμιο πόλεμο αλλα και ο υποτιμητικός τρόπος αντιμετώπισης των χωρικών των Σκοπιων από τους Βουλγαρους αλλα και η propaganda των Σέρβων με τους οποιους είχανε κάποια κοινά πολιτισμικά στοιχεια και στην συνεχεια η δράση και η δημιουργία ψεύτικου έθνους από τους Κομμουνιστές του Tito πέτυχαν την δημιουργία μιας νέας εθνικής συνείδησης η οποια είχε αρχίσει δειλά δειλά να εκδηλώνεται από την εποχή της διάσπασης του κομιτάτου.
Ας μην ξεχνάμε ότι αρχικά ακόμη και οι Centralistes μια συνομοσπονδία με το Βουλγαρικο κράτος επιζητούσαν. Αν τώρα μια συνομοσπονδία μεταξύ Βούλγαρο-Μακεδόνων (Βούλγαροι των εδαφών της Μακεδονίας) και Βουλγαρων ακούγεται ως μια συνομοσπονδία 2 διαφορετικών εθνών θα πρέπει να λάβουμε υπόψιν ότι λίγο πιο παλιά είχε πέσει στο τραπέζι και η ιδέα ενός ενιαίου κράτους μεταξύ Σέρβων-Βουλγαρων. Ιδέα που ναυάγησε γρήγορα αφού ο Σερβικός και Βουλγαρικός εθνικισμός είχανε είδη μπει σε πορεία σύγκρουσης.
Οι Σλάβοι των Σκοπιων είχανε περισσότερα κοινά στοιχεια όπως μαρτυρα και οι γλώσσα τους με τους κατά κύριο λόγο Σλάβους της Βουλγαρίας και επόμενος ακόμη και αυτοί που βλέπανε πιο επιφυλακτικά τους Βουλγαρους και δεν είχανε αναπτύξειισχυρή Βουλγαρικη εθνική συνείδηση νοιώθανε πιο κοντά στους Σλάβους της Βουλγαρίας παρα σε οποιοδήποτε άλλο Σλαβικό λαό
Kατά συνέπεια μπορούμε να πούμε ότι ανήκουν στο ευρύτερο Βουλγαρικο έθνος.
ΑΣΦΑΛΩΣ ΚΑΙ ΟΙ ΣΚΟΠΙΑΝΟΙ ΕΙΝΑΙ ΣΛΑΒΟΙ ΚΑΙ ΑΝΗΚΟΥΝ ΣΤΟ ΕΥΡΥΤΕΡΟ ΒΟΥΛΓΑΡΙΚΟ ΕΘΝΟΣ Ο ΘΕΜΕΛΙΩΤΗΣ ΤΟΥ "ΜΑΚΕΔΟΝΙΣΜΟΥ" ΑΡΧΙΚΟΜΙΤΑΤΖΗΣ ΜΙΣΙΡΚΟΦ ΞΕΚΑΘΑΡΑ ΤΑΥΤΙΖΕΙ ΤΟΥΣ ΣΛΑΒΟΥΣ ΤΗΣ ΤΟΤΕ ΟΘΩΜΑΝΙΚΗΣ ΕΠΑΡΧΙΑΣ ΤΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΜΕ ΤΟΥΣ ΤΟΥΣ ΝΟΤΙΟΥΣ ΣΛΑΒΟΥΣ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΑ ΜΕ ΤΟΥΣ ΒΟΥΛΓΑΡΟΥΣ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΑ-ΓΛΩΣΣΙΚΑ ΚΑΙ ΕΘΝΙΚΑ ΕΙΝΑΙ ΛΑΘΟΣ ΠΟΥ Η ΕΞΩΤΕΡΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΜΑΣ ΔΕΝ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΕΙ ΚΕΙΜΕΝΑ ΤΟΥ 1900 ΠΡΟΣ ΦΙΛΟΥΣ ΚΑΙ ΣΥΜΑΧΟΥΣ ΓΙΑ ΝΑ ΓΕΛΟΙΟΠΟΙΗΣΕΙ ΚΑΙ ΝΑ ΚΑΤΑΔΕΙΞΕΙ ΤΗΝ ΠΡΩΤΟΦΑΝΗ ΠΑΡΑΝΟΙΑ ΤΩΝ ΣΗΜΕΡΙΝΩΝ ΣΚΟΠΙΑΝΩΝ ΕΘΝΙΚΗΣΤΩΝ ΠΟΥ ΠΡΟΣΠΑΘΟΥΝ ΜΕ ΑΓΑΛΜΑΤΑ ΚΑΙ ΣΠΟΤΑΚΙΑ ΣΤΗΝ ΤΙ ΒΙ ΝΑ ΑΛΑΞΟΥΝ ΕΘΝΙΚΗ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΣΤΟ ΛΑΟ ΤΟΥΣ ΑΠΟ ΣΛΑΒΟ-ΒΟΥΛΓΑΡΟΙ ΣΕ ΑΡΧΑΙΟ-ΜΑΚΕΔΟΝΕΣ Α.Βαρδας
ΑπάντησηΔιαγραφήΑκρίτα εσύ ήσουν ο πρώτος που είχες αναφερθεί στο θέμα της "πολιτισμικής ταυτότητας". Το άγαλμα του Αλεξάνδρου έχει σχέση με την ταυτότητά μας και εάν είχαμε σοβαρό κράτος και όχι κρατικό μηχανισμό πουρέδων, θα τους είχαμε καταγγείλει στα αρμόδια όργανα. Εκτός εάν θέλουμε να το παίξουμε "βακτριανά", όπως κάνουν οι Βούλγαροι.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.
ΑπάντησηΔιαγραφήΓιά τον "άγνωστο" που έγραψε "Οι σημερινοί Νέο-Έλληνες ομιλούμαι μια γλώσσα (Νέο-Ελληνική Δημοτική) η οποια κάλλιστα θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως Ελληνό-Ιταλό-Τουρκικα λόγο των πολλών Ιταλικών και Τουρκικων λέξεων που περιέχει και σε πείραξαν τα greeklish?". Φίλε μου δεν γνωρίζω τι γλώσσα "ομιλούται" εσείς, αυτό που έμαθα όμως είναι πως η γλώσσα δεν καθορίζεται από το λεξιλόγιο αλλά από την γραμματική και την συντακτική δομή της, από τις κλισεις της κλπ. Στά νεοελληνικά λέμε Άλογο, αλλά και η λέξη ίππος υπάρχει και καταλαβαίνευται ιδίως σε συνθετικά, πχ ιππόδρομος. ΥΘπάρχει και το Τουρκικό Άτι, σε δημοτικά τραγούδια και το Ιταλικό Καβάλο. Να τα δούμε όμως μισό λεπτό? Το "άτι" στον πλυθυντικό το λέμε τα"άτια", ενώ εάν υπήρχε Τουρκική γραμματική επίδραση θα το λέγαμε "ατλάρ", ενώ το καβάλο το χρησιμοποιούμε σε λέξεις όπως καβαλάω (λέμε όμως και ιππεύω), ή καβαλλιέρος, όπου σε αντίθεση με τον αρχαιοελληνικό Ίππο, η σύνδεση με το Ιταλικό "άλογο" δεν είναι κατανοητή από το Νεοελληνικό αυτί.
ΑπάντησηΔιαγραφήΜε την ένοια του φίλου "Άγνωστο" τα Τουρκικά είναι μιά Αραβοπερσοελληνολατινομογγολική γλ'ωσσα, ενώ είναι μιά καθαρά ΑλταοΤουρκική-Μογγολική. Να μην μιλήσουμε κια το τοο πως θα περιγράφαμε την Αγγλική...Το ξαναλέμε, οι λέξεις δεν μετράνε. ΤΑ Αγγλικά είναι Γερμανική γλώσσα με πανσπερμία λέξεων από όλων των ηπείρων τις γλώσσες. Και τα Αρχαία Ελληνικά όμως είχαν Πέρσικους παραδείσους και παρασάγγες, ή Πελασγικούς Ολύμπους και Θάλλασες ή Μινωικούς Λαβυρίνθους και Υακίνθους, αλλά παραμένουν τα Ινδοευρωπαϊκά Ελληνικά μας.
Φώς-φανάρι πως η λέξη φωστήρας δέν είναι φυσικά Ιταλική! Φώς, φωτεινός, Φώτιος, Φωτεινή, φωστήρ, φανός, φανάρι, φωτογράφος, κλπ κλπ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑκρίτα, θα διαφωνούσα με τον χαρακτηρισμό των γραπτών του κ. Λιθοξόου σαν ακροαριστερών, ή έστω κάν αριστερών. Ο μαρξιστής, πχ, είναι εναντίων των εθνικισμών. Δεν βγαίνει να υποστηρίξει όμως τον εθνικισμό άλλων, έστω και εάν υποστηρίζει τον αγώνα τους, γιά λόγους στρατηγικής καί μόνον. Ο Κ. Λιθοξόου κάνει κάτι άλλο. Αποσχίξει τον εαυτό του απο το κοινό των "Ρωμιών" , "Των Νεοελλήνων", και αυτό δεν είναι κατ΄ανάγκην κακό γιά επιστημονικούς λόγους, αλλά τραβάει την βάρκα του αλλού, στην άλλη όχθη. Άλλο ράγμα να γινεσαι Θουκιδίδης και να κρατάς αποστάσεις Ιστορικού από τα γεγονότα, και άλλο να γίνεσαι Εφιάλτης, ή έστω Λακωνίζων Αλκιβιάδης. Η τυφλή υποστήριξη εκ μέρους του κ. Λιθοξόου των πιό βαθέων ακροδεξιών τάσεων όμωρων Βαλκανιών πολεμόχαρων υπερεθνικιστικών κύκλων δεν τον κάνει αριστερό, αλλά ανοικτό υποστηριτή της Τουρκικής, Αλβανικής και Σλαβομακεδονικής ακροδεξιάς. Η συγκεκριμένη περίπτωση επομένως ανοίκει σε αυτές τις λυπητερές περιπτώσεις όπου η ψυχοπαθητική καί ψυχιατρική ανάλυση θα μπορούσε να συνεισφέρει πολλά περισότερα στην παρακολούθηση του έργου του συγγεκριμένου συγγραφέα από την όποια πολιτική επιχειρηματολογία. Με άλλα λόγια, έλα κάθησε αγόρι μου καί μίλα μου τον πόνο καί το δράμα σου, πές μου τι τράβηξες στα νιάτα σου καί στην τρυφερή σου υλικία, το ποιοί κακοί σε δείρανε και ποιά πληγομενόποδα συμπλέγματα σε καταράστηκαν στο σιίτικο αυτομαστίγωμα και στην μητροκτονία της Ρωμιοσύνης σου?
ΑπάντησηΔιαγραφήΜΗΜ, η ενεργή συμμετοχή του Λιθοξόου στο ΟΤ όλα αυτά τα χρόνια, νομίζω ότι τα λέει όλα για τις πολιτικές του θέσεις. Άλλωστε δεν είναι ο μόνος « εθνικά Έλληνας»(να χρησιμοποιήσω και τους όρους τους) που λειτουργεί με τον τρόπο που ανέφερες. Είναι και άλλοι που αρθογραφούν με αυτόν τοντρόπο. Μάλιστα, χαρακτηριστικό και φωτεινό παράδειγμα είναι «η μούγγα στην Στρούγγα» όχι μόνο σε ότι αφορά την χαλκοθύελλα που επικρατεί στο κράτος που υποστηρίζουν με τόσο θέρμη, αλλά και στο φίμωμα των ΜΜΕ. Εκεί ξεχνάνε τις διαλέξεις τους για τα «ανθρώπινα δικαιώματα» και για τον «υπαλληλικό εθνοσοβινισμό», μιλώντας πάντα με δικούς τους όρους.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑν και τα έχει ξαναπεί,τα λέει για άλλη μια φορά προς την ξασαλωμένη νομενκλατούρα των Σκοπίων, ο 92άχρονος, πρώην Πρόεδρός τους Κύρο Γκληκόρωφ.
ΑπάντησηΔιαγραφή--Από τη συνέντευξη Γκληκόρωφ στον Παναγιώτη Σαββίδη ( "Πρώτο Θέμα" 26/10/09 ) το κρίσιμο απόσπασμα:
Απαντ: Εξακολουθώ και σήμερα να πιστεύω και να δηλώνω ακριβώς τα ίδια.
Ερωτ: Γιατί τότε το ανθελληνικό κλίμα και η εμμονή στον "αρχαιομακεδονισμό" τα τελευταία χρόνια στη χώρα σας, δηλαδή να αποδείξουν κάποιοι επιστήμονες πως κατάγεστε απ ευθείας από τους αρχαίους Μακεδόνες;
Απαντ: Σοβαροί ιστορικοί,γελούν με όλα αυτά που συμβαίνουν στη χώρα μου τα τελευταία χρόνια. Η Ιστορία είναι ένα παγκόσμιο αγαθό - και αυτό ακριβώς σημαίνει πως η ιστορική και πολιτισμική κληρονομιά δεν μπορεί να μη είναι και Ελληνική.
Οι ΄Ελληνες νομίζουν ότι εμείς θέλουμε να αφαιρέσουμε ένα κομμάτι της ιστορικής και πολιτισμικής τους κληρονομιάς .
Δεν λέω πως οι ανησυχίες αυτές είναι άνευ λόγου, αφού υπάρχουν και υπερβολέ και από τη δική μας πλευρά.
Υπάρχουν ιστορικοί στη χώρα μου που υποστηρίζουν πως εμείς βρισκόμαστε στα χώματα αυτά 2.000 χρόνια πρίν από τον Μ. Αλέξανδρο. Για γέλια δηλαδή...
Έλεγα σε ένα φίλο μου ιστορικό, ότι έτσι όπως πάμε , θα βγούμε απ ευθείας απόγονοι του Αδάμ και της Εύας και θα αποδειχθεί ότι ο Παράδεισος είναι " Μακεδονικός" και ιδιοκτησία μας...>>