Το blog, για τους λόγους που βιώνουμε προσωπικά, οικογενειακά και κοινωνικά, αλλάζει την κύρια κατεύθυνσή του και επικεντρώνεται πλέον στην Κρίση.
Βασική του αρχή θα είναι η καταπολέμηση του υφεσιακού Μνημονίου και όποιων το στηρίζουν.
Τα σχόλια του Κρούγκμαν είναι χαρακτηριστικά:
...Άρα βασιζόμαστε τώρα σε ένα σενάριο σύμφωνα με το οποίο η Ελλάδα είναι αναγκασμένη να «πεθάνει στη λιτότητα» προκειμένου να πληρώσει τους ξένους πιστωτές της, χωρίς πραγματικό φως στο τούνελ.Και αυτό απλώς δεν πρόκειται να λειτουργήσει....[-/-]....οι πολιτικές λιτότητας οδηγούν την οικονομία σε τόσο μεγάλη ύφεση που εξανεμίζονται τα όποια δημοσιονομικά οφέλη, υποχωρούν τα έσοδα και το ΑΕΠ και ο λόγος του χρέους προς το ΑΕΠ γίνεται χειρότερος.

Παρασκευή 4 Φεβρουαρίου 2011

Τι σημαίνει η «αρχή του αίματος (jus sanguinis)»;

Μετά την γνωστή απόφαση του τμήματος του ΣτΕ(http://akritas-history-of-makedonia.blogspot.com/2011/02/blog-post.html), όπου αναγνωρίζει την «αρχή του αίματος (jus sanguinis)» στο Ελληνικό Σύνταγμα, άρχισαν τα όργανα από αυτούς που υποστηρίζουν το αντίθετο. Αυτοί που είναι υπέρ του νόμου Ραγκούση υποστηρίζουν ότι το τμήμα  θεωρεί ότι η έννοια του Έθνους ταυτίζεται με την έννοια της φυλής, μιας ομάδας με κοινή βιολογική καταγωγή, της οποίας η καθαρότητα πρέπει να συντηρηθεί πάση θυσία, απομακρύνοντας κάθε αντίθετο νομικό εμπόδιο που απειλεί αυτή την σωματική διαδοχή. Με λίγα λόγια τους θεωρεί ρατσιστές. Είναι έτσι;
Καταρχήν όπως είναι γνωστό...

σε όλο τον κόσμο(εκτός από αυτούς που προοωθούν τις γνωστές  εθνομηδενιστικές και ακραίες πολυπολιτισμικές απόψεις), η   «αρχή του αίματος (jus sanguinis)»  σημαίνει την εφαρμογή της νομικής έννοιας  της εθνο-φυλετικής καταγωγής. Οι Γερμανοί το ονομάζουν ως  Abstammungsprinzip,  δηλαδή  κριτήριο προέλευσης. Σε όλη την Ευρώπη, η ιθαγένεια δεν δίνεται αυτόματα όπως κάνει ο νόμος Ραγκούση(http://www.antibaro.gr/node/1025). Υπάρχουν προυποθέσεις και σαφής διαχωρισμός της Ιθαγένειας, Υπηκοότητας και Πολιτογράφησης(http://akritas-history-of-makedonia.blogspot.com/2009/12/blog-post_601.html). Κλείνοντας επισημαίνω ότι σύμφωνα λοιπόν με τον Καθηγητή Γεώργιο  Μαριδάκη (Ιδιωτικόν Διεθνές Δίκαιον, Τόμος 1ος, 1950, σελ. 20) η «αρχή του αίματος (jus sanguinis)» σημαίνει :

«Ο καθορισμός των στοιχείων δυνάμει των οποίων άνθρωπός τις είνε ιθαγενής Πολιτείας τινός βάσην έχει ή την αρχή του αίματος (jus sanguinis) ή την αρχήν του εδάφους (jus soli). Κατά την αρχήν του αίματος, η ιθαγένεια των γονέων καταλαμβάνει αυτοδικαίως το τέκνον άμα τη γεννήσει του, οπουδήποτε και αν γεννηθεί. *Το λεγόμενον jus sanguinis ουδεμίαν σχέσιν έχει με την θεωρίαν καθ’ ην οι πολίται της Πολιτείας πρέπει να ανήκουν εις την αυτήν φυλήν (Race)*. Η λέξις «αίμα» δεν πρέπει να παραπλανά. Jus sanguinis σημαίνει ότι ο γεννώμενος εκ γονέων εχόντων την ιθαγένειαν ωρισμένης Πολιτείας άμα τη γεννήσει του αποκτά αυτοδικαίως την ιθαγένειαν ην έχουν οι γονείς του. *Ουδαμώς σημαίνει ότι ιθαγενείς της Πολιτείας δύνανται να γείνουν μόνον οι ανήκοντες εις ωρισμένην φυλήν

Το αναφέρω διότι αυτό γράφτηκε επί εποχής δύσκολης σε ότι αφορά τα εθνο-φυλετικά και όχι της σημερινής όπου όλα τα έχουμε απλοποιήσει. Η λέξη «Έθνος» στην νεωτερική μορφή της, είναι μία έννοια που προβάλλει τα έθνη και τις εθνικές ταυτότητες ως απότοκα όχι μόνο βιολογικά αλλά και πολιτισμικά. Αυτό είναι κάτι που συνεχώς ξεχνάνε όλοι αυτοί οι υπέρμαχοι της γάγγραινας που λέγεται πολυπολιτισμικότητας. Ξεχνάνε ότι εκτός από τους «Έλληνες πολίτες» υπάρχουν και «Εθνικά Έλληνες».  Νομικά νομίζω ότι ο Καθηγητής Μαριδάκης το εξηγεί ξεκάθαρα.Είναι ουσιαστικά «η αρχή της εθνο-κρατικότητας/principal of nationality»(A Dictionary of Law, Oxford, 2006, σελ 274 και σελ 325). Και στην οποία συμφωνώ.  
Όπως έγραψα και παλιότερα, η λύση υπάρχει: Νομικός διαχωρισμός των εννοιών Ιθαγένειας(Nationality), Υπηκοότητας(Citizenship) και Πολιτογράφησης(Naturalization).
Γιατί δεν το προτείνουν όλοι αυτοί οι υπέρμαχοι του νόμου Ραγκούση;

5 σχόλια:

  1. Η έννοια της ιθαγένειας παραμένει αναλλοίωτη στην ουσία της και η απόδοσή της εξακολουθεί να υπάγεται στην κυριαρχική αρμοδιότητα του έθνους-κράτους. Η θέσπιση της ευρωπαϊκής ιθαγένειας δεν περιορίζει την ταύτιση της εθνικής κυριαρχίας με την ιθαγένεια, καθώς διευκρινίζεται ότι «η ιθαγένεια της Ένωσης προστίθεται στην εθνική ιθαγένεια και δεν την αντικαθιστά».

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Εκει που γραφεις "οσοι ειναι υπερ του νομου ραγκουση", δεν προσθετεις και αυτους που υποστηριξαν οτι ο νομος ειναι light και δεν δινει αβερτα ιθαγενεια στους πασης φυσεως αλλοδαπους που μπηκαν παρανομα στην ελλάδα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Νομικός διαχωρισμός των εννοιών Ιθαγένειας, Υπηκοότητας και Πολιτογράφησης.Πολύ σωστά οι παραπάνω έννοιες είναι διαφορετικές και δηλώνουν διαφορετικά πράγματα. Οπότε αυτές τις έννοιες μην τις συγχέουμε μεταξύ τους,,πρέπει να διαχωριστούν ως έχουν και και όχι να τις κάνουν μια έννοια κάτω από την ομπρέλα τις πολυπολιτισμικότητας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Aκρίτα το "Jus soli", πως θα το όριζες?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. «Εδαφο-κρατικό», θα το έλεγα, μιας και δίνει πρώτα ρόλο στην σημασία του εδάφους. Φαντάσου τώρα τους Έλληνες της διασποράς να τους λένε ότι δεν γεννήθηκατε εδώ, άρα δεν παίρνετε την Ιθαγένεια. Με αυτούς που μας κυβερνούν, θα το κάνουν. Εδώ δεν τους αφήνουν να ψηφίσουν, ενώ επιτρέπουν τους Ελληνοποιημένους νομιμοποιημένους λαθρομετανάστες, έστω και στις Δημοτικές. Φυσικά δεν μιλάω για τα παιδιά που γεννήθηκαν εδώ, με τον όρο να έχουν ΜΙΑ ιθαγένεια, και όχι να κρατάνε και αυτήν των γονιών τους. Τι ψάχνεις, μπαχαλάκηδες μας κυβερνούν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Σχόλια τα οποία θα περιέχουν Greekenglish, ύβρεις, μειωτικούς και συκοφαντικούς χαρακτηρισμούς δεν θα αναρτώνται.